Visa fullständig version : Att tävla eller att bara leva byggning?
zonecapone
2004-12-15, 17:17
Vad är viktigast för er...att tävla eller att bara leva byggning?
http://www.zonecapone.com/BADINAGOODWAY.htm
ZONE
King Grub
2004-12-15, 17:19
Definitivt alternativ nummer två. Att tävla har aldrig intresserat mig överhuvudtaget, men jag skulle inte trivas utan att kunna träna.
leva byggning. det är det hela.
tävla är en liten del, finns flera bra BB som inte tävlar men är ändå BB
Fultjack
2004-12-15, 17:20
yepp Nr.2 helt klart, fast kanske inte lika seriöst som dig, men jag tycker det är roligt och allting runt omkring också, sen hoppas jag man blir som dig, glida utan tröja så att alla stirrar :smokin:
Det är en livsstil, men varför leva den om du inte nångång i ditt liv ska/har stått där och poserat? Man kan leva sundare isf. Och framförallt få ut mer av livet. Man låser sig när man bara måste käka varannan timme och sitta på skithuset 12ggr om dagen.
JustinCredible
2004-12-15, 17:34
Föredrar inget. Tränar bara för att jag har nåt sorts komplex eller vad man ska kalla det. Tycker oftast inte ens om att träna, men jag tycker bb är kul på det sättet att jag följer (amerikanska) tävlingar och sånt.
Jag lever inte för att träna, jag tränar för att jag lever osv osv. Gack, den får jag nästan editera bort. Fulare klyscha har nog aldrig postats här.
Varken eller. Jag håller helt med Palme, ska man "leva byggning" (Vilket uttryck.) så kan väl lika gärna gå hela vägen upp på en scen.
zonecapone
2004-12-15, 17:45
Varken eller. Jag håller helt med Palme, ska man "leva byggning" (Vilket uttryck.) så kan väl lika gärna gå hela vägen upp på en scen.
Jag vet inte...I love this shit & har tävlat till & ifrån de senaste 10 åren..men ibland tänker jag att man kanske ska skita i tävlingarna & bara komma i form då & då & ta lite pix till hemsidan & se frän ut..
ZONE
JustinCredible
2004-12-15, 17:48
varför ska man stå på en scen bara för att man är hyperseriös?
Arnesson
2004-12-15, 17:49
Hur lever man byggning egentligen? Vad är det som bestämmer att "man lever byggning"?
Är det vad man själv anser? Att man tränar mycket? Följer BB som sport?....
Byggning lever jag året runt men ibland måste man unna sig att ha kul och att tävla tar upp grymt mycket tid + att man blir väldigt ego , just därför jag aldrig kommer tävla mer än 2ggr per år . Det finns ett liv utanför byggningen också
zonecapone
2004-12-15, 17:56
Hur lever man byggning egentligen? Vad är det som bestämmer att "man lever byggning"?
Är det vad man själv anser? Att man tränar mycket? Följer BB som sport?....
Bra fråga!
Answer anyone?
ZONE
varför ska man stå på en scen bara för att man är hyperseriös?
Tycker du svarar på din egen fråga :)
mini_Arnold
2004-12-15, 18:11
I'm a hardcore bodybuilder!
Så alt nr 2 :)
bear.flowertwig
2004-12-15, 18:56
Att "leva byggning" är för mig starkt förknippat med baggypants, midjeväskor och grova halskedjor. Nånting jag tar KRAFTIGT avstånd ifrån :booty:
Sen håller jag med om att det är för lätt att bli fixerad. Livet består av så mkt annat än att hålla koll på proteinerna och spegla sig.
RobbeliRobban
2004-12-15, 18:57
inget av alternativen. "Leva byggning" är det att äta tonfisk och torr kycklingfilé? count me out.
Träna är kul, men skulle aldrig kalla mig själv kroppsbyggare.
varför visar du alltid samma gamla bilder för?
mini_Arnold
2004-12-15, 19:17
var kommer ordet bodybulding ifrån?
vad innebar det DÅ och vad innebär det NU?
jag tränar för att få större och synliga muskler, = bodybulding?
Vi får se
RobbeliRobban
2004-12-15, 19:23
var kommer ordet bodybulding ifrån?
vad innebar det DÅ och vad innebär det NU?
jag tränar för att få större och synliga muskler, = bodybulding?
Vi får se
var kommer ordet bodybulding ifrån? från engelskan
vad innebar det DÅ ? Baggy pants, bandana, hockeyfrilla avklippta ärmar, bananer, rött kött och splittat styrketräningsschema
vad innebär det NU? platinum byxor, 3kg låtsas guld i örat, halskedja från mrTs collection, gasp tröja, tonfisk, essentiella fettsyror, glutamin och doggcrap träning
mini_Arnold
2004-12-15, 19:30
isåfall ingen av alternativen..
mystic[-_-]
2004-12-15, 19:34
Jag varken tävlar eller lever byggning. Men jag tränar och äter seriöst :thumbup:
Det finns ett liv utanför byggningen också
Mycket tveksamt ;)
Jag "lever" väl byggningen på det viset att jag följer ett kostschema och tränar.. men det gör jag för att jag finner det otroligt underhållande! Jag trivs med den livsstilen.
Därimot är jag inte så "seriös" att jag inte kan ta ett skrov om ja är på stan, lr skita i ett mål om ja ska på bio med polarna å käka godis å popcorn istället.
Jag har ju ett liv utanför byggningen även om jag äter och tränar som en byggare till vardags.
Är inte killen som går på nattklubbar, röker, lr super.. trivs inte med det. Så vare sig det är hälsosamt lr inte att träna på det sätt man gör, och äta så ofta som man gör, så är det iaf inte sämre än att kröka å hålla på varje helg.
So I'll keep doing what I like to do! Simple as that.
Skulle jag inte finna träningen underhållande längre nån dag.. då lägger jag av.
Deadlift
2004-12-15, 20:55
Hmmm, för mig är just träningen en del av mitt liv som jag inte kan/vill vara utan.
Tränar jag inte så blir jag sur och irriterad på allt, att tex få lyfta tungt i basövningarna lr pumpa ur det sista i biccarna är en härlig känsla som jag absolut inte vill vara utan :)
pellepedal
2004-12-15, 22:12
Lever byggning.
De kommande tävlingarna ser jag som en kul grej.
Lever byggning.
De kommande tävlingarna ser jag som en kul grej.
WORD!
i live and shit bodybuilding.
Shadow Warrior
2004-12-16, 07:43
Jag är först och främst en japan Otaku, men i andra hand väldigt intreserad av träning, men att bara ha intresset räcker ju inte liksom så någon bodybuilder är jag inte.
Som jag ser det kommer jag aldrig tävla, men kommer fortsätta att kämpa för att bli stark. Och som jag känner nu kommer jag aldrig sluta med styrketräning. "Leva byggning"? hmm
Herkulez
2004-12-16, 08:43
Jag lever för att ha sinnesro och kul, just nu ger byggning mig det så då lever jag för byggning.
Jag lever för att ha sinnesro och kul, just nu ger byggning mig det så då lever jag för byggning.
:thumbup:
Träningen är för tillfället bara en del av mitt liv, så man kan inte säga att jag lever för träningen. Intresset för byggning har ökat under den senaste perioden och jag får se vart det leder.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.