handdator

Visa fullständig version : Mag problem(?)

Zaglyon
2004-12-17, 12:40
Hej!
Jag är 19 år, väger 66kg morgonvikt och är ~180cm lång.
Nu undrar jag, det är såhär att min överdel av magen ser relativt fettfri ut(man ser konturerna av magrutor) men nedredelen har jag liksom en "extra mage" det ser ut som en bilring utan veck så att säga. "Love handels" på framsidan kan man säga.

Min fråga är då; vad är det som kan vara fel? Går det att få bort den eller är jag byggd på det viset? Jag skulle kunna fixa bild på det vid behov men isf skickar jag bilden helst som PM :em: .

Skulle uppskata hjälp här för den "magen" förstör jätte mycket :(.

Tack på förhand!
Zagge

King Grub
2004-12-17, 14:45
Du kan inte bestämma var fettet kommer att försvinna mest; det beror till stor del på dina hormonnivåer. Antagligen är du benägen att lagra mer fettvävnad där, och i och med detta kommer nedre mage vara sista stället fettet försvinner på. Vilket kan leda till muskelförlust och avmagring på resten av kroppen, om man inte är försiktig.

Zaglyon
2004-12-17, 23:02
Hur råder du mig att göra?
Fortsätta gå ner i vikt och ignorera muskelnedgång så gott jag kan? För fettet ska bort INNAN jag börjar bygga muskler och om lite muskler förvinner på vägen gör ingenting då jag prioterar att få bort kroppsfettet i första hand.

Jag kan skicka bilder till dig om du vill, så du får större överblick?

King Grub
2004-12-18, 07:58
Det är väl helt upp till dig. Har du fett på magen som du vill ha bort, och prioriterar detta, har du inte många andra val än att åstadkomma energiunderskott och deffa bort detta.

En 19-åring som väger 66 kilo fördelat på din längd skulle jag i och för sig inte rekommendera att deffa alls, utan bygga på sig muskelmassa och därigenom höja grundförbränningen, så fettmängden dels sprids ut och dels förbränns genom ungdomens metabolism och mer aktiv vävnad (muskelmassa). Men har du bråttom så har du, och jag kan inte bestämma åt dig. Men rekommenderar dig att deffa gör jag inte.

Zaglyon
2004-12-18, 13:02
Okey. Bråttom har jag inte, det får ta den tid det tar bara det går bort i en så säker o hälsosam takt som möjligt.
Men om jag bygger på mig muskler o ligger på kalori plus lägger jag inte på mig mer fett då samtidigt?
Jag är öppen för vilka metoder som helst, allt jag strävar efter är att få bort fettet, sen hur lång tid det tar spelar ingen som helst roll bara kroppen och jag själv mår bra av det.

Scratch89
2004-12-24, 23:39
Nu undrar jag, det är såhär att min överdel av magen ser relativt fettfri ut(man ser konturerna av magrutor) men nedredelen har jag liksom en "extra mage" det ser ut som en bilring utan veck så att säga. "Love handels" på framsidan kan man säga.

Min fråga är då; vad är det som kan vara fel?

Det är tyvärr så vi individer av mansläkter ser ut. Våra fettreserver hamnar främst mellan naveln och midjan. Du är inte onormal, alla med fett på kroppen ser ut så.

Skulle uppskata hjälp här för den "magen" förstör jätte mycket

Vad är det den förstör då? ;)

Fortsätta gå ner i vikt och ignorera muskelnedgång så gott jag kan?

Lyckas du bra med det här kommer jag hem till dig och skakar hand med dig. Om du inte är nybörjare det vill säga.

För fettet ska bort INNAN jag börjar bygga muskler och om lite muskler förvinner på vägen gör ingenting då jag prioterar att få bort kroppsfettet i första hand.

Varför ska du få bort fettet? Om du ändå inte har muskelmassa under fettet så är det ju rätt onödigt att få bort det. Du verkar ju inte överviktig på något sätt.

Bråttom har jag inte, det får ta den tid det tar bara det går bort i en så säker o hälsosam takt som möjligt.

Det finns nog ingen som kan hitta en diet man "mår bra av" :smash:

Men om jag bygger på mig muskler o ligger på kalori plus lägger jag inte på mig mer fett då samtidigt?

Det är väldigt svårt att lägga på sig muskler utan att gå upp i fettmängd. Dock vet jag undantag, som en kompis. Han kan äta vad som helst utan att bli fet, men när han började bowla så fick han grova underarmar som satan. :hbang:

Jag är öppen för vilka metoder som helst, allt jag strävar efter är att få bort fettet, sen hur lång tid det tar spelar ingen som helst roll bara kroppen och jag själv mår bra av det.

Som jag sa innan, du kan inte hitta en diet som är "hälsosam" egentligen, eftersom inne i din kropp råder svält, sedan om den är allvarlig eller inte spelar ingen roll i det här sammanhanget.
Men om det är fettförlust du är ute efter, för du verkar bestämd och som om ingen kan stoppa dig, så är det bara att sticka ut o springa nån timma varje dag, ge fan i godis o chips, ditt dagliga matintag ska domineras av kyckling o tonfisk samt lite ris för kolhydraternas skull.

Hoppas du tyckte det var utförliga svar och att du svarar här eller PMar! :cool:

Zaglyon
2004-12-25, 02:43
Det är tyvärr så vi individer av mansläkter ser ut. Våra fettreserver hamnar främst mellan naveln och midjan. Du är inte onormal, alla med fett på kroppen ser ut så.

okey alltså är det bara för mig att fortsätta kämpa :thumbup:

Vad är det den förstör då? ;)

Min mage såklart :smash:

Lyckas du bra med det här kommer jag hem till dig och skakar hand med dig. Om du inte är nybörjare det vill säga.

Att undvika det så gott JAG kan borde jag klara av tycker ja ;)

Varför ska du få bort fettet? Om du ändå inte har muskelmassa under fettet så är det ju rätt onödigt att få bort det. Du verkar ju inte överviktig på något sätt.

För att jag stör mig fruktansvärt på den fett klumpen jag har där så att bulka o bygga på mig muskler+fett är inget jag brinner för alls just nu :/.

Det finns nog ingen som kan hitta en diet man "mår bra av"

Så hälsosam takt som bara är MÖJLIGT skrev ja ;).

Som jag sa innan, du kan inte hitta en diet som är "hälsosam" egentligen, eftersom inne i din kropp råder svält, sedan om den är allvarlig eller inte spelar ingen roll i det här sammanhanget.
Men om det är fettförlust du är ute efter, för du verkar bestämd och som om ingen kan stoppa dig, så är det bara att sticka ut o springa nån timma varje dag, ge fan i godis o chips, ditt dagliga matintag ska domineras av kyckling o tonfisk samt lite ris för kolhydraternas skull.

Okey, men då fortsätter jag köra på, jag kör morgonpormenader varje dag, styrketränar 4-5ggr/veckan o springer de andra dagarna dvs 2-3ggr/veckan. Går en runda på kvällen ibland också. Och kosten har jag fått ordning på nu, den va bedrövlig förut, förstår inte hur jag överlevde på det jag åt.

Scratch89
2004-12-25, 11:32
Att undvika det så gott JAG kan borde jag klara av tycker ja ;)

You can always try, but you will not always succeed. :devil:

För att jag stör mig fruktansvärt på den fett klumpen jag har där så att bulka o bygga på mig muskler+fett är inget jag brinner för alls just nu :/.

Aldrig tänkt att det kan ha nåt med ortorexi/anorexi att göra?

Okey, men då fortsätter jag köra på, jag kör morgonpormenader varje dag, styrketränar 4-5ggr/veckan o springer de andra dagarna dvs 2-3ggr/veckan. Går en runda på kvällen ibland också. Och kosten har jag fått ordning på nu, den va bedrövlig förut, förstår inte hur jag överlevde på det jag åt.

Oki poki, men hur äter du nu då? O vilken mängd? Kcal? Svara här eller PM!

Fatalist
2004-12-26, 20:21
Börja träna resten av kroppen om du inte redan gör det, för 66kg på 180cm kan jag inte tänka mig kan producera någon vidare putmage :D

Desto större ben/överkropp desto mindre kommer magen såklart att se ut! Vad har du för midjemått?

Zaglyon
2004-12-31, 01:22
mitt midje mått är 76cm, och tal om anorexi tror jag inte det är för jag lider inte av mat problem alls :D :eating:. Maten har jag god koll på, Frukost: allbran + filmjölk och 2 ägg, 1 timme efter det 4 grova mackor med makrill. Middag: det vanliga, pasta/ris/potatis med magert kött, kyckling, fisk. Kvällmat: samma som middag. Dricker 3-5 liter vatten om dagen och käkar omega-3 tabletter, multi vitamin och ALA. + grönsaker till middag o kvällsmat.