handdator

Visa fullständig version : Vilka kör med kreatin under deffen?

Halldin
2004-12-28, 22:33
Bara en stilla tanke, hur många här kör eller har tänkt köra med kreatin under deffen?
Det måste ju vara knepigt att hålla reda på viktnedgången på vågen (inte alla som fixar att se framsteg i spegeln ;)) om man cyclar och vikten hoppar upp och ner som en jojo?

Kör ni kanske rentav med kreatin hela tiden? Erfarenheter? Osv.

Honn
2004-12-28, 22:47
Kommer att göra det under den kommande dieten.

Jay-Z
2004-12-28, 22:48
Bara en stilla tanke, hur många här kör eller har tänkt köra med kreatin under deffen?
Det måste ju vara knepigt att hålla reda på viktnedgången på vågen (inte alla som fixar att se framsteg i spegeln ;)) om man cyclar och vikten hoppar upp och ner som en jojo?

Kör ni kanske rentav med kreatin hela tiden? Erfarenheter? Osv.

Precis börjat med deffen iofs. Men du har en poäng med vågen, har tänkt på det, så det blir måttband och bf-mätningar istället. :thumbup:

Halldin
2004-12-28, 23:14
Jag är mycket kluven. Och jag hade tänkt börja deffen väldigt snart.

Måttband är ju inte heller till hjälp egentligen, blir ju samma effekt när man är vätskefylld / inte är det.

Jay-Z
2004-12-28, 23:19
Jag är mycket kluven. Och jag hade tänkt börja deffen väldigt snart.

Måttband är ju inte heller till hjälp egentligen, blir ju samma effekt när man är vätskefylld / inte är det.

Midjemåttet kan man ju iaf hoppas blir mindre, och att det är en bra indikator. Men svårt som sagt...

Pecca
2004-12-28, 23:31
Jag kör med KCG eftersom jag inte tål vanligt kreatin monohydrat. Räknar du det till vanligt kreatin då? Jag är iaf väldigt nöjd av effekterna som KCG ger... Kommer under nästa diet testas tillsammans med Nitric Boost samt ALA...

Lasse Kongo
2004-12-29, 14:02
Tycker kreatin är kanon såväl som under bulk som deff.

Ska man dessa säg 20 v så kan man köra det under helt dieten tycker jag, typ 4 on 4 on, sen skippar man det sista veckorna om man vill toppa formen rejält, vissa använder det iofsig undet själva "formtoppen" för att dra in vätska i muskeln.

STarfish
2004-12-29, 14:59
Jag gör just nu, käkar Eiselts kreatin pyruvate och det säger dom att man inte ska dra på sig någon vätska, och har ej gjort vad jag märkt heller, det är även bra för fettförbränningen.

Nina L
2006-01-04, 14:02
http://www.ctgilles.net/images/pictars/bump.jpg

mini
2006-01-04, 14:12
Jag har inte provat kreatin föut, och var osäker på hur jag skulle göra. Såg fram emot att börja efter deffen, med astronomiska ökningar som resultat. Nu föll det sig som så att jag efter att ha läst och frågat bestämde mig för att testa. Inhandlade Fairings Kre-Alkalyn igår. Ska intas 60-90 minuter innan träning, endast träningsdagar, så idag är första dagen jag provar.

Nina L
2006-01-04, 14:31
Jag har inte provat kreatin föut, och var osäker på hur jag skulle göra. Såg fram emot att börja efter deffen, med astronomiska ökningar som resultat. Nu föll det sig som så att jag efter att ha läst och frågat bestämde mig för att testa. Inhandlade Fairings Kre-Alkalyn igår. Ska intas 60-90 minuter innan träning, endast träningsdagar, så idag är första dagen jag provar.Astronomiska ökningar! Det låter bra det! Jag var just ute i köket och tog mig en inledande tiogramsdrink. Jag förväntar mig alltså rekord på gymmet ikväll. :D (Jag har provat kreatin en gång tidigare, men det var under mitt första träningsår, och då går ju allt så himla bra oavsett.)

Jorgen
2006-01-04, 16:04
Min käre vän Roger kör alltid kreatin under deff och då under hela deffen. Han slutar ca 10 dagar innan tävling för att hinna få bort vätskan, även om man inte binder så mycket vätska när man har så lågt bf som vi pratar om i tävlingsdietsammanhang.