Visa fullständig version : Gamla Snes spel
Känner ni till några gamla bra rpg spel till SNES? :) Gör en lista så ska jag spela genom de jag inte har varvat. :p
Tricklev
2005-01-02, 22:22
Final fantasy tactics?
FF 4-6
Minns inte riktigt om alla dessa är SNES, men hoppas på det :)
edit: CHRONO TRIGGER!!! :hbang:
Shadow Warrior
2005-01-02, 22:22
Känner ni till några gamla bra rpg spel till SNES? :) Gör en lista så ska jag spela genom de jag inte har varvat. :p
Valkyrie Profile till PSone rekomenderar jag att du kollar in.
Något Snes rpg som man inte redan spelat 17gånger finns väl inte?
De kända spel har jag ju givetvis redan avklarat. :D
UN Squadron (inte säker på stavning)
Edit: såg inte rpg :)
Shadow Warrior
2005-01-02, 22:34
UN Squadron (inte säker på stavning)
Även kallat Area 88... rätt hyffsat....
secret of mana skoj som fan finns även en 2 men den gillade jag inte riktigt
chrono trigger
secret of mana (som nämnts)
Fatalist
2005-01-02, 22:53
Terranigma såklart :hbang:
Breath of Fire, Paladins Quest, Tales of Phantasia, Star Ocean.
Du har säkert spelat dom. Det enda av ovanstående som jag har spelat en längre stund (och klarat) är Paladins Quest, så jag kan inte uttala mig om dom andra. Tycker om Paladins Quest väldigt mycket, även om det skiljer sig en del från traditionella jRPG's.
Och Chrono Trigger kan man väl inte få nog av? Ett sant mästerverk. :bow:
Überbiffen
2005-01-02, 23:17
Lufia, Lufia II
Lasse Kongo
2005-01-02, 23:53
Instämmer ang Secret Of Mana, det lirar ja titt som tätt hos en polare på snesen, det är ett mästervärk!
Dock är det ju ett inget riktigt rpg utan äventyrsspel, men ack så grymt!
LunaSpice
2005-01-03, 07:20
Secret of Mana är ett mästerverk. Ett otroligt bra spel...i synnerhet musiken.
Alla här har ju redan nämnt mina favoriter. Men Tales of Phantasia är också värt att kolla upp!
Edit: DOH! det var också nämnt. :D
Shadow Warrior
2005-01-03, 10:17
Lufia, Lufia II
Lufia spelen e riktigt schyssta, bra kampmusik och så med... synd bara att vissa pussel e för svåra i del två... men sånt finns det ju guide för :D
Sen så tycker jag Lagoon är rätt ok, jobbigt levlande med kortsvärd men bra musik och tuffa bossar.
The_RobRoy
2005-01-03, 12:14
Terranigma såklart :hbang:
klara du det alltså?? Jag gav fan upp. Svinstort spel, fastna nångång, när jag antar att de inte var så mycket kvar.. fattade inte vad jag skulle göra, åkte runt med nån båt på kartan om jag inte minns fel..
Super Punch Out är ju klart det roligaste spelet till SNES.
Lirade EarthBound i sex timmar. :D
Shadow Warrior
2005-01-03, 12:48
Lirade EarthBound i sex timmar. :D
Jag körde Dragon Warrior IV till Nes i typ 14 timmar år 2001.... när man spelar ett så gammalt spel så länge då vet man att det är bra :D
För er som inte kollat in Phantasy Star IV till Mega Drive så gör det... det är faktiskt värt att spela igenom än idag speciellt om man inte kört det förut :thumbup:
Och terranigma var riktig kul faktist, förutom sparning jag hade var redan ganska långt fram och jag kan knappt döda en enda fiende. :D
Shadow Warrior
2005-01-03, 13:45
Ett annat spel jag vill rekomendera är survival horror äventyre Galerians till PSone, bra handling och schysst gameplay som håller än idag.
Galerians: Ash till PS2 ska ni dock undvika.
jag skriver om det båda spelen i följande recension:
http://www.konsolspel.se/recensioner/playstation2/galerians.html
Hittade ett snes rpg som jag inte har spelat. Star Ocean!!! Äntligen har jag hittat det på engelska.
Ett annat spel jag vill rekomendera är survival horror äventyre Galerians till PSone, bra handling och schysst gameplay som håller än idag.
Galerians: Ash till PS2 ska ni dock undvika.
jag skriver om det båda spelen i följande recension:
http://www.konsolspel.se/recensioner/playstation2/galerians.html
Galerian var riktig grymt, speciellt då jag var många år yngre pyroman. Liten pojke som gå runt öppna dörrar med psykiska krafter. Why, why can I do this? Sen sekunder senare elda man upp andra. :D
Tricklev
2005-01-04, 13:02
Prankie, skriv ner alla du har hittat nu, även dom "vanliga", du får ju hjälpa oss lite oallmänbildade :D
För er som inte kollat in Phantasy Star IV till Mega Drive så gör det... det är faktiskt värt att spela igenom än idag speciellt om man inte kört det förut :thumbup:
Jaså, det är bra? Jag hittade en Megadrive emulator nyligen och kollade lite på Phantasy Star 2, 3 och 4.
Jag älskade 1-3 när jag var liten och varvade dem allihop, men jag visste inte ens att det fanns en 4:a.
Fick en smärre chock när jag såg hur fula 2:an och 3:an var! :laugh:
Kanske ska spela igenom 4:an alltså...
Shadow Warrior
2005-01-04, 15:55
Jaså, det är bra? Jag hittade en Megadrive emulator nyligen och kollade lite på Phantasy Star 2, 3 och 4.
Jag älskade 1-3 när jag var liten och varvade dem allihop, men jag visste inte ens att det fanns en 4:a.
Fick en smärre chock när jag såg hur fula 2:an och 3:an var! :laugh:
Kanske ska spela igenom 4:an alltså...
Självklart. Phantasy Star IV: End of the Milennium är överlägset bäst.
Resterande PS spel är ju bra dem med men inget man orkar nöta igenom idag.
Och kom ihåg! Dom här spelen är snygga INTE fula! :cool:
Hehe, jo, nostalgitripp så det räcker!
Men mitt minne av spelen stämmer inte riktigt överens med vad jag såg nu... :rolleyes:
Stridssystemet på 2:an var ju bedrövligt...
http://www.nintendo.com/gamecategory?start=1&oord=asc&osort=title&sort=&cmd=&toggle=true&tf=&cf=RPG&sf=Super+NES&ef=&rf=&pf=
http://www.nintelligent.net/index.php?page=gamelist_genre&genre=RPG
Fatalist
2005-01-04, 17:37
klara du det alltså?? Jag gav fan upp. Svinstort spel, fastna nångång, när jag antar att de inte var så mycket kvar.. fattade inte vad jag skulle göra, åkte runt med nån båt på kartan om jag inte minns fel..
Båt? Nu är du nog lite vilse, fel spel kompis. Man har ingen båt i terranigma
:D
Jag är på slutbossen, pallar inte att döda honom (jag kan, men det tar tiid)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.