Logga in

Visa fullständig version : Inställt nyårsfirande.

Lasse Kongo
2004-12-30, 21:39
Pga det inträffade i asien.

Tycker jag personligen är helt åt helvete.

Regeringen har tydligen gått ut med att nyår skall firas stillsamt.

Jag ska personligen dricka rejält, då ja sällan gör det och skjuta raketer och fira med min familj och vänner som vanligt, inget blir väl sämre för att man har kul och trevligt med nära och kära, allt blir bättre av att sitta hemma och deppa eller?

Det som inträffat är tragiskt och jag lider med alla drabbade, men detta tycker jag är insane, regeringen får hård kritik för hur de sköter allt runt detta, inte bara nyår utan allt annat som har med katastrofen att göra.

Gott Nytt År o SKÅL :cheers:

Herkulez
2004-12-30, 21:41
håller med :thumbup:

Muaytudd
2004-12-30, 21:41
Hmm ja låter skumt. Människor beöver att koppla av och många gör det genom att festa.

Skumt att de inte kunde välja en annan dag helt enkelt.

Men det gör bara att min teori om att regeringen är ond stämmer mer och mer..

mini_Arnold
2004-12-30, 21:42
vadå, här i sverige??

Lasse Kongo
2004-12-30, 21:43
vadå, här i sverige??

yes, läste tidigt imorse att malmö ställt in allt, men det kan ja förstå eftersom Jense bor där....

Sen har väl varenda stad fått haka på efter regeringens beslut.

JustinCredible
2004-12-30, 21:44
Hur då ställt in? Är det stängt på olika platser eller?

Muaytudd
2004-12-30, 21:45
yes, läste tidigt imorse att malmö ställt in allt, men det kan ja förstå eftersom Jense bor där....

Sen har väl varenda stad fått haka på efter regeringens beslut.

Då drog man till Kph imorgon efter middagen :hbang:

Tigerkotten
2004-12-30, 21:46
"Sörj inte för dom du saknar, utan var glad för dom du har"

Fatalist
2004-12-30, 21:46
Pga det inträffade i asien.

Tycker jag personligen är helt åt helvete.

Regeringen har tydligen gått ut med att nyår skall firas stillsamt.

Jag ska personligen dricka rejält, då ja sällan gör det och skjuta raketer och fira med min familj och vänner som vanligt, inget blir väl sämre för att man har kul och trevligt med nära och kära, allt blir bättre av att sitta hemma och deppa eller?

Det som inträffat är tragiskt och jag lider med alla drabbade, men detta tycker jag är insane, regeringen får hård kritik för hur de sköter allt runt detta, inte bara nyår utan allt annat som har med katastrofen att göra.

Gott Nytt År o SKÅL :cheers:

Håller med. Det är nu i trageditider som något roligt & underhållande som ett ordentligt nyårsfiende verkligen BEHÖVS!

Lasse Kongo
2004-12-30, 21:47

nä, det är mer att de skippar fyrverkerier och dylikt på kvällen, ev håller ngn politiker tal och lär då förståligt prata om det inträffade.

Frantic
2004-12-30, 21:47
De ska bland annat inte skjuta raketer på skansen osv osv

Yankeee
2004-12-30, 21:49
Minns inte att de ställt in något firande pga alla de tusentals människor som mördas, våldtas, torteras, misshandlas osv osv varje dag. Larvig dubbelmoral är vad det är.

JustinCredible
2004-12-30, 21:49
ok,. vet inte va jag tycker. å ena sidan hjälper det ju inte direkt, fast å andra sidan är det fint att visa respekt.

Pecca
2004-12-30, 21:55
Det här tycker jag är sån jävla dubbermoral av den där jäkla regeringen så är något förbannat dåligt! Det här gör dom ju enbart för o fiska röster.... visa att dom själva känner empati.... Tror ni riksdagspamparna kommer ta det lugnt? Nej dom kommer med största sannorlikhet dricka sin svinigt dyra champagne, röka sina lika dyra cigarrer o stå o dra fräckisar om vems *** som är störst...

Vi såg ju själva hur gärna regeringen ville hjälpa till där borta i Thailand innan media o opinionen började kräva saker.... liksom var det chefen för UD lr vem det nu var som gick på teater samma kväll som hennes assistent ringde o berättade för henne?

jävla pajaspolitiker i detta land.... Vi skänker 2 miljoner från regeringen, Frankrike 200....

Jag kommer fira nyår, men jag vet också att vi kommer diskutera angående jordbävningen och dess offer också...

RobbeliRobban
2004-12-30, 21:58
larvigt som fan. skänkte 500 spänn idag, och ändå blir jag kallad osolidarisk för att jag inte orkar tända ett jefla ljus i fönstret.

Slartibartfast
2004-12-30, 21:59
Vafan får man inte supa till och ha roligt och vara glad att man lever!?

Jag är nog rädd att det får bli en:

Frantic
2004-12-30, 22:00
Minns inte att de ställt in något firande pga alla de tusentals människor som mördas, våldtas, torteras, misshandlas osv osv varje dag. Larvig dubbelmoral är vad det är.
Sånt där tycker jag är löjligt. Får de inte sörja det som hänt bara för att de inte sörjer allt annat ont i världen?

*Flash*
2004-12-30, 22:03
ONLY IN SWEDEN :smash:

Yankeee
2004-12-30, 22:04
Sånt där tycker jag är löjligt. Får de inte sörja det som hänt bara för att de inte sörjer allt annat ont i världen?

Självklart. Men det är fortfarande störande att folk nu helt plöstligt är så medvetna och bryr sig så mycket. När lika många utsätts för tom värre saker varje dag. Men som vanligt är det bara jag som stör mig ;)

Froddan
2004-12-30, 22:06
Minns inte att de ställt in något firande pga alla de tusentals människor som mördas, våldtas, torteras, misshandlas osv osv varje dag. Larvig dubbelmoral är vad det är.Japp, det är en jävla dubbelmoral!

Men botten vad fan nådd när vi i Sverige höll en tyst minut för de 2000 amerikanska offer från attacken mot world tradecenter. Det svälter ihjäl 2000 afrikaner _varje_ dag. Varför hålls det ingen tyst minut för dom? Jävla hyckleri.

Beundrar Jan Guillou som deltog i någon föreläsning vid tillfället och som i protest lär ha lämnat salen sjungandes när den tysta minuten inleddes.

edgen_ÖSD
2004-12-30, 22:07
Grejen är ju att vissa städer ställer in sina fyrverkerier för att istället lägga de pengarna på Röda Korset eller någon liknande hjälporganisation. I det fallet tycker iaf jag att det är helt rätt. Att sedan vissa ställer inte bara för sakens skull är ju lite småskumt. Som sagt, då är det bättre att glädjas med dem som lever.

Trance
2004-12-30, 22:08
Har regeringen gått ut med att nyår skall firas stillsamt?

Det är inte det att vissa kommuner och privata festarrangörer ställer in eftersom det känns fel just nu, och istället kör lugnanre varianter t.ex. fackeltåg för de som vill delta?

Varför är det så svårt att förstå, det är ingen regering som gått ut och sagt att folk inte skall fira. Det är vissa som bestämt sig för att de inte tycker det är passande att kommunen firar storslaget när så många har drabbats.

Dessutom, "ställa in firande för att massa dör varje dag" är så löjligt, ni måste se skillnad på det?

Pecca...tänk innan du postar.

Dessutom, det är säkert berättigat att ge regeringen kritik i vissa avseenden. Men 99% baserar det på t.ex. tidningar som Aftonbladets rubriker, så snälla. Sätt er in i frågan och vänta tills man vet vad som verkligen hände innan man börjar gnälla.

Griip
2004-12-30, 22:10
Njae, att dem ställer in stora grejer som på Skansen och statliga saker är fullt förståligt. Själv kommer jag givetvis också festa men visst fan ska dem stänga ner allt stort, inte skoj för dem tusentals människor som har anhöriga i fara ifall det är fest ÖVERallt.

Pecca
2004-12-30, 22:14

:confused:

fattar inte vad du menar med att jag ska tänka... men förklara gärna...

Frantic
2004-12-30, 22:14
Självklart. Men det är fortfarande störande att folk nu helt plöstligt är så medvetna och bryr sig så mycket. När lika många utsätts för tom värre saker varje dag. Men som vanligt är det bara jag som stör mig ;)
Värre saker? Vad kan vara värre än att förlora sina barn, sin hustru/man, sitt hus, och sitt jobb och alla ens tillhörigheter?

Men jag förstår hur du menar. Jag tycker bara att man ska vara tacksam vid de tillfällen människor bryr sig istället för att klaga på när de inte bryr sig.

EDIT: Borde det inte finnas bättre sätt att visa att man bryr sig än att låta bli att fira nyår?

'EDIT 2. Jag kom på att de på skansen skulle skänka pengar istället för fyrverkerierna och det är ju självklart bra!

Allan
2004-12-30, 22:18

OK

Det här tycker jag är sån jävla dubbermoral av den där jäkla regeringen så är något förbannat dåligt! Det här gör dom ju enbart för o fiska röster.... visa att dom själva känner empati.... Tror ni riksdagspamparna kommer ta det lugnt? Nej dom kommer med största sannorlikhet dricka sin svinigt dyra champagne, röka sina lika dyra cigarrer o stå o dra fräckisar om vems *** som är störst...
Pecca, regeringen har inte sagt ett ord om folks nyårsfirande. Det som står i inledningsinlägget här ovan stämmer inte

Vi såg ju själva hur gärna regeringen ville hjälpa till där borta i Thailand innan media o opinionen började kräva saker.... liksom var det chefen för UD lr vem det nu var som gick på teater samma kväll som hennes assistent ringde o berättade för henne?

jävla pajaspolitiker i detta land.... Vi skänker 2 miljoner från regeringen, Frankrike 200....

500 miljoner.från Sverige. Annars var det rätt

allan

Trance
2004-12-30, 22:20
[QUOTE=Trance]

QUOTE]

:confused:

Var ifrån får du att de enbart fiskar röster? Du menar precis så här innan ett val?

Du tror inte att de kommer ta det lugnt? Göran Persson kommer nog att vara med i tv så du kan följa och bedömma själv. Dessutom var det inte det som det handlade om. Fast det du sa var exakt som om jag skulle säga "Klart byggare inte tar det lugnt, de kommer att skjuta anabola och misshandla sina flickvänner".

Källa på exakta siffror? Är det medräknat stöd i form av personal osv? Är det enbart Thailand? Sverige har som sagt mer blivit "tilldelat" Sri Lanka. Dessutom är det någon skillnad i storlek på Frankrike och Sverige?

Ja, hon var på teater. Försvarar det inte, men uppenbarligen förstod de inte vad som hade hänt riktigt.

mini
2004-12-30, 22:21
Först gnälls det att det görs saker för långsamt och att politiker (trots att vissa skribenter inte verkar ha alltför bra koll på dessa) är tröga egoister. Sedan gnälls det på att vissa väljer att visa sin respekt och att istället för att skjuta upp x antal tusen på fyrverkerier skänka pengar till katastrofhjälp. Ingen har sagt att det är olämpligt att festa på nyår. Ingen rekommendation har gått ut från regeringen som säger åt folk att de inte får ha roligt. Att några kommuner/arrangörer väljer att visa respekt genom att tona ner slöseriet lite är väl inget som borde provocera någon. Gör som ni vill och låt andra göra som de vill.

Allan
2004-12-30, 22:21
Lase Kongo har säkert rätt i att man i Norrköping beslutat sig för att ställa in fyrverkerier och sånt och i stället skänka de pengarna till offren för katastrofen. Det gör man i flera kommuner, och de som blir mest lessna för det är väl de som säljer fyrverkerier ( så att några här kan få gnälla lite). Flera större företag som brukar sponsra sånt skänker istället de pengarna till olika fonder.
Ingen säger väl nåt om ni går ut och super skallen i bitar. Skänk tompavorna till bättre behövande bara!

allan

aliquis
2004-12-30, 22:25
vi har redan skänkt 500 miljoner...

ErikWrestlingFreaket
2004-12-30, 22:30
Nej trist att dom flesta ska ställa in fyrverkerierna :(

Vilka går pengarna verkligen till?

Pecca
2004-12-30, 22:32
Allan o Trance>
2 miljoner var dom siffrorna jag fick i bilen på nyheterna på vägen till jobbet i måndags morse... mycket möjligt att den siffran har ändrats, men det var då iaf....
Sedan så hörde jag så sent som ikväll vid dom lokala nyheterna kl 20.00 följande: -Kommunalrådet Mats Johansson har också gått ut med information om att festen på Konsert o Kongress kommer ställas in tillsammans det årliga fyverkeriet som anordnas av kommunen. Sedan följde en intervju med Mats Johansson där han förklarade att dom handlat efter REKOMMENDATION FRÅN REGERINGEN.... för att hedra offer från katastrofen.

Så svar ja... Regeringen har gått ut med rekomendation om att nyårsfirandet bör ske lugnt och stillsamt och att man ska hedra offren från katastrofen i Asien... så tyvärr grabbar... ni kan inte komma o säga att jag har fel... Om inte nyheterna informerar fel... men det gör dom väl inte? :confused:

mini_Arnold
2004-12-30, 22:36
Jaha, men mig kvittar det.
Alla dom som köpt fyrverkerier lär avfyra dem ändå, så helt lottlös går man inte.

Fin gest annars

Yankeee
2004-12-30, 22:37
Värre saker? Vad kan vara värre än att förlora sina barn, sin hustru/man, sitt hus, och sitt jobb och alla ens tillhörigheter?

Det är inte speciellt svårt att hitta värre saker. T.ex

"Varje dag dör 30 000 barn under fem år på grund av sjukdomar relaterade till brist på näring, vatten, sanitet och hälsovård."

http://www.unicef.se/fakta/om_unicef/

Allan
2004-12-30, 22:45
Så svar ja... Regeringen har gått ut med rekomendation om att nyårsfirandet bör ske lugnt och stillsamt och att man ska hedra offren från katastrofen i Asien... så tyvärr grabbar... ni kan inte komma o säga att jag har fel... Om inte nyheterna informerar fel... men det gör dom väl inte? :confused:

Kommunförbundet har gått ut med en rekommendation om att hålla kommunala firanden på en acceptabel nivå. Regeringen har inte sagt nånting om det. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=360464&previousRenderType=6

allan

Trance
2004-12-30, 22:45
Det är inte speciellt svårt att hitta värre saker. T.ex

"Varje dag dör 30 000 barn under fem år på grund av sjukdomar relaterade till brist på näring, vatten, sanitet och hälsovård."

http://www.unicef.se/fakta/om_unicef/

Du vill bara säga att du inte bryr dig om de som dog i Thailand genom att visa att massa andra människor har det svårt(och att du förmodligen inte bryr dig det minsta om de heller).

När så många svenskar dör på en gång så har såklart landets styrande en plikt att trösta Sverige och kämpa för att alla skall få det så bra som möjligt.

Det är samma sak som om en unges husdjur dör, även om du kanske skulle skrika att ungen äter djur varje dag och att det finns djur som blir torterade, gärna i falsett också. Så är det inte det det vanliga sättet att ta hand om sorg.

Yankeee
2004-12-30, 22:51
Du vill bara säga att du inte bryr dig om de som dog i Thailand genom att visa att massa andra människor har det svårt(och att du förmodligen inte bryr dig det minsta om de heller).

När så många svenskar dör på en gång så har såklart landets styrande en plikt att trösta Sverige och kämpa för att alla skall få det så bra som möjligt.

Det är samma sak som om en unges husdjur dör, även om du kanske skulle skrika att ungen äter djur varje dag och att det finns djur som blir torterade, gärna i falsett också. Så är det inte det det vanliga sättet att ta hand om sorg.

Nej, jag vill bara säga att hela situationen är hypad. Jag ingen skillnad på att 100.000 dör av en tsunami istället för svält. Enda skillnaden är att det är värre att folk dör av svält, då den är bra mycket lättare att förhindra.

Lasse Kongo
2004-12-30, 22:52
OK

Pecca, regeringen har inte sagt ett ord om folks nyårsfirande. Det som står i inledningsinlägget här ovan stämmer inte

500 miljoner.från Sverige. Annars var det rätt

allan

Ursäkta?

Då får jag sluta läsa tidningarna helt, eftersom man tydligen inte kan lita på vad som står i dem.

2004-12-30 kl 19:13
Norrköping
Nyårsfyrverkeriet ställs in
I kväll tog kommunen beslutet att slopa fyrverkerierna vid nyårsfirandet. Detta sedan statsministern uppmanat till ett stilla firande med hänsyn till katastrofen i Asien.

Orkar inte länka, vill du så gå in på www.nt.se och läs.

"Detta sedan statsministern uppmanat till ett stilla firande med hänsyn till katastrofen i Asien"

påstod jag ngt annat i mitt första inlägg eller? förutom rubriken, men den kan ni ju ändra på om ni vill.

Mitt budskap: jag kan ej gå att titta på de fina fyrverkerierna imorgon som jag gjort varje år och planerat att göra med vänner, detta pga ett uppmanande från Statsministern, och grundat på detta har bla Norrköpings kommun beslutat sig att ställa in dess fyrverkerier.

Ska uttrycka mig sakligt och korrekt i fortsättningen.

Pecca
2004-12-30, 22:54
Kommunförbundet har gått ut med en rekommendation om att hålla kommunala firanden på en acceptabel nivå. Regeringen har inte sagt nånting om det. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=360464&previousRenderType=6

allan

då är det alltså dom lokala nyheterna som jag inte kan lite på då.... :confused: :rolleyes:

Lasse Kongo
2004-12-30, 22:55

allan

så statsministern arbetar inte för regeringen?

ev skriver då min lokala tidning fel, jag blir lätt förbannad när folk tror att man hittar på/ljuger.

Har bara svårt att tro att en tidning ljuger i ett fall som detta, men orka föra in text från artiklar i fortsättningen.

Slartibartfast
2004-12-30, 22:56
Wankeee har en point.

Trance
2004-12-30, 22:58
Nej, jag vill bara säga att hela situationen är hypad. Jag ingen skillnad på att 100.000 dör av en tsunami istället för svält. Enda skillnaden är att det är värre att folk dör av svält, då den är bra mycket lättare att förhindra.

Nej, du vill säga att du bryr dig lika lite som om 100 000 skulle dött av svält. För jag är mycket tveksam att du bryr dig i verkligheten alls.

Detta handlar om folks folks känslor när så många människor som dessutom är svenskar dör. Då skall man såklart respektera detta, om folk hypar ett tillfälle och ger pengar så är det bättre än inte göra det alls.

Allan
2004-12-30, 23:02
så statsministern arbetar inte för regeringen?

ev skriver då min lokala tidning fel, jag blir lätt förbannad när folk tror att man hittar på/ljuger.

Har bara svårt att tro att en tidning ljuger i ett fall som detta, men orka föra in text från artiklar i fortsättningen.

Vart bor du då? Jag trodde du bodde i Peking?
Och jag menade inte alls att du skulle ha hittat på. Det var bara att det lät så otroligt.

allan

Yankeee
2004-12-30, 23:02
Nej, du vill säga att du bryr dig lika lite som om 100 000 skulle dött av svält. För jag är mycket tveksam att du bryr dig i verkligheten alls.

Detta handlar om folks folks känslor när så många människor som dessutom är svenskar dör. Då skall man såklart respektera detta, om folk hypar ett tillfälle och ger pengar så är det bättre än inte göra det alls.

Nej, jag bryr mig inte. Spelar det någon roll? Det ändrar inte på någonting. Det är fortfarande ett faktum att värre saker händer lika många varje dag.

Lasse Kongo
2004-12-30, 23:04
Vart bor du då? Jag trodde du bodde i Peking?
Och jag menade inte alls att du skulle ha hittat på. Det var bara att det lät så otroligt.

allan

Japp, bor i Peking, läs ett inlägg lite högre upp som ja skrev.

Jense
2004-12-30, 23:05
tur jag har fucking dynamitförråd i källaren som ska brännas på nyår. stillsamt i min röv. jag har inga anhöriga där. så jag tänker knappast på det hela tiden.

Allan
2004-12-30, 23:07
Så här står det i NorrköpingsTidningar

http://www.nt.se/default.asp?TargetForm=/nyheter.asp&ArticleID=0&CategoryID=0&ArticleStateID=2&ClientID=0

Det verkar som du kan fira på liksom

allan

Trance
2004-12-30, 23:08
Nej, jag bryr mig inte. Spelar det någon roll? Det ändrar inte på någonting. Det är fortfarande ett faktum att värre saker händer lika många varje dag.

Ja, det spelar roll. Det handlar inte om hur du tar det. Det är inte dubbermoral att sörja över någon sådant här och inte över världsvälten.

Väldigt många kommer bli påverkade av detta, många har kommit i kontakt med folk som antingen förlorat anhöriga eller varit nära att förlora anhöriga. När så många människor sörjer på en gång skall man inte ignonera det.

Att man känner mer för personer från Sverige är naturligt, det kunde varit vem som helst av oss nästan och det känns hemskare.

Men jag vet, det är bättre att säga till den sörjande ungen att det är dubbelmoral eftersom hon äter hamburgare.

Allan
2004-12-30, 23:10
I Linköping var det andra tongångar

http://www.corren.se/archive/2004/12/30/1sqsl1m9b3dgrye.xml?category1=1096984640-4&category2=1096984640-7

Men jag litar på att Pecca knuffar omkull lite hus ändå....

allan

Lasse Kongo
2004-12-30, 23:11
Så här står det i NorrköpingsTidningar

http://www.nt.se/default.asp?TargetForm=/nyheter.asp&ArticleID=0&CategoryID=0&ArticleStateID=2&ClientID=0

Det verkar som du kan fira på liksom

allan

MEN ALLAN!!!

Hoppar du över inlägg, du måste läsa alla för att förstå sammanhanget
:D

Jag kan fira på, men fyrverkerierna ställs in o byts ut mot lugn musik, kul partystämning liksom, o som ja skrev tidigare så är ju nyårsraketerna ngt spec, spec i den här stan då dem brassar på rejält där!

Länken fungerar iche.

Peter
2004-12-30, 23:11
Dean Martin lär ha sagt:

"Jag är nykter en kväll per år, och det är på nyår. Det är amatörernas afton."

Tänker man så är det ingen fara, kommer nya chanser.

Trance
2004-12-30, 23:12
Allan menade denna artikeln:

http://www.nt.se/output.asp?ArticleID=743668&CategoryID=225&ArticleOutputTemplateID=47&ArticleStateID=2

(förhoppningsvis fick jag det rätt nu)

Allan
2004-12-30, 23:14
Vafan Kongo - vet du inte var du bor?

allan

Lasse Kongo
2004-12-30, 23:17
Vafan Kongo - vet du inte var du bor?

allan

MEN FÖR I ÄNDA IN I HELVETE MILT TALAT!!!!!

läs på sista nytt och knip i den här frågan sen.

Jo, jag vet var jag bor, lite här och där :D

Yankeee
2004-12-30, 23:21
Ja, det spelar roll. Det handlar inte om hur du tar det. Det är inte dubbermoral att sörja över någon sådant här och inte över världsvälten.

Väldigt många kommer bli påverkade av detta, många har kommit i kontakt med folk som antingen förlorat anhöriga eller varit nära att förlora anhöriga. När så många människor sörjer på en gång skall man inte ignonera det.

Att man känner mer för personer från Sverige är naturligt, det kunde varit vem som helst av oss nästan och det känns hemskare.

Men jag vet, det är bättre att säga till den sörjande ungen att det är dubbelmoral eftersom hon äter hamburgare.

Varför är det inte dubbelmoral? För att några svenskar har dött?

Tolka det rätt är du snäll.

Pecca
2004-12-30, 23:22
Men du Trance.... Har inte läst alla dina inlägg så noga men tycker du allvarligt talat att vi ska hedra offren bara för det är svenskar inblandade? Du tycker inte det är värre än att inte hedra lr visa deltagande alls?

Nu är ju jag precis likadan. Själv har jag en riktigt stor dubbel moral... men det skäms jag inte över. Jag och 2 polare har gått ihop o samlat in 5000:- som vi har skänkt.... men vi gör det inte för att det har varit jordbävning i Asien utan för att det finns en massa svenskar där... vi har bl a några kompisar som är där som vi inte hört något ifrån... men nej jag hade ALDRIG skänkt pengar om det inte hade drabbat svenskar... om jag är en dålig människa för det.... skiter jag fullständigt i.... Jag hjälper dom som jag vet skulle hjälpa mig!

Trance
2004-12-30, 23:31
Man skall inte hedra offren för att de är svenskar, man hedrar offren för att de är svenskar(till stor del). Alla människor har lika värde, men är inte lika värda för mig. Jag prioriterar t.ex. min familj mycket högre än folk jag aldrig träffat, därför är det naturligt att göra lika dant med folk som man känner att man har mycket mer gemensamt med. Detta gör att man engagerar sig mer och med andra ord bryr sig mer.

Jag skulle alldrig komma på tanken att öronmärka pengar enbart för svenskar, dock är det antalet svenskar drabbade som har fått mig att bry mig mycket mer om katastrofen. Det är inte det minsta dubbelmoral enligt mig.

Pecca
2004-12-30, 23:38
Ok, bara undrade... blev så hoppigt där mellan trådarna så jag fattade inte var du stog till slut....

Metal_boy_
2004-12-30, 23:42
Japp, det är en jävla dubbelmoral!

Men botten vad fan nådd när vi i Sverige höll en tyst minut för de 2000 amerikanska offer från attacken mot world tradecenter. Det svälter ihjäl 2000 afrikaner _varje_ dag. Varför hålls det ingen tyst minut för dom? Jävla hyckleri.

Beundrar Jan Guillou som deltog i någon föreläsning vid tillfället och som i protest lär ha lämnat salen sjungandes när den tysta minuten inleddes.

svält krig och våldtäckter är ju vardagen i världen i vissa delar...det här händer ju utöver och jag antar att det blir nån slags chock av nått slag pga en oväntad händelse..spekulerar bara...men helt rätt är det inte värre det

Edit: fira nyår för fan! höj ett glas för folket och smäll en vacker raket för dom eller nått ...dom skulle nog inte vilja att allt stod still pga det här...och framför allt så får man tänka på alla barnen som ser fram emot högtider och köra vidare med allt åtminstonde för deras skull

hampaN
2004-12-31, 00:21
Det är ju precis när saker som detta händer folk vill träffa sina nära och kära och bara ha det roligt, eller är det bara jag?

Imorn blir det fajjorcrackors :)

Metal_boy_
2004-12-31, 00:38
ska lägga en brakskit som hörs ända upp till Kiruna och det är inte chinapuffar det är frågan om

Metal_boy_
2004-12-31, 00:39
Allan: har du varit i Norrköping nång gång förresten?

hampaN
ska lägga en brakskit som hörs ända upp till Kiruna och det är inte chinapuffar det är frågan om

:D

Du skulle hört min polare på gymmet idag oh herre gud :laugh:

Prankie
Det är bara en gång per år jag få leva ut mina pyromandrömmar.

Metal_boy_
2004-12-31, 00:45
Det är bara en gång per år jag få leva ut mina pyromandrömmar.

haha såna hade jag när jag va mindre ...hade svarta tummar och blåsor på fingrarna...luktade krut om mig...eldade allt möjligt i samband med smällare...kom även ihåg när brorsan råkade tända på en raket inomhus..han satt o bara gläppte me tändaren under stubinen och den gick av...med en fart rakt genom rummet och in i hans rum sen började det ryka och lukta bränt...i hans fotbollströja var det ett stort hål som raketen hade bränt upp :D