Logga in

Visa fullständig version : Skulle ni hälla bensin på er för att rädda ert gym?

mula
2004-12-14, 20:08
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=218422

Garnax
2004-12-14, 20:14
nej men jag skulle nog känna att jag kanske behöver byta gym...

pellepedal
2004-12-14, 20:24
nej men jag skulle nog känna att jag kanske behöver byta gym...

:thumbup:

ölobrännvin
2004-12-14, 20:36
Hmmf den som inte offrar sej för sitt gym kommer aldrig bli som arnold...det är sant...

Shadow Warrior
2004-12-14, 20:38
Starkt gjort tycker jag.....

Allan
2004-12-14, 21:13
Vederbörande har inte bara en skruv lös...vi har ju Kololäsare även där så mer info kanske kommer!

allan

yxmannen
2004-12-14, 21:53
Förstår dem helt och hållet. Mogen stavning på "gymmet" för övrigt av Expressen, det är så att man kan spy.

Allan
2004-12-14, 22:03
Förstår dem helt och hållet. Mogen stavning på "gymmet" för övrigt av Expressen, det är så att man kan spy.
Vet inte vad du menar men både "gymet" och "gymmet" är accepterade stavningsformer nuförtiden. Eller rättare sagt - det borde vara "gymmet" som den korrekta formen.

allan

yxmannen
2004-12-14, 22:09
Vet inte vad du menar men både "gymet" och "gymmet" är accepterade stavningsformer nuförtiden. Eller rättare sagt - det borde vara "gymmet" som den korrekta formen.

allan

"Svenska språknämndens frågelåda
tillbaka
fråga
Hur böjs ordet gym och hur stavas det i olika former?
svar
Det hanteras som ordet hem, alltså: ett gym, gymmet, flera gym, de där gymmen.

Som förled i sammansättning blir det gym, t.ex. gyminstruktör."

Kebab-Arne
2004-12-14, 22:10
Gymet är den korrekta formen, tro´t eller ej. Iaf i den artikeln där jag läste om det heter gymmet eller gymet.

Hmm, skit också. Jaja, jag kommer ihåg rätt, det är jag säker på. Men men...

yxmannen
2004-12-14, 22:13
Gymet är den korrekta formen, tro´t eller ej. Iaf i den artikeln där jag läste om det heter gymmet eller gymet.

Du menar att Svenska språknämnden har fel? Och att min SAOL har fel?

Kebab-Arne
2004-12-14, 22:17

Kolla det jag la till kanske?

yxmannen
2004-12-14, 22:23
Kolla det jag la till kanske?

Som du ser så svarade jag på det som stod där i början. Inte på det efter din korrigering, det fanns inte där när jag skrev.

Kebab-Arne
2004-12-14, 22:28
Som du ser så svarade jag på det som stod där i början. Inte på det efter din korrigering, det fanns inte där när jag skrev.

Nä, och korrigeringen svarade på din fråga.

yxmannen
2004-12-14, 22:35
Nä, och korrigeringen svarade på din fråga.
Nu blir det en massa tjatande. Ja, din korrigering svarade på frågan, men jag hade inte sett den när jag skrev. Jag uppdaterar inte när jag skriver, eller hur? Nu hoppas jag att du har förstått?

OggeP
2004-12-14, 23:00
Starkt gjort, bra initiativ! :thumbup:

Krokodil
2004-12-14, 23:01
Mest skrämmande i denna historia är att det stod "occuperat" på banderollen utanför gymet/gymmet! :nono:

muddler
2004-12-15, 00:39
Om jag inte hade haft några gymalternativ på skapligt nära håll så hade jag iaf övervägt det där med bensinen :D stänga gym va, Vet hut! :insane:

Loke
2004-12-15, 02:47
Skulle vara kul att höra hela historien bakom detta. Måste ju funnits någon anledning att dom inte ville ha den här mannen i styrelsen...

cVi
2004-12-15, 10:40
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=218422
HAHAHAH JAG TRÄNADE PÅ DET GYMMET FÖRR :laugh:

HEJA BILAL!!!!
:P

z_bumbi
2004-12-15, 11:17
Skulle vara kul att höra hela historien bakom detta. Måste ju funnits någon anledning att dom inte ville ha den här mannen i styrelsen...

Antagligen någon bra anledning också..

Att de kräver 900000 kr för att driva gymet vidare var också spännande, jag vet ett helt gym som var till salu för under den summan så var gör de av med pengarna på?

Officer
2004-12-15, 11:23
HAHAHAH JAG TRÄNADE PÅ DET GYMMET FÖRR :laugh:

Ja, tills jag kom och räddade dig därifrån och tog med dig hit till FitnessClub, din jäkla svartskallewannabe :D

jwzrd
2004-12-15, 11:49

Vad hände med gamla hederliga "gymnet" ?

Pez
2004-12-15, 11:55
Antagligen någon bra anledning också..

Att de kräver 900000 kr för att driva gymet vidare var också spännande, jag vet ett helt gym som var till salu för under den summan så var gör de av med pengarna på?
Ja alltså - förväntade dom sig att få nästan en miljon utan att ens kunna ta fram ett medlemsregister?

Sen måste jag säga att jag inte gillar gym som är kommun/statssubventionerade - de slår undan benen för egenföretagare och ger prisdumpningar... undantaget att inget privat alternativ finns då.

moue
2004-12-15, 13:25
men en årsavgift på under 200:- så känns det inte riktigt värt det för min del.

the_PL_man
2004-12-15, 13:28
Men hur förväntas de klubbar som bedriver tävlingsverksamhet överleva ?
Ofta är de förvisade till källarlokaler, medans kommunen bygger alternativt i samarbete med privat näringsidkare driver ett nytt flashigt gym i samma hus ?

I vår lilla stad så funkar badhusets personal som reception åt det kommersiella gymmet......

Vilka kommersiella gym vill erbjuda lyftarpodier, powerracks etc ?
Vi lyftare betraktas ofta som paria, eftersom man anser att vi "skrämmer" bort andra potentiella kunder.

/the_PL_man

z_bumbi
2004-12-15, 13:45
the_PL_man: Men ni får ju underhåll av lokalerna när det är något fel i alla fall..
Iofs hörde jag att ni har målat om eller var det bara ett rykte?

the_PL_man
2004-12-15, 14:29
Jo, vi har fått färg att måla om med.
Herrarnas omklädningsrum är numer ommålat, och klubbloggan finns på väggen.

Nästa steg är gymmet, och det får tas i flera steg.

Man har också efter flera års försök lyckats täta läckaget från badhuset ner i lokalen.

Vi kommer att få en ny reception(den gamla får bli förråd) efter det att man i somras byggde om kloaksystemet, och lyckades göra Sveriges mest klantiga rördragning genom lokalen, och receptionen(måste ses för att förstås). Dessutom stängde man under 6 veckor av vattnet i omklädningsrummen, samt byggde en inspektionslucka till kloakdammen i vårt förråd, utan tätning runt.....
Och allt detta utan att med ett ord upplysa oss om vad som skulle hända.
Tätningen har vi fixat på egen hand, så lukten är borta nu iallafall.

Så att säga att vi det flyter på är nog att ta i....

/the_PL_man

King Grub
2004-12-15, 17:22
Självklart.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/25446OrionsBurningMan.gif

Eller inte.

palme
2004-12-15, 17:24
Starkt gjort, bra initiativ! :thumbup:

:D :thumbup:

En riktig eldsjäl! (åhh vad jag fick till det nu!) :angel:

mula
2004-12-15, 19:01
Självklart.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/25446OrionsBurningMan.gif

Eller inte.

Vacker animation! Gjort den själv? ;)

cVi
2004-12-15, 22:47
men en årsavgift på under 200:- så känns det inte riktigt värt det för min del.
va? :smash:

cVi
2004-12-15, 22:48
Ja, tills jag kom och räddade dig därifrån och tog med dig hit till FitnessClub, din jäkla svartskallewannabe :D
:bow: :bow:

my hero hah :D

eyy brää dizza ey min crew, vi knyllar dej up o ner yaoooo :bpump:

cVi
2004-12-15, 23:07
Ja alltså - förväntade dom sig att få nästan en miljon utan att ens kunna ta fram ett medlemsregister?

Sen måste jag säga att jag inte gillar gym som är kommun/statssubventionerade - de slår undan benen för egenföretagare och ger prisdumpningar... undantaget att inget privat alternativ finns då.
Nja, nog fick dom fram ett medlemsregister, iof så var typ 50% av namnen fake och kom från typ kusiner o kompisar :smokin:

Man ville ha 900,000 till att renovera om och starta nya aktiviteter och köpa nya redskap, är glad att man inte fick några pengar eftersom jag har svårt att tro att dom som hade hand om gymmet hade klarat av att leda det.

Förra "ägaren" som hade hand om stället höll på med bedrägeri.

Jag slutade på gymmet när dom som mer eller mindre hade hand om kassan 99% av tiden bestod av ungdomar från området...
Och jag skulle nog tro att dom i det kommunala ville ha bort honom från ledningen eftersom hans sätt att leda saken på var lite smått konstigt, där dom hängde ut dom förra personerna från ledningen helt öppet och hotade osv....