Visa fullständig version : BB på TV
Metal_boy_
2005-01-05, 22:32
önska fan att dom kunde sända BB på svensk tv. Ta sporten tex, dom visar saker som golf! Visst alltså bb är väl inte tillräckligt populärt, men vad fan har golf med sport att göra? För att bli bb så måsste man träna hårdare än nån annan atlet och det kallar jag sport. Bort med gubbsport som golf och tunnisar i rutan och visa lite kraftpaket istället tycker jag!!
Jesus! snart visar dom väl VM i näspetning.
önska fan att dom kunde sända BB på svensk tv. Ta sporten tex, dom visar saker som golf! Visst alltså bb är väl inte tillräckligt populärt, men vad fan har golf med sport att göra? För att bli bb så måsste man träna hårdare än nån annan atlet och det kallar jag sport. Bort med gubbsport som golf och tunnisar i rutan och visa lite kraftpaket istället tycker jag!!
SVT 24 har faktiskt sänt 1 eller 2 bb tävlingar..
Världsettan Vijay Singh tränar golf ca 8 timmar om dagen. Nämn ett BB proffs som tränar 8 timmar per dag.
Visst men vad ska de visa? 2 timmar där 20 pers poserar?
Hur kul är det?
Se folk som lyfter skrot?Det räcker ju med att se 10 min av alla proffsfilmer så somnar man ju.....
..och då är jag ändå intesserad av sporten.Man kan ju tänka sig resten av befolkningen då.... :)
JustinCredible
2005-01-05, 22:43
Golf (http://myjokemail.com/videos/Golf.shtml) :laugh:
Metal_boy_
2005-01-05, 22:48
Världsettan Vijay Singh tränar golf ca 8 timmar om dagen. Nämn ett BB proffs som tränar 8 timmar per dag.
jag kan me promenera mellan några hål o dänga till en boll då och då i 8tim
Tricklev
2005-01-05, 23:02
jag kan me promenera mellan några hål o dänga till en boll då och då i 8tim
Jag kan sitta på ett gym och leka med en hantel 5 dagar i veckan.
Inte fan får jag samma resultat av det, samma gäller golf.
För att bli bb så måsste man träna hårdare än nån annan atlet och det kallar jag sport.
Jorå, så är det.
Tricklev
2005-01-05, 23:09
För att bli bb så måsste man träna hårdare än nån annan atlet och det kallar jag sport.
.
Kan du inte tänka ut någon annansport där man måste träna oerhört hårt? jag vågar nästan säga hårdare än bb.
Testa långdistans löpare, hård träning flera timmar om dagen.
Kampsportare.
Sprinter.
Osv osv osv.
Lillgrabben
2005-01-05, 23:22
Nåja, de allra flesta i Sveriges långa land är nog inte så vidare intresserade av att se BB eller kraftsporterna på tv.
Antalet golfare i Sverige torde vara bra mkt större än antalet byggare, även om många här anser att golf är toktrist så kanske massan finner sporten intressant.
Edit; själv så har jag såpass liten erfarenhet av både BB samt konditionsidrotterna så jag kan inte göra ngn vettig jämförelse.
Men jag inbillar mig att om man ska ta sig till yppersta eliten i låt säga, triatlon, långdistanscykel, löpning etc så kräver det nog minst lika "hård" träning som BB. Vad kostbiten beträffar så är den precis lika viktig för såväl "kraftatleter" som för konditionssnubbarna så den biten torde inte vara så olik heller.
Med hård träning så menar jag i det här inlägget; total tid avsatt till träning & de kringliggande faktorer som krävs för att bli så bra som man kan bli.
MVH
Golf är sveriges näst största sport till antalet utövare efetr fotboll. Givetvis behöver man inte träna nåt för att bli bäst i världen på det :thumbup:
jojo.. hör att du skulle behöva ha följt med gunde (alt. annan skidåkare) under en vanlig träningsdag.. Jämför det med en BB träningsdag, jag lovar dig, en BB är inte i närheten!
Fatalist
2005-01-06, 01:00
Träna hårdare till vikter och belastning sett vinner BB såklart, men det går inte att förneka att en boxare/tävlande kampsportare tränar hårdare både till intensiteten (hmm.. trött svenska) och tiden han tvingas lägga ner på träningen.
Karl_alfred
2005-01-06, 01:01
Du verkar smart :smash:
BB är ingen sport. och nej bodybuilders tränar inte hårdare än en pingisspelare.
edgen_ÖSD
2005-01-06, 01:14
Som tidigare sagt, golf är sveriges näst största sport, eller om man så vill utövade aktivitet. Att man sedan kan kalla BB för sport då man inte gör det med golf är ia för mig ganska konstigt. I golf krävs bollsinne, styrka, rätt teknik och en förbannad massa träning för att vara med i världstoppen. Vad är det då som gör att golf skiljer sig från tennis eller fotboll? Ok, golf är en individuell sport, men det är fan också BB. Som någon sa, Vijay tränar 8 timmar per dag, och nej, han går inte runt på en bana och slår lite bollar framför sig hela tiden. Han tränar säkert på gym 2 av timmarna, står och nöter på puttinggreen 3 timmar och är ute och springer iaf en timme. Att han sdan verkligen SPELAR golf de resterade två timmarna tycker jag han är välförtjänt av.
Karl_alfred
2005-01-06, 01:15
Eliten i golf tränar bra mycket mer än eliten i bb!
Matte_Maiden
2005-01-06, 01:18
Eliten i golf tränar bra mycket mer än eliten i bb!
Fysiskt jobbigare? Jag har svårt att tänka mig att formtoppningen i golf slår sista veckan med allt vad det innebär inför SM i BB.
Fangface
2005-01-06, 01:23
Att överhuvudtaget jämföra BB med Golf....
Man kan ju oxå resonera såhär:
Träna Golf i 8 timmar, och sen tränar du BB i 8 timmar. Vilket är jobbigast ? :rolleyes:
Matte_Maiden
2005-01-06, 01:26
Att överhuvudtaget jämföra BB med Golf....
Man kan ju oxå resonera såhär:
Träna Golf i 8 timmar, och sen tränar du BB i 8 timmar. Vilket är jobbigast ? :rolleyes:
Grejen är väl också att du inte kan träna BB i 8 timmar om dagen. :D
Råkoll på läget :thumbup:
:rolleyes:
Metal_boy_ vad är det med golf som inte är sport?
Jag tycker att du ska skicka in det du skrev här till svt och se vad dom tycker om saken :)
Kan man kalla Formel1 för sport kan ju allt vara sport.
Det handlar bara om vad folk vill se i tv-rutan.
Jag har orienterat en himmla massa förr. När O-ringen (världens största orienteringstävling) med drygt 20 000 deltagande arrangeras visar dem på sin höjd ett 30 sekunder långt inslag på sportnytt. Där har ni extrem sport, men vad gör det? Det är ändå ingen som vill se orientering på tv, och varför skulle dem då visa mer av det?
Jag tycker att du ska skicka in det du skrev här till svt och se vad dom tycker om saken :)
jag tog mig friheten att skicka in det till tittarombudsmannen, nu får vi hoppas på svar :D
RobbeliRobban
2005-01-06, 11:50
Golf är INTE sport. Golf är överklassens sätt att slå ihjäl tiden emellan brunch och supé.
Golf är INTE sport. Golf är överklassens sätt att slå ihjäl tiden emellan brunch och supé.
...och styrketräning är ett sätt för arbetarklassen att få ett utlopp för sin frustration över att det inte finns skottpengar på överklassen..... :confused:
Låt golfen vara.
Sverker ( som faktiskt var i rutan under 20 millisekunder när Renato vägde in till NOGP 2004 och Tvärsnytt gjorde ett reportage :D )
s_himself
2005-01-06, 12:01
Golf (http://myjokemail.com/videos/Golf.shtml) :laugh:
jag fatta typ inte många ord alls som han säger. lite för otydligt för min del :em:
Men det verka skitkul :D
Jodå, golf är sport. Däremot är det inte hårdare träning än i många andra sporter - av den enkla anledningen att du inte kommer nånstans om du saknar talang. Inom bb kommer man faktiskt rätt långt även om man har bristande anlag, därför att träningen är så hård.
Det finns en svensk kille, en stor best, som tävlar i det där långslåendet. Han spelar ju rätt bra vanlig golf också och fick ju frågan om varför han inte satsade på styrkesporter istället. Han garvade ju och sa att golf faktiskt är en sport där man kan bli riktigt, riktigt bra utan att träna ihjäl sig....
Vad som visas på TV är avhängigt det allmänna intresset. Vår största tidning säljs i dryga tietusen exemplar. Och då ska den täcka ett antal olika grenar inom vår nisch; för att inte tala om alla motionärer. Det finns kanske ett hundratal aktiva i landet - BB är en liten sport helt enkelt, och dessutom med subjektiva bedömningsregler.
Nä, under lång tid framåt kommer BB att vara förvisad till att vara utfyllnadsprogram på Eurosport mellan 0100 och 0130.
allan
Metal_boy_
2005-01-06, 12:08
ja formel1 är motorsport...golf tycker inte jag ska räknas som sport iaf
Metal_boy_
2005-01-06, 12:10
Råkoll på läget :thumbup:
:rolleyes:
du förstod kanske inte ironin i mitt inlägg? Det e klart att det vore roligt om bb va mer populärt, men så är det tyvärr inte :(
Metal_boy_
2005-01-06, 12:12
Jag kan sitta på ett gym och leka med en hantel 5 dagar i veckan.
Inte fan får jag samma resultat av det, samma gäller golf.
fysiskt är det ju lika jobbigt om jag går banan och bara slår..som när nån spelare går på banan och "bara" slår
att slappa med en hantel e inte samma sak
Metal_boy_
2005-01-06, 12:13
Du verkar smart :smash:
du förstod antagligen inte heller ironin i allvaret :)
Ska säga som det är, Classic Racing och Speedway är Sveriges största sporter. De som säger något annat ljuger.
ja formel1 är motorsport...golf tycker inte jag ska räknas som sport iaf
Kan du inte skriva varför du inte tycker det?
Du låter ju som ett små barn när dom bråkar.
- Varför *******
- Därför
- Varför
- Därför
- Men VARFÖR
- Därför
mystic[-_-]
2005-01-06, 12:51
I golf krävs först en talang på något av områdena, mycket vilja, starkt psyke. Den som påstår att det inte krävs psyke kan gåm och lägga sig :) Inte för att mågna hamnar i den situationen men att ha en 1.5 meters putt för vinst i någon majortävling och veta att det står några hundra tusen i publiken och några miljoner människor kollar på tv och lyssnar på radio, då lär man bli stressad, nervös ja allt man kan komma på.
Jag själv har enbart tävlat i större juniortävlingar runt om i Sverige och jag kan säg att det krävs jävligt mycket för att kunna spela på nivån som vissa i 13-19 års åldern håller idag. Om du inte slår dina 5000 bollar i veckan eller sköter din träning så har du inte en chans oavsett om du är talang eller inte. Det kommer alltid finnas någon som har grym talang men nu när golfen är såpass utvecklad som den är så räcker det inte.
Det känns som de flesta fortfarande har bilden av John Daly som en vanlig golfspelare. Han söp, rökte, åt vad han ville osv. Sen måste man komma ihåg att han är troligtvis den största talangen som golfvärden skådat och även den som slängde bort det. Nu har han ingen chans att hänga med i världstoppen längre eftersom många har börjat bry sig om vad de äter hur de tränar osv.
NEJ det är inte bara överklassen som spelar hur mycket ni än vill tro det.
För att sammanfatta detta: JA golf är en sport och du måste träna något djäjvulskt mycket för att lyckas, du kan inte leva på enbart talang längre.
AFanatic
2005-01-06, 12:56
mysfarbrorn: ord :D
Herkulez
2005-01-06, 12:58
Metal:
Gå och sätt på din hund istället
Metal_boy_
2005-01-06, 13:02
Kan du inte skriva varför du inte tycker det?
Du låter ju som ett små barn när dom bråkar.
- Varför *******
- Därför
- Varför
- Därför
- Men VARFÖR
- Därför
Har inte skrivit en anledning till det har bara yttrat min åsikt, så vad fick du varför och därför komentarerna ifrån??Det är ju först nu du undrar varför?
Anledningen är att jag tycker att sport ska vara fysiskt krävande.
Metal_boy_
2005-01-06, 13:03
Metal:
Gå och sätt på din hund istället
går ju inte,efter som du smittade han med gonorré :D
Fasen vad alla ska säga tjafsa med Metal_boy! Bara för att han inte ger världens bästa exempel ( :rolleyes: ) så betyder väl inte det att han inte säger något vettigt.
Klart det skulle vara kul med mer styrketräning och styrkesporter samt BB på TV :hbang: Och utvecklingen går ju åt rätt håll!
Vilket det är, alltså är det en sport :thumbup:
Jag personligen tycker inte att det går att jämföra att träna golf i 8timmar och att träna BB i 8 timmar. Om en BB skulle träna i 8 timmar så skulle det nog inte gå så bra. Men då är det ju så, tycker jag iaf att om man tittar på den yttersta eliten inom BB så är ju hela dagen baserad på å träna äta å sova rätt.
Eller har jag fel? :confused:
ölobrännvin
2005-01-06, 13:24
¨Golf är ju töntigt och borde inte få finnas .... KOM och ta mej mister reaper jag är redo.....(om 50år typ)
King Grub
2005-01-06, 13:25
Hur många är det som är intresserade? Tillräckligt många för att motivera sändningstid i de "allmänna" kanalerna, annat än en snutt här och där? Knappast.
edgen_ÖSD
2005-01-06, 13:38
Har inte skrivit en anledning till det har bara yttrat min åsikt, så vad fick du varför och därför komentarerna ifrån??Det är ju först nu du undrar varför?
Ofta har man ju någon/några tankar som stödjer det man säger, och det skulle ju vara kul att veta varför du inte tycker att golf är en sport. Att bara basera det på att det inte är en fysisk aktivitet säger ine mig så mkt, eftersom det bevisligen är det. Kanske inte golf på banan till 100%, men mkt runtom är verkligen det.
nä det kommer dem inte :D
hehe...ville bara dryga mig
jojo.. hör att du skulle behöva ha följt med gunde (alt. annan skidåkare) under en vanlig träningsdag.. Jämför det med en BB träningsdag, jag lovar dig, en BB är inte i närheten!
BB är mer utav en livsstil än golf. Efter ett golf spelare behöver inte hela tiden tänka på vad han äter osv. Dessutom kan man inte påstå att ett golf pass är lika intensivt som ett pass för en BB...
BB är något som är lite underground. Alltså det bara dess utövare vet vad sporten handlar om. Allmänheten i övrigt är mest eeeww det där är för mkt, äckligt, tycker du det är snyggt osv....
Vad som gör att BB inte funkar för allmänheten är att det är så svårt att följa om man inte är insatt i det hela. Man vill också som tv tittare ofta kunna identifiera sig med de som visas i tv rutan. Det är lite svårt att göra med dagens BB som ser ut som dom gör. Dessutom så har bedömningssporter alldrig gjort sig bra på tv.
Karl_alfred
2005-01-06, 16:24
Fysiskt jobbigare? Jag har svårt att tänka mig att formtoppningen i golf slår sista veckan med allt vad det innebär inför SM i BB.
Herregud :smash: Tränar mer skrev jag!
Karl_alfred
2005-01-06, 16:27
du förstod antagligen inte heller ironin i allvaret :)
Förstod inte vad som var så skoj i det, men du kanske kan berätta?
Svenskt uppslagsord
sport sporten sporter subst.
verksamhet där man tränar kroppen för nöjes skull el. för att tävla
Så, både bb och golf är sporter.
Metal_boy_
2005-01-07, 01:10
Förstod inte vad som var så skoj i det, men du kanske kan berätta?
men du ser väl hur jag skriver förbannat med glimten i ögat....jag vet väl varför dom inte sänder det på tv pga brist på intresse tex...men tanken e kul :)
Karl_alfred
2005-01-07, 01:16
men du ser väl hur jag skriver förbannat med glimten i ögat....jag vet väl varför dom inte sänder det på tv pga brist på intresse tex...men tanken e kul :)Okej haha. Ja men de jag reagerade på var hur du såg ner på golfsporten :)
Är curling en sport Metal?
Vad ska en aktivitet ha för att bli kallad sport enligt dig Metal?
Metal glöm inte att tänka på mig imorn när jag är ute och lirar en runda golf :smokin:
Metal_boy_
2005-01-07, 02:11
man kan tävla i schack (stavning?) men jag tycker inte det har med idrott att göra för det...alla som kör cs då utövar dom sport för att dom tävlar?
AFanatic
2005-01-07, 02:13
Det är skillnad på 'sport' och 'idrott'.
http://g3.spraakdata.gu.se/osa/show.phtml?filenr=2/18/69948.html ;)
Metal_boy_
2005-01-07, 02:37
tror inte det :)
Klart det är skillnad på sport och idrott!
Schack är ju ett praktexempel på en sport som inte är en idrott.
Sport kan ju vara vad som helst som innehåller en utmaning eller där man jämför sin förmåga mot en annan.
Uttrycket "Då blir det ju ingen sport" eller "Det blir mer sport då" betyder ju ungefär "det blir mer utmaning då".
AFanatic
2005-01-07, 20:04
Klart det är skillnad på sport och idrott!
Schack är ju ett praktexempel på en sport som inte är en idrott.
Sport kan ju vara vad som helst som innehåller en utmaning eller där man jämför sin förmåga mot en annan.
Uttrycket "Då blir det ju ingen sport" eller "Det blir mer sport då" betyder ju ungefär "det blir mer utmaning då".
Thx! ;)
Visst i ordböcker står det kanske: idrott (syn. sport), men idrott styrs av mer regler, tävlings- och redskapsberoende. En sport kan bara "uppkomma" om två människor bestämmer sig för att hoppa på ett ben, samtidigt som de hoppar hoprep iförda en pingvinkostym, runt en fotbollsplan...och den som orkar flest varv vinner. Det är ju knappast en idrott. :D
bigtraps
2005-01-07, 20:17
F1 är sport Längdskidåkning är idrott
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.