handdator

Visa fullständig version : Sparta "Psykbunkern" i lund.

hallar
2004-12-16, 19:08
Tjenare.

Jag skall flytta ifrån min utbildning i køpenhamn til Lund istællet (medicin). Har fått korridorrum på sparta, æven kænt som Psykbunkern och har samma arkitekt som Kumla.

Ær det någon som bor dær? Bott dær? Skulle vara kul att høra vad ni tycker om stællet.

Ludvig

Arne Persson
2004-12-16, 19:13
Tjenare.

Jag skall flytta ifrån min utbildning i køpenhamn til Lund istællet (medicin). Har fått korridorrum på sparta, æven kænt som Psykbunkern och har samma arkitekt som Kumla.

Ær det någon som bor dær? Bott dær? Skulle vara kul att høra vad ni tycker om stællet.

Ludvig

Bodde där mellan 79-83. Då ett skitställe i bästa kommunistanda. Förhoppningsvis bättre idag.

hallar
2004-12-16, 19:21
Bodde där mellan 79-83. Då ett skitställe i bästa kommunistanda. Förhoppningsvis bättre idag.

Har tydligen blivit K-mærkt før att arkitekten fick något sorts pris før "designen". Tydligen har de renoverat och morderniserat vissa delar. Dock bara på insidan pga K-mærkningen.

Bingo
2004-12-16, 19:40
Bodde där mellan 79-83. Då ett skitställe i bästa kommunistanda. Förhoppningsvis bättre idag.Käften nu, Arne. Vi hade kul på "gymmet" under läktaren ;)

Arne Persson
2004-12-16, 20:11
Käften nu, Arne. Vi hade kul på "gymmet" under läktaren ;)

Det var ett super gym! :D Lite sämre "lyxigt" är gamla Bollhuset!

kmike
2004-12-16, 21:56
Som du säger så har dom ju precis renoverat korridorerna.. iallafall dom flesta. En kompis bor i en som inte är renoverad och den är rätt mycket risigare. Sen kan jag inte förstå hur det jävla bygget har gett arkitekterna ett pris. Ser som sagt ut som en riktig betongbunker.
Sen är väl inte AF-bostäder världens bästa hyresvärd, det märks att dom tycker att det är ok att studenter får stå ut med lite mer än "vanliga" människor.

Nära är det dock till gerdahallen där många studenter, inklusive jag själv, tränar. :)

Välkommen till lund förresten!
/micke

Jazzman
2004-12-17, 14:52
Jag bodde där 98-99. Huset och rummen är riktigt tråkiga men det brydde iaf inte jag mig om eftersom det var ypperliga kompisar och fester där. Rummet är bara för att sova i och möjligtvis läsa lite.

/Jazz

Bingo
2004-12-17, 15:00
Det var ett super gym! :D Lite sämre "lyxigt" är gamla Bollhuset!Jepp, det var det! En skivstång, en ställning, tillräckligt med vikter, ett chinsräcke, ribbstol på en vägg och en gammal maskin med moduler - vad mer kan man begära :D