handdator

Visa fullständig version : Ogift och tragisk.

Slartibartfast
2005-01-05, 17:52
Har lite tråkigt för tillfället så jag startar en inte helt genomtänkt tråd.

Finns det längre någon ålder för när man MÅSTE ha stadgat sig? Jag minns att min mormor var skitorolig när min syrra blev singel vid en ålder av 25. :D

Matte_Maiden
2005-01-05, 17:53

Finns det längre någon ålder för när man MÅSTE ha stadgat sig? Jag minns att min mormor var skitorolig när min syrra blev singel vid en ålder av 25. :D

Det där är nog ganska individuellt. En person kanske vill leva livet och vara mer fri ända upp till 40 bast medan en annan vill skaffa ungar vid 20. Gör det som känns rätt helt enkelt.

Slartibartfast
2005-01-05, 17:57
Det där är nog ganska individuellt. En person kanske vill leva livet och vara mer fri ända upp till 40 bast medan en annan vill skaffa ungar vid 20. Gör det som känns rätt helt enkelt.

Ja, JAG gör som det känns naturligt, men jag tänkte mest om det finns en allmän koncensus ute i samhället om när det börjar bli tragiskt att vara singel.

Syrran ska för övrig gifta sig i sommar, så då blir det att dra ner till Bayern. :hbang:

vega
2005-01-05, 18:01
Vet inte varför, men runt 30 så skulle jag känna mig ganska tragisk... Men det är väl individuellt...

alle
2005-01-05, 18:02
Om jag inte är gift och har planer på att skaffa barn när jag är runt 35 år kommer jag nog iallafall få lite panik.

Edit: Måste ju dock vara värre att vara tjej, då har ju det sista tåget gått runt 45-50, som man har man ju alltid möjligheten att skaffa barn.

Olsson
2005-01-05, 18:03
Lugn, så länge du inte är sämre än mig så tror jag inte det är nån fara. 22år och aldrig haft flickvän äns :cool:
Syrran gifte sig o skaffa barn när hon va lika gamal som jag e nu. Så visst skiljer det.

Frantic
2005-01-05, 18:11
Är man inte förlovad innan man är 25 så är det bara att hämta plånboken och sätta sig på flyget till Ryssland

Slartibartfast
2005-01-05, 18:12
Lugn, så länge du inte är sämre än mig så tror jag inte det är nån fara. 22år och aldrig haft flickvän äns :cool:
Syrran gifte sig o skaffa barn när hon va lika gamal som jag e nu. Så visst skiljer det.

Farsan var lika gammal som jag är nu (25) när morsan fick mig, och nästan tre år yngre när syrran kom.

Megatuttarna
2005-01-05, 18:14
Är man inte förlovad innan man är 25 så är det bara att hämta plånboken och sätta sig på flyget till Ryssland

Det är sant.

Metal_boy_
2005-01-05, 18:16
jag vill va så ung som möjligt när jag leker med mina barn iaf

Slartibartfast
2005-01-05, 18:22
HE HE. Snart kommer Piranah och Grub in här och härjar. :D

Styrkebyggare
2005-01-05, 18:25
Att fixera sig vid en ålder är nog det sämsta man kan göra i detta sammanhang. Så länge man på ett avspänt och otvunget sätt kan reflektera och prioritera kring sitt liv och sina mål så landar man nog hyggligt rätt.

King Grub
2005-01-05, 18:30
HE HE. Snart kommer Piranah och Grub in här och härjar. :D

Varför skulle jag härja? Jag är 31 och har inga barn, men jag känner heller inget tidstvång att skaffa. Det blir när det blir. Jag tänker knappast försöka provocera fram avkomma. ;) Och mamma var 45, när hon fick mig.

Matte_Maiden
2005-01-05, 18:33
Varför skulle jag härja? Jag är 31 och har inga barn, men jag känner heller inget tidstvång att skaffa. Det blir när det blir. Jag tänker knappast försöka provocera fram avkomma. ;) Och mamma var 45, när hon fick mig.

Känns som att halva kolo kommer att vänta ett antal extra år efter denna kommentar. :D

påven
2005-01-05, 18:34
min första knodd ploppar ut i sommar, då kommer jag vara 25, det tycker iaf jag är skitgammalt. Dom flesta i min umgängeskrets skaffade barn när dom var i 20årsåldern

Slartibartfast
2005-01-05, 18:40

HE HE. Nej, jag bara retas lite. Vi har ju varit inne på dethär förr :D

Känns som att halva kolo kommer att vänta ett antal extra år efter denna kommentar. :D

Det är sant. Det verkar vara en fråga om ytterligheter med gamla morsor; antingen en downis eller en Grub. 50-50 chans.

Lucas
2005-01-05, 18:48
var inte orolig. några som jag gick i samma klass som förra året fick barn nu i november. dom var 14bådatvå

kimonque
2005-01-05, 18:48
min första knodd ploppar ut i sommar, då kommer jag vara 25, det tycker iaf jag är skitgammalt. Dom flesta i min umgängeskrets skaffade barn när dom var i 20årsåldern

oj, bara jag som tror det skiljer sig vart man bor någonstans me? i min umgängeskrets är majoriteten 19-22, och det är få som har några direkta planer på barn?

kim
2005-01-05, 19:35
Fattar inte varför man överhuvudtaget vill ha barn, va fan ska man med en liten spyboll till :confused:

Fattar heller inte varför folk gifter sig, jävla slöseri på pengar.

TTT
2005-01-05, 19:44
Mellan 25-30 bör man väl ha ynglat av sig. Vill kunna gå på liseberg och köpa sockervadd med kidsen, utan att riskera att bryta lårbenshalsen. :cool:

perarvid
2005-01-05, 19:45
Fattar inte varför man överhuvudtaget vill ha barn, va fan ska man med en liten spyboll till :confused:

Fattar heller inte varför folk gifter sig, jävla slöseri på pengar.

Tur för dig att dina föräldrar inte tänkte likadant ;)

Dock håller jag med om giftemål, det verkar rätt onödigt.

kim
2005-01-05, 19:49
Tur för dig att dina föräldrar inte tänkte likadant ;)

Dock håller jag med om giftemål, det verkar rätt onödigt.

:angel:

ne men seriös varför vill man ha barn igentligen kostar pengar skriker och vrålar byta blöjor osv eller det är ett "begär" som vaknar senare i livet. Av alla jag frågat varför så är det aldrig nån som förklara varför. :confused:

Edit: ja giftemål är ett stort mysterium för mig ochså.

Herkulez
:angel:

ne men seriös varför vill man ha barn igentligen kostar pengar skriker och vrålar byta blöjor osv eller det är ett "begär" som vaknar senare i livet. Av alla jag frågat varför så är det aldrig nån som förklara varför. :confused:
prova att fråga vuxna människor istället för barn i din egen ålder :thumbup:

Metal_boy_
HE HE. Nej, jag bara retas lite. Vi har ju varit inne på dethär förr :D

Det är sant. Det verkar vara en fråga om ytterligheter med gamla morsor; antingen en downis eller en Grub. 50-50 chans.

jo de e ju värre med sånna risker när modern börjar komma runt 40, men en 90 årig gubbe går bra att befrukta en 25årig brud utan större risker :D

kim
2005-01-05, 19:53
prova att fråga vuxna människor istället för barn i din egen ålder :thumbup:

Öhh höre du du jag är faktiskt vuxen (hela 18 år :D ). jag frågade mina föräldrar och dom sa helt enkelt at det kändes som om nått saknades innan jag föddes, är det verkligen så enkelt att det "känns" så när man blir äldre :confused:

Laan
2005-01-05, 19:54
Jag har för mig att Charlie Chapplin var 73 när han fick sitt senaste barn :)

Slartibartfast
2005-01-05, 20:20
jo de e ju värre med sånna risker när modern börjar komma runt 40, men en 90 årig gubbe går bra att befrukta en 25årig brud utan större risker :D

Ja, låt säden mogna.

aliquis
2005-01-05, 20:35
Tss, jag har inte ens blivit singel fast jag är 25. Undra om min mormor är orolig ;D
Skulle vilja säga att jag knappt har pussat på någon efter ryska posten men det vore inte sant för en gång pussades jag tre ovärda ggr, men ändå :D

Tolkia
2005-01-05, 20:38
Min mormor ÄR orolig, vilket visar sig i kommentarer av typen "du måste bli lite mjukare ...", "man får inte var så tvärsäker ... (då är det ingen som vill ha en)" och "var det några trevliga killar där ...?". :D

Loke
2005-01-05, 20:46

Inte illa! Själv har jag vant mig att ha äldsta mamman för att hon fick mig när hon var 42... Men där blev jag tydligen slagen nu ;)

Jense
2005-01-05, 21:07
min mormor är 32 år äldre än mig :D haha

nä, men det skulle ha varit så om min morsa fick mig vid 16 års ålder. min mor va 30 när hon fick mig.
min mormor va 16 när hon fick min morsa.
jag va 18 när jag fick lilla johanna

Slartibartfast
2005-01-05, 21:11
min mormor är 32 år äldre än mig :D haha

nä, men det skulle ha varit så om min morsa fick mig vid 16 års ålder. min mor va 30 när hon fick mig.
min mormor va 16 när hon fick min morsa.

Jense, har du barn? Coolt. det visste jag inte.

zam
2005-01-05, 21:12
Det som händer det händer.Att planera för mycket sånt är i sig tragiskt.

Metal_boy_
2005-01-05, 21:19

min brorsa har en mormor som är yngre än din mamma och han e också 31...är så olika...beror på när man känner sig redo också, sen är det ju för sent. Då har man ett ansvar i 18år och på ett sätt i resten av livet.

Muaytudd
2005-01-05, 21:22
Barn? Duktigt sekundärt just nu. Karriär säger jag! London inom två år eller så får jag panik! :angel:

påven
2005-01-05, 21:23
min brorsa har en mormor som är yngre än din mamma och han e också 31...är så olika...beror på när man känner sig redo också, sen är det ju för sent. Då har man ett ansvar i 18år och på ett sätt i resten av livet.

Grubs mamma borde ju vara 76, det är väl inte så ungt?

Metal_boy_
2005-01-05, 21:25
Grubs mamma borde ju vara 76, det är väl inte så ungt?

nej det va ju det jag menade...men generationer kan se olika ut till åldern det kan va stora skillnader.

Allan
2005-01-05, 21:31
Jag har för mig att Charlie Chaplin var 73 när han fick sitt sista barn :)

Japp, men han orkade inte lyfta det! (Fritt efter När Harry mötte Sally...)

Gör bara inte misstaget att "vänta tills ni är redo" - DET är nämligen alltid för sent, och det blir aldrig tillräckligt perfekt.

allan
pappa vid 29

Jense
2005-01-05, 21:33

Gör bara inte misstaget att "vänta tills ni är redo" - DET är nämligen alltid för sent, och det blir aldrig tillräckligt perfekt.

allan
pappa vid 29

ditt barn firar 30 år nu detta året eller?

Allan
2005-01-05, 21:34
ditt barn firar 30 år nu detta året eller?

Que?

allan

Slartibartfast
2005-01-05, 21:38
Barn? Duktigt sekundärt just nu. Karriär säger jag! London inom två år eller så får jag panik! :angel:

Karriär? Jag har aldrig fattar varför man skulle göra karriär. Jobb suger.

Jense
2005-01-05, 21:41
Que?

allan

Det va ett skämt ang. din ålder. om ditt barn är 30 detta året så blir du 60år, detta året. HEHEHH EH

Megatuttarna
2005-01-05, 21:49
Karriär? Jag har aldrig fattar varför man skulle göra karriär. Jobb suger.

Jag nöjer mig med ett jobb som gör det möjligt för mig att göra vad jag vill på fritiden d v s ******, äta, köpa snabba bilar och träna. Det är allt jag begär.

Allan
2005-01-05, 21:52
Det va ett skämt ang. din ålder. om ditt barn är 30 detta året så blir du 60år, detta året. HEHEHH EH

Var det kul???
:confused:

allan

Herkulez
2005-01-05, 22:00
Man ska inte skämta om ålder´n tilll äldre farbröder :nono:

dom är som kvinnor det borde ju du veta

mini_Arnold
2005-01-05, 22:20
haha.. kul tråd.

alla vill inte gifta sig eller skaffa barn.
har jag tur fortsätter jag vara en av dem hela mitt liv :)

Metal_boy_
2005-01-05, 22:20

allan
pappa vid 29

så tänker jag för min del...jag kanske inte kommer vara en rik far men jag kan ge mitt barn kärlek och på så sätt är jag ändå rik

Metal_boy_
2005-01-05, 22:23
Jag nöjer mig med ett jobb som gör det möjligt för mig att göra vad jag vill på fritiden d v s ******, äta, köpa snabba bilar och träna. Det är allt jag begär.

om du ska ha ett jobb som du tjänar så mycke på måsste du jobba hårt...snabb bil e bra men det kommer bli snabbknull och snabbmat me efter som du måsste jobba mycke :D ;)

Jense
2005-01-05, 22:25
Var det kul???
:confused:

allan

jag tyckte det va skitroligt faktiskt.. MEN MEN

ingen annan delar min ypperliga humor

vildängel
2005-01-05, 22:34
Jag kan bara instämma med tidigare talare som säger att det verkar variera jättemkt... Vet tre kompisar i min ålder (20 år) som har barn och vissa andra, inklusive mig själv, som inte har minsta tanke på att greja familj på flera år... Min mamma hade 3 barn innan hon var 25, och har nu 6 st.

Ang. giftermål kan jag säga att även jag förut var aktiv giftermålsmotståndare, men det ändrades när jag träffade min pojkvän... Nu känns tanken inte alls lika främmande :angel: Dock får även det vänta ett antal år.

bladhet
2005-01-05, 22:37
Hoppas själv att jag har ett stadigt förhållande och kanske en barn på väg när jag är 24-26år.. iiii bara 7år kvar:/

no1fitness
2005-01-05, 23:22
Man MÅSTE faktiskt inte vilja skaffa barn trots att man snart är 30 år och tjej... :rolleyes:
Jag har inget behov av barn och har aldrig haft det heller faktiskt.
Giftemål, eventuellt, men inte alls nödvändigt. :)

*Flash*
2005-01-06, 00:55
Vill inte ha några barn.
Giftermål är inte nödvändigt men pojkvän vill jag ju ha, får bara hoppas att jag hittar någon som jag vill leva med :love:

n1tro
2005-01-06, 00:58
aehfan orka bry sig egentligen... time will tell. :smokin:

isakssonmartin
2005-01-06, 11:06
grabbar det med att ni kan skaffa barn till ni är 90 kan de flesta glömma redan i 20-25års åldern blir säden sämre och sämre när man är 40-50 är det mkt mindre chans att man ska kunna få barn jämfört med tidigare men alla är ju olika men för gemene man så gäller detta.

palme
2005-01-06, 11:12
Är man tragisk för att man inte är gift? Ni är tragiska om ni tycker så...

Jag kommer aldrig gifta mig, för jag tror inte på det.

Ungar kanske, men antagligen inte.

Lasse Kongo
2005-01-06, 11:18
Självklart ska jag gifta mig, ett fint kyrkbröllop och en rejäl fest efteråt med fri sprit!

Ungar, minst 2, en av varje och kanske en 3:e minikongo oxå, jag hoppas bara göken där nere kan producera ngt :rolleyes:

ölobrännvin
2005-01-06, 14:23
Jag vore ingenting utan min lilla Jeppe......Gifta mej skall jag i april men mest för den lagliga biten....

alle
2005-01-06, 14:29

Hela min världsbild föll precis ihop.

Pudzianovski
2005-01-06, 14:34
Hellre ogift och tragisk än gift och tragisk.

MojjMojj
2005-01-06, 14:44
Jag kommer aldrig gifta mig, eftersom jag inte har något behov av det alls. Bara religiöst trims-trams.. Borgligt är värdelöst också, farsan gifte sig så.

Barn? Never, det får min storebrorsa fixa ist. Farsan har dock 5 ungar med 4 olika mammor nu. Den 5:e skulle ha kommit under nyår, men den är lite sen. Det blir 19 års skillnand mellan mig o snorungen.. Farsan fyller 50 i år.

Kebab-Arne
2005-01-06, 15:22
Kanske inte är kul att ha en unge när man är 30 (även om man nu tycker det är roligt att få barn, oftast iaf) och har andra intressen och orken uppe men som 90-årig pensionär med döda vänner så uppskattar man nog barnen. Men nu blir jag väl kallad egoist.

Heimdahl
2005-01-06, 16:33
Hmm jag plannerar att ge fan i att skaffa barn och hoppas på att min syrra för släktet vidare. Sen att gifta sig eller ha flickvän kostar så mycket pengar, sen är det ju bara samma hål man härjar i, leva FFFF gör det roligare och billigare med brudar.

Megatuttarna
2005-01-06, 16:55
Gifta sig och skaffa ungar. Klart som fan att man ska ha småungar som man kan busa och leka med, uppfostra o s v. Kan tänka mig att barn är en sån där grej som får en att "leva" sitt liv ännu mer än innan. Helt plötsligt finns det någon som är viktigare än en själv, det väcker nya känslor o s v. Jag ser det som en naturlig del av livet.

Sedan slår ett stabilt familjeliv det mesta; vissa kanske tycker att vigsel är onödigt. Jag ser det som en fin ceremoni, något man bör ha upplevt med sin fru. Tackar inte nej till fest!

mangs
2005-01-07, 09:24
Gifta sig och skaffa ungar. Klart som fan att man ska ha småungar som man kan busa och leka med, uppfostra o s v. Kan tänka mig att barn är en sån där grej som får en att "leva" sitt liv ännu mer än innan. Helt plötsligt finns det någon som är viktigare än en själv, det väcker nya känslor o s v. Jag ser det som en naturlig del av livet.

Sedan slår ett stabilt familjeliv det mesta; vissa kanske tycker att vigsel är onödigt. Jag ser det som en fin ceremoni, något man bör ha upplevt med sin fru. Tackar inte nej till fest!

Precis så känner även jag. Därför gjorde vi i somras slag i saken och gifte oss i Kyrkan. Det blev ett dyrt kalas men man har massor av minnen från denna dagen som var den bästa i mitt liv so far.

Har inga barn än men de kommer med tiden.

tinus
2005-01-07, 09:34
Jag är 26(27,7:e februari) är varken gift,förlovade eller har minsta behov av att skaffa barn..Gifta mig vill jag nog göra..tidsnog,varför måste man ha så förbannat bråttom? ;)