Tjuckot
2004-12-12, 23:45
Slängde ihop något nu på kvällen av lite rester jag hade, blev väldigt lyckat enligt mig! Fast, eftersom det är rester så är måtten väääldigt ungefärliga :p
1 morot
ca ½ papprika
1 st ca 1 cm tjock bit kassler (vad det nu var som jag hade kvar)
Lite färdgibrynt köttfärs (misstänker den var tacogrejjskryddad?)
en liten klick matlagningsgrädde 15%
tomatpuré 1-2 mellanstora skedar
sedan vitlökspulver, svartpeppar, salt.
Strimla moroten, skär papprikan i små bitar. Dela upp kasslern i små bitar den med. Släng sedan i allt det i pannan, på ca 8an (12 st steg) Släng också i köttfärsen. Jag hade den färdigbrynt, annars får man väl bryna den först och sedan ha i resten. Ha samtidigt i matlagningsgrädde och tomatpurén samt kryddor. låt det stå på lite.
Jag är ingen kock, och man borde helt säkert ha både mer och mindre av vissa saker ;p Men detta var ett hopkok av rester. Men en sak kan jag säga, gott blev det! :D
Nu har jag både fläskfile och detta att äta imorgon, oh i am happy :D
ps. Tips på förbättringar vore skojj att höra.
:eating: :eating:
1 morot
ca ½ papprika
1 st ca 1 cm tjock bit kassler (vad det nu var som jag hade kvar)
Lite färdgibrynt köttfärs (misstänker den var tacogrejjskryddad?)
en liten klick matlagningsgrädde 15%
tomatpuré 1-2 mellanstora skedar
sedan vitlökspulver, svartpeppar, salt.
Strimla moroten, skär papprikan i små bitar. Dela upp kasslern i små bitar den med. Släng sedan i allt det i pannan, på ca 8an (12 st steg) Släng också i köttfärsen. Jag hade den färdigbrynt, annars får man väl bryna den först och sedan ha i resten. Ha samtidigt i matlagningsgrädde och tomatpurén samt kryddor. låt det stå på lite.
Jag är ingen kock, och man borde helt säkert ha både mer och mindre av vissa saker ;p Men detta var ett hopkok av rester. Men en sak kan jag säga, gott blev det! :D
Nu har jag både fläskfile och detta att äta imorgon, oh i am happy :D
ps. Tips på förbättringar vore skojj att höra.
:eating: :eating: