Logga in

Visa fullständig version : Hur ska jag få maximal fettförbränning?

slemhinna
2004-12-12, 21:27
Jag skulle behöva fixa bort 10 kilo på 5 månader. Är det möjligt utan att lida?
Lite snabbfakta

Kön: kille
Ålder: 20
Vikt: 68
Längd 170
Målvikt: 58

Jag är nybörjare när det gäller detta, så jag behöver alla tips jag kan få. För tillfället går jag en timme på morgonen innan frukost och en timme på kvällen. Är det bra? Ska jag gå mer/mindre?

Vill gärna ha ett "personligt schema" på både vad jag ska äta och hur jag ska träna. Notera att jag vill endast tappa vikt och vill inte få muskler. Jag har läst en massa guider om hur mycket kcal man ska äta mm, men jag kan INGET om sånt och vilka maträtter som innehåller bra grejer och allt det där.

Har under hela mitt liv ätit när jag har varit hungrig. Ätit en chipspåse när jag har varit sugen och det har satt sina spår som jag nu vill bli av med.

Snälla hjälp mig!

z_bumbi
2004-12-12, 21:40
Jag skulle behöva fixa bort 10 kilo på 5 månader. Är det möjligt utan att lida?
Lite snabbfakta

Kön: kille
Ålder: 20
Vikt: 68
Längd 170
Målvikt: 58

10 kilo i vikt på 5 månader är möjligt t o m ganska lätt.

Styrketränar du inte under tiden så kommer du antagligen att tappa en del muskler och börjar du sen äta lite mer igen så kommer du att få mer fett än tidigare vid samma kroppsvikt vilket inte är målet antar jag, så styrketräning är bra även om du inte vill få mer muskler.

Utan att ha en aning om vad du äter idag så är det nog ingen som kan säga något om vad du bör äta heller, jag tvivlar även starkt att någon sätter sig och skriver ner en hel dietplan utan att du gör något arbete själv.

Men frågan är varför vill du gå ner 10 kg i vikt?
Du vill gå från ett BMI på 23,5 (Normalviktig.), till ett BMI på 20 som är ungefär den undre gränsen för vad som är normalt.