Logga in

Visa fullständig version : Hjälpa, lilla dumma mig...?

IfK
2004-12-25, 22:50
Jag vet att det finns mängder av trådar angående fettförbränning och dylikt. Här kommer en till.

Hetsa inte upp dig, mannen.

Det är så att jag gått i cirka 70 minuter ikväll. Inget med det, men det var en jävla massa snö plus att det snöade. Blev jobbigt. Så jag funderar lite nu..

Ska jag äta något för att inte bryta ned musklerna? (benmusklerna)

Eller ska jag inte äta något för att förbränna fett?

Jag är rädd att musklerna bryts ned om jag inte äter. Hjälp.

MVH/IfK

aliquis
2004-12-25, 23:06
Heh, i vilket syfte var du ute och gick? Hur som helst har du nog ingen enorm efterförbränning efter din promenad så det den förbrännde har den nog redan förbrännt. Däremot är det ju självklart så att om du inte äter får kroppen hitta annat att förbränna, men å andra sidan blir det ju dumt om man aldrig äter. Jag tycker du skall käka om du är hungrig och så får du väl fortsätta med promenaderna :)

Nadja
2004-12-25, 23:19
När jag deffade senast och gick på andra tider än innan frukost, brukade jag se till att förlägga promenaderna innan mina planerade måltider. Klart man blir hungrig när man är ute och knatar i kylan. Självklart ska man äta då!

IfK
2004-12-25, 23:19
Jag äter knappast för lite. Och avsikten med promenaden var att få de två nedersta magrutorna lite mer synliga.

Om jag inte ätit, vad hade då förbränts? Lite fett, eller muskler?

(tack för det snabba svaret)

aliquis
2004-12-26, 15:18
Allt? Lite kolhydrater om du har några kvar, fett, och säkert en del aminosyror, sedan om de kom från mat eller muskler eller en blandning är väl säkert svårt att svara på.