Visa fullständig version : Blir inget
Metal_boy_
2004-12-20, 20:52
Skulle tränat idag efter två månaders från och till förkylning samt spysjuka...vaknar upp i natt och känner att jag fryser som fan och att det känns ömt i halsen...är dyngförkyld igen.....har inte tränat ordentligt nu på 8veckor och allt känns som det bara e paj...tänker därför inte ställa upp på fototävlingen för jag vet inte ens när jag kommer kunna träna igen :( nån mer som varit lika sjuk?
King Grub
2004-12-20, 20:56
Trist! Är det inte dags att kolla upp VARFÖR du är så infektionsbenägen för tillfället? Det är inte normalt tillstånd att drabbas åtta veckor i sträck.
Metal_boy_
2004-12-20, 21:06
Trist! Är det inte dags att kolla upp VARFÖR du är så infektionsbenägen för tillfället? Det är inte normalt tillstånd att drabbas åtta veckor i sträck.
har frågat om det men dom säger att det har varit mycke så nu i höst att folk får upprepade förkylningar hela tiden och att det är inget att oroa sig för..bara tråkigt att dras med
Metal_boy_
2004-12-20, 21:09
sen kanske jag haft otur att få drabbats av annan virusbakterie än den jag redan haft
RobbeliRobban
2004-12-20, 21:14
Har du barn eller har någon i din närhet ungar på dagis eller dyl? Då blir man krasslig hela tiden. Mitt immunförsvarstips är att tvätta händerna överdrivet ofta (gärna på gymmet med, där borde infektionsjukdomar frodas) äta mycket frukt, och aldrig äta plockgodis(det är en stor infektions-bakterie-snusk-härd)
Snusar du (har för mig att du gör det??) då har du ofta fingrarna i ansiktet och munnen skaffa en sk. snusspruta och använd en bit papper i handen när du plockar ut prillan.
Åker du kommunalt? Så tänk på att säten, och grejerna man håller i när man står sprider baciller med, så tvätta händerna efter du har åkt buss.
Metal_boy_
2004-12-20, 21:16
Har du barn eller har någon i din närhet ungar på dagis eller dyl? Då blir man krasslig hela tiden. Mitt immunförsvarstips är att tvätta händerna överdrivet ofta (gärna på gymmet med, där borde infektionsjukdomar frodas) äta mycket frukt, och aldrig äta plockgodis(det är en stor infektions-bakterie-snusk-härd)
Snusar du (har för mig att du gör det??) då har du ofta fingrarna i ansiktet och munnen skaffa en sk. snusspruta och använd en bit papper i handen när du plockar ut prillan.
Åker du kommunalt? Så tänk på att säten, och grejerna man håller i när man står sprider baciller med, så tvätta händerna efter du har åkt buss.
ska tänka på det :thumbup: biter på fingrarna mycke så där får man nog i sig ett toalock me :)
Fan va jag hatar dessa förkylningar!! :insane:
Fan när jag går i skolan, dessa förbannade JÄVLAR som nästan verkar vilja sätta P för min fototävlings satsning. Blir helt jävla galen när dom sitter o snörvlar bredvid mej hela jävla tiden!!
Jag har haft tur tror jag som inte dragit på mej någon förkylning.
PEPPAR PEPPAR!! (eller vad är det man säger :em:)
Tag i trä...
Lasse Kongo
2004-12-20, 21:20
Hm, är det inte en liten däng av hypokonditor :D då?
Fan, tränar man hyffsat bra o käkar bra så ska man inte behöva va sjuk så mkt, jag är fan sällan nästan aldrig riktigt förkyld, klart man kan va kraslig o förkyld ibland, men god damn, så länge låter inte bra!
Hoppas fan det reder upp sig för dig man!
Herkulez
2004-12-20, 21:29
Blir inge Mr O för mig iår. ville bara upplysa det
krya på dig Mental :thumbup:
Hm, är det inte en liten däng av hypokonditor :D då?
Konditor? =P
Herkulez
2004-12-20, 21:35
Konditor? =P
:laugh: haha såg det först nu......bagare som gör influensasmittade bullar kanske
s_himself
2004-12-20, 21:36
förstår inte hur folk kan va så förkylda hela tiden.. chefen är likadan.. förkyld var och varannan vecka typ. jag blir väl förkyld 2ggr om året, men aldrig feber eller så. halsont och får lite febervärk, men ett par panodil så är man på fötterna och fit for fight..
sen kanske jag haft otur att få drabbats av annan virusbakterie än den jag redan haft
Virusbakterier är inte att leka med :D
Trist att du inte ställer upp i tävlingen.
Virusbakterier är inte att leka med :D
:laugh:
Lasse Kongo
2004-12-20, 22:04
Konditor? =P
haha, ville bara trixa till det lite :smash:
Hur ser ditt medicinskåp ut?
:thumbup: :)
sluta slicka på övergångställe-knappen.
sluta kyssa förkylda äldre män.
jag lovar att det är anledningarna till varför du är så sjuk alltid.
hehe dessa förkylnings trådar man får symptom av att bara läsa dom :rolleyes:
Herkulez
2004-12-21, 09:46
sluta slicka på övergångställe-knappen.
sluta kyssa förkylda äldre män.
jag lovar att det är anledningarna till varför du är så sjuk alltid.
:laugh:
RobbeliRobban
2004-12-21, 10:05
Hur ser ditt medicinskåp ut?
:thumbup: :)
I mitt medicinskåp finns: första förbandslåda, skalpell, natrium chlorid, alco-gel, handdesinfektion, koltabletter, vattenreningstabletter, vitamin/mineral tabletter, panodil, lite olika sorters antibiotika, immodium, laxoberal, postafen, panodil-mixtur, panodil supp, ipren, voltaren, bricanyl, flytande bricanyl, ventoline discus, extra plåster, bandage, gasväv, bromhexin, panodil zapp, lanzo, nezeril, versal, medikol, zantac, clarityn, relaxit, nipaxon, losec mups, rennie och nifrex.
edit: Givetvis har jag även en innehållsförteckning med utgångsdatum med, samt lite medicinsk litteratur ifall olyckan (eller tredje världskriget) skulle vara framme. Bakom medicinerna finns även nödproviant (mre´s, burkmat) för 3pers i två veckor.
Metal_boy_
2004-12-21, 10:17
har efter varje försök att börja träna igen när det känns som det gått över gått ut efter passet i blöta kläder..men wtf kroppen borde ju klara lite kyla för fan..dessutom dushar jag ju direkt när jag komer hem
har efter varje försök att börja träna igen när det känns som det gått över gått ut efter passet i blöta kläder..men wtf kroppen borde ju klara lite kyla för fan..dessutom dushar jag ju direkt när jag komer hem
DÅlig ide! Jag byter till torra tröjor (3 stycken), tjock tröja, halsduk, mössa, handskar osv osv och sen direkt hem och in i duschen. Efter passet är det lättare än vanligt att bli sjuk.
Metal_boy_
2004-12-21, 10:46
DÅlig ide! Jag byter till torra tröjor (3 stycken), tjock tröja, halsduk, mössa, handskar osv osv och sen direkt hem och in i duschen. Efter passet är det lättare än vanligt att bli sjuk.
allvarligt!!?...det kanse är där felet ligger då??
Det är kanske droppen osv osv. Efter så många infektioner i rad så har du kanske ett tillfälligt svagt immunförsvar, eller iallafall motståndskraft mot infektioner. Se till att aldrig frysa, på med mycket kläder efter gymmet, av med allt blött. Allt det där mamma sa när man var en tvärhand hög :D
Hem direkt efter gymmet också, inte hem till nån annan slusk. :D
Metal_boy_
2004-12-21, 11:13
Det är kanske droppen osv osv. Efter så många infektioner i rad så har du kanske ett tillfälligt svagt immunförsvar, eller iallafall motståndskraft mot infektioner. Se till att aldrig frysa, på med mycket kläder efter gymmet, av med allt blött. Allt det där mamma sa när man var en tvärhand hög :D
Hem direkt efter gymmet också, inte hem till nån annan slusk. :D
tack för tipset....ska fan ta med mig långkalsonger och en annan tröja o brallor efter passen...jag menar även om man sätter sig i en bil så är det ju kallt efter som det tar ett tag för en bil att bli varm
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.