Visa fullständig version : Spilld proteindrink
Alla av er här har väl spillt en proteindrink nån gång? Man är stressad som fan, skakar shaken och helv.. locket lossnar och hela soppan hamnar i knät eller på nåt annat lämpligt ställe.
Sist detta hände för mig va för en vecka sen. Va och tränade och hade en färdigblandad drink i ryggsäcken som jag skulle ta efter passet. När passet va klart skulle jag ta drinken, självklart hade locket lossnat medan jag gått från gymmet till omklädningsrummet med väskan, halva innehållet låg på botten av ryggan. Så klart hade jag ett gäng skolböcker (dyra jävlar) i väskan, kan tänka mig att andrahandsvärdet på dem inte direkt sköt i höjden... :)
Vi ett annat tillfälle var jag på väg med bilen från jobbet till gymmet. Hade en shake i knät som jag skulle dricka under tiden. Vid ett rödljus va det dags att skaka och dricka... locket lossnade förstås, många svordommar blev det. Växellådan m.m. fick den där härliga klibba känslan. Tändningslåset som sitter brevid (ja, jag har en saab) satte igen när skiten torkat... :smash:
Hanterar inte något så värdefullt som min proteindrink som om det vore vatten så nej, har aldrig spillt :P
Blanda och drick, gå aldrig runt med en färdigblandade shaker. Då blir de osm en granat utan splint. :D
Metal_boy_
2004-12-22, 15:50
By tupperware, and skrew the top of it :kinky:
nä men jag har en tupperwareshaker som man skruvar igen locket på..slipper numer att locket lossnar..köp sånn :thumbup:
gjort samma misstag som dig(ett antal gånger) med att ha färdigblandad i väskan var chocklad fick det på min karate dräkt,så nu blandar jag drinken efter passet
Jag gjorde en varm proteindryck en gång, kokande vatten, i med pulver, skaka..
PANG!!!!!!!!!!!!
AJ AJ AJ AJ AJ
Vär bränd på båda händerna, magen och benen... gjorde jävligt ont.. satt med händerna i en spann med kallt vatten mest den dagen..
Har inte rört den där sorten igen..
om man är smart så blandar man drinken före passet och häller ner i en termos :/
shakers är satans hantverk.
Eller så väntar man med att hälla i vatten till man är klar.
Man kan hålla i locket på shakern medan man skakar den. Trodde det var uppenbart men...
Skaka lite, öppna dricklocket så man hör "puff", sen stäng och skaka igen.
Minns att jag gjorde det framför datorn kl. 02.00. Hela tangentbordet fullt av jordgubbsshake. =P.. Svor som en galning och väckte hela huset. :D
Ett tips är att inte blanda med mineralvatten.
Eftersom jag är så tanklös som jag är provade jag detta för ett par veckor sedan och fick hela bilen nerkladdad... :smash:
Man kan hålla i locket på shakern medan man skakar den. Trodde det var uppenbart men...
:thumbup:
Förstår inte hur ni kan spilla när ni skakar den. Vad sysslar ni med egentligen?
Och exploderar :confused: vad har ni för prottepulver?
Skaka lite, öppna dricklocket så man hör "puff", sen stäng och skaka igen.
Precis, upprepa gärna ett par gånger för att vara på den säkra sidan.
Har du varmt vatten i så följ detta enkla recept för en spillfri dag:
01 I med vattnet
02 På med locket
03 Skaka inte!
04 Öppna toppen
05 Lyssna på det härliga puffljudet!
06 Skaka en snabb skakning
07 Repetera steg 4-6 ett par gånger
08 Shaka som en galning!
09 Se dig förnöjt om i din spillfria omgivning!
Locket har åkt av när jag enbart haft pulver i shakern och den legat i väskan, riktigt irriterande. :insane:
Åkt av i bilen påvägen till och från gymet.
Rolig dag det var... fan tvätta bilen i över 1 timme sen :(
tyck som en man på lock & behållare.
JustinCredible
2004-12-22, 20:28
mäh man skakar ju med en hand i en onaneringsrörelse samtidigt som man håller ett finger för locket (alltså den minsta öppningen) då kan den ju inte flyga av.
Innan jag lärde mig det så skakade jag den med bägge händerna och då flög locket av ibland och allt flög i ansiktet.
på de gamla Exell proteinpulverna så var det så svårblandat att varje gång jag öppnade locket efter jag skakat så hälldes det ut lite proteinpulver, det fastnade helt enkelt.
X-Change
2004-12-22, 22:31
PANG!!!!!!!!!!!!
AJ AJ AJ AJ AJ
Vär bränd på båda händerna, magen och benen... gjorde jävligt ont.. satt med händerna i en spann med kallt vatten mest den dagen..
Haha! Gjorde samma grej fast med blåbärssoppa (ingen shaker var inblandad), tur att vi ändå skulle tapetsera om köket! :D
Köp en riktig shaker! Från Fairing (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=29&products_id=114)!
PANG!!!!!!!!!!!!
AJ AJ AJ AJ AJ
skulle rengöra min shaker med JÄTTEVARMT vatten engång...började skaka jag med sen small det och sen var det kokhett vatten över hela kroppen..sen tänkte jag att om jag låter vattnet stå en stund i shaker med locket av så kanske det går bättre men icke...samma sak hände när jag för andra gången tryckte dit locket och började skaka :insane:
Rockhard
2004-12-22, 23:42
Locket på min passar inte så bra så man måste trycka på det rätt hårt. Om man då trycker lite från sidan så flyger shakern iväg. Har hänt mer än en gång ^^
Fredrik S
2004-12-23, 00:01
OT:
Ett litet tips!
Skaka inte medans Ni pratar i telefon. Det kan uppfattas som om man håller på med något helt annat, betydligt mer privat. Detta har jag fått lära mig den hårda vägen :em:
Angående spillpromlem: Håll i locket!
gör så här: innan du går och lägger dig ställer du alla saker som tillhör shakern i diskstället diskad och fin,på morgonen är den helt torr,spill då i pulver på morgonen. och blanda med vatten på gymmet i stället...ja brukar göra så,PS har aldrig spillt heller
gör så här: innan du går och lägger dig ställer du alla saker som tillhör shakern i diskstället diskad och fin,på morgonen är den helt torr,spill då i pulver på morgonen. och blanda med vatten på gymmet i stället...ja brukar göra så,PS har aldrig spillt heller
Samma här, det är inte atomfysik direkt...
För att få klarhet i denna viktiga fråga.
Håller ni inte i locket :confused: är ni totalt blåsta eller?
Köp en riktig shaker! Från Fairing (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=29&products_id=114)!
Tss... Du vet väl att du får bättre resultat med en AST shaker? ;)
Ärligt talat så är det ändå skillnad på shakers. De två jag har från Twinlab är bra mycket bättre en den variant med ett annat tillskottsmärkes logga på sig. Den är av varianten "mixboy" och har på själva "lilla locket" en logga som ser ut som något djävulsaktigt. Den är verkligen kass, locket kan få för sig att lossna när som. Dessutom är det svårt att få på ;)
För att få klarhet i denna viktiga fråga.
Håller ni inte i locket :confused: är ni totalt blåsta eller?
Hålla i locket, tack för tipset.. det tänkte jag inte på :)
Nae vars, klart man håller i locket, okaj, en del gånger mer koncentrerat än andra.. men av nån anledning så blir det väl övertryck i shakern när man skakar. Varför det? Borde bli undertryck egentligen eftersom man blandar ner luft i drinken som sedan fastnar där ett tag, vilket borde leda till en tryckminskning i den övre delen av shakern. Om det vore så här så skulle ju snarare locket sugas fast i shakern... men empiriska undersökning har visat motsatsen ;)
Hehe..klickar jag på din länk så står det:
"Kunder som har köpt den här produkten köpte också
Skin - Stringtrosa "
:mallan:
"Gråt inte över spilld proteindryck." - gammalt djungelordspråk.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.