Visa fullständig version : Att koppla x-box till hemmabio
edgen_ÖSD
2004-12-25, 01:15
Någon här som har erfarenhet av detta? Vet att det inte är världens mest ultimata forum, men jag verkar inte ha någon befogenhet att fråga på tex sweclockers.
Det går utmärkt. Finns kablar för sånt, HDTV med SPDIF uttag.
Den "bästa" kabeln är förmodligen Monster Gamelink XGL 400 Component Cable om man nu har komponent. Denna i kombination med Monster Gamelink XLW LightWave 100 X Fiber Optic Cable gör nog susen. Tyvärr kostar de j*vligt mycket i Sverige. 899 resp 519kr från webhallen.com. Skulle man köpa dem från amazon.com (som inte skickar dessa grejer till Sverige) skulle man få båda kablarna tillsammans för ca 480kr.
Den "bästa" kabeln är förmodligen Monster Gamelink XGL 400 Component Cable om man nu har komponent. Denna i kombination med Monster Gamelink XLW LightWave 100 X Fiber Optic Cable gör nog susen. Tyvärr kostar de j*vligt mycket i Sverige. 899 resp 519kr från webhallen.com. Skulle man köpa dem från amazon.com (som inte skickar dessa grejer till Sverige) skulle man få båda kablarna tillsammans för ca 480kr.
Jag har ju köpt grejer från amazon, bland annat gambling böcker.
Nyckelordet i att ditt köp gick igenom är nog just "böcker". De upplyser snällt om att denna sortens varor skickar de inte utomlands :(
edgen_ÖSD
2004-12-25, 13:53
Och det finns inga billigare varianter än dessa? Har ju ingen stor lust att lägga ut alla julklappspeningar på en kabel :D
Kan ju säga att jag har ett "vanligt" x-box med 160 GB HD och alladin advance-chip, om det kan vara till någon nytta...
High Definition AV pack (original)
En vanlig kostar runt 300spänn. KOlla på nätet.
backflash
2004-12-25, 17:39
känner du för att billigt är bra så finns där saker på play.com's rea
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=XBOX&title=111950
inte komponent, men original hdpacket är lite väl åt snörhållet för att befoga 170 krs övertag över detta. Monster är däremot :bow: ,finns o få tag på billigare från över sjön... men där får man räkna på tull blablabla ändå
Vill man bara lira box på tvn med ljud från sin hemmabioförstärkare så funkar de kablarna som följer med boxen utmärkt. Sätt den som skickar bildsignal i rätt scarthål sen sätter man de två ljud kablarna i försärkaren. Oftast får man dock ta fram en kniv och sära lite på sladdarna eftersom de sitter lite väl tätt på orginalkabeln.
Vill man bara lira box på tvn med ljud från sin hemmabioförstärkare så funkar de kablarna som följer med boxen utmärkt. Sätt den som skickar bildsignal i rätt scarthål sen sätter man de två ljud kablarna i försärkaren. Oftast får man dock ta fram en kniv och sära lite på sladdarna eftersom de sitter lite väl tätt på orginalkabeln.
Inte om man vill ha 5.1 och höra precis var alla skott kommer i från. :) HAlO 2 på projektor och 5.1 ljud. Orgasm har fått ett nytt namn.
Inte om man vill ha 5.1 och höra precis var alla skott kommer i från. :) HAlO 2 på projektor och 5.1 ljud. Orgasm har fått ett nytt namn.
Jo men det lät på frågan som om han mest ville veta hur om man kunde köra utan att köpa mer osv. Annars håller jag med dig, även om jag nästan föredrar call of duty.
edgen_ÖSD
2004-12-25, 19:32
I manualen till hemmabiosystemet står det att det ska räcka med en optisk kabel. Är det bara skitsnack?
Annars tycker jag det här ser bra ut, kan det vara nåt?
http://www.xbox.com/en-US/hardware/highdefinitionavpack.htm
Optisk kabel går alldeles utmärkt. ~70:- på expert på kärnan :thumbup:
edgen_ÖSD
2004-12-25, 21:49
du har private message puppas
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.