handdator

Visa fullständig version : Träna med hantlar hemma, samtidigt som gym

gabbiz
2004-12-14, 18:57
Jo nu är det såhär, jag tränar 4 ggr i veckan på gymmet , kan väl likagärna säga mitt schema om ngn undrar senare..

månd: biceps,triceps
tisd:ben,mage
ons:bröst,axlar
tors:vila
fre:rygg,mage
lörd-sönd:vila

och nu till fråga: jag kommer troligtvis få byggbara hantlar i julklapp och nu undrar jag om det är lugnt om man kanske slänger in ett extra pass hemma i veckan, jag ska fortfarande träna alla 4 dagar på gymmet givetvis..
t.ex om jag på lördagen kanske slänger in ett triceps/axlar pass.. eller kanske på onsdagen senare på kvällen drar in ett biceps pass lr liknande..

är detta lugnt eller det är något man ska helt klart undvika.. är det farligt lr är det bra?.. vad är era åsiker =)

mvh gabbiz

Griip
2004-12-14, 20:18
Vet inte riktigt hur du ska göra med schemat men:

Har själv ett "komplett" hemmagym och tycker det är skitbra eftersom man inte alltid orkar dra till gymmet, eller ibland så kanske man bara ska köra en övning så är det gott att kunna stanna hemma och göra det istället för att dra till gymmet för att stanna i 15 min.

bubbleman
2004-12-14, 21:19
Vi har bara hantlar upp till 10 kg på mitt gym så jag kör bröst/biceps hemma. Jag kan inte köra bänkpress än pga av en handledsskada så hantlarna får rycka in, funkar finfint:=)

Griip
2004-12-14, 21:21
Vafan e det för slags gym då? Om dem bara har upp till 10kg??