handdator

Visa fullständig version : Tjejers idealpojke vaddå?

TrasMannen
2004-12-16, 08:08
Jag känner mig liten, vilket jag iof är. Vill ju vara större (vem vill inte det :smokin: )

I alla fall. jag pratar alltid igenom min träning med tjejen, eftersom båda ligger varmt om hjärtat. Jag har berättat för henne om mitt behov att träna och bli större. Då säger hon alltid neeeeje, det tycker jag inte. Du är tillräckligt stor.

Jag säger att jag är missnöjd med mina ben som är för små, då säger hon att hon tycker dom är jätte fina, för det är så fult med stora ben och stor rumpa.
Sen säger hon att jag kunde ha lite större armar.
jag utbrister va!?!?
Självklart vill jag ha större armar, men dom är propotioneliga med mina axlar osv så om mina armar skall växa skall allt omkring växa.

Jag har en träningspolare som väger ca 80 kilo rippad. Min målvikt ungefär. Han skall tydligen se tjock ut för att han är så stor?!?!

Killars kroppar diskutteras självklart konstant av tjejer och tjejkompisar så det är ju inte taget ur luften direkt.

WTF, vad är det för "discoideal" man måste leva upp till?

Yankeee
2004-12-16, 08:16
Mitt tips till dig är att du ska "träna" på att vara nöjd med dig själv.

Bjorne
2004-12-16, 08:45
Lev för dig själv och inte för andra, sluta anpassa dig.

Piranha
2004-12-16, 09:07
Okej om du tränar för att blidka kvinnors ideal är du ute å cyklar så de bara skriker om det ..

Tycker du att du har små ben , då kör du dem , sen skiter du i vad tjejjen där hemma tycker , hon kommer inte tycka mindre bra om dig för det, du tränar för ditt EGO och inget annat ..

shifty
2004-12-16, 09:23
Man tränar för att man själv vill. I alla fall jag. Annars är man ett får! :)

TrasMannen
2004-12-16, 09:35
Självklart så kommer jag träna mig som jag vill.

Dessutom när saker och ting är inne (kläder, bilar osv) eller ideal så får det mig att spy över det och göra precis tvärt om.

/Trasan

TrasMannen
2004-12-16, 09:37
Det jag ville komma fram till egentligen är ju att det finns ett mycket snedvrided ideal hos killarna också.

För det snackas ju alltid om tjejer, hit och dit.

adde
2004-12-16, 09:37
Va är det sant? Gillar inte (den stora skaran av) tjejer kroppsbyggare?

Välkommen till verkligheten!

/adde

Piranha
2004-12-16, 09:54

/adde

He he he he .... Surprise !!!! de flesta tjejjer verkar mest bli äcklade ..

Slartibartfast
2004-12-16, 10:15
Tur att man har samma ideal på manskroppen som de flesta tjejer har, så slipper man fundera på den saken. :cool:

Disco-Bräd hela vägen!

Slartibartfast
2004-12-16, 10:16

Så du har inte speciellt bra framgång på krogen med andra ord? ;)

Piranha
2004-12-16, 10:17
Så du har inte speciellt bra framgång på krogen med andra ord? ;)

Helt korrekt :)

Ironbabe
2004-12-16, 10:21
Helt korrekt :)
Det stämmer faktiskt.. bland brudarna iaf :naughty: Men av det manliga könet så har han större lycka :laugh:

tinus
2004-12-16, 10:23
Det stämmer faktiskt.. bland brudarna iaf :naughty: Men av det manliga könet så har han större lycka :laugh:

:laugh: :laugh: :naughty:

RobbeliRobban
2004-12-16, 10:23

Knepigt det där, ändå sitter varenda 30+ tjej och dreglar över "Plexus" i Gladiatorerna.

jwzrd
2004-12-16, 10:29
Fast jag vet inte om jag håller med om det att tjejer inte gillar biffar. Nästan alla tjejer Säger det. Men så tio minuter senare så sitter dom där och hänger kring jättearmen.

TrasMannen
2004-12-16, 10:30

/adde

Hmm, nu var det inte så jag menade.
Kroppsbyggare gillar dom generellt inte, "för mycket" osv osv.

Men dom gillar ju vältränade killar, med lite rutor, armar osv.
Och det är helt ok.

Det jag blir irriterad på är att dom gillar skeva proportioner på kroppen. Stora armar, ej bredaxlad, smala ben, bröstmuskler. osv osv osv osv...

TrasMannen
2004-12-16, 10:31
Fast jag vet inte om jag håller med om det att tjejer inte gillar biffar. Nästan alla tjejer Säger det. Men så tio minuter senare så sitter dom där och hänger kring jättearmen.

Precis, det har jag också märkt. WTF?!?!? :furious:

Munter
2004-12-16, 10:33
Va, säger kvinnor en sak och vill en annan?! Det låter ju inte alls logiskt.

Yankeee
2004-12-16, 10:33

Det är typ lika sant som att killar inte bryr sig om stora tuttar ;)

Herkulez
2004-12-16, 10:34
Det jag blir irriterad på är att dom gillar skeva proportioner på kroppen. Stora armar, ej bredaxlad, smala ben, bröstmuskler. osv osv osv osv...
generaliserar du alla brudar efter din tjejs smak nu eller?

Piranha
2004-12-16, 10:34

Jaaaaa de är ju så , bögar äääääälskar muskler ..

Kan tillägga att de finns massor av killar som har svårt för tjejjer med muskler , antar de känner sig mindre manliga om tjejjen är starkare än dem .. ( villket de också är )
:naughty:

Piranha
2004-12-16, 10:36

Kvinnor och logik har aldrig gått bra ihop ..

ryssen
2004-12-16, 10:39

ja tills dom har fått två glas vin sen ligger dom på knä och suger som en kalv :angel:

Hades
2004-12-16, 10:39
Knepigt det där, ändå sitter varenda 30+ tjej och dreglar över "Plexus" i Gladiatorerna.
Kan ju förstås på att Johan ger intryck av att vara en extremt hyvens kille som skulle vara en perfekt pappa till deras barn.

Tjejer bryr sig ju över lag mer om andra egenskaper än utseende när de väljer kille.

Ironbabe
2004-12-16, 10:42
Kvinnor och logik har aldrig gått bra ihop ..
Ni killar förstår er inte på oss kvinnor bara..Det är lika bra att inse olikheterna mellan könen, först då kan vi mötas på vägen fram till en harmonisk framtid :)
(oj, spånade ut lite där)

Slartibartfast
2004-12-16, 10:45
Det är typ lika sant som att killar inte bryr sig om stora tuttar ;)

Exakt! :thumbup:

Slartibartfast
2004-12-16, 10:46

EJ BREDAXLAD??

Piranha
2004-12-16, 10:48
Ni killar förstår er inte på oss kvinnor bara..Det är lika bra att inse olikheterna mellan könen, först då kan vi mötas på vägen fram till en harmonisk framtid :)
(oj, spånade ut lite där)

Tja nåt i den stilen , eller lära sig leva med att alla är olika. :rolleyes:

Man måste ju inte vara överens om allt :)

Sparrisen
2004-12-16, 10:50
Så här ligger det till:

Tjejer gillar killar som håller på att bli biffiga. När de väl är stora är de inget att ha... ;)

Så är det. Punkt.

Tabac
2004-12-16, 10:54
Det där att tjejer vill ha slimmade småpojkar stämmer säkert. Jag tränar inte för tjejernas skull. Jag tränar för min egen skull. Jag är ute efter ett ideal jag har satt upp som mål. Sen bryr jag mig inte om vad andra tycker. :)

Samma med mitt utseende för övrigt. Jag har haft långt skägg i många år fast tjejer oftast inte gillar det men sålänge jag trivs i det så har jag det kvar. Nu har jag rakat av det mesta men allt tyder på att skägget kommer tillbaka till efter vintern igen. :)

Slartibartfast
2004-12-16, 10:55
Så här ligger det till:

Tjejer gillar killar som håller på att bli biffiga. När de väl är stora är de inget att ha... ;)

Så är det. Punkt.

Sant.

Grejen är väl att med "stora biffar" menar tjejer killar på bulk. Tror ingen tjej skulle tacka nej till en 90 kilos kille med rutor.

Snart kommer Arne in här och härjar! :D

Herkulez
2004-12-16, 10:56
Så här ligger det till:

Så är det. Punkt.
vissa gillar uberbiffar, andra slimmade anorektiker, vissa feta, vissa gula, vissa vita, vissa piranha etc

Karl_alfred
2004-12-16, 11:00
vissa piranha etc
:laugh: sorry låter lite kul bara!

tinus
vissa gillar uberbiffar, andra slimmade anorektiker, vissa feta, vissa gula, vissa vita, vissa piranha etc

Äntligen någon som verkar förstå att ALLA tjejer inte vill ha samma sak.. :rolleyes: Tur är väl det,skulle vara fruktansvärt tråkigt om alla hade samma ideal och smak :)

Hades
Kan ni inte inse att tjejer generellt sett inte är alls lika utseendefixerade som killar (förutom när det gäller deras egna utseende förstås)?

Ironbabe
2004-12-16, 11:01
Tråden handlar ju om "tjejers idealPOJKE" och Plexus får väl ändå räknas till en MAN.. :rolleyes:

Slartibartfast
2004-12-16, 11:02

Jag tror det är ungefär när man ser till fysiken:

90% gillar Marcus Schenkenberg
40% gillar Jude Law
20% gillar Vin Diesel
5-10% gillar Arnold.

Karl_alfred
2004-12-16, 11:02
Kan ni inte inse att tjejer generellt sett inte är alls lika utseendefixerade som killar (förutom när det gäller deras egna utseende förstås)?
Det är de absolut, tycker de är ren bs att de inte skulle vara de.

mini_Arnold
2004-12-16, 11:03
5-10% gillar Arnold.

5-10%? Min msn blockerings statistik säger 0-5% :(

Slartibartfast
2004-12-16, 11:05
5-10%? Min msn blockerings statistik säger 0-5% :(

Jag tog i i överkant för att inte helt bli lynchad. ;)

Cinna
2004-12-16, 11:06

Å jo ... visst är vi det !!! Du skulle bara veta vad som sägs oss tjejer emellan :naughty:

Sen om det ska vara musklar eller inte är en annan sak .. där är vi som sagt alla olika.

RobbeliRobban
2004-12-16, 11:08
Tråden handlar ju om "tjejers idealPOJKE" och Plexus får väl ändå räknas till en MAN.. :rolleyes:

Sant.

Så slutsatsen är att kvinnor gillar taniga pojkar men muskulösa män fast rika gubbar?

Hades
2004-12-16, 11:09
Å jo ... visst är vi det !!! Du skulle bara veta vad som sägs oss tjejer emellan :naughty:

Sen om det ska vara musklar eller inte är en annan sak .. där är vi som sagt alla olika.
Inte direkt så att ni skulle ligga med vilken kille som helst bara för att han har idealkroppen, eller hur? 95% av alla killar skulle ligga med en tjej utan att tveka en sekund, om hon har ett idealiskt utseende och om de fick chansen.

Yankeee
2004-12-16, 11:12
Så slutsatsen är att kvinnor gillar taniga pojkar men muskulösa män fast rika gubbar?

Haha Robban. Årets helt klart bästa :D

Hades
2004-12-16, 11:12
Det är de absolut, tycker de är ren bs att de inte skulle vara de.
Hur många gånger har man inte sett killar som inte är särskilt snygga som har extremt snygga flickvänner? Mycket oftare än tvärtom, eller hur?

Piranha
2004-12-16, 11:13

Se så ... vad värderas då ?

Ekonomi ?
Utseende ?
Stor *** ?
Humor ?
Fin Bil ?
Barnvänlig ?

Ironbabe
2004-12-16, 11:13
Sant.

Typ..

NOT!! ;)

Smaken är ju som baken, en del gillar taniga pojkar, en del gillar muskulösa män, en del gillar rika gubbar!

Karl_alfred
2004-12-16, 11:15
Hur många gånger har man inte sett killar som inte är särskilt snygga som har extremt snygga flickvänner? Mycket oftare än tvärtom, eller hur?
Jag har sett de rätt ofta, men är man på krogen är det direkt utseendefixering från damerna helt klart.

Karl_alfred
2004-12-16, 11:16
en del gillar rika gubbar!
Och de flesta tjejer vill ha en rik man.

Piranha
2004-12-16, 11:17
Typ..

NOT!! ;)

Smaken är ju som baken, en del gillar taniga pojkar, en del gillar muskulösa män, en del gillar rika gubbar!

Gold-diggers finns det gott om som väljer kille för att få högre status.

Jag tror över lag Brad Pitt fysiken är lockande tillsammans med ett sött ansikte ... sen är kläder frisyr etc säkert nåt man tittar på med än man är medveten om .. vi killar har dessutom nackdelen att inte kunna spackla över de värrsta skavankerna och trycka in en push-up när graviteten gjort sitt.

joak1m
2004-12-16, 11:18
det är stor skillnad på "vill ha" och "kan nöja sig med", det du räknar upp är mer vad folk kan nöja sig med, däremot så tror jag 95% av killar "vill ha" en supermodell men eftersom att bara nån procent av befolkningen verkligen kan fixa en är det mer relevant med vad man "kan nöja sig med"

Hades
2004-12-16, 11:19
Jag har sett de rätt ofta, men är man på krogen är det direkt utseendefixering från damerna helt klart.
Det är väl klart. De flesta är ju på krogen för att få ligga. Men när det kommer till att leta partner är jag ganska säker på att andra egenskaper går före, eller åtminstone hand i hand med, utseendet.

Kanske är det så att tjejer gillar ett större spektra av utseenden medan nästan alla killar har ett ideal med fin röv och stora bröst.

Edit: Sen ska man inte bortse från att utseendet är en av de sakerna som ger ett första intryck av en person. Andra saker är hållning, utstrålning, självförtroende etc. Så visst har utseende betydelse för båda könen, men jag tror att t ex självförtroende är en egenskap som tjejer värderar högre än killar.

Snart kommer nog Michael och föreläser om alpha males.

mini
2004-12-16, 11:21
Vad man tycker är ideal och fint att titta på behöver ju inte alls vara samma som vem man väljer att ha någon form av relation med. Det senare bygger på en hel del andra egenskaper än ett snyggt yttre.

Att tro att det finns ett generellt ideal är rätt dumt med tanke på att vi har någonstans runt 4,5 miljoner tjejer/kvinnor i landet.
Att tro att man aldrig kommer att förstå tjejer är att sätta upp onödiga hinder för sig själv. Män och kvinnor är inte särskilt olika. Inte mer olika än män kan vara individuellt, eller kvinnor.

Herkulez
2004-12-16, 11:22
:laugh: sorry låter lite kul bara!
ok där kanske jag gick till lite överdrift :D

Karl_alfred
2004-12-16, 11:23
Det är väl klart. De flesta är ju på krogen för att få ligga. Men när det kommer till att leta partner är jag ganska säker på att andra egenskaper går före, eller åtminstone hand i hand med, utseendet.

Kanske är det så att tjejer gillar ett större spektra av utseenden medan nästan alla killar har ett ideal med fin röv och stora bröst.
Ja men de söker sig först och främst till snygga killar med när de söker partner, vet många som blivit totaldissade när de vill prata med en tjej för att deras utseende inte passar.

Haha ja de är kanske så.

Hades
2004-12-16, 11:24
Ja men de söker sig först och främst till snygga killar med när de söker partner, vet många som blivit totaldissade när de vill prata med en tjej för att deras utseende inte passar.

Haha ja de är kanske så.
Jag lade till lite i mitt inlägg. Jag menar alltså att om killen trots ofördelaktigt utseende har världens självförtroende, humor osv, så hade han inte blivit dissad.

Cinna
2004-12-16, 11:25
Se så ... vad värderas då ?

Ekonomi ?
Utseende ?
Stor *** ?
Humor ?
Fin Bil ?
Barnvänlig ?

Omöjligt att svara på ... alla är vi olika !

Men personligen skulle jag svara:
Ekonomi - mja, fast där har man ett eget ansvar oxå
Utseende - attraktion & spänning måste finnas
Stor *** - det är väl alltid trevligt :naughty:
Humor - absolut !!!
Fin bil - varför då ?
Barnvänlig - mja, trevlig egenskap men inget måste.

Fast när det väl gäller spelar nog inget av ovanstående någon roll :)

Karl_alfred
2004-12-16, 11:26
ok där kanske jag gick till lite överdrift :D
:D um

TrasMannen
2004-12-16, 11:27
generaliserar du alla brudar efter din tjejs smak nu eller?

Självklart inte, men jag har pratat med tjejkompisar, hennes tjejkompisar osv. Och de flesta verkar ha den uppfattningen, i alla fall här i stockholms området.

Bingo
2004-12-16, 11:28
Hur många gånger har man inte sett killar som inte är särskilt snygga som har extremt snygga flickvänner? Mycket oftare än tvärtom, eller hur?Okej, då finns det alltså många fler extremt snygga tjejer än det finns extremt snygga killar? Konstigt, om man betänker att skönheten är belägen i betraktarens ögon.

Slartibartfast
Kvinnor är falska på det sättet att de kan vara tillsammans med en lönnfet snäll kille, men samtidigt gå och fantisera om och vänstra med Marky-Mark-killar.

Grabbarna å andra sidan nöjer sig inte med en fet och snäll tjej utan fixar oftast en snäll och trimmad. Åtminstone jag.

Karl_alfred
Jag lade till lite i mitt inlägg. Jag menar alltså att om killen trots ofördelaktigt utseende har världens självförtroende, humor osv, så hade han inte blivit dissad.
Förmodligen är det också sant. Ett ofördelaktigt utseende är ofta förknippat med stelhet, osäkerhet osv.

Piranha
2004-12-16, 11:30
Kvinnor är falska på det sättet att de kan vara tillsammans med en lönnfet snäll kille, men samtidigt gå och fantisera om och vänstra med Marky-Mark-killar.

Grabbarna å andra sidan nöjer sig inte med en fet och snäll tjej utan fixar oftast en snäll och trimmad. Åtminstone jag.

Ehhhh ja och killar kan ha fantasier om feta Agda i kassan på ICA .. eller whaterver som kommer ivägen ..

Cinna
Kvinnor är falska på det sättet att de kan vara tillsammans med en lönnfet snäll kille, men samtidigt gå och fantisera om och vänstra med Marky-Mark-killar..

Oj oj .. och det har aldrig en kille gjort :rolleyes:

Yankeee
Kvinnor är falska på det sättet att de kan vara tillsammans med en lönnfet snäll kille, men samtidigt gå och fantisera om och vänstra med Marky-Mark-killar..

Alla fantiserar om andra, så varför skulle tjejer vara mer falska än killar?

Monoxide
2004-12-16, 11:32

Fantiserat om och vänstrat med Marky Mark-killar? :)

Cinna
2004-12-16, 11:32
Fantiserat om och vänstrat med Marky Mark-killar? :)

:laugh:

Precis :D

RobbeliRobban
2004-12-16, 11:33
Nämen orka. Klart att kvinnor är utseendefixerade. Hade inte jag haft större biceps än genomsnittet hade jag varit "manlig oskuld" (vad heter det?) även nu vid 26. Det är jag 100% säker på. Finns ingen kvinna i världen som ens hade tittat snett på mig om jag inte hade muskler.

I en relation är det klart att andra kvaliteer avgör, men för att få en relation måste det finnas attraktion. Utan muskler på mig finns inget som kan skapa attraktion.

Slartibartfast
2004-12-16, 11:34
HA HA! Det där tog skruv. :thumbup:

Vad jag menar är att tjejer oftare inte fixar det de egentligen innerst inne vill ha, utan det som anses "rätt" utåt sett.

Yankeee
2004-12-16, 11:35
Vad jag menar är att tjejer oftare inte fixar det de egentligen innerst inne vill ha, utan det som anses "rätt" utåt sett.

Nu blir jag lite nyfiken på hur du kan veta vad tjejerna vill ha?
Hur många killar tror du fixar det de innerst inne vill ha?

Slartibartfast
2004-12-16, 11:36

Du har nog rätt. Jag har fel.

Piranha
2004-12-16, 11:36

Bå fråga B där så tippar jag svaret ingen ..

Hades
2004-12-16, 11:37
Okej, då finns det alltså många fler extremt snygga tjejer än det finns extremt snygga killar? Konstigt, om man betänker att skönheten är belägen i betraktarens ögon.
Nej, det finns nog lika många snygga killar som snygga tjejer. Väldigt få extremt snygga killar skulle bli ihop med en "vanlig" tjej. Men många extremt snygga tjejer väljer killar med vanligt utseende. Bland annat av detta drar jag slutsatsen att andra egenskaper är viktigare/lika viktiga som utseendet när tjejer "väljer" kille, men när killar ska "välja" tjej är utseendet både högsta och näst högsta prioritet.

Cinna
2004-12-16, 11:38

Okey ... den köper jag :)

Stämmer tyvärr allt för bra, man väljer det trygga rätta alternativet framför det man egentligen vill ha !!!

Yankeee
2004-12-16, 11:39
Du har nog rätt. Jag har fel.

:)
Är inte vidare smart att ha den inställningen, särskilt inte om man är i ett förhållande. Då skulle med andra ord din flickvän med stor sannolikhet inte vilja ha dig egentligen.

Slartibartfast
2004-12-16, 11:40
Okey ... den köper jag :)

Stämmer tyvärr allt för bra, man väljer det trygga rätta alternativet framför det man egentligen vill ha !!!

SCORE! :hbang:

Slartibartfast
2004-12-16, 11:41
:)
Är inte vidare smart att ha den inställningen, särskilt inte om man är i ett förhållande. Då skulle med andra ord din flickvän med stor sannolikhet inte vilja ha dig egentligen.

Jag skrev ju att det OFTA är så. Inte alltid.

Yankeee
2004-12-16, 11:47
Jag skrev ju att det OFTA är så. Inte alltid.

Ja? Jag skrev "med stor sannolikhet" det är inte samma sak som alltid :)

Men det är självklart ditt förhållande som skiljer sig från normen? Förlåt om jag drar in det, men det blir bra som exempel. Du är ju knappast någon biker med långt hår och tatueringar, eller hur? Du är ju en ganska lugn kille, eller hur? Är det inte lite naivt att tro att just ens egen tjej inte vill ha det som du säger att nästan alla tjejer egentligen vill ha?

jwzrd
2004-12-16, 11:53
:laugh: :laugh: :laugh:

Herkulez
2004-12-16, 12:04
Ehhhh ja och killar kan ha fantasier om feta Agda i kassan på ICA .. ..
Som Zackath :laugh:

Ironbabe
2004-12-16, 12:04
Det har jag aldrig gjort! Jag är alltför mycket känslomänniska för att välja bort vad mitt hjärta säger gentemot vad min hjärna säger! (kanske dumt) Man måste våga satsa för att vinna.. Det kan faktiskt hända att man vinner högsta vinsten :)

TrasMannen
2004-12-16, 12:09

Dålig topic kanske, menar väl yngre män/kvinnor i 20-30 års åldern

TrasMannen
2004-12-16, 12:10
Inte direkt så att ni skulle ligga med vilken kille som helst bara för att han har idealkroppen, eller hur? 95% av alla killar skulle ligga med en tjej utan att tveka en sekund, om hon har ett idealiskt utseende och om de fick chansen.

Tjejer ligger bara med killar dom älskar, eller kändisar, eller brats, eller nån som verkar vara brat. :angel:

Cinna
2004-12-16, 12:12
Det har jag aldrig gjort! Jag är alltför mycket känslomänniska för att välja bort vad mitt hjärta säger gentemot vad min hjärna säger! (kanske dumt) Man måste våga satsa för att vinna.. Det kan faktiskt hända att man vinner högsta vinsten :)

Hmm .. kloka ord !!! Måste absolut lära mig tänka mindre å våga mer ... sluta vara en sådan fegis :whipped:

Du håller möjligtvis inte kurser i detta :D

mini
2004-12-16, 12:36

Nä, möjligt att du gör. Tala för dig själv.

Cinna
2004-12-16, 12:45
Nä, möjligt att du gör. Tala för dig själv.

Nu var det ifs det jag gjorde !!!

Tyvärr inte ovanligt att folk i ens omgivning valt denna väg, men skönt att höra att vi är så få som är skruvade :)

Bingo
2004-12-16, 12:49
Nä, möjligt att du gör. Tala för dig själv.Va, kan ni välja? Lyckostar...

TTT
2004-12-16, 13:01
Personligen så anser jag att tjejer är kräsnare än killar. Har nog svårare att acceptera en potentiell partners brister.

The Somberlain
2004-12-16, 13:06
Gillar man varandra är det ingen big deal särskilt inte om båda parterna är träningsintresserade...

aliquis
2004-12-16, 13:17
äsch, skaffa en tjej som tycker killar över 100 är män ;D

aliquis
2004-12-16, 13:18
jag tränar för att vara andra tillags, önskar jag hade er err... ja, själv.. uhm.. äsch ;D

jwzrd
2004-12-16, 13:19
Den stora skillnaden ligger nog i att det är BRA mycket mer snack om vad "man gör" hos tjejer än hos killar. Killar lurar ofta sig själv rejält mycket mindre om hur dom faktiskt lever sitt liv/väljer partners. Tjejer kan sitta och breda ut rejält om hur dom gör det ena och det andra, för att sen göra något helt motsatt utan att varken blinka eller reflektera.

michael
2004-12-16, 13:25
Hela det svenska samhället har blivit så feministiskt och metrosexuellt att kvinnor nu har svårt att hitta "riktiga" män. Med det menar jag män som har stake och skyr inte med sin maskulinhet bara för det råkar vara trendigt. Vi är ju trots allt djur så våra instinkter lever kvar, den dominanta och fysiskt överlägsna mannen(inte över kvinnan utan över andra män i omgivningen) kommer alltid att vara sexuellt attraherande i kvinnors ögon. Det finns en anledning till att de flesta tjejer vill ha en "lång kille" och med "stora armar som man kan svepa sig in i". När man frågar vad de känner när de är i en sådan killes armar är oftast "trygghet". Vad de vill ha är en man de känner sig trygg i, och ja de är människor så de bedömer efter utseendet så en lång muskulös kille ANTAR de att han ska ge dem den trygghetskänslan.

HURSOMHELST, i ditt fall så behöver du se över VARFÖR du tränar, VARFÖR du vill ha din "Idealkropp". Är det för du vill bli snyggare? Varför då? Har du taskigt självförtroende så behöver du arbeta på det istället. Eller är det kanske så att du vill vara mer attraktiv inför det kvinnliga könet? Ja du min vän då finns det andra saker som är mycket viktigare att träna på än fysiken. Visst fysiken är en del av attraktionsvärdet men det är bara EN del. Utan resten faller korthuset..

jwzrd
2004-12-16, 13:29
.
HURSOMHELST, i ditt fall så behöver du se över VARFÖR du tränar, VARFÖR du vill ha din "Idealkropp". Är det för du vill bli snyggare? Varför då? Har du taskigt självförtroende så behöver du arbeta på det istället. Eller är det kanske så att du vill vara mer attraktiv inför det kvinnliga könet? Ja du min vän då finns det andra saker som är mycket viktigare att träna på än fysiken. Visst fysiken är en del av attraktionsvärdet men det är bara EN del. Utan resten faller korthuset..

Men vari ligger det negativa i att ha ett sunt inte allt för högt självförtroende? Och vari ligger problemet i att träna för att få bättre självförtroende? Ditt sätt att bygga självförtroende framstsår här som att skrika högt och försöka dominera med brösttoner. Kanske något att jobba på? :em:

michael
2004-12-16, 13:31
Öh? Jag har aldrig kommit med förslag på hur man ska förbättra sitt självförtroende, indirekt eller direkt. Synd att du tolkar min text och missar poängen. Hursomhelst är det väldigt klart varför man inte ska basera sitt självförtroende på träning. Vad händer när fysiken försvinner? Ditt självförtoende sjunker ihop som en knivskuren barbara. Ser det hända då och då i boxning när ghettoungar utan självförtroende blir duktiga och sen åker på en KO. Instant deflation of self-esteem.

jwzrd
2004-12-16, 13:33
"Har du taskigt självförtroende så behöver du arbeta på det istället."

Jag vet att du inte hade några konkreta förslag. Men ett sätt, för mig iallafall, att jobba med självförtroendet är att träna. Framgångar ger iallafall mig bättre självförtroende, men motgångar tar bort det lika snabbt (som du säger).

michael
2004-12-16, 13:35
Nu har jag ett tips på att få en kortvarig men pålitlig stund av total självsäkerhet.
Man kan använda pavlovs gamla psykologiska trick av association.

Föreställ dig att du spelar i valfri sport, det är bara sekunder kvar, du får bollen,pucken whatever och det står lika i poäng/mål. Du kämpar mot mål och överkommer alla hinder(föreställ så många du vill), de jagar dig och du kämpar hårdare hårdare, klockan tickar och med en sekund kvar sätter du det avgörande målet/poängen. Sen föreställer du dig givetvis efterspelet av målet alla gratulationer etc.

Föreställ dig det här så detaljrikt och så spännande/dramatiskt som möjligt och använd alla sinnena(lukt syn hörsel etc) och precis på toppen av det känslomässiga så skakar du lite lätt på högra handleden. Gör detta 5ggr om dagen i 10 dagar så ska du se att du får en ganska fet självsäkerhetsassociation till att skaka din högra handled. Räcker med en skakning för att känna dom känslorna igen DIREKT.

michael
2004-12-16, 13:36
"Har du taskigt självförtroende så behöver du arbeta på det istället."

Jag vet att du inte hade några konkreta förslag. Men ett sätt, för mig iallafall, att jobba med självförtroendet är att träna. Framgångar ger iallafall mig bättre självförtroende, men motgångar tar bort det lika snabbt (som du säger).

Så borde det inte vara bättre att bli framgångsrik på något som ingen kan ta ifrån en eller som inte försvinner med åren? :)

RobbeliRobban
2004-12-16, 13:39
"Jobba med självförtroendet" blaj. Självförtroendet ligger i det rent fysiska, att maxa mycket i bänken och ha stor bicce slår intellekt, pengar, charm och genitalstorlek med hästlängder.

michael
2004-12-16, 13:40
"Jobba med självförtroendet" blaj. Självförtroendet ligger i det rent fysiska, att maxa mycket i bänken och ha stor bicce slår intellekt, pengar, charm och genitalstorlek med hästlängder.

Och med dom orden tror jag att diskussionen är slut, vem kan toppa det resonemanget :cool: :D

Pudzianovski
2004-12-16, 13:40

Haha..fan det enda vettiga som sagts i denna tråden. :D

:thumbup: för Robbelirobban

jwzrd
2004-12-16, 13:41
Jag upplever inte att det fungerar så. Jag är väl rätt framgångsrik i det att jag har ett schysst programmeringsjobb trots att jag saknar utbildning osv. Jag Är ju inte programmeringsjobbet osv, så saker/beröm som tillskrivs den rollen tillfaller på något sätt ändå inte mig.

TrasMannen
2004-12-16, 14:05
Hela det svenska samhället har blivit så feministiskt och metrosexuellt att kvinnor nu har svårt att hitta "riktiga" män. Med det menar jag män som har stake och skyr inte med sin maskulinhet bara för det råkar vara trendigt. Vi är ju trots allt djur så våra instinkter lever kvar, den dominanta och fysiskt överlägsna mannen(inte över kvinnan utan över andra män i omgivningen) kommer alltid att vara sexuellt attraherande i kvinnors ögon. Det finns en anledning till att de flesta tjejer vill ha en "lång kille" och med "stora armar som man kan svepa sig in i". När man frågar vad de känner när de är i en sådan killes armar är oftast "trygghet". Vad de vill ha är en man de känner sig trygg i, och ja de är människor så de bedömer efter utseendet så en lång muskulös kille ANTAR de att han ska ge dem den trygghetskänslan.

Visst så är det säkert, men det med kroppslängd är lika olika som hårfärg. Jag har blivit dissad för att min polare var längre och därmed gick hon till honom och tvärt om.

Och i vilket fall som helst. Denna tråd har ju inget med vad jag har för träningsambition. Jag vet vad jag vill, och det finns ingen som kan få mig att ändra mig.

TrasMannen
2004-12-16, 14:07
Nu har jag ett tips på att få en kortvarig men pålitlig stund av total självsäkerhet.
Man kan använda pavlovs gamla psykologiska trick av association.

Föreställ dig att du spelar i valfri sport, det är bara sekunder kvar, du får bollen,pucken whatever och det står lika i poäng/mål. Du kämpar mot mål och överkommer alla hinder(föreställ så många du vill), de jagar dig och du kämpar hårdare hårdare, klockan tickar och med en sekund kvar sätter du det avgörande målet/poängen. Sen föreställer du dig givetvis efterspelet av målet alla gratulationer etc.

Föreställ dig det här så detaljrikt och så spännande/dramatiskt som möjligt och använd alla sinnena(lukt syn hörsel etc) och precis på toppen av det känslomässiga så skakar du lite lätt på högra handleden. Gör detta 5ggr om dagen i 10 dagar så ska du se att du får en ganska fet självsäkerhetsassociation till att skaka din högra handled. Räcker med en skakning för att känna dom känslorna igen DIREKT.

Hehe, tänk va konstig man ser ut när man då sitter å rullar hatt (slår på apan) :angel:

Solros
2004-12-16, 14:09
Finns ingen kvinna i världen som ens hade tittat snett på mig om jag inte hade muskler.

Sheit Robban! Alltid trott att det var en figur från någon zombie-film på din avatar! Du har mina sympatier! :(

michael
2004-12-16, 14:12
Visst så är det säkert, men det med kroppslängd är lika olika som hårfärg. Jag har blivit dissad för att min polare var längre och därmed gick hon till honom och tvärt om.

Och i vilket fall som helst. Denna tråd har ju inget med vad jag har för träningsambition. Jag vet vad jag vill, och det finns ingen som kan få mig att ändra mig.

:D
Det en tjej säger är lika trovärdigt som en 30kronors sedel.
Att hon dissade dig för "längden" är vad hon säger, vad hon menar är att hon fann din kompis längd attraktivare. Och då hon dissade honom fann hon fortfarande hans längd attraktivare MEN som jag sa så är längd bara EN del i attraktionsvärdet och resten höll inte måttet.

Beast
2004-12-16, 14:28
ALLA brudar vill ha en kille med riktigt mycke massa nångång i sitt liv, min fasta övertygelse.

Till trådstartaren: Om ditt mål är 80kg rippad tror ja inte du har problemet att "vara för stor" nu direkt.

nim
2004-12-16, 14:39
ALLA brudar vill ha en kille med riktigt mycke massa nångång i sitt liv, min fasta övertygelse.

Det är ju lika dumt som att alla killar skulle vilja ha en 100kgs kvinna nångång i sitt liv.

Piranha
2004-12-16, 14:41
Det är ju lika dumt som att alla killar skulle vilja ha en 100kgs kvinna nångång i sitt liv.

Mja 100 kilo tränad kvinna blir omöjligt at få tag på ..

Däremot så finns det säker plenty som vill provköra en skinnsoffa .

TrasMannen
2004-12-16, 14:56
Det en tjej säger är lika trovärdigt som en 30kronors sedel.
Att hon dissade dig för "längden" är vad hon säger, vad hon menar är att hon fann din kompis längd attraktivare. Och då hon dissade honom fann hon fortfarande hans längd attraktivare MEN som jag sa så är längd bara EN del i attraktionsvärdet och resten höll inte måttet.

Helt sant iof :rolleyes:

Men det jag inte har i kroppslängd tar jag igen på en annan längd :thefinger :naughty:

TrasMannen
2004-12-16, 14:58

Till trådstartaren: Om ditt mål är 80kg rippad tror ja inte du har problemet att "vara för stor" nu direkt.

Allt är relativt. Är man 2m är 80kg rätt sunkigt. på 175cm tyker jag är 80kg är rätt idealiskt för mig och mina behov. Meeen det kan ju alltid ändra på sig ;)

michael
2004-12-16, 15:06
Allt är relativt. Är man 2m är 80kg rätt sunkigt. på 175cm tyker jag är 80kg är rätt idealiskt för mig och mina behov. Meeen det kan ju alltid ändra på sig ;)

men vad är dina behov ?
Vad grundar dessa behov sig på? (vad vill du uppnå med dessa behov)

Munter
2004-12-16, 15:07
"Jobba med självförtroendet" blaj. Självförtroendet ligger i det rent fysiska, att maxa mycket i bänken och ha stor bicce slår intellekt, pengar, charm och genitalstorlek med hästlängder. Haha :laugh:

Garnax
2004-12-16, 15:11
Det som är viktigt i ditt liv ska du köra på, inte låta tjejen komma ivägen.

Hur många liv VET du att du kommer leva och hur gammal tror du att du blir?

Livet är för kort för att man ska åtsidosätta det man tycker är viktigt i livet för någon annan inte vill det.

Satsa på det du vill och så får människorna runt omkring dig acceptera det...

mystic[-_-]
2004-12-16, 15:18
Alla har inte samma smak och världen fungerar trots det :D Försöker att inte dömma folk efter utseendet, man måste ge alla en chans iaf.

TrasMannen
2004-12-16, 15:49
Det som är viktigt i ditt liv ska du köra på, inte låta tjejen komma ivägen.

Hur många liv VET du att du kommer leva och hur gammal tror du att du blir?

Livet är för kort för att man ska åtsidosätta det man tycker är viktigt i livet för någon annan inte vill det.

Satsa på det du vill och så får människorna runt omkring dig acceptera det...

Det jag vill egentligen är att sitta i en lyxvilla i djursholm med sjukt med pengar på kontot, ett eget harem, Fina bilar. Lite sprit å annat skoj :naughty:

Men det lär väl inte dröja lång tid tills jag tröttnar på det också. :angel:

TrasMannen
2004-12-16, 15:50
men vad är dina behov ?
Vad grundar dessa behov sig på? (vad vill du uppnå med dessa behov)

Tja, mitt behov är mitt behov. Egentligen är inte vikten viktig. Men det är ett riktmärke, och ett mål.

DTH
2004-12-16, 18:32
Quote:
Originally Posted by Slartibartfast

Det gjorde inte jag... Jag älskade/älskar henne verkligen. :cryout:

bmwjohan
2004-12-16, 22:21
Öh? Vad händer när fysiken försvinner? Ditt självförtoende sjunker ihop som en knivskuren barbara. Ser det hända då och då i boxning när ghettoungar utan självförtroende blir duktiga och sen åker på en KO. Instant deflation of self-esteem.

ha ha.. det där känner jag igen. när jag tränade kickboxning kom den ofta in en massa idioter som var så jävla äckligt dryga. sen så fort man satt några sparkar i huvet på dom så blev dom tokmesiga och fjolliga. ha ha...

hur som helst så tror jag att 100% av alla tjejer tycker att en atletic-fitness kille i tävlingsform har läcker kropp. säger dom nått annat så ljuger dom bara. då handlar det säkert om att dom själva är för feta så att dom vet att dom aldrig kan få en sån kille och då kan dom inte erkänna att dom tycker killen är läcker.

Metal_boy_
2004-12-16, 22:25
Min tjej tycker att jag e för stor och börjar bli tjock...Stora problem även i sängkammaren också då jag e tvungen att göra en statisk armhävning igenom hela akten om jag vill ligga ovanpå, för att inte lägga min tyngd på henne då hon kvävs av att jag väger 62kg mer än henne :em:

Megatuttarna
2004-12-16, 22:35
Min tjej tycker att jag e för stor och börjar bli tjock...Stora problem även i sängkammaren också då jag e tvungen att göra en statisk armhävning igenom hela akten om jag vill ligga ovanpå, för att inte lägga min tyngd på henne då hon kvävs av att jag väger 62kg mer än henne :em:

Fy fan vad äckligt.

Påminner ju om sälars parning där hanen krossar honan om han skulle ligga på henne med sin tyngd. Deffa för i helvete.

Metal_boy_
2004-12-16, 22:47
Fy fan vad äckligt.

Påminner ju om sälars parning där hanen krossar honan om han skulle ligga på henne med sin tyngd. Deffa för i helvete.

:laugh: :laugh:

e150d
2004-12-16, 23:46

Jag kan bräcka det, jag vägde 70 kg mer än mitt ex
:em:

obs vi var lika gammla, bara så jag slipper peddo anklagelser

Pluttski
2004-12-16, 23:47
Teori om tjejers/killars ideal!

Såg den i en tidigare tråd.
Trots risken att varenda tjej här vill slå mig gul blå måste jag hävda att det ligger en del sanning i den.

http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

Bitter pojke som kom på den tror jag :hbang:

Everest
2004-12-16, 23:50
"Says: I want a man who is motivated and has goals.
Means: I want a rich man

Says: I want a man who knows how to treat a woman.
Means: I want a rich man

Says: He's from a really good family.
Means: He's from a really rich family."

michael
2004-12-17, 11:55
Å andra sidan sa Jay Leno att fattiga människor har mer sex än rika :D
Hursomhelst så är det dominans det handlar om och inte pengar, kan du agera som att du är en miljonär får du sex.

jwzrd
2004-12-17, 11:57

Jag väger 70kg mer än min flickvän också, aldrig varit något problem. Problemet är kanske att du är tung och klen (läs fet) ? :D

TrasMannen
2004-12-17, 12:07
Jag säger såhär: Ni är alla feta som väger 70kg mer än era tjejer :thefinger

michael
2004-12-17, 13:07
Om ni väger 70kg mer än eran flickvän måste ni ha en jävligt liten högerhand gubbar ;)

jwzrd
2004-12-17, 13:34
Om ni väger 70kg mer än eran flickvän måste ni ha en jävligt liten högerhand gubbar ;)

Eller så lider du av något elefantsyndrom :D

Piranha
2004-12-17, 13:59
Eller har en pygmé till flickvän ..

Ironbabe
2004-12-17, 14:03
Eller har en pygmé till flickvän ..
:laugh: förlåt..var bara tvungen

e150d
2004-12-17, 16:31
Jag var 193 cm lång och vägde 106
Hon var 160 cm lång och vägde 36

hon var ruggigt smal, efter lång övertalningen fick jag henne att börja äta ordentligt, då gick hon iaf upp till en ca 40. och såg mycket hälsosammare ut

Froddan
2004-12-17, 16:34
Jag var 193 cm lång och vägde 106
Hon var 160 cm lång och vägde 36

hon var ruggigt smal, efter lång övertalningen fick jag henne att börja äta ordentligt, då gick hon iaf upp till en ca 40. och såg mycket hälsosammare ut
Vad väger hon idag? 40 låter fortfarande otäckt lite..

e150d
2004-12-17, 16:44
hon ligger kvar på runt 40 men äter mer än någonsin nu.

Hon är fruktansvärt liten alltså inte bara kort utan väldigt späd eller vad jag ska säga.
Så det är på rätt väg nu iaf inte bra men på rätt väg.

Slartibartfast
2004-12-29, 11:21
Vad tror ni om dethär? Hittade det på ett annat forum. Old news, men vad tror ni?

"I've said this before and I'll say it again: there is a distinct difference between what women say they want in a man and what they are attracted to. Women always say they want a man who will treat them with respect, offer them emotional support and cater to their every whim, but deep down what they really want is a man who will take control, even to the point of treating them like shit. They want a man who exhibits strength, confidence and possibly even arrogance and selfishness. For it is those signs of having confidence and pride in one's self while not showing any signs of weakness or insecurity that will play the biggest part in sparking attraction from the opposite sex. "

mini_Arnold
2004-12-29, 11:25
Vad tror ni om dethär? Hittade det på ett annat forum. Old news, men vad tror ni?

"I've said this before and I'll say it again: there is a distinct difference between what women say they want in a man and what they are attracted to. Women always say they want a man who will treat them with respect, offer them emotional support and cater to their every whim, but deep down what they really want is a man who will take control, even to the point of treating them like shit. They want a man who exhibits strength, confidence and possibly even arrogance and selfishness. For it is those signs of having confidence and pride in one's self while not showing any signs of weakness or insecurity that will play the biggest part in sparking attraction from the opposite sex. "

Det låter vettigt.
SYnd att man inte kan ändra personlighet helt och hållet då..

AFanatic
2004-12-29, 11:48
Varför får alla sånna här diskussioner alltid en "otäck" vändning?

Kvinnor menar inte vad de säger. Kvinnor luras, kvinnor vet inte vad de vill ha?

Och ni, ja nu adresserar jag de män som _tror_ sig veta vad alla kvinnor vill ha, är experter på oss? När ni inte ens förstår vad vi säger?

Oooh vi är så olika, vi förstår inte varandra. Yeah right. De gånger vi inte förstår varandra är ofta då den ena parten har blivit sårad då det är känslor involverade.

Angående det här vad som kvinnor säger sig vilja ha och att de sen vill ha helt andra egenskaper hos en man...Måste det finnas ett motsatsförhållande mellan att vilja ha en man som behandlar en annan människa med respekt, känslomässigt stöd osv och en man som kan ta kontroll, har styrka (även mental sådan)? Varför, om nu kvinnor vill ha det senare, tror ni att det är så?

Jag ser inget konstigt i detta...Om en man kan ta kontroll, ha styrka ser jag inte det som något som ska vändas _mot_ kvinnan...utan ett sätt att försvara henne och naturligtvis för han att försvara sig själv.

Fan jag blir så djävla less på alla som hela tiden är i behov av att vara fientliga mot det andra könet?

FÖR HELVETE MÄNNISKOR DöR VARJE DAG - RÄCKER INTE DET!?

GAH!

(PMS? Någon? ....Nej jag blir bara förbannad, som vem som helst kan bli.)

Slartibartfast
2004-12-29, 11:54
FÖR HELVETE MÄNNISKOR DöR VARJE DAG - RÄCKER INTE DET!?

:rolleyes:

Blev själv mordhotad i förrgår för att jag deltog i en frågesport i en bar "samtidigt som det dör en massa folk i världen." :laugh:

Hardcore_pb
2004-12-29, 12:27
:rolleyes:

Blev själv mordhotad i förrgår för att jag deltog i en frågesport i en bar "samtidigt som det dör en massa folk i världen." :laugh:

Nu skrattar du väll åt att du blev mordhotad vilket ifs. är rätt löjligt men jag har själv en ganska bra kompis som är försvunnen med sin familj i phuket så det är inget att skak på huvudet åt när det händer sådana katastrofer fan tio tusentals döda uppemot en miljon skadade men visst kan man strunta i att bry sig men då är man rätt instängd...

/Hardcore

Slartibartfast
2004-12-29, 12:42
Nu skrattar du väll åt att du blev mordhotad vilket ifs. är rätt löjligt men jag har själv en ganska bra kompis som är försvunnen med sin familj i phuket så det är inget att skak på huvudet åt när det händer sådana katastrofer fan tio tusentals döda uppemot en miljon skadade men visst kan man strunta i att bry sig men då är man rätt instängd...

/Hardcore

Visst, men jag tror även du skulle dra på munnen om någon hotade dig till livet för en sak som du inte kan någonting åt. Allting kan inte bara stanna av.

Han var ju såklart ganska rejält på lyran.