Visa fullständig version : Förslag till motivation i skolan?
Jag är helt omotiverad i skolan...ja känner mej bara död och lyssnar knappt på nått....hur kan man ändra attityden?
Ps. kan ju tillägga att jag är stressad i stort sätt hela tiden...
hoppas nån har några förslag...
Kimpaa
vad går du för program ??
Friskvårdsprogrammet.....ej omvårdnad
Friskvårdsprogrammet.....ej omvårdnad
kan du tänka dig att jobba med nått inom den grenen ??
kan du tänka dig att jobba med nått inom den grenen ??
absolut.....just därför jag går den linjen.. :)
absolut.....just därför jag går den linjen.. :)
Ok tänkte mer att ditt problem är som mitt (dvs TOTTALT ointresserad) då finns det inte så mycket mer att göra än att ta dig i kragen och skärpa dig annars blir det trolligen inget jobb inom den kategorin :)
Ok tänkte mer att ditt problem är som mitt (dvs TOTTALT ointresserad) då finns det inte så mycket mer att göra än att ta dig i kragen och skärpa dig annars blir det trolligen inget jobb inom den kategorin :)
jag får ju göra det.... Nått mycket roligare är väl att vi ska välja estetiskt val nu till terminsstarten....Musik,Bild,Drama,Dans.....Jag kan inte spela/sjunga, jag kan inte rita, jag kan inte visa mej på scen och prata pga. scenskräck, och du vill inte se mej dansa.....jag kommer dräpa rektorn!!!!
jag får ju göra det.... Nått mycket roligare är väl att vi ska välja estetiskt val nu till terminsstarten....Musik,Bild,Drama,Dans.....Jag kan inte spela/sjunga, jag kan inte rita, jag kan inte visa mej på scen och prata pga. scenskräck, och du vill inte se mej dansa.....jag kommer dräpa rektorn!!!!
Haha :D välkomen till klubben för oss som är totalt estetiskt obegåvade :cool:
Haha :D välkomen till klubben för oss som är totalt estetiskt obegåvade :cool:
Man tackar....fan kan de inte ha styrketräning eller kampsport....jag kan leda dem:D jag lovar :D
jag går nvnv , gick musik i ettan. kunde absolut ingenting i början (except trummor) men man lärde sig lira lite gitarr o så så det löste sig tillslut :thumbup:
Du jag fick inte vg på enenda bild på högstadiet, men ändå fick jag ett mkt starkt VG på gymnasiet i bild =)
Megatuttarna
2005-01-06, 02:22
Jag tvingade i princip mig själv igenom hela gymnasiet, kunde vara extremt tråkigt och torrt men jag behövde betygen för att kunna ha valmöjligheter efteråt. Undersök möjligheten till att få byta ut vissa kurser mot mer intressanta sådana. Det kan ge en lite andrum stundtals. Jag lyckades byta ut Fysik B mot Samhälle B och Svenska C, t ex.
Nu på universitetet är det raka motsatsen, ibland går det så långt att man skiter i att träna för att istället ligga och gosa med kurslitteraturen. Haha
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.