handdator

Visa fullständig version : Deffuplägg #99140

Tjuckot
2005-01-04, 23:41
Tänkte börja bli seriös med deffen, postade en tråd först, men kom i fel del :$ men fortsätter här. Den första delen är inte så intressant, så jag tar denna delen (idag) Träningslös dag. Ska försöka komma på hur jag ska kunna få i mig mer mat inför imorgon då jag ska gå och träna.

Klistrar in det från works, ser snyggare och är mer lättförståeligt ;)

Ska lägga upp de två följande dagarnas mat också.
När de har gått dvs ;)

Stats:
19 år
173 cm
75-76 kg

Johan
2005-01-05, 13:16
1936 kcal låter inte så mycket, har du räknat ut vad du åt innan du började deffa?
Om du inte är en sån som sover mesta dels av dagen så tycker jag du äter för få gånger, bara 4.
Jag skulle nog försöka sprida ut maten på 6 eller iaf 5 måltider.
Om du äter grönsaker och frukt så kan du ju skriva en fotnot om det också.
Snyggt upplagt annars :thumbup:

Tjuckot
2005-01-05, 13:25
innan jag "började" deffa så åt jag ganska mycket mindre. Eller ja, rätt saker fast i för lite portioner. Vilket jag nog insett nu och försöker öka på det lite.

Hmm, jag sover till kanske 10-11. eller ibland väldigt mkt senare ;p Sen försöker jag helt enkelt äta var 3:e timma. Med respekt för att få i mig mat ca 1 timma före gymmet och en timma efter efterträningsdrinken.

Men du menar att jag ska minska portionerna och försöka äta.. var 2:a timme?

Grönsaker är jag kass med :em:

Hmm, förresten tider. Dagens "ät planering" hittills och resten i huvudet då:

Frukost ca 11.00
mellanmål 13.00
Mat före gymmet 16.00 (gym mellan 17-17.30)
efterträningsdrink runt 19.00
Mat igen 20.00
Sen troligtvis något igen vid 23.00

Såhär är det i min hjärna i alla fall. Den maten ovan, minus minimjölk för den är slut :/ Och filen var det klumpar i... *yes* blir nån sorts mejeriprodukt med låg fetthalt iaf.

Johan
2005-01-05, 13:32
Hmm, jag sover till kanske 10-11. eller ibland väldigt mkt senare ;p Sen försöker jag helt enkelt äta var 3:e timma. Med respekt för att få i mig mat ca 1 timma före gymmet och en timma efter efterträningsdrinken.

Men du menar att jag ska minska portionerna och försöka äta.. var 2:a timme?

Nej då, äta var 3:e timma är bra, jag menade om du hade gått upp 7-8 och somnat runt 11-12 så hade du ätit för sällan.
Grönsaker är jag också dålig med, men frukt är ju väldigt enkelt att få i sig, gott är det ju också.
Du kan ju skriva hur du tränar också.

Tjuckot
2005-01-05, 13:57
7-8, hoho, tortyr.

Nej men kanske lägger mig runt kl 1-2 vanligtvis.

Håller på och fixar med dagens matschema nu, blev middag nu istället för mellanmål eftersom jag la upp kycklingen först (som jag ska ha till middag före gym) Så de blir byte på middag och mellanmål.

Snart kommer uppdatering av maten. Hoppas man kan få lite mat inhandlad och tillagad bara. Träningen med den.

Tjuckot
2005-01-05, 14:07
Ok, här kommer dagens mat, planerat fram till kl 20.00
Efter det vet jag inte, men troligtvis något som mest består av protein och fett. Säkert en burk makrill och något mer. Den som lever får se.

Vid 16.00 målet så vet jag inte om jag ska ta makrill eller jordnötter, känns som jag äter väldigt mkt jordnötter och de är ju salta. Rostade är väl mer optimala, right? Ajja, tror kcal kommer att sluta på 2700-2900 efter sista målet. Vilket nog blir bra eftersom jag gick en promenad hem från stan idag plus lätt cykling till/från gymmet senare.

Åsikter åsikter, keem em commin.

Tjuckot
2005-01-05, 14:13
Träning också.

Tränar 3 gånger i veckan på gymmet + 1 gång hemma för mage och axlar.

Mån: rygg+bröst
ons: biceps+triceps
fre: Ben+vader

Axlar och mage brukar jag slänga in någon gång.

Kör inget superduperschema typ dogcrapp eller.. ja va f*n allt heter. Oftast 4 set eller mer, totalt varierande mellan 3 reps - 12 reps. Försöker köra basövningar nu för tiden, så bra som min kunskap tillåter i alla fall.

Är det något mer så fråga.

Tjuckot
2005-01-05, 23:24
Ok, nu blev dagen litet smått annorlunda.
Gymmet behagade att ha stängt, tror det är trettondagsafton eller nåt i den stilen idag? Vilket vi förstod när vi väl var nere vid gymmet. Så ingen träning. Men jag har iaf cyklat ca 20 min + 20-30 min promenad hem från staden. Så jag har allt rört lite på mig. Nåjja. här är det slutgiltiga matschemat för idag iallfall.

Tjuckot
2005-01-06, 21:41
några kommentarer?
plus, minus med den?

stocktown
2005-01-06, 22:16
några kommentarer?
plus, minus med den?

ja skulle ha bytt följande...

kl 13:15 kyckling och köttfärs samtidigt!? varför? lägg på 40gram extra på kycklingen istället!

kl 16:00 ta bort eggvitorna och är hela kesselan istället!

kl 23:00 byt jordnötterna mot lite grönsaker/sallad samt en dressing m olivolja!

annars ser det ok ut..

Tjuckot
2005-01-06, 23:41
ja skulle ha bytt följande...

kl 13:15 kyckling och köttfärs samtidigt!? varför? lägg på 40gram extra på kycklingen istället!

kl 16:00 ta bort eggvitorna och är hela kesselan istället!

kl 23:00 byt jordnötterna mot lite grönsaker/sallad samt en dressing m olivolja!

annars ser det ok ut..

Troligen för att det var slut på kyckling, om jag minns rätt ;p

ok, men vad är det för fel på äggvitor? Trodde det var nåt som många här åt osv?

Mjo, det borde man väl göra. Men ska orka. Grubben har väl sagt att jordnötter är bra mat oavsett när?

Vill bara förstå varför jag ska göra saker ;)

stocktown
2005-01-07, 21:19
Troligen för att det var slut på kyckling, om jag minns rätt ;p

ok, men vad är det för fel på äggvitor? Trodde det var nåt som många här åt osv?

Mjo, det borde man väl göra. Men ska orka. Grubben har väl sagt att jordnötter är bra mat oavsett när?

Vill bara förstå varför jag ska göra saker ;)

äggvitor risk för salmonella om du äter dom råa..
jordnötter är bra, liksom olivolja mm finns mycket nyttig mat, det är bra och variera..

Tjuckot
2005-01-07, 21:25
Mjo såklart. Men hur ska jag göra om jag ska äta kesselan bara? Blanda med något? Tror då inte jag kan äta "ren" kesella iaf :s

Ja, det har du rätt i. Får försöka använda min nyttiga kokbok jag fick i julklapp ;) Har några räkor i kylen.. kanske kan göra en omelett?

Ok, men tack för tipsen :)

Men jag har förrutom de sakerna gjort ett bra upplägg?
Det vore helt fantastiskt i så fall :D Med tanke på mina första kunskaper när jag började kolla här. När man åt max 2-3 gånger per dag. Och dålig mat.

Solle
2005-01-08, 00:54
Mjo såklart. Men hur ska jag göra om jag ska äta kesselan bara? Blanda med något? Tror då inte jag kan äta "ren" kesella iaf :s

Blanda i några korkar funlight!