handdator

Visa fullständig version : Deffnojja

Slartibartfast
2004-12-14, 14:31
Efter nyår ska jag börja deffa. Har som mål att gå ner till 90 kg lämpligt till sommaren. Just nu är jag kring 98. Ingen tokdeff alltså, bara så att lite magfläsk försvinner.

Grejjen är att jag får sån jäffla nojja varje gång vågen visar mindre. Jag känner mig skitliten och klen. Som en liten flicka. Dessutom finns det ju liksom inget att ta av. Armarna och benen får absolut inte bli mindre än de är nu. Mina armar är 43-44 feta cm och ser ut som kokta nudlar. Benen är 67 kreatinstinna cm men jag ser ändå ut som en häger och skulle aldrig ha shorts. Hur är det då att vara nästan 10 kg mindre!? Alla skrattar åt min fettma, så jag måste göra nåt åt den.

Nån annan som har liknande deffnojjor?

påven
2004-12-14, 14:40
tvärtom för mig, jag längtar tills 1 januari så jag äntligen kan få bli smalare. känner mig äckligt fet just nu(118kg)

sen så kommer det bli skönt att slippa äta så mycket mat också. Fast om jag är lika positiv efter några veckors deff låter jag vara osagt :D

adde
2004-12-14, 14:40
Efter nyår ska jag börja deffa. Har som mål att gå ner till 90 kg lämpligt till sommaren. Just nu är jag kring 98. Ingen tokdeff alltså, bara så att lite magfläsk försvinner.

Grejjen är att jag får sån jäffla nojja varje gång vågen visar mindre. Jag känner mig skitliten och klen. Som en liten flicka. Dessutom finns det ju liksom inget att ta av. Armarna och benen får absolut inte bli mindre än de är nu. Mina armar är 43-44 feta cm och ser ut som kokta nudlar. Benen är 67 kreatinstinna cm men jag ser ändå ut som en häger och skulle aldrig ha shorts. Hur är det då att vara nästan 10 kg mindre!? Alla skrattar åt min fettma, så jag måste göra nåt åt den.

Till en början kommer du att se mindre ut, men när du börjar hårdna till så ser det plötsligt större ut igen. Det är bara att bita i det sura äpplet. De första veckorna består den största delen av viktnedgången av vätska och glykogen, det är därför du börjar känna dig liten.

Det är vid sånnahär tillfällen som man skall fråga sig: Hur skulle han gjort? Ja, vad skulle Brad Pitt göra?

/adde

Slartibartfast
2004-12-14, 14:48
tvärtom för mig, jag längtar tills 1 januari så jag äntligen kan få bli smalare. känner mig äckligt fet just nu(118kg)

Jag känner mig också Äcklo-fet. :( Ska bli ändring på det. 90 är ju dock inte någon manlig vikt längre, Så det tär i hjärtat.

Slartibartfast
2004-12-14, 14:52
Till en början kommer du att se mindre ut, men när du börjar hårdna till så ser det plötsligt större ut igen. Det är bara att bita i det sura äpplet. De första veckorna består den största delen av viktnedgången av vätska och glykogen, det är därför du börjar känna dig liten.

Det är vid sånnahär tillfällen som man skall fråga sig: Hur skulle han gjort? Ja, vad skulle Brad Pitt göra?

/adde

Ja, jag är plågsamt medveten om att det är mycket vatten och glykogen som försvinner först, alltså kan det hända att jag måste ner UNDER 90 för att få fram rutorna någorlunda. HEMSKA ÖDE! Men, jag borde inte hänga upp mig på en viss vikt. Har bara satt 90 som undre gränsen. Under 90 känner jag mig som Radovan Krakowich från Treblinka. :(

Brad har nog aldrig haft osynliga rutor, så jag funderar istället i vanlig ordning på vad Chuck Norris skulle göra.

AFanatic
2004-12-14, 14:53

Haha nästan exakt så känner jag oxå...men nog vill man bli hårdare trots att man känner sig som en tandpetare under tiden.

blunder
2004-12-14, 15:04
Jag började deffa ned mig från 107 kg i september, hade hyfsat med massa under fettet(för den tid jag tränat), men den syntes inte alls. Nu väger jag 92 kg och musklerna börjar titta fram. Oinvigda tror att jag har byggt dessa muskler under deffen, men de har bara inte synts. Så det är absolut värt det. Men blir piggare när man väger mindre och allt som har med kondition att göra blir betydligt lättare att göra. Visst känner man sig "liten" ibland och jag längtar tills jag ska börja bygga igen med kreatin/ALA så man får tillbaka trycket i musklerna. Det är ganska psykiskt irriterande att köra samma vikter på gymmet vecka in och vecka ut för att man inte har energi att öka, men när man ser minskningarna på vågen och med måttbandet så är det värt det. :cheers:

Slartibartfast
2004-12-14, 15:05
Haha nästan exakt så känner jag oxå...men nog vill man bli hårdare trots att man känner sig som en tandpetare under tiden.

Men man borde ju inte känna sig som en tandpetare! Man borde ju känna sig bekväm i sin kropp.

Ååh, det är så svårt! :(

adde
2004-12-14, 15:07
Ja, jag är plågsamt medveten om att det är mycket vatten och glykogen som försvinner först, alltså kan det hända att jag måste ner UNDER 90 för att få fram rutorna någorlunda. HEMSKA ÖDE! Men, jag borde inte hänga upp mig på en viss vikt. Har bara satt 90 som undre gränsen. Under 90 känner jag mig som Radovan Krakowich från Treblinka. :(

Brad har nog aldrig haft osynliga rutor, så jag funderar istället i vanlig ordning på vad Chuck Norris skulle göra.

Chuck Norris skulle köra några biceps-flyes på sin gym-master2000!

Svara på den här då: Vill du väga mycket eller vill du vara snygg?

Hur lång är du förresten?

/adde

Slartibartfast
2004-12-14, 15:10
Chuck Norris skulle köra några biceps-flyes på sin gym-master2000!

:nono: TOTAL GYM, Adde, TOTAL GYM! :thumbup:

Svara på den här då: Vill du väga mycket eller vill du vara snygg?

Hur lång är du förresten?

/adde

Jag vill vara SNYGG!! *bryter ihop*

Jag är 182 centimizzle.

adde
2004-12-14, 15:17
:nono: TOTAL GYM, Adde, TOTAL GYM! :thumbup:

Jag vill vara SNYGG!! *bryter ihop*

Jag är 182 centimizzle.

Men då är det inget att orda om, ut och rör på dig! HAR du muskler under fettet så kan du se GROV ut på 85 kg. På 90 kg skall du inte alls se liten ut! Kolla på AF killarna i långa klassen, Mats väger nog under 85 på tävling och han ser inte liten ut när han passerar 90.

Så frågan är väl... Finns det mukkler under fettet? :thefinger

/adde

AFanatic
2004-12-14, 15:18
Men man borde ju inte känna sig som en tandpetare! Man borde ju känna sig bekväm i sin kropp.

Ååh, det är så svårt! :(

Sen beror det ju på hur hård du vill bli..Efter att ha gått ner x antal kg så behöver du ju inte lägga på dig dessa igen utan kan bygga från en lägre kroppsvikt o fortfarande se bra ut...

Slartibartfast
2004-12-14, 15:20
Så frågan är väl... Finns det mukkler under fettet? :thefinger

/adde

Jag vet inte! :(

Jag bänkar väl kring en 145, men det säger kanske inte så mycket. Du har sett mina bilder, va ?

Slartibartfast
2004-12-14, 15:24
Sen beror det ju på hur hård du vill bli..Efter att ha gått ner x antal kg så behöver du ju inte lägga på dig dessa igen utan kan bygga från en lägre kroppsvikt o fortfarande se bra ut...

Ungefär såhär hård hade jag tänkt mig.
Hoppas Vic inte tar illa upp att jag använder honom som mått på min idealfysik. Han lär väl ha varit kring 90 kg på 189 cm på det här kortet. (skrämmande att jag är så välinformerad, eller hur?)

Slartibartfast
2004-12-14, 15:28
Eller såhär. (vågar jag :em: )

AFanatic
2004-12-14, 15:30
Nja inte så skrämmande...

Jag tänker iaf att när jag kör deffen så är det för att se hur jag ligger till muskelmässigt sen om jag lägger på mig xtrakg gör inte så mycket för jag är inte klar än iaf...och man kan alltid deffa igen. Ingenting förstörs ju direkt mer än att man känner sig mindre. Resultatet blir ju hundra gånger bättre, jämfört med den egna känslan av att vara liten så att säga.

Slartibartfast
2004-12-14, 15:36
Nja inte så skrämmande...

Jag tänker iaf att när jag kör deffen så är det för att se hur jag ligger till muskelmässigt sen om jag lägger på mig xtrakg gör inte så mycket för jag är inte klar än iaf...och man kan alltid deffa igen. Ingenting förstörs ju direkt mer än att man känner sig mindre. Resultatet blir ju hundra gånger bättre, jämfört med den egna känslan av att vara liten så att säga.

Jo, det är ju sant, men man ser ju så mycket mindre ut om man är påklädd. DEt är ju ändå så sällan man är naken. Jag ser inte direkt fet ut påklädd, så jag undrar om det är värt att börja se ut som en räka med kläderna på bara för att man ska ha justa rutor att visa upp på stranden.

Det är så komplicerat att man kunde grina :D

AFanatic
2004-12-14, 15:47
Slarti: Köp genomskinliga kläder då ..satan! Sluta gnäll nu o gå till gymmet. :D

Slartibartfast
2004-12-14, 15:52
Slarti: Köp genomskinliga kläder då ..satan! Sluta gnäll nu o gå till gymmet. :D

HE HE! :thumbup:

Genomskinliga kläder *skriva önskelista*

ivandrago
2004-12-14, 16:11
Förra deffen gick jag ner 8,5kg vilket betydde: midja -12cm, bröst -5cm, överarmar -1,5cm, lår -4,5cm.

Värst var bröstet. Kändes så litet när man inte fyllde ut tröjorna. Låren kändes som pinnar. Visuellt blev det dock mycket mycket bättre.

Kör hårt och lycka till!

Fultjack
2004-12-14, 16:31
ser verkligen fram emot deffen som börjar efter nyår, längtar tills slutresultat, sikta på en ca -15 kg på 4-5-6 månader, är verkligen motiverad

no1fitness
2004-12-15, 01:34
Jag tycker det är skönt när man börjar deffa då man blivit lite rund... :eating:
Själv har jag inga problem med att jag känner mig liten. Tycker jag ser visuellt större ut i stället och jag får grym motivation av att deffa ! :hbang:
Det bästa är när formen blir så bra att man kan ha linne på gymet igen... :D

bedlam
2004-12-15, 08:31
*suck* själv har jag svårt för att hålla mig från att deffa.. jag kör en halvseriös bulk nu (seriösare änn vanligt iaf..),.. och jag har gått upp ca 7kg i vikt :(
HUVVA... man känner sig jättepluffsig men man VET ju att under all pluffs så har man ju faktiskt lagt på sig lite muskler, vilket skall bli jättekul att se frammåt våren :)
Jag ska försöka hålla mig från att deffa fram tills Mars ngn gång.. då ska jag försöka mig på en rejäl deff så att allt överflöd försvinner.. (har varit betydligt mer överviktig tidigare, 98 kg med nästan inga muskler alls).
Då jag gick jag ner till 78kg men längst ner på magen och kring tuttarna försvann inte allt , nu såhär i efterhand ångrar jag rejält att jag inte tog bort allt så att jag var stenhård...jag tror att jag skulle se bättre ut bulkad ifall jag gjort det..

nåja, det som byggs i snö kommer fram i tö!

aliquis
2004-12-15, 08:39

fast 90kg "hård" är väl massor egentligen? många av de som tävlar väger väl bara 75-80 hårda osv?

Slartibartfast
2004-12-15, 09:29
fast 90kg "hård" är väl massor egentligen? många av de som tävlar väger väl bara 75-80 hårda osv?

Jag skulle knappast vara det du kallar "hård" vid 90 kg. Borde nog gå ner rejält mycket mera för att vara i tävlingsform. Det jag satsar på är en hyffsad sängkammar/beachform. ;)

Slartibartfast
2005-01-10, 10:12
Idag börjar DEFFEN!

Jag fattar inte hur jag ska fixa det. Mina armar och ben är som stickor redan, så hur kommer de att se ut då jag är åtta kilo lättare??

Men, jag har bestämt mig. Jag ska ha fram alla rutor. Om jag känner mig äckelmager vid 90 så bulkar jag bara upp till 100 igen.

Kollade Fight Club igårkväll för att få inspiration och känna att Brad Pitts ande är med mig.

z_bumbi
2005-01-10, 10:19
Idag börjar DEFFEN!

Jag fattar inte hur jag ska fixa det. Mina armar och ben är som stickor redan, så hur kommer de att se ut då jag är åtta kilo lättare??

Tips ett, sluta inte med kreatinet.

Sen är det väl upp till dig hur du vill se ut, byggarhård eller muskulös..

Matte_Maiden
2005-01-10, 10:27
Idag börjar DEFFEN!

Men, jag har bestämt mig. Jag ska ha fram alla rutor. Om jag känner mig äckelmager vid 90 så bulkar jag bara upp till 100 igen.

Kollade Fight Club igårkväll för att få inspiration och känna att Brad Pitts ande är med mig.

Lycka till och may Brad be with you! :)

Yankeee
2005-01-10, 11:26
Slarti: Kom igen nu, tänk på Brad, Mark, Yankeee och dina andra polare. Du vill ju se ut som dem. Kämpa :hbang:

Jay-Z
2005-01-10, 12:27
Släng upp lite före-bilder. :)

JustinCredible
2005-01-10, 12:57
Lycka till glöm inte leo.

Inspiration: Kolla armarna/axlarna :hbang:

http://pittcenter.com/magazines/hb98/hb98_01l.jpg

obesogen
2005-01-10, 13:18
Jag diggar också hans fysik stenhårt! :thumbup:

Metal_boy_
2005-01-10, 13:19
Jag diggar också hans fysik stenhårt! :thumbup:

skillnaden är ju att du menar allvar ;)

RobbeliRobban
2005-01-10, 13:22
Mycket dum idé slarti. du vill väl vara grov? Tänk vad grov du hade blivit om du hade gått upp 10-15kg istället, so what om det är späck liksom, massa som massa. Donuts o Gainomax funkar! Pasta Carbonara, Pizza, hel Special glöm inte LASAGNE! Bakad potatis med smör, baguetter med vitlökssmör, svamp fyllda crepés! hembakt bröd, alldeles färskt med prickikorv! Varm choklad med nersmälta bitar av vit choklad och vaniljsocker. Banana split, nybakta kanelbullar, öl, hamburgare, ljuv potatisgratäng med manglad Biff! rostat bröd med marmelad, bearnease sås, snickers, snabbmakaroner och köttfärsås!

Yankeee
2005-01-10, 13:28
Inspiration? Kolos egen Brad-kopia?

påven
2005-01-10, 13:30
Mycket dum idé slarti. du vill väl vara grov? Tänk vad grov du hade blivit om du hade gått upp 10-15kg istället, so what om det är späck liksom, massa som massa. Donuts o Gainomax funkar! Pasta Carbonara, Pizza, hel Special glöm inte LASAGNE! Bakad potatis med smör, baguetter med vitlökssmör, svamp fyllda crepés! hembakt bröd, alldeles färskt med prickikorv! Varm choklad med nersmälta bitar av vit choklad och vaniljsocker. Banana split, nybakta kanelbullar, öl, hamburgare, ljuv potatisgratäng med manglad Biff! rostat bröd med marmelad, bearnease sås, snickers, snabbmakaroner och köttfärsås!

lägg av nu, jag försöker också bli av med lite späck :furious:

Fatalist
2005-01-10, 13:33

Hahaha :laugh:

Lycka till med deffen! :thumbup:

RobbeliRobban
2005-01-10, 13:37
lägg av nu, jag försöker också bli av med lite späck :furious:

Ok förlåt :em: :em:

((Wienerschnitzel med potatiskroketter och brunsås, köttbullar med lingon o mos, räkor doppade i majonäs på vitt bröd, snaps, chokladpudding med vispgrädde, semlor, äppelpaj med varm vaniljsås, blåbärspaj med gammaldags vaniljglass, göteburgare med stark senap, tacos, våfflor med sylt och grädde, cognac till kaffet!!))

Sallae
2005-01-10, 13:57
Thats the spirit Robban, keep 'em comin' ;) :notme:

Kimpaa
2005-01-10, 14:09
Ok förlåt :em: :em:

((Wienerschnitzel med potatiskroketter och brunsås, köttbullar med lingon o mos, räkor doppade i majonäs på vitt bröd, snaps, chokladpudding med vispgrädde, semlor, äppelpaj med varm vaniljsås, blåbärspaj med gammaldags vaniljglass, göteburgare med stark senap, tacos, våfflor med sylt och grädde, cognac till kaffet!!))

Asså ja trodde att deffnojjan va LÅNGT borta men hellvette!!!!TACK nu går jag och surar i ett hörn med en morot och tänker över min vikt! :furious:

mangemani
2005-01-10, 15:59

Grejjen är att jag får sån jäffla nojja varje gång vågen visar mindre. Jag känner mig skitliten och klen. Som en liten flicka. Dessutom finns det ju liksom inget att ta av. Armarna och benen får absolut inte bli mindre än de är nu. Mina armar är 43-44 feta cm och ser ut som kokta nudlar. Benen är 67 kreatinstinna cm men jag ser ändå ut som en häger och skulle aldrig ha shorts. Hur är det då att vara nästan 10 kg mindre!?

har en exakt likadan deffnojja som dej...exakt!
och det är därför 5 jävla deffar har gått åt helvete.
det går bra i början,men när man ser att man minskar både på vågen och i spegeln så börjar man vackla nå fruktansvärt i deffen,man tappar hoppet.

Slartibartfast
2005-01-11, 13:47
Tack alla för de inspirerande orden!

Tips ett, sluta inte med kreatinet.

Sen är det väl upp till dig hur du vill se ut, byggarhård eller muskulös..

Seriöst? Man ska alltså köra kreatin under deffen?

Herkulez
2005-01-11, 13:50
varför skulle man inte det?

Slartibartfast
2005-01-11, 13:53
varför skulle man inte det?

Inte vet jag. :em: Tänkte det var mera som ett bulkpreparat.

Pdaddy
2005-01-11, 14:10
LOL, Deffnoja, ja de e inte sköjj..

Ja kör en liten lätt diet (lite kollisar)..

Idag var ja på MC Donalds i Täby och lagade en skrivare :insane: Fruktansvärt jobbigt att sitta där å skruva å känna all smarrig hamburgar lukt :D .. + att tanten som ja hjälpte fråga om ja ville ha nåt :thefinger

M

Herkulez
2005-01-11, 14:15
närå, kreatin har ju inte nån fettbildande effekt, kör på det du :thumbup:

Berge
2005-01-11, 14:29
Vikt spelar ingen som helst roll ..jag såg grövre ut på 87 än 100

vikt på bilden ,ca 86-87 kg

RobbeliRobban
2005-01-11, 14:57
Skorpor med blåbärssylt? ambrosiakaka? mandelkubbar med fanta? pannkakor med, socker, sylt och vaniljglass? 50/50 groggar med vodka och grappo? grillade revbenspjäll med potatissallad? smuldegspaj med hjortron och honungsfyllning? Oboj och en hel limpa barkis med marmelad? Tänk att bara sätta i sig en hel burk pepparkakor helt själv!

Halldin
2005-01-11, 16:13
Enda jobbiga är ju att det är svårt o hålla koll på viktnedgången eftersom kroppsvikten pendlar såpass mycket när man tuggar kreatin.

abjorn
2005-01-11, 16:33
Enda jobbiga är ju att det är svårt o hålla koll på viktnedgången eftersom kroppsvikten pendlar såpass mycket när man tuggar kreatin.

bara att kolla i spegeln

Herkulez
2005-01-11, 16:34
Skorpor med blåbärssylt? ambrosiakaka? mandelkubbar med fanta? pannkakor med, socker, sylt och vaniljglass? 50/50 groggar med vodka och grappo? grillade revbenspjäll med potatissallad? smuldegspaj med hjortron och honungsfyllning? Oboj och en hel limpa barkis med marmelad? Tänk att bara sätta i sig en hel burk pepparkakor helt själv!
robban, snart söker jag upp dig och bussar jense på dig om du inte håller käft :thefinger

Halldin
2005-01-11, 16:37
bara att kolla i spegeln
Vet inte om det är lättare heller :confused:

Jag kör utan det just nu, men om jag får dräpande argument ska jag överväga att köra med det.

Slartibartfast
2005-01-12, 13:46
Måttbandet är nog min bästa vän under deffen (eller kanske min värsta fiende)

RobbeliRobban
2005-01-12, 15:00
robban, snart söker jag upp dig och bussar jense på dig om du inte håller käft :thefinger

jaha ok, tror du Jense är sugen på baconlåda, svampsås och fläskkarré eller är han mer pan pizza med extra ost typen? Eller gillar han en simpel kebab med vitlöksås från grillen? Panerad rödspätta med potatismos och smölt smör?

Eller desserten direkt, smaskig prinsesstårta eller varför inte helt simpelt en hel tvåliters bytta med tresmaks glass?

Olsson
2005-01-12, 15:13
Här ska jag gå in och läsa när det blir ätardag, just nu ser jag inte vad här står :smokin:

no1fitness
2005-01-13, 00:43
jaha ok, tror du Jense är sugen på baconlåda, svampsås och fläskkarré eller är han mer pan pizza med extra ost typen? Eller gillar han en simpel kebab med vitlöksås från grillen? Panerad rödspätta med potatismos och smölt smör?

Eller desserten direkt, smaskig prinsesstårta eller varför inte helt simpelt en hel tvåliters bytta med tresmaks glass?

:laugh:
Själv gillar jag CHOKLAD i alla varianter... :eating: