handdator

Visa fullständig version : Suttit fast i bilkö nästan 40minuter

påven
2004-12-28, 22:40
Helvete vad jag hatar när det är hockey i stan, för det första så fattar jag inte hur folk kan betala för att se ett skitlag som ska kalla sig svenska mästare men som spelar sämre än ett div2lag. Men till saken. hade vart hemma hos en kompis och gjorde misstaget att åka närmaste vägen hem, som råkar gå förbi hockeyarenan. Upptäckte kön försent så jag hann inte vända nånstans men den rörde sig sakta frammåt till en början. Sen efter ett tag så tar det stopp, stod nog en 15-20 minuter utan att komma nånstans. Jag skickar ut tjejen som får kolla vad som händer längre fram, när hon kommer tillbax så säger hon att dumjävlarna som står i samma bilkö som mig släpper fram bilar som kommer från en parkering. Vi står på en huvudled och har ju för fan företräde. Så 40 jävla minuter fick man sitta i kön för att folk inte fattar hur man kör bil :insane:

swarre
2004-12-28, 22:47
Bilar+Sthlm= :nono: och leder ofta till :furious: :thefinger :sleep:

nordland
2004-12-28, 22:48

precis! därför ska ni hålla er till kollektivtrafik ;)

s_himself
2004-12-28, 22:54
ja med det va väl jönköping och HV som han svär över :thumbup:

swarre
2004-12-28, 22:57
precis! därför ska ni hålla er till kollektivtrafik ;)

Nja, problemet med den är att den leder till: :furious: :insane: :devil:

swarre
2004-12-28, 23:01
ja med det va väl jönköping och HV som han svär över :thumbup:

Funderade faktiskt på vilket lag från stan som skulle kunnat tänkas tagit sm-guld förra året :)

När det gäller hockeyn har jag ju bara koll på gärsgårdserierna numera ;)

abjorn
2004-12-28, 23:21
Efter hockey "gäller" dragkedje principen. Så har det varit överallt jag kollat på hockey iaf. Bara att vänta ;)

Xponent
2004-12-29, 00:18
Självklart är det vävning som gäller då det är trångt....
Hade du själv varit på parkeringen hade du nog tyckt att den principen var bra.

Jan
2004-12-29, 01:12
Flytta till Luleå, här är det lungt :thumbup:

Thony
2004-12-29, 09:10

Ni har väl inte änns bilar däruppe va ? :D

Alltid gött att sitta i kö...haha..

Froddan
2004-12-29, 09:53
Efter hockey "gäller" dragkedje principen. Så har det varit överallt jag kollat på hockey iaf. Bara att vänta ;)
Blixtlåsprincipen heter det.

Piranha
2004-12-29, 10:02

haaaaaaaaaaaaaaaaaa HA HA HA HA

internethjälten
2004-12-29, 10:12
...håller med dig, var i vättersnäs igår och skulle hem vid 21.30 och idoterna på huvudleden släpper ut pottorna på parkeringen - har de valt att ställa biljävlen på parkeringen kan de fan vänta :furious:

...slängde i handbromsen och gjorde en 180gradare och körde ut till Husqvarna och ner på motorvägen där, men var detta lösningen - no fakking way... då ligger idioterna i 70-80 på motorvägen istället när man kommer ner mot arenan :insane:

...hv71 borde fan spela uta i norrahammar istället där de hör hemma bland de andra korplagen :laugh:

mr ruhl
2004-12-29, 12:17

vilka mediciner går du på då?? har du försökt åka förbi coop arena när hockeyn tagit slut nångång? jag min klant tog den vägen när jag skulle hem engång, var riktigt irriterande när jag hade bråttom..

raZmus
2004-12-29, 12:32
Blixtlåsprincipen heter det.

...och här kallar vi det kugghjulsprincipen.

Hardcore_pb
2004-12-29, 12:33
vilka mediciner går du på då?? har du försökt åka förbi coop arena när hockeyn tagit slut nångång? jag min klant tog den vägen när jag skulle hem engång, var riktigt irriterande när jag hade bråttom..

jag var på en match mot modo och trots att jag parkerat ganska taktiskt så fick jag ändå stå i kö runt 20 min så lungt är det knappast :smash:

/Hardcore