Visa fullständig version : Varför svullen mage?
Brownboy
2004-12-21, 18:44
Hej!
Har en fråga som kanske någon kan svara på. Som ni ser på de två bifogade bilderna så ser min mage svullen eller tjock ut. Vad kan det bero på? Äter inget ovanligt och jag har inte heller problem med gaser. Fiber har jag hört kan ändra om magen ibland. Jag har dock inte ätit massa fiberrik mat som skullen kunna påverka det tror jag. Kvittar när på dagen, ändå känns o ser magen alltid svullen ut. Med undantag från morgonen när den inte ser lika svullen ut, men ändå.
Jag har inte börjat träna ännu. Ska börja denna veckan. Så det kan väl inte ha o göra med magmusklerna?
Tacksam för svar. Vet att jag inte är tjock, väger bara 55kg och är ca 1.68 lång. Hmmm..
:confused:
s_himself
2004-12-21, 18:49
magvakum kanske
edit: nu när man tittar på bilderna ser det bara konstig ut iofs! :D
ölkagge kanske? hehe
Brownboy
2004-12-21, 18:50
Sorry.. glömde bilderna. :em:
Hur ser det ut om du inte sväller ut magen till max? Tror inte det ser konstigt ut om du drar in magen lite. Detta kan faktiskt bålmuskler hjälpa till med. Hållningen är också viktig i sammanhanget.
King Grub
2004-12-21, 19:22
Det ser helt normalt otränat ut. Organ tar plats (en helt platt mage är ett för de flesta konstgjort ideal), och otränade magmuskler släpper ut buken. Tränad bukmuskulatur agerar som en gördel och tightar automatiskt till midjan. Dålig hållning har du också. :)
Brownboy
2004-12-21, 19:54
Det ser helt normalt otränat ut. Organ tar plats (en helt platt mage är ett för de flesta konstgjort ideal), och otränade magmuskler släpper ut buken. Tränad bukmuskulatur agerar som en gördel och tightar automatiskt till midjan. Dålig hållning har du också. :)
ops! Hehe.. snart ska jag på träningen igen efter ett alltör långt uppehåll. Ska bara klura ut mitt matschema först. :) Sen ska de bli spännande och se vad som händer... Tack för synpunkterna iaf.
när jag skär ner på snabba kollisar sjunker min mage ihop.. blir grymt svullen av snabba kollisar..
När du ändå nämner hållning... Finns det några allmäna trevliga tips på hur man får en bra hållning?
Hållning (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11247&highlight=h%E5llning)
Det ser ut som du äter mer än vanligt bara, och att dina muskler inte hunnit växa så mycket än. helt vanlig kontorshållning.. lyd råden i tråden så du får bukt på buken!
hm det där ser inte speciellt normalt ut med tanke på att du bara väger 55kg, du ser dock ganska gammal ut(?)
btw har du någon aning om din bf%?
Metal_boy_
2004-12-21, 23:29
jag ser att du dricker mycke läsk :D
Läs KingGrubs inlägg.. Klena magmuskler, dom orkar inte hålla in dina organ, typ magsäck m.m bara att köra på med magträning och kanske viktigast, sköta kosten..
mvh stenis
Brownboy
2004-12-22, 19:21
hm det där ser inte speciellt normalt ut med tanke på att du bara väger 55kg, du ser dock ganska gammal ut(?)
btw har du någon aning om din bf%?
Jag är 24 år. Kompisar har börjat påpeka att jag har lagt på mig lite.. men ingen i detta forumet tror att det kan vara så att jag lagt på mig fett med tanke på att jag bara väger 55kg och är 1.68 lång.... vet inte vad jag ska tro. Skitjobbigt!
Brownboy
2004-12-22, 19:22
Btw har du någon aning om din bf%?
Glömde.. :) ..nej jag vet inte min bf%.
som sagt, behöver inte endast vara fett.. vad händer om du spänner magen? då åker magen in och dina rutor syns, eller? Som sagt, det är dina magmuskler som är alldeles för klena så dom orkar inte hålla in dina organ, typ magsäck, för det är troligen den som "putar" ut! Kör på med magträning så ska du se det löser sig! :)
träna musklerna är säkert det rätta men håller med om hållningen
på kort sikt kan du få resultat bara genom att räta på ryggen och dra bak axlarna. Kommer att bli stor skillnad.
Absolut! Hållning är A och O för att allt ska se bra ut, gäller även mage.. Se också till att äta ordentligt och nyttigt, det är också lika viktigt som träningen!
Brownboy
2004-12-23, 09:41
som sagt, behöver inte endast vara fett.. vad händer om du spänner magen? då åker magen in och dina rutor syns, eller? Som sagt, det är dina magmuskler som är alldeles för klena så dom orkar inte hålla in dina organ, typ magsäck, för det är troligen den som "putar" ut! Kör på med magträning så ska du se det löser sig! :)
Magmusklerna syns inte mycket..däremot så trycks dem fram lite längst uppe mellan revbenen.. och jag kan känna dem lite under huden. Men jag får spänna hela magen så jag bli yr för att få in magen så den inte ser svullen ut.. :)
Du har vad man kallar "bert den sista oskulds syndromet" haha.. Nej men va fan se över dina matvanor ?
det har inget med maten att göra, något man ser på armarna som i princip saknar fett ;)
det har inget med maten att göra, något man ser på armarna som i princip saknar fett ;)
du, bara för att man inte har överflödigt fett på delar av kroppen så betyder inte det att man sköter kosten bra!
haha tror du inte ?Polaren har ungefär sån kropp, å jag VET att hans matvanor inte är bra, direkt DÅLIGA är vad dom är..Så jag antar att det har maten att göra, ja.
Är du en sån som skiter i frukosten?Drar i dig en chipspåse till lunch ?
Bak med axlarna ut med bröstkorgen, samt se över dina matvanor träna HÅRT när du är på gymmet.
Brownboy
2004-12-26, 12:28
Tack för alla tips!
I morgon börjar träningen på allvar! Med mitt första riktiga matchema o allt. Håller på att räkna kollisar fettisar o protteissar till maximum! Det ska bli spännande o se vad som händer. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.