handdator

Visa fullständig version : Slänga ihop rester mat.

Tjuckot
2004-12-12, 23:45
Slängde ihop något nu på kvällen av lite rester jag hade, blev väldigt lyckat enligt mig! Fast, eftersom det är rester så är måtten väääldigt ungefärliga :p

1 morot
ca ½ papprika
1 st ca 1 cm tjock bit kassler (vad det nu var som jag hade kvar)
Lite färdgibrynt köttfärs (misstänker den var tacogrejjskryddad?)
en liten klick matlagningsgrädde 15%
tomatpuré 1-2 mellanstora skedar

sedan vitlökspulver, svartpeppar, salt.

Strimla moroten, skär papprikan i små bitar. Dela upp kasslern i små bitar den med. Släng sedan i allt det i pannan, på ca 8an (12 st steg) Släng också i köttfärsen. Jag hade den färdigbrynt, annars får man väl bryna den först och sedan ha i resten. Ha samtidigt i matlagningsgrädde och tomatpurén samt kryddor. låt det stå på lite.

Jag är ingen kock, och man borde helt säkert ha både mer och mindre av vissa saker ;p Men detta var ett hopkok av rester. Men en sak kan jag säga, gott blev det! :D

Nu har jag både fläskfile och detta att äta imorgon, oh i am happy :D

ps. Tips på förbättringar vore skojj att höra.
:eating: :eating:

MyungChul
2004-12-13, 07:02
slopa grädden är väl en förbättring, och steker du i torr het panna eller använder du matfett? använd isf någon god olja :) och vad vart det för färg? lägg gärna upp en bild eller något(om du vill ha rödare färg så kan du steka puren lite innan :P) :thumbup:

bompa
2004-12-13, 11:29
olivolja steker man i såklart! ;p
Nja, färgen vart nog fin, men gillar man rött så varför inte =d
Jaah, grädden är ju det dåliga i det hela, men det är ju en smaksak från hur deffig man känner sig ;p

Tjuckot
2004-12-13, 13:34
ah.. bompa = jag. inne på brorsans dator och hans konto.. :x

MyungChul
2004-12-13, 20:24
antingen kör du vispgrädde eller så kör du inte alls.. "if you're gonna do something wrong, do it right!" :naughty:

Tjuckot
2004-12-13, 20:27
hehe ;p
vispgrädde, är väl det som är typ 40% fett eller? =p

MyungChul
2004-12-19, 23:04
aa 40% .. borde man väl kunna :P