handdator

Visa fullständig version : Bästa diettipset?

aliquis
2004-12-28, 08:37
Borde inte det enklaste tipset av dem alla vara att man för viktuppgång äter mat man gillar och för viktnedgång äter enformigt och tråkigt? Det senare leder ju ändå till att man bara äter det man behövde och inte mer.

Thony
2004-12-28, 09:12
du behöver då inget diettips, det är mitt tips. ;)

King Grub
2004-12-28, 09:19
I och med att det mesta som smakar illa är nyttigt riskerar man inte heller näringsbrist. :D

Risken lär däremot vara hög (åtminstone för genomsnittsbantaren) att man illa kvickt ledsnar och överger tråkdieten helt.

supremo
2004-12-28, 09:22
Mitt bästa får bli: Läs King Grub's Deffguide! :thumbup:

King Grub
2004-12-28, 09:23
:em:

aliquis
2004-12-28, 12:58
du behöver då inget diettips, det är mitt tips. ;)
jaaag ville inte ha något :D

kom på en sak till, för att gå ner i vikt äter man så man blir nöjd och ser till att vänta sina 3 timmar, för att gå upp äter man tills man är mätt och ser till att upprepa inom 3 timmar ;D

fast nöjd.. tja.. äre gott blir man ju nöjd först efter mätt, så det kanske inte fungerar :)

bubbleman
2004-12-28, 13:39
När mamma står med nylagade pajjer, köttbullar, bullar, kakor hela tiden så är det inte så lätt... Tänk om man bodde själv, hade varit mycket enklare...

STarfish
2004-12-28, 20:14
När mamma står med nylagade pajjer, köttbullar, bullar, kakor hela tiden så är det inte så lätt... Tänk om man bodde själv, hade varit mycket enklare...

Känner igen det, men nu bor jag själv och det enda som finns i min frys är kycklingfile och i kylen har vi kessela och i skafferiet ris & olja :) finns absolut inget annat att stoppa i huvet förutom kattens mat.

det är även mitt bästa diet tips :)

MyungChul
2004-12-30, 02:43

vet precis hur det är, men tänk på hur länge du får njuta i förhållning till hur länge du får slita för att bli av med energin :thumbup: :cool:

Tolkia
2004-12-30, 14:55
Borde inte det enklaste tipset av dem alla vara att man för ...(...)... viktnedgång äter enformigt och tråkigt? ... leder ju ändå till att man bara äter det man behövde och inte mer.
På 1) svarar vi: Nej, det är ett dåligt, för att inte säga uselt tips. Att förbjuda sig allt man gillar till förmån för sådant som är "tråkigt" är att be om matfixering. När du har drömt om choklad eller ostmackor eller vad det nu är tillråcligt många nätter, eller glanat svultet på saffransbullarna i ICA:s bröddisk tillärckligt länge slutar det med stor sannolikhet med att du trillar dit och våldsfrossar, och vad har du då vunnit? fråga alla jojobantare ... eller vilken "normalt" kroppsfixerad tjej som helst. :P
På 2) svarar vi: Nej, se punkt 1.

aliquis
2004-12-30, 18:02
jag sade inte att man skulle FÖRSÖKA äta enformigt, jag sade att man SKULLE ÄTA enformigt.