Visa fullständig version : Jobb!
Pressarn
2005-01-02, 02:19
Alla ni som pluggar och jobbar vid sidan om, var och vad jobbar ni med?
Jag är 18 år och tänkte skaffa mig ett hyfsat jobb som jag kan ha i ca. 5-6 år framåt tills högskoleutbildningen i lund är klar. Själv bor jag i malmö.
Tips?
Jobbar på en mataffär, helt ok. Skönt med OB på kvällar/helger. Finns en del kassörskor att ragga på också.
Är 19 år btw.
Pressarn
2005-01-02, 02:55
Jag jobbar på simskola nu men det är uselt betalt och få arbetstimmar.
Praoade i en mataffär i nian, får fortfarande ångesttankar när jag tänker på det.. sortera varor, stå i kylen, skrubba väggarna, dammsuga chefens bil, nä fyfan :whipped:
Tidningsbud, om du orkar jobba natt på helgerna. Är du snabb kan du tjäna ~750kr på ~4h. Om de har samma system i malmö som i sthlm. Hyfsat betalt iaf. Annars är väl väktare drömjobbet för en student.
Pressarn
2005-01-02, 03:23
Väktare.. där sa du det! :thumbup:
Hur gammal måste man vara? 18 eller 20? Vilka företag? Falck? Securitas? Fler?
jolly7907
2005-01-02, 04:35
Väktare.. där sa du det! :thumbup:
Hur gammal måste man vara? 18 eller 20? Vilka företag? Falck? Securitas? Fler?
http://www.vaktare.nu/
Så kan du läsa lite. men har för mig att vid 18 får du sköta enklare syslor som väktare.
Pressarn
2005-01-02, 04:37
http://www.vaktare.nu/
Så kan du läsa lite. men har för mig att vid 18 får du sköta enklare syslor som väktare.
Tack! Ska ta och läsa lite nu.
Alla ni som pluggar och jobbar vid sidan om, var och vad jobbar ni med?
Jag är 18 år och tänkte skaffa mig ett hyfsat jobb som jag kan ha i ca. 5-6 år framåt tills högskoleutbildningen i lund är klar. Själv bor jag i malmö.
Tips?
Nu jobbar jag extra som forskar assistent, men tidigare nar jag pluggade i Sverige sa jobbade jag extra pa Stadium, 96 kr i timmen, sen givetvis OB helger och kvallar, gav mig den extrainkomsten jag behovde!
Mycket bra foretag att jobba extra inom forovrigt :thumbup:
Slartibartfast
2005-01-02, 10:10
Fattar inte hur folk orkar jobba och studera samtidigt.
Fattar inte hur folk orkar jobba och studera samtidigt.
Inga problem, om man planerar lite, har en bra chef som ar fullt installt pa att man sager NEJ om man inte hinner.
Har i Kanada, laser manga 5 kurser per termin + jobbar, det ar imponerande :bow:
Shadow Warrior
2005-01-02, 10:24
Inga problem, om man planerar lite, har en bra chef som ar fullt installt pa att man sager NEJ om man inte hinner.
Har i Kanada, laser manga 5 kurser per termin + jobbar, det ar imponerande :bow:
Fan va soft att sitta o läsa manga på lektionerna :D :thumbup:
:rolleyes:
:rolleyes:
haha :D
Slartibartfast
2005-01-02, 11:38
Klart det GÅR, men varför skulle man vilja? :confused: Man måste ju ha något liv också. Fritid rules.
:laugh:
Cupofcoffee
2005-01-02, 11:45
Under mina två sista år på gymnasiet så jobbade jag heltid i fabriken. Vi kör tvåskift här nere - andra skiftet går på vid 1500 och jobbar till 2300. Jag talade helt enkelt med personalchefen och sade att hon har en problemfri fabriksslav om hon låter mig gå kväll alltid.
Mot slutet av tvåan och under hela trean så är studietrycket rätt lågt, så det var sällan något problem att komma hem i tid.
Sen blev jag å andra sidan befordrad efter några månader och behövde inte börja jobba föränn 1630, och då var det ännu lugnare. Kanske lite mindre sömn i andra änden, men va fan gör man. ;)
Arnesson
2005-01-02, 12:04
Jobbar på fruktavdelningen i en icabutik jag. Helt okej extrajobb med bra OB.
[QUOTE=Shadow Warrior]Fan va soft att sitta o läsa manga på lektionerna :D :thumbup:
QUOTE]
Faan jag garva sa jag spruta nastan kaffet over tangentbordet :) Den bjuder jag pa :thefinger :D
Shadow Warrior
2005-01-02, 22:13
:thumbup:
Jag ska börja på Statoil i Eslöv när skolan börjar, då är ni välkomna att tanka och köpa godis :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.