Visa fullständig version : Religionskrig på biblioteket
Satt ute i simhallen och slappade när det hände, men ändå.
Troligtvis hade en flicka och en gosse uppsökt biblioteket i anslutning till badet där jag är för att träffas, varpå flickans far fick reda på det/såg det.
Inget konstigt med det, förutom att flickans far uppenbarligen var kristen och pojken var muslim och det gick ju inte alls för sig så pappan springer efter grabben och säger att han skall döda honom...
Lite senare kom polisen och vad som hände sen har jag ingen aning om, sjukt hur som helst.
Megatuttarna
2004-12-29, 22:58
Troligtvis hade en flicka och en gosse uppsökt biblioteket i anslutning till badet där jag är för att träffas, varpå flickans far fick reda på det/såg det.
Inget konstigt med det, förutom att flickans far uppenbarligen var kristen och pojken var muslim och det gick ju inte alls för sig så pappan springer efter grabben och säger att han skall döda honom...
Lite senare kom polisen och vad som hände sen har jag ingen aning om, sjukt hur som helst.
Stannade du inte kvar och kollade på då?
Muaytudd
2004-12-29, 23:00
Hur var han uppenbart kristen? Hade han ett stort kors runt halsen?
Hahaha, religon är så jävla sjukt alltså...Har ju startat ett och annat bråk, och krig.
Hur var han uppenbart kristen? Hade han ett stort kors runt halsen?
kanske dåligt ordval, säg "det visade sig" då, eller vad som helst, har det någon som helst relevans? far o dotter var kristna och grabben muslim iaf.
Haha, vad patetiskt. Man får hata hur mycket man vill, men att inte låta sin dotter göra sitt eget val... Ja, jag säger då det. Kanske är det för att jag själv är skumm och dräggig, men jag gillar verkligen inte folk som som försöker bestämma vilka killar deras döttrar ska träffa. Eller vilka människor ens barn ska träffa överhuvud taget... Det är på samma nivå som att hindra sina barn från att läsa vissa böcker eller lyssna på viss musik.
"Aldrig går människor så fullt och så villigt in för att göra det onda som när det är av religös övertygelse" Blaise Pascal
Muaytudd
2004-12-30, 08:18
kanske dåligt ordval, säg "det visade sig" då, eller vad som helst, har det någon som helst relevans? far o dotter var kristna och grabben muslim iaf.
Hur vet du att han var muslim?
stefannn
2004-12-30, 10:45
killen hade en stor koran i handen och låg på en bönematta och gubben hade ett fett jävla kors runt halsen ...
saeriöst varför tjatar du han kanske hörde gubben säga nåt typ ingen muslim ska träffa min dotter etc
Muaytudd
2004-12-30, 10:51
killen hade en stor koran i handen och låg på en bönematta och gubben hade ett fett jävla kors runt halsen ...
saeriöst varför tjatar du han kanske hörde gubben säga nåt typ ingen muslim ska träffa min dotter etc
Seriöst, så skit du duktigt i hur mycket jag tjatar.
Jag vet det för att de andra berättade det för mig. Hur de visste det vet jag inte, men det finns väl tre troliga alternativ:
1) Dottern blev rädd och bad om hjälp och berättade vad det rörde sig om.
2) När pappan återvände frågade de vad som försigick.
3) De fick veta det när polisen dök upp.
Ett jävla tjat som sagt, ja, uppenbarligen var väl ett dåligt ordval, jag menade väl mer "det visade sig att", vet inte varför jag missbrukar ordet, var ju inte "uppenbart" som i att han var klädd som en präst eller dylikt. Har faktiskt ingen aning om hur han såg ut själv.
Hur som helst sprang den muslimska grabben iväg följd av en kristen far till en dotter som grabben träffade och sade/skrek(?) att han skulle döda honom, och relativt snabbt dök det upp tre snutar. EOS.
Mer störande är att det verkligen finns folk som orkar sitta å bråka angående dina ordval ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.