handdator

Visa fullständig version : Fel på Comviqs nät?

s_himself
2004-12-31, 02:13
Ok, det hela började när jag stod och handla nyårsmaten. Då jag skulle ringa hem till min bror och fråga en sak..

Jag ringer upp, och det går väl en signal och en tjej svarar "hallå?" jag säger "jaa tja" hon säger då "jag söker henrik" jag svarar "Nä du då har det blivit något fel här"

Sedan lägger vi på och jag ringer min bror igen. Då svarar han och säger att han pratar med min far i telefon, men att en kille som hette henrik ringde på våran hemtelefon (som jag ringde till) så våra samtal blev tydligen lite lustigt kopplade :D

Eftersom farsan är i egypten och pratar via mobil så tyckte jag brorsan kunde ringa upp när dom pratat klart. När han väl ringer upp mig igen så svarar jag "hey" och då är det en invandrare i andra endan som är helt stirrig och undrar vart han kommit :laugh: Jag är minst lika förbryllad. Sedan har det inte gått att ringa till mobiler. När man svarar är det helt tyst. Inga tut, ingenting. Ringer man upp så kommer det inga kopplingstoner utan helt plötsligt svarar bara något i andra ändan.

Vad är det som pågår? Det va likadant får alla mina kompisar. Någon av er som det va så för???

Helt sjukt iaf, men kul att prata med olika folk :smokin:

Olsson
2004-12-31, 02:33
dolda kameran? ;)

edit: fan då kanske nån helt annan fick smset jag skicka till bruden innan. :confused:

s_himself
2004-12-31, 02:39
Ingen aning, ingen som hoppat fram och sagt nåt ännu iaf ;)

SMS har fungerat väldigt knackigt också :MrT:

Garnax
2004-12-31, 02:42
pappa har problem med sitt comviq kompis, fast han ringer till t.ex mig och hans vänner som har comviq så har dom dragit 20kr+ för några minuters samtal

Pecca
2004-12-31, 11:55
det kanske är därför när jag ringt några tjejer dom senaste dagarna som ingen av dom svarat då? :confused: :D :rolleyes:

Har haft lite problem med det där med räkningen också... fått betala för samtal som ska vara gratis.... betalt uppkopplingsavgift trots jag inte kommit fram osv.....

s_himself
2004-12-31, 13:11
uppkopplingsavgift betalar du väl även om du inte kommer fram? När du kopplar upp dig så dras väl avgiften oavsett om personen svarar eller ej? Du har ju trotts allt kopplat upp dig.

Menigar
2004-12-31, 13:50
Du har nog bara för feta fingrar! :D

"I'm sorry, you have too fat fingers to dial"

Einar
2004-12-31, 14:17
uppkopplingsavgift betalar du väl även om du inte kommer fram? När du kopplar upp dig så dras väl avgiften oavsett om personen svarar eller ej? Du har ju trotts allt kopplat upp dig.

Nej, det är bara om någon svarar som man ska betala uppkopplingsavgift.

Olsson
2004-12-31, 14:52

Alternativt, telesvar

Beast
2004-12-31, 15:20
Comviq är inte utrustade för att klara nyårsafton eller högtidsdagar. Ganska tragiskt.
Men klockan 12 inatt kommer typ ingen av dom som har comviq kunna ringa. Systemet fuckar som det gjort dom senaste 4 åren.

hum
2004-12-31, 15:22
Hehe, sådär är det ju alltid runt alla större högtider..

s_himself
2004-12-31, 16:47

oki doki!
http://www.rabiatmotor.com/forum/images/smiles/icon_salut.gif