handdator

Visa fullständig version : Fan vad sur man blir!!!!!

luna
2004-12-16, 18:30
Fan vad sur man blir , idag börjar jag stämpla , efter 5 år , man jobbar för att man ska ha det bra , är inte lat jobbar som svetsare , och nu när jag skikar iväg mina första a kassa kort , så får man karens dom 5 första dagarna , tycker det e förjävligt man har inte valt att bli arbetslös ,dom suger pengar så fort det går , och så ser man folk som tycker det e så jävla bra att gå på a kassa och inte vill inte jobba , :smash:

Pudzianovski
2004-12-16, 18:42
Fan vad sur man blir , idag börjar jag stämpla , efter 5 år , man jobbar för att man ska ha det bra , är inte lat jobbar som svetsare , och nu när jag skikar iväg mina första a kassa kort , så får man karens dom 5 första dagarna , tycker det e förjävligt man har inte valt att bli arbetslös ,dom suger pengar så fort det går , och så ser man folk som tycker det e så jävla bra att gå på a kassa och inte vill inte jobba , :smash:

Jag går på A-kassa. Trivs med det som fan.

:thumbup:

luna
2004-12-16, 18:49
ok men det som gör mej arg e att dom ska ge 5 dagars karens ,

kalle_banan
2004-12-16, 18:50
vad är karens?

Pudzianovski
2004-12-16, 18:51
Fick ingen karens nu..rätt skönt och slippa det.

/Erfaren A-kassakille

Beast
2004-12-16, 18:52
Karens är dagar utan betalning. T.ex första dagen man är borta från jobb.

mmartin
2004-12-16, 18:54
men svetsare är det väl jättebehov av?? som jag hört/läst iaf..

Jo det är patetiskt hela samhället.. jobbat 4 år också men pga av pluggande så var jag tvungen att säga upp mig och när väl är kla i skolan så.. 5 veckor karens!!! skit! dessutom har jag hört att sommarens 2 -3 uppehålls månader inte RÄKNAS som arbetslöshet, dvs att man inte får stämpla(alltså vid studerande)!! utsugeri kallar jag det.

Har en polare som bor hemma, är 23 ALDRIG har haft ett jobb, inkl sommarjobb, men kan med bidrag och sånt hämta ut en bit över 4000 kr, 4500 har jag för mig om inte lite mer...

Allan