Visa fullständig version : Gym kring Lidingö
Hej på er.
Flyttar ner till storstan efter mellandagarna, och kommer nog att hamna på Lidingö. Vad ligger det för schyssta gym där omkring (säg, mellan Lidingö-Östermalm)? Var jobbigt titta igenom b&k gymguiden, så lättare att fråga här om någon redan bor i området.
Fidde
Hej på er.
Flyttar ner till storstan efter mellandagarna, och kommer nog att hamna på Lidingö. Vad ligger det för schyssta gym där omkring (säg, mellan Lidingö-Östermalm)? Var jobbigt titta igenom b&k gymguiden, så lättare att fråga här om någon redan bor i området.
Fidde
...kryllar inte av hardcoregym där direkt - du lär få ta dig in mot City för att hitta större hantlar än 32:or. Och jag skojar inte. Å andra sidan är det lätt att att ta sig in till stan - eller till Frescati t ex.
allan
Krokodil
2004-12-24, 10:07
Bosön ligger väl på Lidingö?
Jag låg på träningsläger där en gång och då fanns det bra grejor. Vet inte om det är öppet för allmänheten dock..
My bad - är Bosön öppet för allmänheten är det ett lätt val. Får väl PMa Ironbabe och höra...
allan
Ta annars ett närmare jobbet. Delta ligger nog inte helt fel. Men Frescati passar kanske bättre.
Ja, jag kikade just på kartan. Jobbar på Kungsholmen och bor på Lidingö, då blir det ingen vidare omväg till Delta. Skulle vara kul att kolla in det gymmet, man har hört det ska finnas gott om inspiration där. Ska kolla upp Bosön också, tack för tipset.
KTH-hallen ? Vet inte hur det är där dock.
Lidingö AK ska väl ha något men jag har ingen aning hur det ser ut där.
Har bott på Lidingö i 5 år trots allt.
Lidingö AK ... gymmet är ett skämmt
Gångsätra simhall , dåliga maskiner , duger för nödpass.
Friskis och Svettis ( har kört där en 2 år ) , Nordic maskiner ( de har nyligen också byggt ut ), hantlar upp till 35 kg. dugligt gym.
Bosön , helt klart bästa alternativet , bra pris , mycket fria vikter , en maskinpark som är OK ( men inte mer ) hantlar till 40 kg.
Annars kan jag rekomendera Frescati ( mitt gym ) ligger inte så långt ifrån Lidingö , bara köra genom liljanskogen , och vipps är man där. ( dock stängt på Julafton , Juldan och Nyårsafton , nyårsdagen ).
PM'a mig så kan vi köra på pass (
Tack Piranha, det var vad jag behövde! Ska kolla in Frescati då, ser inte ut att ligga alltför långt bort.
Ja, jag kikade just på kartan. Jobbar på Kungsholmen och bor på Lidingö, då blir det ingen vidare omväg till Delta. Skulle vara kul att kolla in det gymmet, man har hört det ska finnas gott om inspiration där. Ska kolla upp Bosön också, tack för tipset.
Delta eller Frescati skulle jag säga.. Frescati är det mest studenter som tränar på, men jag har för mig att du kört på IKSU tidigare och det är väl samma typ av klientel? Stor Nordic-park och helt ok fria vikter.
Delta är helrenoverat och numer utrustat med Nordic-grejer också, så maskinparken är mer eller mindre likvärdig med Frescatis. Lite mer fria vikter, tyngre hantlar osv.. mer gymmänniskor, men också en hel del vanliga motionärer av varierande art.
Att prova båda och se vilket du gillar bäst är nog det enda raka.
Det är en del kollofolk på båda gymmen fö.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.