handdator

Visa fullständig version : Vinterkräksjukan

Pdaddy
2004-12-13, 17:28
Fyyy faaaan !!!

Igår kväll mådde ja lite risigt i magen, inatt va ja tvungen att gå å lägga e riktig bakis skit. När ja tog i kände ja bara hur de vill komma upp saker den andra vägen :MrT:

ghaaaa, man mår så jävla pyton. Spydde då och sen kl 12 00 på dan idag, efter den hulkningen blev de bättre iallafall.
Det ända jag har lyckas få i mig är 1 Liter Slowcarbs, tänkte testa lite kräm å mjölk nu´. Bara tanken på mat gör en illamående, men imorn skall ja faan dra mig till jobbet.

Jo.. Dotra hade skiten i fredas kväll/natt, undrar var ja fick de ifrån :naughty:

Hur många har råkat ut för denna magsjuka.. JA loosa 2 kg på 12 timmar å 1 cm i midjemått LOL.

påven
2004-12-13, 17:30
vad sk adu till jobbet o göra? stanna hemma minst 3 dagar till så smittar du inte dom andra. hata folk som går sjuka till jobbet :insane:

Pdaddy
2004-12-13, 17:37
Ja måste !!!

Dessutom kommer ja ej va på jobbet, utan i en lokal där de inte är några. Skall packa ihopp saker för en flytt. Skiten ska va borta på Onsdag, så de e tight vettu.

M

King Grub
2004-12-13, 17:43
Tur att man är immun! :cool:

Pecca
2004-12-13, 17:46
kingen....

skulle vara intressant o veta hur du kan vara imun mot vinterkräksjukan...

Du är välkommen till mitt jobb så ska jag se till att du blir smittad... :thefinger där har alla utom jag blivit smittade... men jag är väl imun... :cool: lr åker jag på det senare i veckan? :confused:

påven
2004-12-13, 17:47
kingen....

Du är välkommen till mitt jobb så ska jag se till att du blir smittad... :thefinger där har alla utom jag blivit smittade... men jag är väl imun... :cool: lr åker jag på det senare i veckan? :confused:

20% av befolkningen är immun, och jag tillhör också dom :cool:

King Grub
2004-12-13, 17:48
kingen....

Hur? 20-25% av alla personer är immuna. Varav jag är en.

Zakath
2004-12-13, 17:51
Hur? 20-25% av alla personer är immuna. Varav jag är en.

Hur vet man om man är immun?

Gudfadern
2004-12-13, 17:53
Synd där Pdaddy. Inte alla kan vara immuna. :thefinger

påven
2004-12-13, 17:54
Hur vet man om man är immun?

det märker man väl?

Zakath
2004-12-13, 17:54
det märker man väl?

Ja, det står väl på vänstra skinkan eller?

påven
2004-12-13, 17:58
Ja, det står väl på vänstra skinkan eller?

ja eller så kanske man inte blir smittad när alla andra i ens omgivning blir det varje år. då borde det ju vara en indikation?

Zakath
2004-12-13, 18:00
ja eller så kanske man inte blir smittad när alla andra i ens omgivning blir det varje år. då borde det ju vara en indikation?

"Alla" blir inte smittade. Och hur lång tid tar det då innan man kan vara hyfsat säker på att man är immun? 30 år?

påven
2004-12-13, 18:06
"Alla" blir inte smittade. Och hur lång tid tar det då innan man kan vara hyfsat säker på att man är immun? 30 år?

jadu... senast jag spydde var nog för en 15-16 år sen, och det var på påskafton om jag inte minns fel. så jag är rätt säker iaf :D

Pdaddy
2004-12-13, 21:31
JA trodde också ja va imun ..

HAr ALDRIG vart magsjuk eller liknande ända tills ja skaffa barn.

JApp nu har även frugan blivi kass, så ja kan ju glömma bort att jobba imorn :(

M

Slartibartfast
2004-12-14, 10:42
När jag känner att jag blivit smittad tänker jag skjuta mig en kula för pannan!

muskelbyggarn
2004-12-14, 10:49
Håller med dig pdiddy, när man får ungar då börjar det hända saker på sjukfronten.

I fredags insjuknade minsta tösen, blev frisk i söndags, då blev nästa tös sjuk och på kvällen blev tösarnas tös = jag :D dålig. Som tur inga spyor med en mage som heter duga... och lite feber. Idag är jag skaplig och då börjar sambon bli dålig...

Nästa år är det vi som vaccinerar oss för 150spänn sprutan, det är det lätt värt!

Vänl,,,
Tobbe

ps. diddy jag har hört att du skall lägga fake-marmor hos en rik sniken person? :D

Pdaddy
2004-12-14, 11:02
Håller med dig pdiddy, när man får ungar då börjar det hända saker på sjukfronten.

I fredags insjuknade minsta tösen, blev frisk i söndags, då blev nästa tös sjuk och på kvällen blev tösarnas tös = jag :D dålig. Som tur inga spyor med en mage som heter duga... och lite feber. Idag är jag skaplig och då börjar sambon bli dålig...

Nästa år är det vi som vaccinerar oss för 150spänn sprutan, det är det lätt värt!

Vänl,,,
Tobbe

ps. diddy jag har hört att du skall lägga fake-marmor hos en rik sniken person? :D

Jo barn e riktiga bakterie bomber, oftast så klarar jag mig när min dotra eller fruga e sjuk.

Fakemarmor , skojar du !!! de e faan äkta 5cm plattor som ska läggas, inge skit här inte :naughty: . Lasse får en riktigt FET lokal nu, kommer nog bli grymmt bra.

M

muskelbyggarn
2004-12-14, 11:41
Klart han får en FET lokal, du hörde om kassavalvet som var med i priset va? Skulle tydligen rymma x antal miljarder i hundralappar så vi snackar ett FETT kassavalv. Vi vet ju att lasse behöver resurser. :D

NÄ ta och jobba på med lyxgolvet så kommer jag på invigningsfest sedan :thumbup:

Pdaddy
2004-12-14, 12:02
Klart han får en FET lokal, du hörde om kassavalvet som var med i priset va? Skulle tydligen rymma x antal miljarder i hundralappar så vi snackar ett FETT kassavalv. Vi vet ju att lasse behöver resurser. :D

NÄ ta och jobba på med lyxgolvet så kommer jag på invigningsfest sedan :thumbup:

De va ju ja som fixa kassavalvet :D , så nu kan han ha alla hemliga recept inlåsta. Han kan till och med gömma sig i det när du kommer på besök :thumbup:

M

Garnax
2004-12-14, 14:13
Aldrig haft vinterkräksjukan men influensan har jag precis återhämtat mig ifrån.

Den innebar iofs att man spydde en 5ggr om dagen...

Slartibartfast
2004-12-14, 14:19
Aldrig haft vinterkräksjukan men influensan har jag precis återhämtat mig ifrån.

Den innebar iofs att man spydde en 5ggr om dagen...

Då var det vinterkräksjukan. Grattis.

nordland
2004-12-14, 18:23
tror fan att jag är immun.... morsan, farsan, syrran och brorsan har drabbats av skiten men jag har inte kännt av något.... Visserligen är jag hemma väldigt sällan men ändå......

X-Change
2004-12-14, 19:47
Jag fick skiten förra tisdagen! ..Fick magont som efterverkningar! Var och kollade det idag och dem sa att antagligen så är magsäcken och company irriterade så några dagar till ska det antagligen hålla i sig! :cryout:

Baan
2004-12-14, 19:49
vinterkräksjukan är bad news.. inte så att man dör, men sprider sig väldigt lätt, och är du sjuk ska du egentligen vara isolerad från allt och alla, du ska inte använda samma toallet som andra, du ska byta lakan i princip hela tiden (om man vill bli frisk) och allt annat man kan tänka sig att skiten finns kvar i så att säga. Det var några som åkte på den i lumpen och var helt sängliggande x antal dagar, dom låstes in och fick inte ha någon kontakt med omvärlden hehe..

det är visst också djävligt bad news om man ligger ute i fält och och lever djävligt nära inpå varann, insjuknar en så blir alla sjuka i princip, en löjtnant berättade att ett helt kompani blev sjukt förutom sju killar eller så på väldigt få dagar så det går fort :)

vad jag läste så var det inget man kunde var immun mot, kanske har fel, läkaren kanske inte brydde sig om att ta med det, sen läste jag också att det var inget man fick en gång och sen slapp i framtiden, man kunde visst få det om och om igen... härligt :)

Pdaddy
2004-12-14, 19:54
det roligaste är att jag liksom aldrig blivit magsjuk förut, eller risig efter ja ätit något dåligt.
Ja har en blåtlåda till mage asså, kan faan äta en rutten fläskfile utan att få några andra påföljder än nån taskig fis mm.
Helt sjukt

M

Kebab-Arne
2004-12-14, 20:11
Uscha, jag som känt mig lite risig i magen idag, men kan likväl vara ätit något olämpligt. Har inte spytt 4-5 år snart. Bara för jag läser den här tråden känner jag mig sämre, hehe. :D

Baan
2004-12-14, 20:18
det roligaste är att jag liksom aldrig blivit magsjuk förut, eller risig efter ja ätit något dåligt.
Ja har en blåtlåda till mage asså, kan faan äta en rutten fläskfile utan att få några andra påföljder än nån taskig fis mm.
Helt sjukt

M

jo fast "vanlig" magsjuka är nog en lättviktare jämfört med det du uppenbarligen har :)

å nej jag tror dom flesta inte har haft några större problem med magen, visst har man blivit lite taskig av gammal/kryddad/whatever mat men jag har inte haft några större problem heller

dom flesta jag sett som haft den klassiska magsjukan har ju bara bajsat lite illa och för ofta.. sånt brukar inte ens jag tänka på, bajsa är ju ändå hur kul som helst :booty: (+en korv)