Visa fullständig version : Spelproblem
Det är inte ofta jag spelar spel men nu när mitt gamla favvospel från Amigan, Sid Meier´s Pirates har kommit så kan jag ju inte låta bli. Problemet är ju bara det att det förstås inte funkar för mig. Hinner bara svänga ett par gånger med skeppet sedan hoppar spelet ur och datorn startas om alt. programmet stängs ned och ger ett fikusfelmeddelande. Datorn uppfyller spelkraven förstås. Vad kan det vara?
Det är inte ofta jag spelar spel men nu när mitt gamla favvospel från Amigan, Sid Meier´s Pirates har kommit så kan jag ju inte låta bli. Problemet är ju bara det att det förstås inte funkar för mig. Hinner bara svänga ett par gånger med skeppet sedan hoppar spelet ur och datorn startas om alt. programmet stängs ned och ger ett fikusfelmeddelande. Datorn uppfyller spelkraven förstås. Vad kan det vara?
Låter som ngt med grafikkort/drivisar till det.
hm okej vad hjar du för grejer? spelet strular totalt på vissa grafikkort osv...
hade själv hackigt ljud på mina bärbara, som uppgfyllde kraven rätt lugnt också, samt att det kraschade när man dansade med kärringarna...
sen så skulle jag väl rekommendera att du går in på "fansites" som finns på tillverkarens hemsida. det roliga är väl att samtliga sidor verkar vara gjorda av samma gäng, ungefär samma upplägg, lite andra färger, uppenbarligen har tillverkaren fixat några fansites själv ;) fast det är kanske så det går till annars, har ingen koll...
edit: fula stavfel och min speciella svenska.
De har väl nånstans web kit så alla börja med samma skit och sluta med samma skit. :) Spelet var rätt buggig så du få nog vänta efter patch.
Kan väl bara säga att du inte missar något :/
spelet är förenklat så att en tre-åring med klumpfot ska kunna spela. Eller kanske en apa med cerebral pares. Kommer inte ihåg vilket, men på den nivån ligger det.
För det första, spelet är hur bra som helst. För det andra, jag laddade ned nya drivrutiner till grafikkortet så nu funkar det! Har fortfarande problem med att muspekaren pixlar sig men annars är det OK. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.