Visa fullständig version : nyårscigarrer
Vad ska ni röka på nyår?
själv ska jag röka en gammal goding - Cohiba esplendidos.
bear.flowertwig
2004-12-17, 00:12
Davidoff, inte bestämt modell ännu. Eller så skiter jag i det. Cigarrer är ute har jag hört, tuggtobak är inne. Chicksen gillar det också :D
Kan man röka morötter? :smokin:
Tänkte gå till tobakshandeln och "sniffa" fram ett beslut. :P Vi får se vad det blir.
Davidoff, inte bestämt modell ännu. Eller så skiter jag i det. Cigarrer är ute har jag hört, tuggtobak är inne. Chicksen gillar det också :D
de som säger att cigarrer är ute eller inne är samma personer som släpper nålar på det offentliga torgdasset.
davidoff gör hyffsade cigarrer.. varför inte prova en Davidoff Limited Edition 2004?
kostar ~150kr st
tipsar om en billig men jävligt god havannah, som heter Guantanamera Cristales. brukar vara storlek corona
Nej men freebasa! :laugh:
Nej men freebasa! :laugh:
haha... :D
Ja, det är kul att referera till 10 år gamla busringningar..
Ja, det är kul att referera till 10 år gamla busringningar..
Jo jag håller med dig :D
Röker man inte så röker man inte...
Röker man inte så röker man inte...
vad är det för cigarr? kubansk eller?
vad är det för cigarr? kubansk eller?
Jupp den kommer från en liten by som heter "Är-du-så-jävla-dum-att-du-vill-ha-brandrök-i-munnen-för-att-fira-händelsen-av-jordens-rotation-hoppas-jag-denna-cigarr-förpestar-din-munhålla-bäst-av alla-händelsen-till-ära
Cigarren själv heter "Giftig brandrök för din njutning"
Förövrigt hoppas jag att ni låser in er när ni ska inmundiga brandröken så andra i eran omgivning slipper....
Jupp den kommer från en liten by som heter "Är-du-så-jävla-dum-att-du-vill-ha-brandrök-i-munnen-för-att-fira-händelsen-av-jordens-rotation-hoppas-jag-denna-cigarr-förpestar-din-munhålla-bäst-av alla-händelsen-till-ära
Förövrigt hoppas jag att ni låser in er när ni ska inmundiga brandröken så andra i eran omgivning slipper....
du är så glad alltid. sluta nu förpesta min tråd
nu ska vi vara snälla mot varandra.. snart jul fan.. en glädjens tid
Hassan.. :laugh:
marst060
2004-12-17, 07:51
Det blir nog en Cuaba för mig. En torpedformad skönhet från Cuba. Massor medmjuk och len rök men utan att vara för mesig. Eller en Davidhoff No:2 om plånboken tillåter.
Sjukt sugen på att köpa en humidor så man kan ha några gobitar hemma. Någon som har en? Vad har ni i den isåfall?
Som tur är har jag en bra tobaksbutik på promenadavstånd så jag har väl inget absolut behov av en humidor. Röker oftast Private Stock cigarrer. En utmärkta vardagscigarrer tillverkade av davidhoff.. Bra pris oxå.
kommer nog att försöka hinna köpa några Vegas Robaina Clasicos, ycket balanserad och trevlig tycker jag, passar bra till en något rökig whisky på kvällskvisten innan man börjar smälla av sig fingrarna.
Ett tips för de som vill handla cigarrerr billigt i sverige tillsammans me humidorer och andra tillbehör kan jag rekomendera www.cigarrbutiken.com
MVH
Ingen aning, men jag får väl köpa något av tipsen här i tråden.
Ohhh, har en hel låda med Cohiba Esplendidos här... dock bara ett fåtal kvar :D
RobbeliRobban
2004-12-17, 11:34
Cigarr smakar apa men det hör till på nyår, precis som äcklig aqvavit på julbordet hör till.
för min del blir det det billigaste alternativet som har lite storlek.
Cigarr smakar apa men det hör till på nyår, precis som äcklig aqvavit på julbordet hör till.
för min del blir det det billigaste alternativet som har lite storlek.
nä det är ju gott. annars hade jag inte rökt den=)
jag har inte en humidor tyvärr. men det kommer.
jag mailade till brobergs (tror jag) och frågade hur länge en cigarr håller smak utan humidor. han svarade att den håller hur länge som hellst om man har den i frysen.
fan cigarr ingår ju om man vill känna sig som en Man... cigarr + feta biceps +strv122 = riktig hårding :smokin:
Handlade precis in "Del Campo robusto" samma som bjöds på Nobell middagen :thumbup: Faktiskt dom godaste jag har rökt. finns på cigarrummet.com , Götgatan 9 Stockholm.
Handlar Eiselt med sig lite whisky från London till mig så blir det ett perfekt avslut på detta år
Megatuttarna
2004-12-17, 19:22
Cohiba för mig.
Dricker inte du alkohol?
förra året blev det en nödraket från närmaste ok mack. rekommenderas inte :smash:
Blir nog en Davidoff Robusto (om jag inte köper en Cohiba Robusto) och ett glas Lagavulin till... längtar redan. Esplendidos tar för lång tid att röka upp, men machofaktorn är ju hög :cool:
fletchta
2004-12-17, 23:48
Den absolut godaste cigarren jag vet är Cohiba siglo 1. Den är ju dessutom av behändig storlek, och om man vill röka längre tid kan man ju ta 2st. Får förhoppningsvis hem en låda av en klasskompis som ska till kuba. De får ligga och mysa i min humidor.
Styrkebyggare
2005-12-15, 21:11
Har 12-15 stycken Montecristo #3 kvar så det blir lätt en sån.
J.Saarela
2005-12-15, 21:14
Tjejen åker till Kuba i morgon,synd att man inte röker för då hade man fått hem några fina garanterat.
Cigarr, snälla. Finns det något mer "jag ska vara manlig å röka cigarr, för det är tufft" eller? Jag ska helt klart röka cigarr på nyårsafton, vad för nån vet jag dock inte.
Brukar va bättre drag runt vattenpipan, men det är ju såklart tradition med cigarr.
Får alltid tag i något riktigt misslyckat från Statoil för 14kr som går sönder när man snoppar.
HerrArne
2005-12-15, 22:29
Jo, det blir en Montecristo. Troligen en NO 2, eventuellt en A...
Annars är ju Cohibas trevliga, i synnerhet esplendidos. Eller Trinidad.
Eller varför inte en annorlunda (mycket manlig :naughty: ) variant som Sancho Panza Sanchos?
För övrigt tror jag att cigarrer etc är billigt på www.cigarrlagret.nu, om man nu vågar ta sig friheten att länka till en webbshop... :angel:
När jag var på Gran Canaria nyss köpte jag en cigarr modell groteskt stor....typ runt 40 cm och 3 cm i diameter. haha....köpte den enbart pga storleken. Fätt!!! :)
När jag var på Gran Canaria nyss köpte jag en cigarr modell groteskt stor....typ runt 40 cm och 3 cm i diameter. haha....köpte den enbart pga storleken. Fätt!!! :)
fylld med tidningspapper... :D
Jag gillar även jag cigarrer men undrar om det är så att ni verkligen får möjlighet att röka dom inomhus nu till nyår?
Att röka en dyr cigarr i minusgrader utomhus är ju en förbannad jävla waste!
Det är få hem jag fått röka inomhus, brukar bli en sommarvana när uteserveringarna är igång eller på nån vacker plats med Pez brevid.
Jag föredrar Dominikanska doningar, inte lika starka som kubaner.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.