handdator

Visa fullständig version : uäk, jag har damp

aliquis
2004-12-18, 00:35
känner mig som en tjockis för att magen skall vara så slät och putande, postade ju ett gäng medlemsbilder nyss så det går väl att se hur det är där, har ju inga enorma mängder underhudsfett men störig mage, men det kanske alla har? brukar inte kika på andras magar så mycket ;D... men alltså, sedan det här med magträningen, det är ju knappt någon sådan i hst eller diverse helkroppsscheman, när fan skall man klämma in dem eller kör de det inte eller behövs det inte? Tror ju nästan magen är så jävla skabbig för att den inte har någon värd massa. Isf skulle jag vilja veta vad som ger styrka, drar in magen, och "formar rutor", antar att inte samma övning är bäst för alla varianter, och ni som inte vet kan ju låta bli att svara =P
Väger väl 68kg på morgonen om jag har tur kanske, med typ 78cm midja, men märker ju att jag fuskar med att trycka i mig mat lite grann eftersom jag redan känner mig fet och upptäckte en dag att jag gick med typ ansiktet/överkroppen framskjuten för att typ "dölja" min kropp, men då får jag ju bara sämst hållning o så blire ännu sämre. Hur mycket i vikt kan jag tänkas behöva gå ner om det skulle se vettigt ut? 3kg? mer? ;/

Åhh, att det skall vara så svårt att äta. Sedan vet jag aldrig vad som är lagom heller :(, började ju äta lite mer nu men då började jag ju köra lite mer kondition också, men äter väl ändå mer, tror jag.

ovärt att "deffa" om man ändå är liten för man kommer ju bara se liten ut ändå, och ovärt att äta om man redan är småfet och liten för då kommer man bara se tjock ut :(

Yankeee
2004-12-18, 01:09
För det första ska du inte gå ner någonting. Du har ingenting att förlora, förutom muskler. Du ska snarare gå upp i vikt, ju mer du ökar på andra ställen desto mindre kommer din mage att verka.

För det andra så ska du självklart köra mage. Styrka får du ju genom t.ex knäböj, frontböj osv. Personligen tycker jag att frontböj är kung för magen. När det gäller "riktiga" magövningar så får du hitta någon du gillar som du kan köra, helst med vikt. Repcrunches är min favorit. Långsamt och tungt. Den enda övning jag vet som "drar in" magen är just att gå och dra i in magen hela tiden. Gör du det tillräckligt länge och ofta kommer det att bli "normalt".

Sverker
2004-12-18, 07:38
Fel väg.

Du behöver en ram som håller uppe din kropp.
Du är ju på rätt väg som syns tydligt i din tråd på Medlemsbilder. Fortsätt i den riktningen. Mer muskler kommer att ge dig en bättre hållning och ökat självförtroende. Ökat självförtroende gör att du rör dig säkrare och hållningen/magen blir bättre.

Uppriktigt :thumbup:

Utnyttja istället dina kunskaper och tid till att äta rätt och bygg muskler.

aliquis
2004-12-18, 11:51
men jag mår ju bara dåligt åt båda hållen, går jag upp i vikt och ökar midjan mår jag dåligt för det och går jag ner i vikt så känner jag mig ju bara misslyckad av den anledningen istället :(, och siffrorna stämde väl inte idag, idag vare 67/77

och sedan vet jag inte riktigt om cardio är rätt eftersom det verkar bli så att ju mer jag äter ju mer tränar jag och ju mer borde jag ha ätit ;D, vill inte hälla i mig en massa efter lite kondition eftersom det känns som det kommer bli för mycket då, men frågan är ju om det går bakåt eller inte då..

Repcrunches ogillar jag lite eftersom det väl slutade med att det blev så tungt att hela kroppen lyfte och/eller att jag vek i höften, men det kanske inte gör något, har säkert ingen bra koll på utförandet. På nautilus hade de ju en "stol" där man drog ihop med magen, där jag går nu viker man dock både under och överkropp så själva magen "crunchar" ju inte utan hela kroppen viks ihop, är fortfarande tungt i magen men frågan är om det blir samma sak, sedan har jag väl provat att köra knälyft med vikt och det är ju tungt, men om det tränar den synliga delen av magen vettefan, det är väl samma sak där? kanske "bara" tränar höftböjaren? likaså med sådant hjul/skivstång, man "crunchar" ju inte magen där heller utan det borde ju bli mer statisk belastning? säkert bra för inre magmusklerna/styrka... Måste man köra "crunchmoment" för den synliga delen?
Hata att träna mage, och armar, slöseri med tid ;/

Proteus
2004-12-18, 18:50
Prova att köra denna övningen:

http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm

Sen har jag märkt att min mage blir svullen som FAN av att ständigt proppa den full med mat under bulk... under deffen gjorde det ont när jag blåste upp magen å avslappnad så var den platt å fin. Nu däremot, efter några månaders bulk, så står den ut kraftigt mycket avslappnad. Men det skiter man ju i, det fixar sig när man deffar inför sommaren ;)

drkrupp
2004-12-18, 22:31
aliquis, av dina inlägg på forumet att bedöma så har du gott om kunskap om både träning och kost. Prova att ge dig själv de tips och idéer du skulle gett om någon annan just hade postat den här tråden.

Om jag ska säga något, får det bli följande: Strunta i hur du ser spegelbilden... bestäm en vikt att nå (75 kg? 80?). Nå den. Bestäm sedan en vikt att gå ner till (70 kg? 75?). Upprepa.

Zakath
2004-12-18, 22:40
Äter man inte som en flicka så får man "putmage", alla får det! Bara att dra in den lite grann när du går så blir hållningen riktigt fin och du kan äta så mycket du vill :D

Att du är vegan kanske gör att du måste äta en del mat som "fyller ut" magen ännu bättre också. Men det är som sagt bara att dra in magen, och lägga på dig till det är värt att deffa. Kom igen nu, din kropp är ju riktigt bra :bow:

Zakath
2004-12-18, 22:44
Jo förresten magövningar JAG tycker funkar utmärkt, "bäst" övning först:

Magrull med skivstång, håll in magen och försök att inte svanka för mycket. Finns ingen övninga som ger sån här träningsvärk!!!

Hängande knälyft - strikt! Kräver en hel del övning.

Omvända crunches i Cablecross - strikt, för kontakt!

Nautilus magmaskin - strikt, minimal vikt.

Det viktigaste i all magträning känner jag är kontakten. Sen kan det vara bra att "dra in" magen lite i vissa övningar, ger extra bra kontakt. Kör hårt!

Glen
2004-12-19, 20:23
Prova att köra denna övningen:

http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm

Sen har jag märkt att min mage blir svullen som FAN av att ständigt proppa den full med mat under bulk... under deffen gjorde det ont när jag blåste upp magen å avslappnad så var den platt å fin. Nu däremot, efter några månaders bulk, så står den ut kraftigt mycket avslappnad. Men det skiter man ju i, det fixar sig när man deffar inför sommaren ;)

Det där var ju en lustig grej ,det borde man kanske prova.
Däremot så funderar jag hur den kan ha "glömt bort" om den är så effektiv som dom säger. Nån som har provat den själv?

Prankie
2004-12-19, 21:10
Du behöver ju inte må dålig förrän du ser ut som mig på avataren. :D

aliquis
2004-12-19, 21:55
aliquis, av dina inlägg på forumet att bedöma så har du gott om kunskap om både träning och kost. Prova att ge dig själv de tips och idéer du skulle gett om någon annan just hade postat den här tråden.

Om jag ska säga något, får det bli följande: Strunta i hur du ser spegelbilden... bestäm en vikt att nå (75 kg? 80?). Nå den. Bestäm sedan en vikt att gå ner till (70 kg? 75?). Upprepa.
mjo, men som idag, mitt ben strular == ingen benträning eller mark == bara trams på gymmet == ingen lust att proppa i mig mat == ätit alldeles för lite :/

och mina vanliga måltider har nog sjunkit i kalorier räknat, har gjort lite roligare mat men den har väl även fått lite mer "utfyllnad" och därför blir man nöjd snabbare och så räcker det väl inte riktigt till... och jag känner mig ju fet jämt, men jag borde ju bara käka på. Till skillnad från alla andra vill jag inte skriva "oh tack grub *bow*", snarare "jag hatar dig grub" (och då naturligtvis inte det minsta personligt), utan jag hatar allt snack om vad som skall vara optimalt och om hur dåligt allt är, visst, man ska inte överäta, men hur FAN äter man 100-200kcal i överskott? vem fan har koll på om de gjorde av med 3700kcal eller 3900kcal en dag? Vem vet exakt på grammet vad de åt varje dag? och likaså om vad man skall äta då och då, hur man skall köra cardio, när man skall köra cardio, och allt annat jävla trams.

Tänkte rita en illustrerande teckning på det där, med texten "med rutor blir du aldrig stor" och en bild på någon som själv står och spänner sig utan kläder, och har rutor och en spänd biceps, men i övrigt en helt rak tråkig kropp, och så en annan som visserligen har kagge men är stor på alla andra ställen också, utan kläder den med, och skriva vad du själv ser/egot... och sedan nedanför samma sak fast med personerna med kläder på, där den ena bara kommer se liten och smal ut medans det faktiskt syns att den andra tränar... och texten "vad alla andra ser" ;/.. hata allt, och jag har skitsvårt att äta ikapp, vill ju inte trycka i mig en gigantisk måltid helt plötsligt, så har det skitit sig är allt kört, men vanliga normala människor kan ju äta 3ggr/dag och fixar det ju, fast en del måltider är stora, så antagligen är det ju inte så farligt vare sig att det har gått tid eller var mycket energi på en måltid... men för mig är det alltid kört när det har gått åt helvete :(, 70kg var ju målet till nyår, såg skitbra ut på våren men sedan tyckte jag väl att jag var tillräckligt fet och åt som en sparv och sedan dess har det ju inte hänt mycket med något, ökat styrka litegrann bara (mao lärt mig använda den ökade kroppsmassan).. Nu skiter det ju sig fullständigt och nästa mål fick väl bli 75kg till våren, men jag kommer ju säkert fortfarande klanta till alltsammans :/

Inte så jävla nöjd med mitt sista pass heller, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=674636&postcount=80

aliquis
2004-12-19, 22:00
Äter man inte som en flicka så får man "putmage", alla får det! Bara att dra in den lite grann när du går så blir hållningen riktigt fin och du kan äta så mycket du vill :D

Att du är vegan kanske gör att du måste äta en del mat som "fyller ut" magen ännu bättre också. Men det är som sagt bara att dra in magen, och lägga på dig till det är värt att deffa. Kom igen nu, din kropp är ju riktigt bra :bow:
Orka hålla in magen jämt, men om man gör det blir det väl som med stomach vaccum, magen blir ju starkare och håller in sig själv tillslut, och sedan är det väl det där med att äter man mer (även om man tom gör av med energin) så tänjer det ju ut magsäcken just när maten är där så då putar den ju mer...

och ja, skiten fyller ut, speciellt grönsaker o frukt, men man måste ju äta något nyttigt med... bönor o ris är ju rätt fluffigt med, koncentrerat protein typ kött och en del fett hade ju tagit mindre plats, och mjölk och mejeriprodukter skall vi inte tala om, de kan ju inte ta någon plats alls så fort vätskan har försvunnit.

Önskar som fan att jag hade ditt synsätt på saker och ting, du gör ju alltid grymma pass, har vilat när det känns bra, äter bra, har fått grymma resultat, ökat massa kg utan att ökat midjan, osv. Likaså är jag imponerad av de andra som faktiskt skiter i hur det ser ut och bara käkar på eftersom de vet att det är bra (nej, inte "nybörjare" som bara är allmänt feta och släta kanske, men folk som faktiskt kombinerar det med passande träning och får ökningarna de förtjänar... och styrkelyftarna såklart! :D)

aliquis
2004-12-19, 22:08
Jo förresten magövningar JAG tycker funkar utmärkt, "bäst" övning först:
Magrull med skivstång, håll in magen och försök att inte svanka för mycket. Finns ingen övninga som ger sån här träningsvärk!!!
Hängande knälyft - strikt! Kräver en hel del övning.
Omvända crunches i Cablecross - strikt, för kontakt!
Nautilus magmaskin - strikt, minimal vikt.
Det viktigaste i all magträning känner jag är kontakten. Sen kan det vara bra att "dra in" magen lite i vissa övningar, ger extra bra kontakt. Kör hårt!
Träningsvärk får jag bara av sidogrejerna, alltså hålla hantel i ena armen och vika sig åt sidan, känns som fan dagarna efteråt. Magrull med stång tar ju ut så mycket energi från hela kroppen, känns inte som det isolerar magen så, men tror det är en alldeles utmärkt övning för riktig ANVÄNDBAR styrka och inre magmuskulaturen (hålla inne allt sammans). Något sexpack däremot vettefan om den ger.
Hängande knälyft kör jag i sådan ställning med stöd för armarna, kanske är bättre att hänga i armarna och inte få det stödet, vet inte. Kört med både knäna (lägre sträcka) och benen (lite annorlunda övning, framförallt tyngre i övre läget).
Cablecrunches hade jag väl egoträning i och gick för tungt tillslut så de gav nog inget.
Nautilus magmaskin var grym! men jag tog ju mer eller mindre bort den för alla andra tramsövningar som inte var lika bra, tyckte ju min mage var skitbra precis när jag hade börjat träna, men sedan har den bara blivit sämre. Nordic gyms är inte alls jämförbar, man crunchar inte, man viker höften.. och de vi har hängandes på väggarna på ökk drar man ihop höften med armarna och benen i, men inte heller där crunchas ju magen på riktigt...

En del av pilatesövningarna är nog bra, ligga på rygg och sträcka upp benen i luften och därefter köra crunches, eller böja sig upp i en crunch och "doppa tårna" i golvet, eller börja "cykla" med benen och sträcka ut ena, dra det andra emot sig och möta upp med motstående armbåge, är nog alla vettiga övningar. Likaså känns det som fan om man drar upp benen i luften, crunchar upp, sträcker ut armarna bortanför röven och börjar gunga dem så snabbt man kan. Blir ju ingen lång övning i magen men den måste ju balansera upp rörelsen och det blir som en jäkla massa små korta men tunga crunchar, svider på fint. Vet inte hur bra den är dock =P.. jag har ju bara gått på nybörjarpilatesen, den riktiga är nog tyngre. En annan vettig övning är nog "plankan", dvs stå på tå som vid armhävningar och så underarmarna ner i golvet, sedan dra in magen och bara stå så så länge man kan, blir ju ungefär samma sak som "magrullningarna".

Magen skall dras in i _ALLA_ magövningar, men crunches i maskin osv måste jag ju andas i när jag gör så då blire ju svårare att kombinera, så jag brukar skippa det ;/

aliquis
2004-12-19, 22:10
Det där var ju en lustig grej ,det borde man kanske prova.
Däremot så funderar jag hur den kan ha "glömt bort" om den är så effektiv som dom säger. Nån som har provat den själv?
Har för mig att det heter att övningen i sig är skit för att träna upp den muskulaturen de tror den tränar upp... 2-4" lär ju gälla rejält feta/stora personer med otränad magmuskulatur. Tror valfri övning av den typen zakath nämnde (dvs inte crunchesrörelserna utan dra in magen och hålla trycket på olika sätt) är mycket effektivare för att träna samma muskler.
Vaccuumgrejen skiter sig ju för mig för att luften tar slut så fort när man anstränger sig samtidigt som man håller andan.

aliquis
2004-12-19, 22:11
Du behöver ju inte må dålig förrän du ser ut som mig på avataren. :D
mig? trodde det var på skämt, förstår ju iofs att du inte ser ut så nu, men vadå, har du någonsin sett ut så? :D (nefan, kan inte vara du)

Prankie
2004-12-19, 22:28
Ser du inte likheten? ;) Men visst är det jag, för några år sen.
Du är ju fortfarande rippad och packat på dig rätt mycket muskler! Du ska vara stolt!

aliquis
2004-12-19, 22:36
tack, men jag tycker inte det =P, blir ju skit nu om jag inte får träna på ett par månader, måste fixa tid hos någon läkare o kolla upp det så fort det går imorrn ;/

Prankie
2004-12-19, 22:36
Jag är också lite fundersamt på hur du som är vegan gick upp i vikt. Allt från växtriké känns som ganska energifattig och mättar bra.

aliquis
2004-12-19, 22:53
Jag är också lite fundersamt på hur du som är vegan gick upp i vikt. Allt från växtriké känns som ganska energifattig och mättar bra.
fett? pasta o dylikt mättar väl inte massor, bönorna o grönsakerna som gör det.

Metal_boy_
2004-12-19, 22:53

tex: havregryn, råglflingor, pasta och ris som är en del av kolhydratkällor från växtriket, så även bra fett...kallar du dem energifattiga?

Prankie
2004-12-19, 22:56
Det är mest protein jag tänker på, fast jag kan iofs trycka i mig hur mycket bönor som helst så... visst kan jag gå upp i vikt av det. Det är dock lite svårare att göra det på isbergsallad och tomater. :D

aliquis
2004-12-19, 23:48
Det är mest protein jag tänker på, fast jag kan iofs trycka i mig hur mycket bönor som helst så... visst kan jag gå upp i vikt av det. Det är dock lite svårare att göra det på isbergsallad och tomater. :D
sojaprotein

Zakath
2004-12-20, 11:32
Det mina rutor växer bäst av är iaf magrull. Brukar inte kunna se om de växer, men första veckorna med magrull såg jag :hbang:

aliquis
2004-12-20, 12:23
Det mina rutor växer bäst av är iaf magrull. Brukar inte kunna se om de växer, men första veckorna med magrull såg jag :hbang:
fint =P, nåja, nu ska jag väl vila knät så det kommer ju bli mycket överkroppsträning, trist att jag körde "helkropp" senast, får väl splitta upp det lite så man kan köra oftare, blir så trist att vänta flera dar bara för att allt ska få vila. Vet inte riktigt hur jag skall dela men rygg, mage, biceps och bröst, axlar, triceps fungerar väl? :), eller eventuellt rygg&mage, bröst&axlar, armar.

Proteus
2004-12-20, 13:30
Har för mig att det heter att övningen i sig är skit för att träna upp den muskulaturen de tror den tränar upp... 2-4" lär ju gälla rejält feta/stora personer med otränad magmuskulatur. Tror valfri övning av den typen zakath nämnde (dvs inte crunchesrörelserna utan dra in magen och hålla trycket på olika sätt) är mycket effektivare för att träna samma muskler.
Vaccuumgrejen skiter sig ju för mig för att luften tar slut så fort när man anstränger sig samtidigt som man håller andan.

Varför inte prova när du gnäller så fasligt över lite svullen mage?
Luften tar slut ja, men håll så länge du pallar då, det är vad jag gör.
Det känns ju onekligen i magen på mig, gör det inte det på dig så gör
du fel på något vis.

Det är ju inte direkt så att det tar lång tid att göra den där övningen.

aliquis
2004-12-20, 13:35
Varför inte prova när du gnäller så fasligt över lite svullen mage?
Luften tar slut ja, men håll så länge du pallar då, det är vad jag gör.
Det känns ju onekligen i magen på mig, gör det inte det på dig så gör
du fel på något vis.

Det är ju inte direkt så att det tar lång tid att göra den där övningen.
Känns gör den, och visst, jag skall prova, var mer bara information om att jag har för mig att det har skrivits om att den inte alls tränar vad det nu var tänkt att den skulle träna.

ivandrago
2004-12-20, 18:50
Mer muskler är lösningen på det mesta. Större bröst och lats gör magen mindre visuellt. För ett par år sedan såg jag riktigt plumsig ut med 84 i midja. Nu ser jag relativt deffad ut med 84 runt midjan. Har starkare mage och mer muskler runt bröst och lats, vilket ger mer v-form och synligare rutor.

Kontentan: fortsätt träna mage hårt och fortsätt bygg muskler hårt, så löser sig problemet.

soeeed
2004-12-21, 00:23

Hur utför man magrull? :em:

drkrupp
2004-12-21, 20:55
jag hatar allt snack om vad som skall vara optimalt och om hur dåligt allt är, visst, man ska inte överäta, men hur FAN äter man 100-200kcal i överskott? vem fan har koll på om de gjorde av med 3700kcal eller 3900kcal en dag? Vem vet exakt på grammet vad de åt varje dag? och likaså om vad man skall äta då och då, hur man skall köra cardio, när man skall köra cardio, och allt annat jävla trams.

Har man tid, råd, ork och lust att vara optimal kan man ju försöka vara det. Annars räcker det om man är tillräckligt ordentlig, så man ger träningen möjlighet att ge lite resultat i alla fall. Vad ska man annars träna för? (Om passen skiter sig varje gång, är nog inte endorfinerna tillräckligt starka för att det ska vara värt välbehaget ens.)

Det lär vara knepigt att ta reda på sin exakta förbrukning varje dag, men gissa ett snitt, och ät den mängden varje dag. Det syns ju på vågen vartåt det barkar. Lägg till 500-1000 kcal extra på träningsdagar (exempelvis i form av en ordentlig före- och/eller efterträningsdrink). Även de gånger det skiter sig på gymet. Och även de gånger du ser en potatis i spegeln.

Überbiffen
2004-12-23, 12:59
Har man tid, råd, ork och lust att vara optimal kan man ju försöka vara det. Annars räcker det om man är tillräckligt ordentlig, så man ger träningen möjlighet att ge lite resultat i alla fall. Vad ska man annars träna för? (Om passen skiter sig varje gång, är nog inte endorfinerna tillräckligt starka för att det ska vara värt välbehaget ens.)

Det lär vara knepigt att ta reda på sin exakta förbrukning varje dag, men gissa ett snitt, och ät den mängden varje dag. Det syns ju på vågen vartåt det barkar. Lägg till 500-1000 kcal extra på träningsdagar (exempelvis i form av en ordentlig före- och/eller efterträningsdrink). Även de gånger det skiter sig på gymet. Och även de gånger du ser en potatis i spegeln.
:thumbup:

Überbiffen
2004-12-23, 13:01
måste fixa tid hos någon läkare o kolla upp det så fort det går
Låter klokt. Det är din syn på dig själv det är fel på, inte din kropp eller brist på "den rätta träningen".

aliquis
2004-12-23, 15:27
Låter klokt. Det är din syn på dig själv det är fel på, inte din kropp eller brist på "den rätta träningen".
heh, läkargrejen gällde väl knät iofs ;D

Überbiffen
2004-12-23, 21:38
heh, läkargrejen gällde väl knät iofs ;D
My bad.

Men tycker du borde kontakta en läkare för att få hjälp med din snedvridna syn på dig själv.