handdator

Visa fullständig version : Cystor?

TrasMannen
2004-12-16, 00:16
Jag har haft ett problem med en cysta som satt vid en nervknut vid tinningen.

Första gången jag opererade "bort den" var ca 3 år sedan. 6 månader efter jag tog bort den så blev den inflammerad och samlade på sig vätska för att sedan vilja få ut det ur kroppen. Sen när såret läkt och all vätska var tömd så dröjde det mellan 4-6 veckor innan den blev inflammerad. Vilket gjorde att man gick med konstant öppet sår vid skallen nästan.

Detta sög mest eftersom det gick inte att träna vid de tillfällena man hade såret öppet. Eftersom det började blöda så fort man tog i.

(vid ett tillfälle trodde jag såret läkt, och låg i bänkpressen med en polare som passade och hela tinningen "exploderade", gissa om folk kollade konstigt ;))

I alla fall, efter ett antal operationer och feloperationer så kom jag till rätt läkare och rätt sjukhusavdelning. Han fick bort skiten och jag fick se på det så jag fick svära åt skiten. Dom har tidigare haft problem att få bort det eftersom den satt i en nervknut och intill skallbenet.

Allt har varit hur bra som helst i 1 år. Och nu igår började skiten inflammera upp sig Igen. Ghaaa, måste man skära bort heeeela jävla huvet för att få skiten att försvinna, gissa hur många gånger jag har lust att ta morakniven och fixa det själv.

Jag hatar det här, man kan ju förfan inte träna ordentligt(sist jag hade det så gick träningen åt helvete)
När jag inte tränar så blir jag deprimerad, när jag blir deprimerad så äter jag dåligt, när jag äter dåligt så blir jag fet och jag vill inte se ut som :booty:

Är det någon som haft problem med cystor eller knölar som samlar på sig vätska?