handdator

Visa fullständig version : köpa billiga dvd -/+ r skivor ?

manko
2005-01-05, 20:48
hittade denna hemsida http://www.dvd99.info/ och dom verkar ha bra priser men nu vet jag inte vilka skivor jag ska köpa och vad momsen blir om dom skickar från tyskland till sverige?

skriv gärna om ni vet något ställe där dom säljer billigt :)

ante
2005-01-05, 20:50
www.mycom.se

brukar köpa One´s spindel med 25st 4x DVD-R för 158kr. Bra och billiga.

manko
2005-01-05, 20:53
vet inte om det är så billigt om jag får 100st med frakt för 450kr ;)

är det bra kvalitet på skivorna?

ante
2005-01-05, 21:03
Nja jag har inte så mycket att jämföra med, men jag och massa polare kör på dem, och har aldrig haft problem...

sunkan
2005-01-05, 21:05
hittade denna hemsida http://www.dvd99.info/ och dom verkar ha bra priser men nu vet jag inte vilka skivor jag ska köpa och vad momsen blir om dom skickar från tyskland till sverige?

skriv gärna om ni vet något ställe där dom säljer billigt :)

Om jag inte misstar mig så måste du inte betala moms om du köper innom EU

Mr Zero
2005-01-05, 21:10
www.wesellcd.com (http://www.wesellcd.com) har billiga dvd+-r.
Jag har beställt 100 st för 265 kr (plus frakt). Vet ingenting om kvaliteten däremot.
Ingen tull när man beställer från EU-länder.

manko
2005-01-06, 13:26
www.wesellcd.com (http://www.wesellcd.com) har billiga dvd+-r.
Jag har beställt 100 st för 265 kr (plus frakt). Vet ingenting om kvaliteten däremot.
Ingen tull när man beställer från EU-länder.

Det var det jag tänkte.

Skulle beställa från wesellcd om deras frakt inte låg alltid på över 135kr :(

Garnax
2005-01-06, 14:00
Har beställt några 100 pack från wesellcd...

Kvalitèn är låg, jag kunde absolut inte skriva 4x på 4x skivorna för det blev fel på ALLA, utan 2,4x var max. Ofta fel även på 2,4X också iofs

Min stationära DVD spelare kunde spela filmerna sen men ibland fick man trycka ut och sen in skivan igen för att det skulle funka...

Så jag betalar hällre lite mer för skivorna och de funkar...

Köper 25 pack för 300kr st det är 4x skivor men funkar utmärkt att bränna i 8x och funkar på allas DVD spelare som jag hittills testat på...(ett tio tal.)

manko
2005-01-06, 14:28
garnax du måste isf ha köpt jävligt bajs skivor. Har köpt 50st verbatim skivor och ingen har blivit fel bränd och alla har funkat helt perfekt att spela upp.

:)

aliquis
2005-01-06, 17:17
Om jag inte misstar mig så måste du inte betala moms om du köper innom EU
Beror på hur mycket de säljer, enstaka grejer får du köpa och bara betala tysk moms, dvs ingen tull o svensk moms o skit. Men om de säljer väldigt mycket till sverige kan de behöva betala svensk moms, skall fortfarande inte bli tull o skit dock, deras problem att betala in momsen.

aliquis
2005-01-06, 17:20
garnax du måste isf ha köpt jävligt bajs skivor. Har köpt 50st verbatim skivor och ingen har blivit fel bränd och alla har funkat helt perfekt att spela upp.

:)
Oväntat att verbatim fungerar, målet med "den o den butiken" var väl att få ett så lågt pris som möjligt, verbatim körde ju Ritek G04 dye tidigare och den var väl bäst/blande de bästa då, nu finns det ju snabbare skivor så nu är den väl inte bäst kanske men en dye från Ritek lär ju fortfarande vara bra. Smidigaste är väl att försöka ta reda på vad det är för dye på skivorna och undersöka om den skall vara ok, är ju "samma skiva" på flera olika fabrikat och modeller bara det att man får betala mer för en del märken än andra.

Jag är för slö för att tanka saker.
Verbatim dubbelsidiga 2x, :thumbup:
Bulkpaq orange 4x, :furious:
Datasafe 4x, :thumbup:

Och varför köpa skitskivor, spara 2kr/skiva? Är det värt det om det du ville bränna/se/spara inte kommer fungera efteråt? Skivor är tillräckligt osäkra som de är :)

n1tro
2005-01-06, 17:28
Köpte en spindel 25st DVD+R skivor som enligt förpackningen ska bränna i 8x, men de bränner i 12x hos mig :thumbup: (nec 3500A).. de funkar utmärkt!
Produkten heter Platinum Spindel 25Pack DVD+R

Finns @ Webhallen i stan för 198 kr.

raZmus
2005-01-06, 17:35
Någon som vet var man kan handla mini DVD-skivor att bränna på?

Saga
2005-01-06, 20:49
Beror på hur mycket de säljer, enstaka grejer får du köpa och bara betala tysk moms, dvs ingen tull o svensk moms o skit. Men om de säljer väldigt mycket till sverige kan de behöva betala svensk moms, skall fortfarande inte bli tull o skit dock, deras problem att betala in momsen.
Helt riktigt.
Om butiken i fråga säljer till Sverige för mer än €100 000/år ska butiken betala svensk moms på 25% istället för den tyska momsen som är på 16%, alltså inte moms i bägge länderna. Men som sagt butikens ansvar, inget att bry sig om annat än att man kan tänka på att priset kan bli aningen högre.

Har ni några tips på bra skivor då?

Garnax
2005-01-06, 21:13
Verbatim är bästa märket på CD-r vet inte hur deras DVD är...inte testat.

De jag köpte från wesellcd var iaf skräp...

Då jag ger bort trailers på filmer som kommer komma är det viktigt att skivorna är så pass bra att de funkar i både nya o gamla spelare av skiftande pris osv...

Jag bränner över 100 skivor i veckan och dom skivorna jag kör på nu funkar, jag betalar gärna mer bara jag slipper problem med bränningarna...

jag kräver att det ska gå att bränna i minst 8x annars tar det för lång tid när man ska bränna mycket

Fangface
2005-01-06, 21:24
Brukar köra på Platinum 25-pack spindel ifrån wesellcd, brukar ligga på 189:-
Tycker jag funkar ypperligt. Har aldrig fått nå´t fel på dem.

manko
2005-01-06, 22:39
DVD-R 4,7 GB Bulkpaq 4x Speed printable - Cakebox 100 Stk

Gigatain/Taiyo Yuden printable DVD+R 8x - 100 Stk. (Plus-R)

har tänk mig att köpa någon av dessa skivor. Men vet inte vilken jag ska ta?

garnax, vad för skivor bränner du på och var köper du?

aliques, du verkar kunna din biff, så vad för skivor ska man köpa? :)

blekfet2
2005-01-06, 22:42
DVD-R 4,7 GB Bulkpaq 4x Speed printable - Cakebox 100 Stk

Gigatain/Taiyo Yuden printable DVD+R 8x - 100 Stk. (Plus-R)

har tänk mig att köpa någon av dessa skivor. Men vet inte vilken jag ska ta?

garnax, vad för skivor bränner du på och var köper du?

aliques, du verkar kunna din biff, så vad för skivor ska man köpa? :)

DVD-R 4,7 GB Bulkpaq 4x Speed printable

köpt dem 3 ggr....25 st i varje pack...2 av rullarna funkade perfekt medans det tredje sög stenhårt...fel på varannan skiva typ....

Platinum är billiga å bra!!!

manko
2005-01-06, 22:44
vad ligger ett 100pack platinum i pris?

internethjälten
2005-01-06, 23:33
tänker inte läsa hela tråden men om du ska ha film på skivorna så satsa på KVALLITE istället för KVANTITET när du köper skivor - det kommer löna sig på sikt...

Fangface
2005-01-07, 06:47
Såg nu även att wesellcd har 50-pack Verbatim 8xdvd+-R cakebox för 300:- :thumbup: