handdator

Visa fullständig version : Loperamid gör mig impotent,Helknasigt men sant!

herr_vanlig
2004-12-19, 19:44
Jag hade uppe en tråd förut om min sexlust och vilken påverkan detta kan ha på byggandet. Jag nämnde då också i förbifarten och undrade över Loperamiden jag börjat ta, men jag kunde ju inte då riktigt själv tro på att så var fallet! Nu vet jag att det är Loperamiden som stänger av min sexlust och hur fasiken skall detta gå med byggningen som är det enda viktiga för mig?! Alltså detta är historien.

När jag hade ätit Loperamiden några dagar så märkte jag att någonting var fel, kroppen slutade att fungera sexuellt och den här riktiga aggressions energin försvann på gymmet. Jag började att gå igenom vad det kunde vara och fann att Loperamiden var det enda som jag hade gjort annorlunda mot innnan, men fann detta alltför långsökt. Så en dag så glömde jag av Loperamiden och som att slå på en väckarklocka så fanns lustarna där inom mig igen. Nu började jag verkligen fundera ifall det ändå hade med Loperamiden att göra, så jag beslöt mig för att göra ett uppehåll. Dagarna efter var exakt som innna jag börjat med Loperamiden. Min kropp började att fungera igen! Men magen däremot blev allt sämre och nu har jag börjat med medecinen igen, imorse och vet ni hur det känns. Ingenting, i princip ingenting. Jag säger inte att sexlusten, testosteronet gått ned i botten, men det har gått ned såppas mycket att jag inte längre känner någon dragningskraft och allt detta av en förstoppande medecin. Hur kan detta vara möjligt, hur? Jag skall kontakta magläkaren och försöka få detta ordnat på annat sätt, men ifall jag säger något med Loperamiden och hormonerna vetti fasiken ifall dom tror mig.

herr_vanlig
2004-12-19, 19:51
Jo, det jag är ute efter är givetvis ifall ni tror/vet att detta kommer att påverka mitt byggande, för det rent sexuella är av underordnad betydelse om än också lite viktigt. Kan det verkligen påverka muskelbyggandet negativt ifall jag kör lika hårt som vanligt och i sådana fall varför?

Allan
2004-12-19, 19:58
Tycker definitivt du ska ta ett snack med din läkare!

allan

Tolkia
2004-12-19, 20:18
Varför har du fått Loperamid; är det något det kan/skall bota, eller har du fått det på obegränsad tid (är det övergående kan man ju stå ut med biverkningar på ett annat sätt än om det är på tid och evighet)? Hursomhelst verkar du ju inte reagera så positivt på det, så jag tycker nog som Allan att det kan vara läge att fråga din läkare om det inte finns något annat han kan skriva ut.

Hur det påverkar din träning är svårt att säga, men frånvaron av sexlust kanske inte behöver ha så mycket att göra med hormoner egentligen. Minskad sexlust finns inte upptaget som biverkning, men däremot trötthet, och kombinationen minskad sexlust och "låg aggressionsnivå på gymmet" kan kanske räknas som ett slags "trötthetssymptom"; d.v.s. om energin försvinner försvinner nog lusten att företa sig både den ena och den andra aktiviteten. Har du märkt av "minskad energi" på något annat plan; typ känt dig allmänt håglös och/leler oföretagsam? Om det är allmän brist på energi som är boven i dramat borde den enda faran för dina träningsresultat vara om du blir så trött att du inte orkar träna som du skall/vill - men nu spekulerar jag. Prata med din läkare, som sagt. Och en sak till: Bara för att en biverkning inte finns upptagen i FASS innebär det inte att den inte finns! Variationerna i hur man reagerar på olika mediciner är enorma.

herr_vanlig
2004-12-19, 20:46
Tolkia. Nej, jag känner att jag har energi, men inte nedanför naveln(annars lät ditt resonemang sunt. skulle mycket väl kunna stämt.). Däremot känner jag mig lugnare/ mindre sugen när det gäller träningen, men jag har satt det i samband med sexualiteten. Tror faktiskt det.

Tolkia, Allan. Detta med att jag började med Loperamid är mina ialla fall hittils permenta problem med magen, och då jag hört att medecinen kan hjälpa och att man kan äta den permanent. Jag har då utan att kontakta någon läkare beslutat mig för att äta en mindre dos varje dag. En tablett före frukost och en tablett före dagens andra måltid.

Allan
2004-12-19, 20:49
Jag har då utan att kontakta någon läkare beslutat mig för att äta en mindre dos varje dag. En tablett före frukost och en tablett före dagens andra måltid.

Egendiagnosticering och dosering kan vara förödande. Ta genast kontakt med doktorn. Jag har inte hört att impotens skulle vara en vanligt förekommande biverkning. När det gäller eventuella träningsrelaterade saker återkommer jag. Eller PMa mig.

allan