handdator

Visa fullständig version : Brevbärare

Zozza
2005-01-02, 21:12
Vad går man för utbildning om man vill bli brevbärare?

Någon som vet? Någon här som är brevbärare?

Chris
2005-01-02, 21:14
Man pluggar 3-4 år på själva postkontoret innan du får dela ut brev. Du måste plugga på vart alla bor, annars vet du ju inte i vilken brevlåda du ska stoppa ner posten i!

Närå.. har många polare som jobbat som brevbärare, krävs ingen utbildning men gärna ett körkort.

Zozza
2005-01-02, 21:17
Ingen utbildning? Ingen alls? Hmm, körkort.

Men om man vill bli brevbärare som cyklar omkring då? :D

Men vadå, om jag vill jobba som brevbärare när jag är vuxen, hur ska jag gå tillväga då? Måste ju gå nån skola tills jag kan ta körkort då.

s_himself
2005-01-02, 21:21
Det är bara att gå dit och börja dela ut post :thumbup:

har ett par kompisar som gör det! Det enda dom gör är väl att åka på nån kurs eller nåt kul i sthlm, dom typ söp väl mest och satt bakfulla under predikan :D

Prankie
2005-01-02, 21:21
Jobbade med det i två veckor. Två pass om dagen få jag cykla ute. Resten av tiden går det ut på sortera jävla massa brev som kommer in så de ligger i ordning för din lilla rundan. Ganska schysst jobb på soliga sommardagar, rena helvete när det spöregnar.

Zozza
2005-01-02, 21:24
Men man måste vara 18 år för att få börja jobba där?

Ni som säger att ni har jobbat som brevbärare, hur mycket tjänade ni?

Verkar lite skumt att man bara går en kurs och sedan vips har man fast anställning :MrT:

s_himself
2005-01-02, 21:28

Verkar lite skumt att man bara går en kurs och sedan vips har man fast anställning :MrT:

Nä fast anställning får du nog inte pga. kursen. Jag vet inte ens vad den handla om...

du blir väl timmanställd tror jag. sedan när du jobbat tillräckligt länge får du en viss grundlön eller nåt.. hm. hehe de som är brevbärare kan ju brätta istället för mig som knappt kommer ihåg vad polarn sagt om det ;)

men det fungerar typ så. beroende på vad du får för anställlning (antar jag)

ölobrännvin
2005-01-02, 21:31
Det är väl fan inget yrke som jag skulle vilja ha, ett yrke för losers... bli rymdingenjör istället....

Prankie
2005-01-02, 21:31
Det finns inte så mycket att plugga, det är enformig kroppsarbete. Det som gör jobbet lättare med tiden du kan alla namn i din stora cubical så sortering går snabbare och du vet alla Andersson i samma hus så de inte få varandras post.

Zozza
2005-01-02, 21:32
Det är väl fan inget yrke som jag skulle vilja ha, ett yrke för losers... bli rymdingenjör istället....

:thefinger

Zozza
2005-01-02, 21:34
Det finns inte så mycket att plugga, det är enformig kroppsarbete. Det som gör jobbet lättare med tiden du kan alla namn i din stora cubical så sortering går snabbare och du vet alla Andersson i samma hus så de inte få varandras post.

Hm ok.

Vet inte riktigt hur jag ska göra om jag ska bli fast anställd, det bästa vore väl att ringa posten och fråga antar jag.

bladhet
2005-01-02, 21:41

jag började att sortera post när jag var 15.. började dela ut när jag var 16 och nu är jag 18 år och funderar på att fortsätta jobba med posten efter skolan eftersom dom erbjuder mig fastjobb.. jag har 91,80kr/h men då har jag jobbat där sen jag var 15 också..

Zozza
2005-01-02, 21:42
jag började att sortera post när jag var 15.. började dela ut när jag var 16 och nu är jag 18 år och funderar på att fortsätta jobba med posten efter skolan eftersom dom erbjuder mig fastjobb.. jag har 91,80kr/h men då har jag jobbat där sen jag var 15 också..

Gick du i skolan samtidigt eller vad det bara posten du hållde på med då?

bladhet
2005-01-02, 22:13
Gick du i skolan samtidigt eller vad det bara posten du hållde på med då?

Jag sorterar post på kvällarna efter skolan, och delar ut post på somrarna.
Den enda utbildning du behöver kommer du få när du fått jobbet på posten.
Utbildningen kanske tar en kvart eller nå.

Zozza
2005-01-02, 22:14
Utbildningen kanske tar en kvart eller nå.

:D

Staffo
2005-01-02, 23:47
Brevbärare är ett ganska tufft yrke, stressigt ibland, tungt och jävligt med gruppreklam. Det är inte ovanligt med folk som börjar och slutar dagen efter. Man kan säga att ju längre du jobbat desto skönare blir det. Det vanliga är att de nya får de sämsta distrikten.

Lönen brukar väl ligga runt 12 000/mån när du är ny. Sedan ökar det med typ 1 000 per år tills du är uppe i 17 000/mån ungefär. Sen är det ganska så slut med märkbara höjningar.

Det sköna med jobbet är att du sköter dig själv, du slutar tidigt på dagen, du är ledig på helgerna och alla helgdagar... En vanlig arbetsdag är mellan
06:30-14:00.

Zozza
2005-01-03, 00:04
Brevbärare är ett ganska tufft yrke, stressigt ibland, tungt och jävligt med gruppreklam. Det är inte ovanligt med folk som börjar och slutar dagen efter. Man kan säga att ju längre du jobbat desto skönare blir det. Det vanliga är att de nya får de sämsta distrikten.

Lönen brukar väl ligga runt 12 000/mån när du är ny. Sedan ökar det med typ 1 000 per år tills du är uppe i 17 000/mån ungefär. Sen är det ganska så slut med märkbara höjningar.

Det sköna med jobbet är att du sköter dig själv, du slutar tidigt på dagen, du är ledig på helgerna och alla helgdagar... En vanlig arbetsdag är mellan
06:30-14:00.

Är du brevbärare?
Hur blev du det isåfall?

erk
2005-01-03, 00:11
Vad går man för utbildning om man vill bli brevbärare?

Någon som vet? Någon här som är brevbärare?
Jag har jobbat som brevbärare. Jobbade som det mellan gymnasiet och högskolan. Det är ett riktigt bra yrke, men som nån skrev så är det tufft. Arbetsskador är alltför vanliga, jag kan tex fortfarande känna lite i handleder och underarmar ibland från reklamhanteringen.

Du behöver ingen utbildning alls. Körkort behövs till vissa distrikt och om du ska tömma brevlådor.

Staffo
2005-01-03, 11:52
Är du brevbärare?
Hur blev du det isåfall?

Nej inte för tillfället. Jag har dock jobbat som brevbärare i tre år.
Jag, precis som så många andra, halkade in på ett bananskal efter att ha jobbat som julextra.

Det krävs som sagt ingen speciell utbildning, men du måste såklart kunna skriva och prata svenska. Många som jobbar som brevbärare har faktiskt högskoleutbildning, men det är ju ett tillsvidare arbete för dem. Som arbetsmarknaden ser ut nu så är nog gymnasieutbildning oftast ett krav.

Det är ett kanonjobb som förstajobb, men det är inget man vill sysla med resten av livet, men de som trots allt stannar gör det antagligen pga. att det är ett fritt och trevligt jobb. Brevbärare är oftast roliga människor, aldrig en tråkig dag på jobbet...

Frazze
2005-01-03, 12:05
Sökte jobb som brevbärare på cykel för ungefär en kvart sedan. Tufft.
Undar om man får ha cykelhjälm?

erk
2005-01-03, 12:07
Cykelhjälm får du om du vill, det är faktiskt heeeeeeelt frivilligt

johnnytex
2005-01-03, 14:06
Shit, det här lät intressant. Jag slutar gymnasiet till sommaren och måste bra fixa ett jobb. Brevbärare kanske vore nåt :rolleyes: Ni som fått jobb där hur gjorde ni, ringde ni dit och frågade eller drar man dit och frågar i egen hög person eller vad gäller, svårt att få jobb där?

erk
2005-01-03, 15:45
Shit, det här lät intressant. Jag slutar gymnasiet till sommaren och måste bra fixa ett jobb. Brevbärare kanske vore nåt :rolleyes: Ni som fått jobb där hur gjorde ni, ringde ni dit och frågade eller drar man dit och frågar i egen hög person eller vad gäller, svårt att få jobb där?
När jag fick jobb där skickade jag ett brev till de tre kontor som ligger närmast, fick svar från samtliga :D

Skrev att jag brukar styrketräna och springa, så jag har bra fysik, och att jag har jobbat som reklamutdelare. Behöver de folk spelar det typ ingen roll vad du skriver. Jättebra jobb i alla fall!

johnnytex
2005-01-03, 15:52
När jag fick jobb där skickade jag ett brev till de tre kontor som ligger närmast, fick svar från samtliga :D

Skrev att jag brukar styrketräna och springa, så jag har bra fysik, och att jag har jobbat som reklamutdelare. Behöver de folk spelar det typ ingen roll vad du skriver. Jättebra jobb i alla fall!

Åh, hoppas det är så! Jag blir überlycklig om jag kan få ett jobb efter skolan, om det sedan är något som faktiskt verkar okej, som brevbärare är det ju kalas! Jag ska ringa dem imorn tror jag och höra, eller brev är kanske bättre?

erk
2005-01-03, 15:56
Åh, hoppas det är så! Jag blir überlycklig om jag kan få ett jobb efter skolan, om det sedan är något som faktiskt verkar okej, som brevbärare är det ju kalas! Jag ska ringa dem imorn tror jag och höra, eller brev är kanske bättre?
Om du vet var brevbärarkontoret ligger är det nog aldrig fel att gå dit och visa dig. Då ser han ju att du är stor och stark och klarar jobbet som brevbärare! För det kan vara ganska tufft, i alla fall som trappbrevbärare.

Nitrometan
2005-01-03, 15:57
Inte lika tufft som att vara cykelbud.

Nu efter nyår finns det en lag om cykelhjälm. Du *måste* ha cykelhjälm. Om du är under 15.

erk
2005-01-03, 15:59

Nu efter nyår finns det en lag om cykelhjälm. Du *måste* ha cykelhjälm. Om du är under 15.
Haha cykelbud är bara disco! Cykla runt i stan och flasha i tajta fräcka kläder. Testa ett trappdistrikt, så märker du vad som är tuffast :p

johnnytex
2005-01-03, 16:00
Om du vet var brevbärarkontoret ligger är det nog aldrig fel att gå dit och visa dig. Då ser han ju att du är stor och stark och klarar jobbet som brevbärare! För det kan vara ganska tufft, i alla fall som trappbrevbärare.

Det har du nog rätt i ja :thumbup: Jag har aldrig gjort något sådant tidigare, liksom ska man gå dit och säga: Hej jag undrar om ni har jobb lediga som brevbärare för jag går ut gymnasieto ch bevhöver....Eller hur funkar det :confused:

sunkan
2005-01-03, 16:02

Så då vill dem att man ska ha legget med sig för att visa att man är över 15 då eller? :thefinger

palme
2005-01-03, 16:02
Vet en tönt som pundat hårt i 15-20 år och som vid sidan av varit brevbärare, kraven kan med andra ord inte vara allt för höga då killen har mindre iq än...ett löv.

Gillar min brevis som alltid är i tid med paketen! :cheers:

erk
2005-01-03, 16:05
Det har du nog rätt i ja :thumbup: Jag har aldrig gjort något sådant tidigare, liksom ska man gå dit och säga: Hej jag undrar om ni har jobb lediga som brevbärare för jag går ut gymnasieto ch bevhöver....Eller hur funkar det :confused:
Det lättaste hade ju såklart varit om du redan haft en fot inne, som sommarjobbare till exempel. Jag var sommarjobbare och stannade bara kvar efter sommaren.

Men jag tycker du ska gå dit, presentera dig, och säga att du söker sommarjobb. Förklara att du går ut gymnasiet i år och skulle gärna stanna kvar efter sommaren också om möjlighet finns. Har du tur så är det ett kontor där det slutar folk efter sommaren och vakanser uppstår.

johnnytex
2005-01-03, 16:07
Det lättaste hade ju såklart varit om du redan haft en fot inne, som sommarjobbare till exempel. Jag var sommarjobbare och stannade bara kvar efter sommaren.

Men jag tycker du ska gå dit, presentera dig, och säga att du söker sommarjobb. Förklara att du går ut gymnasiet i år och skulle gärna stanna kvar efter sommaren också om möjlighet finns. Har du tur så är det ett kontor där det slutar folk efter sommaren och vakanser uppstår.

Jag har inte ens en tå där inne nu. Men jag kan ju alltid höra, ska dra dit imorgon och höra vad dem säger. Kan ju inte bli mer än ett nej :)

erk
2005-01-03, 16:09
Jag har inte ens en tå där inne nu. Men jag kan ju alltid höra, ska dra dit imorgon och höra vad dem säger. Kan ju inte bli mer än ett nej :)
Nää, det har du rätt i. Det värsta som kan hända är nej, och det är inte så farligt! Och dessutom, brevbäringskontor finns det ganska många, i alla fall om du bor i nån stad med flera postnr. Du kan ju alltid försöka på alla som finns!

johnnytex
2005-01-03, 16:16
Nää, det har du rätt i. Det värsta som kan hända är nej, och det är inte så farligt! Och dessutom, brevbäringskontor finns det ganska många, i alla fall om du bor i nån stad med flera postnr. Du kan ju alltid försöka på alla som finns!

Bor väl i en kommun med 40 000 invånare, så det är väl inte jätte stort men. Japps, nu ska jag försöka börja söka imorn. Om jag får det lär ni märka imorgon då haha :D

bladhet
2005-01-03, 16:32
Till mig ringde dom och erbjöd mig ett jobb på posten:) ganska nice..

erk
2005-01-03, 16:49
Till mig ringde dom och erbjöd mig ett jobb på posten:) ganska nice..
"dom"?? Jag tror knappast personalansvariga på posten slår upp personer i telefonkatalogen och ringer på fullkomligt godtycklig basis.

bladhet
2005-01-03, 16:54
"dom"?? Jag tror knappast personalansvariga på posten slår upp personer i telefonkatalogen och ringer på fullkomligt godtycklig basis.

japp så var de ;) de var tydligen en bekant till min far som jobbar på posten som hade gett dom mitt nummer.

erk
2005-01-03, 16:59
japp så var de ;) de var tydligen en bekant till min far som jobbar på posten som hade gett dom mitt nummer.
Och helt plötsligt blev allt inte lika fantastiskt spontant längre! De ringde inte till dig av en slump som du ville få det att verka. En bekant till dig som visste att du var i behov av jobb jobbar på posten, och när det kom på tal att anställa fler visste han att du behövde jobb och tipsade om dig. Konstigare än så är det inte.

bladhet
2005-01-03, 19:17
Och helt plötsligt blev allt inte lika fantastiskt spontant längre! De ringde inte till dig av en slump som du ville få det att verka. En bekant till dig som visste att du var i behov av jobb jobbar på posten, och när det kom på tal att anställa fler visste han att du behövde jobb och tipsade om dig. Konstigare än så är det inte.

precis, men de visar ju att de inte är svårt att få jobb på posten.

johnnytex
2005-01-03, 19:19
precis, men de visar ju att de inte är svårt att få jobb på posten.

Jag hoppas det är så, då har jag större chanser att få ett jobb där efter gymnasiet :D

Staffo
2005-01-03, 21:42
Det sätt på vilket jag fått samtliga mina anställningar, både hos Posten och på andra arbetsplatser, har varit att jag först skickat ett personligt brev med mina gymnasiebetyg och även ett foto. När det gått två dagar har jag ringt upp och frågat om de fått mitt brev och frågat om de är intresserade.

Leta upp adresserna till de lokala "Postcentren" och skicka brev adresserade till "Postcenterchefen".

Lycka till!

erk
2005-01-03, 21:44
Det sätt på vilket jag fått samtliga mina anställningar, både hos Posten och på andra arbetsplatser, har varit att jag först skickat ett personligt brev med mina gymnasiebetyg och även ett foto. När det gått två dagar har jag ringt upp och frågat om de fått mitt brev och frågat om de är intresserade.

Leta upp adresserna till de lokala "Postcentren" och skicka brev adresserade till "Postcenterchefen".

Lycka till!
Fast ska du söka till posten är dina betyg totalt ointressanta. De som fått anställning under min tid på posten har varit sådana som helt sonika traskat in och erbjudit sig, eller folk som redan funnits i organisationen.

EDIT: Dessutom har postcenterchefen inget som helst med brevbäringen att göra. Det är två från varandra skiljda delar som oftast inte ens ligger tillsammans.

johnnytex
2005-01-03, 21:47
Visserligen så kickar ju mina gymnasie-betyg as, men det kanske kvittar när man ska dela ut post, jag menar de blir väl inte imponerade av att jag kan derivera och grejor ;)

Men ska man ha med sig nåt när man går dit och frågor om jobb? Alltså ska jag hamed mig mina betyg och sånt då lr?

erk
2005-01-03, 21:50
Visserligen så kickar ju mina gymnasie-betyg as, men det kanske kvittar när man ska dela ut post, jag menar de blir väl inte imponerade av att jag kan derivera och grejor ;)

Men ska man ha med sig nåt när man går dit och frågor om jobb? Alltså ska jag hamed mig mina betyg och sånt då lr?
Går du dit o frågar ska du inte ha med dig nånting. Det enda som spelar roll är om behov finns för tillfället, och om du är ute nu så blir du antagligen ställd i kö till sommarjobb eftersom de antagligen inte börjat planera för sånt.

johnnytex
2005-01-03, 21:52
Går du dit o frågar ska du inte ha med dig nånting. Det enda som spelar roll är om behov finns för tillfället, och om du är ute nu så blir du antagligen ställd i kö till sommarjobb eftersom de antagligen inte börjat planera för sånt.

Andra år har jag alltid varit ute i så sen tid, så i år tänkte jag vara i tid, det är väl inte overkill att gå dit i januari och fråga om sommarjobb och ev jobb efter sommaren?

erk
2005-01-03, 21:57
Andra år har jag alltid varit ute i så sen tid, så i år tänkte jag vara i tid, det är väl inte overkill att gå dit i januari och fråga om sommarjobb och ev jobb efter sommaren?
Gå dit nu och anmäl intresse. Men jag skulle nog ha gått dit lite senare också, för att se till att du ligger färsk i högen med sökande!

Att du kan jobba efter sommaren är nog något som gagnar dig. Påpeka det. Men som du säger, det kan vara lite overkill. På mitt kontor börjar de inte med semesterplanering förrän i april. Men som sagt, gå dit nu och även om ett par månader så verkar du intresserad också.

johnnytex
2005-01-03, 22:01
Gå dit nu och anmäl intresse. Men jag skulle nog ha gått dit lite senare också, för att se till att du ligger färsk i högen med sökande!

Att du kan jobba efter sommaren är nog något som gagnar dig. Påpeka det. Men som du säger, det kan vara lite overkill. På mitt kontor börjar de inte med semesterplanering förrän i april. Men som sagt, gå dit nu och även om ett par månader så verkar du intresserad också.

Ah, det ska jag komma ihåg att göra, ja det måste ju vara lite bonus tycker man. :thumbup: Men oftast är det väl barn till anstäldda eller tidigare anställda som får jobben, så har det alltid tidigare varit :furious:

erk
2005-01-03, 22:03
Ah, det ska jag komma ihåg att göra, ja det måste ju vara lite bonus tycker man. :thumbup: Men oftast är det väl barn till anstäldda eller tidigare anställda som får jobben, så har det alltid tidigare varit :furious:
Jaa, fast antagligen finns alla tidigare anställda och barn till anställda redan i organisationen, och har du tur behöver de ytterligare folk.

johnnytex
2005-01-03, 22:05
Jaa, fast antagligen finns alla tidigare anställda och barn till anställda redan i organisationen, och har du tur behöver de ytterligare folk.

Jo precis det är mina förhoppningar :D Vi får se hur det går...

Svarten81
2005-01-03, 22:09
skulle vilja säga att jobbet är ombytligt, händer alltid något. stressigt är det speciellt i juletid då får man slita röven av sig. vill du jobba på posten måste du vara stress tålig och inte ha svårt att gå upp på morgonen. annars så är det kalas på sommrarna. ingen som säger till dig när du är ute o gör din runda, ingen chef som hänger över axeln på dig. synd bara att posten är under avveckling karriär möjligheterna är väll inte allt för ljusa men ska du bara jobba ett tag o sen börja läsa så är det kalas.
jobbar själv på posten så fort jag har ett längre lov från studierna.

lycka till med sökandet :thumbup:

johnnytex
2005-01-03, 22:12
skulle vilja säga att jobbet är ombytligt, händer alltid något. stressigt är det speciellt i juletid då får man slita röven av sig. vill du jobba på posten måste du vara stress tålig och inte ha svårt att gå upp på morgonen. annars så är det kalas på sommrarna. ingen som säger till dig när du är ute o gör din runda, ingen chef som hänger över axeln på dig. synd bara att posten är under avveckling karriär möjligheterna är väll inte allt för ljusa men ska du bara jobba ett tag o sen börja läsa så är det kalas.
jobbar själv på posten så fort jag har ett längre lov från studierna.

lycka till med sökandet :thumbup:

Jo, hade tänkt ordna nåt provosoriskt jobb det året mellan gymnasiet och universitetet/högskolan. Kan nog vara bra att ha lite pengar med sig då tror jag :) Tidiga morgnar är väl inga direkt problem, då har man ju gott om tid när man kommer hem sedan ;)

Tack så mkt Svarten81 !

Svarten81
2005-01-03, 22:15
jo extra pengar är alltid bra o ha sen när du väl kommit in i jobbet så är det ju lättare o söka samma slags jobb någon annan stans när du väl börjar läsa så är det alltid bra med extra pengar som sagt.

johnnytex
2005-01-03, 22:18
jo extra pengar är alltid bra o ha sen när du väl kommit in i jobbet så är det ju lättare o söka samma slags jobb någon annan stans när du väl börjar läsa så är det alltid bra med extra pengar som sagt.

Ni har inga fler tips på vart man kan söka om posten skulle vara fullt eller så? Jag har funderingar på att söka på några matvaruaffärer i stan också. Det finns inget inom kommunen som inte kräver några speciella erfarenheter?

erk
2005-01-03, 22:22
Ni har inga fler tips på vart man kan söka om posten skulle vara fullt eller så? Jag har funderingar på att söka på några matvaruaffärer i stan också. Det finns inget inom kommunen som inte kräver några speciella erfarenheter?
Hemtjänsten skriker väl efter killar, frågan är bara hur kul det är! Matvaruaffär funkar ju, liksom någon mack.

johnnytex
2005-01-03, 22:24
Hemtjänsten skriker väl efter killar, frågan är bara hur kul det är! Matvaruaffär funkar ju, liksom någon mack.

Jag är inte så kräsen faktiskt för jag är så rädd att gå hemma ett helt år utan jobb och det skulle verkligen suga alltså. Hemtjänsten ja, hur funkar det där? Är det genom kommunen man ska söka då eller? Ja, någon mack hade ju inte heller vatt fel, får kolla upp statoil oxå då :thumbup:

erk
2005-01-03, 22:28
Jag är inte så kräsen faktiskt för jag är så rädd att gå hemma ett helt år utan jobb och det skulle verkligen suga alltså. Hemtjänsten ja, hur funkar det där? Är det genom kommunen man ska söka då eller? Ja, någon mack hade ju inte heller vatt fel, får kolla upp statoil oxå då :thumbup:
Hemtjänsten vet jag faktiskt inte. Borde stå i telefonkatalogen någonstans. Annars jobbar min syrra på ett ålderdomshem, hon säger att de har anställt killar som vikarier på studs bara för att de är just killar!

johnnytex
2005-01-03, 22:35
Hemtjänsten vet jag faktiskt inte. Borde stå i telefonkatalogen någonstans. Annars jobbar min syrra på ett ålderdomshem, hon säger att de har anställt killar som vikarier på studs bara för att de är just killar!

Oh, det låter ju kalas, då får man gå ner och säga jag är kille anställ mig :D

erk
2005-01-03, 22:38
Oh, det låter ju kalas, då får man gå ner och säga jag är kille anställ mig :D
Haha, visst! Så enkelt verkar det vara där jag bor i alla fall!

johnnytex
2005-01-03, 22:41
Haha, visst! Så enkelt verkar det vara där jag bor i alla fall!

Det kan nog skilja sig mellan storstäder och mindre samhällen. Jag bor nog i en medelstor kommun, 40 k invånare, hoppas ingen förutom jag söker jobb efter gymnasiet :cool:

erk
2005-01-03, 22:43
Det kan nog skilja sig mellan storstäder och mindre samhällen. Jag bor nog i en medelstor kommun, 40 k invånare, hoppas ingen förutom jag söker jobb efter gymnasiet :cool:
Du kan ju muta dina klasskamrater att inte göra det :)

johnnytex
2005-01-03, 23:05
Du kan ju muta dina klasskamrater att inte göra det :)

Hehe, jaja jag kommer inte säga nåt till dem innan jag sj säkrat mig ett jobb :D

Staffo
2005-01-04, 13:14
Dessutom har postcenterchefen inget som helst med brevbäringen att göra. Det är två från varandra skiljda delar som oftast inte ens ligger tillsammans.

Nu är du ute och cyklar!
Postcenterchefen är chef över både Postcenter och utdelningskontor. Det är han/hon som beslutar om hur arbetet skall bedrivas och hur många som skall vara anställda. När du skriver anställningsavtal är det mellan dig och postcenterchefen.

Så det så!

johnnytex
2005-01-05, 12:09
Nix, det var löntlöst för mig att söka sade de. Det fanns redan tillräckligt med folk :(

Vad ska man gå på nästan?

Helea
2005-01-13, 22:05
Lessen om jag hoppar in i tråden med kanske något som e lite offtopic men...

om man är brevbärare. Vad är det bra och äta då? Brorsan käkar en banan i timman för att kunna hålla energin uppe. Det blir ju mkt cyklande och springande i trappor så energin måste ju komma från ngnstans =/

palme
2005-01-13, 22:06
Lessen om jag hoppar in i tråden med kanske något som e lite offtopic men...

om man är brevbärare. Vad är det bra och äta då? Brorsan käkar en banan i timman för att kunna hålla energin uppe. Det blir ju mkt cyklande och springande i trappor så energin måste ju komma från ngnstans =/

Kallt kaffe och dextrose?

Helea
2005-01-13, 22:11
Kallt kaffe och dextrose?

Jag tänkte: Är det fel av honom att käka bananer. Blir ju oftast en i timman när han är ute. Finns det något bättre alternativ? Han vill ju inte bryta ner kroppen

fisknn
2005-01-14, 01:45
Har jobbat på posten. Krävs ingenting, riktigt tråkigt dock, rundorna blir större och större och de kommer slänga på dig mer och mer att göra desstu varmare i kläderna du blir. Om du ska jobba så se till att du får ett villaområde annars kommer du få springa i trappor hela dagarna, riktigt segt.

Metal_boy_
2005-01-14, 01:57

haha jo det e så det brukar låta idag...sen är dom yrkesstuderande också

MojjMojj
2005-01-14, 05:40
Man går upplärning i 2 veckor med en av de heltids-anställda, sedan får man se om man får jobbet eller inte. Var 2 st "fetton" som var så slöa att de inte fick jobba som vikarie ens.
Jag fick heltidsvikariat direkt efter upplärning, dvs heltidslön. Tar över en kille som drar till australien om ngn vecka. Blir hel ordinarie då.
Kör på CityMail i kungsholmen (Sthlm), mkt jäkla trappor är det idag.