Visa fullständig version : Lätt för att lägga på sig fett = lätt att lägga på sig muskler?
Callister
2005-01-06, 00:04
Är det en myt som går?
De som blir överviktiga från barnsben har ju helt enkelt en kropp som är
duktig på att lägga på sig fett, att spara fettet. Finns det något samband som säger att personen i fråga också har lätt att lägga på sig muskler.. det är ju trots allt 2 rätt lika procedurer..
:)
Jag var väldigt smal i början (har inte mkt fett nu heller), och jag, plus de jag känner som faktiskt utvecklats muskulärt ganska snabbt genom träning har alla varit smala från början.
Samma med Arnold och Lou va, de var inte bitiga/kraftiga/småfeta när de var yngre heller.
Är det en myt som går?
De som blir överviktiga från barnsben har ju helt enkelt en kropp som är
duktig på att lägga på sig fett, att spara fettet. Finns det något samband som säger att personen i fråga också har lätt att lägga på sig muskler.. det är ju trots allt 2 rätt lika procedurer..
:)
Inget svar på din fråga men en stor del av barnfetman måste väl ändå bero på helt tokig kost, och inte enbart på "dåliga" gener.
Callister
2005-01-06, 00:09
Nej självklart är ju anledningen att föräldrarna inte skött kosten för sitt barn. Men faktum kvarstår ju att en del blir feta och en del inte, även fast de äter och motionerar likadant.
Tricklev
2005-01-06, 00:23
Nej självklart är ju anledningen att föräldrarna inte skött kosten för sitt barn. Men faktum kvarstår ju att en del blir feta och en del inte, även fast de äter och motionerar likadant.
¨
Jo men det är inte ofta 2 personer som lever identiska liv får kraftigt annorlunda kroppsbyggnader.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.