Visa fullständig version : Synpunkter på Mattiderna!!
Markus H
2004-12-16, 09:10
Får ni också frågande blickar och "Ska du äta NU??" kommentarer när ni lastar upp en middag 09:00 ?
Jag hör det nästan varje dag på jobbet. (av olika peroner då förståss).
Vad ska man säga? jag brukar häva ur mig ett kort men bestämt
-JAPP!!, Desto oftare desto bättre!!-
Men man kan jhu inte bli annat än less på människor som har synpunkter på allt!
J.Saarela
2004-12-16, 09:17
Säger du att du ska äta middag kl9 på morgonen förstår jag att dom tittar konstigt....men skit i vad folk säger,bara att stänga av.
Markus H
2004-12-16, 09:24
Får.
-bääh
:rolleyes:
"Jag har hög förbränning" brukar funka som bra svar :)
"Jag blir ledsen och kinkig om jag inte får äta var tredje timme som ett spädbarn" brukar vara mitt svar. ;)
Markus H
2004-12-16, 10:43
"Jag blir ledsen och kinkig om jag inte får äta var tredje timme som ett spädbarn" brukar vara mitt svar. ;)
:laugh: Gör det något om jag citerar dig där?? :bow:
:laugh: Gör det något om jag citerar dig där?? :bow:
Varsågod :)
"Ja vafan ser det ut som!" Sen grymtar du lite och sparkar på något så blir dom rädda :)
:eating:
Jag brukar grymta nånting om att jag inte är fet nog och/eller att jag är hungrig :D
Haha, jag får den frågan hela tiden! Och mitt svar? - "Nä, röker hasch, durå?"
Callister
2004-12-16, 17:24
Nej jag provsmakar bara
Flygplan
2004-12-16, 17:53
Jag fick i princip kicken för att jag några gånger tryckte i min en liter yogurt under en 4 timmars arbetsdag. Skit företag :D
Jag fick i princip kicken för att jag några gånger tryckte i min en liter yogurt under en 4 timmars arbetsdag. Skit företag :D
ööö förklara mer ?
det enda jag gör när jag jobbar är att sitta vid min maskin o äta. Aldrig någon som haft några synpunkter på det
Flygplan
2004-12-16, 19:04
ööö förklara mer ?
Med i princip menar jag inte att det var den utlösande faktorn till att jag fick sticka, men det var det som retade upp chefen så att han tog nästa bästa tillfälle i akt när jag tabbade mig.
På bygget äter vi lunch 0830 och sen är det bara en massa käkande varenda rast!
allan
Jag äter lunch kl 08:00 på jobbet och det blir kommentarer varje gång jag äter nästa mål vid 12-tiden... :)
blekfet2
2004-12-16, 20:38
trycker i mig en burk tonfisk om dan 5 ggr veckan till 9fikat....å de flesta på jobbet tycker det luktar sååå illa å förstår inte varför jag gör det....tonfiskmannen kallas jag komiskt nog , med tanke på att jag har pruttat sönder hela jävla byggnaden ett x antal ggr ......Fismannen skulle låta trevligare....usch fyfan....aja dom brukar få höra att dom luktar som min tonfisk, dock mellan bena´....då blir dom tysta i en veckan typ...=D
trycker i mig en burk tonfisk om dan 5 ggr veckan till 9fikat....å de flesta på jobbet tycker det luktar sååå illa å förstår inte varför jag gör det....tonfiskmannen kallas jag komiskt nog , med tanke på att jag har pruttat sönder hela jävla byggnaden ett x antal ggr ......Fismannen skulle låta trevligare....usch fyfan....aja dom brukar få höra att dom luktar som min tonfisk, dock mellan bena´....då blir dom tysta i en veckan typ...=D
En kille på mitt förra jobb lurade i alla gubbarna att det var hästfoder han käkade på morgonen för att bli stor o stark, fast det var bara havregrynsgröt men det fattade inte dom. Så han blev kallad hästen :D
På bygget äter vi lunch 0830 och sen är det bara en massa käkande varenda rast!
allan
Glää, fan vad man önskar att man hade satsat på ett fysiskt jobb så här i efterhand. Då får man ju äta och slipper äcklig cardio ;D (och känna sig fet o tjock o få ångest o ... å andra sidan kanske jobbigare att orka med träningen, mne det är väl bara att äta ännu mer..)
Metal_boy_
2004-12-16, 22:21
fått samma jävla frågor flera gånger och jag e trött på det...nästan så man vill äta i smyg för fan....jag brukar svara när dom frågar..ska du redan äta lunch..Svar: ja jag ska hinna med 4st till idag...
trycker i mig en burk tonfisk om dan 5 ggr veckan till 9fikat....å de flesta på jobbet tycker det luktar sååå illa å förstår inte varför jag gör det....
Då går du självklart och sätter dig i ett annat rum och äter?
Shadow Warrior
2004-12-17, 09:32
Jag vet en annan person (tror han håller till på forumet) som fick kicken för att han varenda dag gick på toaletten vid en viss tid och hälde i sej en PD, Chefen upptäckte det till slut... :D
stefannn
2004-12-17, 09:41
Jag vet en annan person (tror han håller till på forumet) som fick kicken för att han varenda dag gick på toaletten vid en viss tid och hälde i sej en PD, Chefen upptäckte det till slut... :D
vafaan han har väl rätt til 5 minuters rast på varje timme som alla andra i svergie
Shadow Warrior
2004-12-17, 09:44
vafaan han har väl rätt til 5 minuters rast på varje timme som alla andra i svergie
Ja inte fan vet jag...
5minuters rast? Har jag aldrig hört talas, har man schemalagda raster så har man väl?
Släktingar brukar titta konstigt på mig när jag ska äta. Kommentarer som "du äter för mycket" och "åt inte du precis", dyker upp hela tiden. Det är ju irriterande, dom klagar på mina kostvanor medan vissa av dom (faster och moster) börjar dagen med att inte äta frukost och sedan sitta och hälla i sig ostbågar och massa annat, och undrar varför dom inte får den figur dom strävar efter :rolleyes: .
det finns ingen sån rättighet
blekfet2
2004-12-17, 16:28
Då går du självklart och sätter dig i ett annat rum och äter?
nja...sitter hellre i resturangen än i rum det dammar som fan i =)
När jag jobbade på bygge var det frukost klockan 7, sen frukost nummer 2 klockan 9 sen lunch vid 12 sen middag vid 3 o slutade vid 4 eller 5.
Minns vilka lunchlådor man hade då, alla andra tittade snätt på mig fast dom åt skapligt dom också...
Körde mycket med en stor låda stekt potatis 12 stekta ägg och 4 paket bacon.
Gick alltid och bar på mellan 50 och 100kg då så det gick åt.
Jävla burkar vägde 25kg styck ibland tog man 1 i var hand ibland 2 och gick med till ställningarna på husen. En annan typ av burk vägde bara 17 det kändes som rena semestern när man fick bära dom istället.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.