Visa fullständig version : Det märks att det varit nyår..
....Igår var det helt fullknökat på gymmet.
Massa motionärer som gick och drog i alla vikter dom kom åt.
Annat var det veckan före jul, då var det bara alla tappra själar som kämpade på och inte byrdde sig om julstök.
Hur länge tror ni dessa newbies kommer vara kvar?
Förhoppningsvis blir någon biten och fortsätter.
Nyårslöften är ingen höjdare! :smash:
Nyårslöften håller max två veckor, nästa planerad hetta kommer vid sen april för beachnötter. :D
Vi har det fortfarande ganska lungt :)
Stora stormen kommer när universitetet börjar om tre veckor ... bara att andas djupt å dyka in i havet av nya studenter !!!
Haha igår hade vi kanske 10-15st nya killar som träna, idag kom bara det vanliga gänget. Antar att det var träningsvärken som höll de nya hemma :D :D :D
Lite off topic men även lite "on": Var på ICA igår, och i kassan fanns en lapp uppsatt med texten:
Måndag 3/1: - fyll upp snus och cigarretter det som går
- njut av lugnet, På måndag är studenterna tillbaka igen, blääää.
Svårt att inte le bara en aning ... på måndag är de väl f.ö. tillbaka på stadens samtliga träningsställen också. ;)
Semiramis
2005-01-04, 17:34
Det blir väl som vanligt - januari är det fullt med nyårslöften på gymet, framför allt på konditionsmaskinerna och i Spinningsalen (Nyårslöfte "gå ner i vikt"), sedan trappas det snabbt ner i slutet av månaden för att åter peaka under våren, då främst på styrketräning och Body Pump (Beach 2005) och slutligen en minipeak i augusti/september jämnt fördelad över kondition och styrka (aldrig mer som i somras). Och så fortsätter det.
Under denna veckan tar jag det rätt lugnt med träningen samt tränar på "konstiga" tider. Håller med om att det är många nya ansikten denna veckan, det slår aldrig fel ;)
s_himself
2005-01-04, 17:40
jag märkte att det varit nyår då jag i söndags skulle ner på stan och fika, och jag tror aldrig jag sett så mkt glas på backen! kunde inte sätta ner foten utan att trampa på massa glas, och det va ett stort område :MrT:
Det är dom där små liven som bara blir äldre och värre. tacka vet jag på min tid när vi gick på gymnasiet, då viste man hut! (typ 2 år sedan :D )
AngelLove
2005-01-04, 17:51
Lite off topic men även lite "on": Var på ICA igår, och i kassan fanns en lapp uppsatt med texten:
Måndag 3/1: - fyll upp snus och cigarretter det som går
- njut av lugnet, På måndag är studenterna tillbaka igen, blääää.
Svårt att inte le bara en aning ... på måndag är de väl f.ö. tillbaka på stadens samtliga träningsställen också. ;)
Snart 1.000 posts Tolkia :)
De tänkte ja fan inte på...Ja tyckte att de va mycke folk på gymmet igår, så det är nyårslöftenas fel...haha :smash:
Jag tycker det är rätt kul att se på allt folk som kommer och går, har tränat i lite mer än ett år nu och det finns ett par eldsjälar från då jag började som man fortfarande ser där. Det sorgliga är att nästan alla ser precis likadana ut som när dem tränat i en månad...
Tricklev
2005-01-04, 18:03
Jag tycker det är rätt kul att se på allt folk som kommer och går, har tränat i lite mer än ett år nu och det finns ett par eldsjälar från då jag började som man fortfarande ser där. Det sorgliga är att nästan alla ser precis likadana ut som när dem tränat i en månad...
Känner faktiskt igen mig :D
Nej ush jävlar, får köra igång nu ordentligt igen, jävla polare som drar med en på nightgibb ;)
AFanatic
2005-01-04, 18:08
Gymet har fått 95 nya medlemmar så visst har det varit nyår...huhu.
STarfish
2005-01-04, 19:03
Dom håller inte länge, max 1 månad ger jag dem! jävla mesar :whipped:
Man kan ju fortfarande behandla dem med respekt, det var förmodligen så det började för de flesta av oss.
STarfish
2005-01-04, 19:11
Man kan ju fortfarande behandla dem med respekt, det var förmodligen så det började för de flesta av oss.
inte med nåt töntigt nyårslöfte som alla bryter endå.
inte med nåt töntigt nyårslöfte som alla bryter endå.
Dem är fortfarande männsikor.
Tror du dem blir mer seriösa av att du beter dig som skit mot dem, dålig stil...
Fast nu kanske du inte beter dig som skit mot nybörjare, fick bara den uppfattningen av vad du skrev.
AFanatic
2005-01-04, 19:17
Tror du dem blir mer seriösa av att du beter dig som skit mot dem, dålig stil...
Ja klart dom blir mer seriösa när han skriver det på ett forum på nätet, alla han syftar på är förstås medlemmar här oxå.
STarfish
2005-01-04, 19:17
Dem är fortfarande männsikor.
Fast nu kanske du inte beter dig som skit mot nybörjare, fick bara den uppfattningen av vad du skrev.
jag står ju inte och säger till dom vad jag tycker, när jag e på gymmet så tränar jag och skiter i vem som finns runt om.
men det är rätt kul när det kommer massa nya folk som försvinner likafort.
STarfish
2005-01-04, 19:18
Ja klart dom blir mer seriösa när han skriver det på ett forum på nätet, alla han syftar på är förstås medlemmar här oxå.
haha så sant så.
Ehhhh?
Han skrev ju om vad han tyckte i verkligheten, det är ju inte så att man tycker en sak på internet men en annan sak på gymmet :smash:
Starfish, då är det ju lugnt.
AFanatic
2005-01-04, 19:22
Ehhhh?
Han skrev ju om vad han tyckte i verkligheten, det är ju inte så att man tycker en sak på internet men en annan sak på gymmet :smash:
Starfish, då är det ju lugnt.
...Som sagt...han vrålar ju inte det till dom..utan han sköter sitt. ;)
Vad gör du för att de ska stanna längre då?
...Som sagt...han vrålar ju inte det till dom..utan han sköter sitt. ;)
Det var inte dig jag diskuterade med, så du kan ju läsa mitt svar till honom.
STarfish
2005-01-04, 19:27
Vad gör du för att de ska stanna längre då?
Ingenting, jag ställer mig bredvid dom och lastar på 10 ggr så mer vikter än dom har i just den övningen och så vrålar jag som ett jävla djur och kör tills jag blir blod röd i huvudet och spräcker några blodkärl och ådrorna spruter ut!!!! sen ser jag aldrig dom mer :confused:
Tricklev
2005-01-04, 19:29
Ingenting, jag ställer mig bredvid dom och lastar på 10 ggr så mer vikter än dom har i just den övningen och så vrålar jag som ett jävla djur och kör tills jag blir blod röd i huvudet och spräcker några blodkärl och ådrorna spruter ut!!!! sen ser jag aldrig dom mer :confused:
Med andra ord du bänkar 80 med utan stopp och röven en meter ifrån bänken.
Alla är nybörjare någon gång. Creds till dem som får tummarna loss säger jag. :thumbup:
STarfish
2005-01-04, 19:31
Med andra ord du bänkar 80 med utan stopp och röven en meter ifrån bänken.
Och på skånska betyder det?
Tricklev
2005-01-04, 19:32
Och på skånska betyder det?
AUT DOU IS KLEUN SOM FAEEUN.
STarfish
2005-01-04, 19:39
AUT DOU IS KLEUN SOM FAEEUN.
Du låter som en nyårs nybörjare.
Du låter som en nyårs nybörjare.
ooch?!!
min pappa är starkare än din pappa!!! :furious:
X-Change
2005-01-04, 19:51
ooch?!!
min pappa är starkare än din pappa!!! :furious:
ORD UPP! ..BRING ON THE PAAAAAIN! :insane: :hbang: :whipped: :cool:
Jo jag gissade nästan det...
Du har inte tänkt på att de med lite hjälp kan stanna kvar längre på gymet?
Precis min poäng!
STarfish
2005-01-04, 19:59
klart jag hjälper om dom vill ha hjälp, vart tog humorn vägen
AFanatic
2005-01-04, 20:03
Det var inte dig jag diskuterade med, så du kan ju läsa mitt svar till honom.
Varför quota du mig då? Ursäkta om jag förtydligade det hela lite.
Jag undrar oxå var humorn tog vägen. :rolleyes:
Varför quota du mig då? Ursäkta om jag förtydligade det hela lite.
För att jag svarade, men några förtydlingar krävdes väl inte direkt. Speciellt inte när det var en väldigt "tråkig" diskussion som åtminstone gjorde mig lite ledsen.
Men men, det spelar ingen roll.
klart jag hjälper om dom vill ha hjälp, vart tog humorn vägen
Svårt på ett forum med humor men eftersom du tycker de verkar vara svaga stackare så är väl min fråga befogad?
STarfish
2005-01-04, 21:44
Svårt på ett forum med humor men eftersom du tycker de verkar vara svaga stackare så är väl min fråga befogad?
Det är därför dom börjar träna för dom ska bli starka stackare :D
nä men det är starkt jobbat att bara börja på ett gym, man kommer själv ihåg första gången man satte foten på gymmet.
Men vissa har ju inte träning i blodet, dom sitter hellre framför Popstars och käkar chips.
Roligt fenomen bara det där med nyåslöfte, speciellt precis nån månad innan sommarn så strömmar det till folk till gymmet som drömmer om att bränna bort dom där sista 25 kilona innan beachen :booty:
Men jag e som jag e HARDCOOOOOOREEEEE!!!!!!!
Fredrik S
2005-01-04, 21:53
Märks mycket väl att det varit nyår. Igår var det en kille som försökte köra axelpressar i stående vadpressen och idag var det en kille som försökte köra benspark i liggande lårculren. Jag har absolut inget emot nybörjare men det borde ju ligga i deras eget intresse att försöka ta reda på lite hur det funkar innan man går till gymmet första gången. Nybörjarna känns ofta igen på att dom går omkring och drar och sliter helt planlöst i allting. Efter någon timma lommmar dom hemåt och sedan ser man dom oftast aldrig mer. Det kan ju inte vara roligt eller?
Tricklev
2005-01-04, 21:58
Märks mycket väl att det varit nyår. Igår var det en kille som försökte köra axelpressar i stående vadpressen och idag var det en kille som försökte köra benspark i liggande lårculren. Jag har absolut inget emot nybörjare men det borde ju ligga i deras eget intresse att försöka ta reda på lite hur det funkar innan man går till gymmet första gången. Nybörjarna känns ofta igen på att dom går omkring och drar och sliter helt planlöst i allting. Efter någon timma lommmar dom hemåt och sedan ser man dom oftast aldrig mer. Det kan ju inte vara roligt eller?
Håller med, nästan lite tragiskt när man ser dom.
Nybörjarna känns ofta igen på att dom går omkring och drar och sliter helt planlöst i allting. Efter någon timma lommmar dom hemåt och sedan ser man dom oftast aldrig mer. Det kan ju inte vara roligt eller?
Dom känns även igen på att dom sitter och stirra på en när man gör en viss övning.
När man sedan börjat på en annan övning smyger dom sig dit för att ptrova på, givetvis på samma vikter, bara för att visa att jag kan oxå! :rolleyes:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.