Visa fullständig version : BK byter namn till Body!
Vad tycker vi om det? Är det en händelse så fjantig att det bara inte finns, eller är det vad man kan vänta av männen som tror att allt låter bättre på "amerikanska"....Jag är själv oerhört negativt inställd till att byta bort dels etablerade namn och dels att allting ska heta på utrikiska. Och jag kommer att sakna "kraftsport"..
allan
Arnesson
2004-12-12, 18:31
Spelar namnet verkligen någon roll? Kan de sälja fler exemplar under ett annat namn är det väl bara bra för dem?
Tror det är lättare att få hem tidningen under namnet "Body" än "BB och Kraftsport", till den större skaran.
Pudzianovski
2004-12-12, 18:32
Det är ju bra, då kanske Gladiatorerna1 kan hitta deras hemsida på egen hand i fortsättningen.
:thumbup:
Jag håller med dig Allan, varför byta ut ett etablerat varunamn?
RobbeliRobban
2004-12-12, 18:37
Jag gillar det gamla namnet "BEKÅÅ" Äger en viss schvung och charm, och man vet vad man får när en "BEKÅÅ" trillar ner i brevlådan. BODY låter mer som en annan typ av lektyr, en schanger som jag helst inte vill förknippas med.
Hur ska alla våra smyghomofober göra i fortsättningen? Förr kom det ju hem en dubiös blaska men den hette ju ändå "kraftsport" också. Nu kommer det hem en tidning med halvnakna karlar och så heter den Body.....hmmmmmmmmmmmmmmmm
allan
ivandrago
2004-12-12, 18:40
Body låter betydligt mindre manligt än "BEKÅÅ" iaf.
s_himself
2004-12-12, 18:40
Jag läser inte B&K, men jag tycker det låter helt lustigt att dom ska byta ut namnet! B&K är ju känt för många, även de som inte läser tidningen. Och namnet Body låter rätt löjligt i mina ögon när det har sitt innehåll med sina stora biceps och pecs och quads osv.
Body låter mer som en tjejtidning som handlar om kroppsoljor och lotions osv :rolleyes:
Jag drog iväg till www.body.se och hittade hemvanda miljöer. Gymrat ska väl ha en del att göra. Men sen - sen klickade jag in www.body.com och det första man ser är "legal anabolic substanses..." Knappast meningen, va?
allan
"Jag säger att jag inte bryr mig men jag ljuger"
Griip: Tidningen Bodybuilding&Kraftsport? En frukt?
hmm.. isåfall låter ju namnbytet rätt löjligt ;)
Bryr mig inte det minsta :)
potty på finska :thumbup:
Fultjack
2004-12-12, 19:18
rätt kasst att byta, är det bara jag som säger "BEÅKÅÅ" istället för "BEKÅÅ"
Så länge jag fortsätter få den gratis så bryr jag mig inte. :thefinger
En tanke slog mig - det vore kul om Body på finska uttalades som nåt annat ord som betyder nåt vansinnigt. Som svenska Fart Magazine (som får mina amerikanska vänner att garva ihjäl sig) eller Honda ***** (tror jag det var - som alltså heter nåt annat i Sverige). Vi har ju finskspråkiga medlemmar - hur ligger det till?
allan
tycker själv att dom kunde varit lite mer kreativa om dom nu tvunget skulle byta namn.... man kommer nog få lite konstiga blickar i kassan när man köper en tidning som heter "body" med en halvnaken karl på framsidan, fattas bara ett "lotion" efter huvudtilteln... :D blir tumme ner för det namnet om du frågar mig.
Blir nog värre om du både slänger fram en "Body" och sedan samtidigt köper lite lotion.
Nitrometan
2004-12-12, 19:59
"Kropp"? Ska tidninngen heta kropp? För att hedra den bortgångne Göran Kropp?
Tur att man har lagt ner prenumerationen för flera år sen...
Svenska BMW-klubben (mc) har en klubbtidning som heter "Bumsen". Av nån anledning så kallades de gamla boxer-BMW:arna för "bumse" på svenska. Medan verbet "bumsen" på tyska mest är nåt som används i porrfilmer.
Nä. "Kropp" låter lite för fjolligt och kroppsfixerat. Nu ska de säkert bli mer mainstream oxå. :furious: :insane:
mini_Arnold
2004-12-12, 20:02
Jag köper den i varje fall inte - tjuvläser bara
JustinCredible
2004-12-12, 20:46
Om nån frågar säger jag väl att jag inte bryr mig... fast egentligen bryr jag mig rätt så mkt. För det första är det tradition. För det andra så blir det ännu mer übergay att köpa den om det står BODY. "Kraftsport" hjälpte faktiskt när man skulle köpa ett lösnummer :)
För det tredje så känns det bara onödigt att byta så.. nu smälter dom bara ihop med resten. "B&K" låter ju annorlunda än alla andra.
Vad är det för fel på det gamla namnet?
Känns som om det var 10 år sen det senaste bra B&K-numret utgavs iallafall. Nu är det en proteinreklamblaska som allt annat. Enda undantaget är väl Mowis spalt.
rätt kasst att byta, är det bara jag som säger "BEÅKÅÅ" istället för "BEKÅÅ"
Du är inte ensam. :)
Fast jag tror jag säger båda, hmm.
Tycker snarare att de borde arbeta mer på innehållet än att bara byta namn. Bara att spackla upp liket gör det inte levande.
Någon annan än jag som vill ha ett alternativ till BK (Body), något i stil med Offside fast för bodybuilding, fitness och kraftsport?
. Enda undantaget är väl Mowis spalt.
Halva hennes spalt, resten får man läsa på hennes hemsida. :D
Nu har man börjat få tillbaka kraftsporten i viss mån och så byter man namn till Body.
antar att dom byter från bodybuilding & kraftsport till Body för all invasion av dessa j-vla fitness nissar ;) :thefinger
Lillgrabben
2004-12-12, 21:43
Det saknas ett alternativ i pollen, iallafall för mig...
Jag har aldrig köpt blaskan & tror mig inte heller komma att göra det.
Däremot så har jag bläddrat igenom nåt nummer som ngn kompis har köpt & innehållet har befäst mitt "ointresse" av tidningen.
För oss som inte är intreserade av BB samt AF speciellt mycket utan inriktar oss på kraftsporten så finns det tyvärr inte så mycket läsvärt i tidningen.
En tidning som jag skulle vara seriöst intreserad av att inneha en prenumeration på är Powerlifting USA men den är tyvärr lite väl dyr att importera till Sverige....
MVH
Metal_boy_
2004-12-12, 21:48
B&B kunde dom bytt till om dom ska ta bort kraftsporten (Body&Building) o haft kvar smma loggotype, då hade det inte märkts lika mycke
Det saknas ett alternativ i pollen, iallafall för mig...
Kan man få ett förslag kanske då?
allan
Lillgrabben
2004-12-12, 21:56
Kan man få ett förslag kanske då?
allan
Vid närmare eftertanke så är nog alternativ nr 3 "Jag bryr mig inte" mest rätt för mig.
Synd att det inte finns ngn intressant kraftsportartidning i handeln i Sverige.
Iofs så finns SSF.s Nya Power som är ganska okej, men en oberoende blaska skulle sitta fint med!
MVH
Vad tycker vi om det? Är det en händelse så fjantig att det bara inte finns, eller är det vad man kan vänta av männen som tror att allt låter bättre på "amerikanska"....Jag är själv oerhört negativt inställd till att byta bort dels etablerade namn och dels att allting ska heta på utrikiska. Och jag kommer att sakna "kraftsport"..
allan
Är Body så mycket mer utrikiska än Bodybuilding&Kraftsport Sportsmag?? ;)
Är väl bara kraftsport som är svenskt i det namnet. Tycker faktiskt att B&K Sportsmag är aningen förlegat och gammalt. Är nog på tiden med ett nytt namt och en ny logotype om man vill nå ut till nya kunder. Lite enklare och tydligare namn på tidningen helt enkelt.. Får väl se i januari om det är några större förändringar.
Iofs så finns SSF.s Nya Power som är ganska okej, men en oberoende blaska skulle sitta fint med!
MVH
OT Ska inte den också byta namn?
Varje gång något företag eller organisation ska byta namn så brukar det kosta väldigt mycket pengar och eftersom B&K tydligen inte har resurser som räcker till så verkar det mysko att de har pengar över för en total namnändring.
Lillgrabben
2004-12-12, 22:22
OT Ska inte den också byta namn?
Jag tror det.
Den kommer att komma ut som både en E-tidning & som en papperskopia. Tyvärr så blir det färre nummer av den tryckta varianten än vad det har varit förut (om jag har förstått det hela rätt)!
:)
Vi väntar ett år och ser om namnbytet gjort så fler köper tidningen, om försäljningen går ner eller om den är oförändrad. Sen kan vi säga om det var bra, dåligt eller totalt onödigt :D
Jag röstar på det sista alternativet, varken bättre eller sämre.
Kom på en sak, med lite mer lack och läder i sommarnumret skulle den ju sälja skitbra på arvikafestivalen.
Är Body så mycket mer utrikiska än Bodybuilding&Kraftsport Sportsmag?? ;)
Är väl bara kraftsport som är svenskt i det namnet.
Antar att de inte tyckte namnet KK var särskilt passande ;D
Krokodil
2004-12-12, 23:51
Det finns väl en renodlad lyftartidning utgiven av tyngdlyftningsförbundet som heter just "Kraftsport" eller är den nedlagd?
På det glada 80-talet fick man hem denna spännande svartvita publikation i brevlådan varje månad om man hade tävlingslicens.
Jag undrar mest om dom har marknadstestat "Body" som namn på en tidning om styrketräning/fitness.. på pappret ser det ju "bra" ut...men om man hade pollat mig så hade jag gett tummen ner, just för att det blir lite.. associationsfel?
"Body" är helt enkelt för slätstruket och pajjigt.
Med tanke på att det är ett, inte så lite heller, pajjigt namn så är min gissning att dom kört av namnet "internt" - med vänner och bekanta. Skulle det nu vara en marknadsförings/PR/reklambyrå som tagit fram det och tagit normaltaxa för ett sånt jobb...så var det inte värt pengarna. Det är min personliga åsikt iallafall.
Jag kommer att fortsäta kalla den Bee-åå-kåå.
Bryr mig mer om ett värdefullt inre än något glassigt yttre.
Det utlovades mer innehåll i samma veva som namnbytet. Får väl hoppas på det, och att innehållet inte blir lika "marknadsanpassat" som namnet.
Jag förstår att de vill fånga upp fler läsare och ett mer slätstruket namn tilltalar fler icke redan frälsta.
Inte en jävel som vill svara på min fråga... :D
Vad tror ni om en Offside-liknande tidning för bodybuilding, fitness och kraftsport. Ni vet där intervjuerna är mer än 300 tecken. Och kanske handlar om mer än om en yttre del av biceps.
:thumbup: eller :booty:
Det finns väl en renodlad lyftartidning utgiven av tyngdlyftningsförbundet som heter just "Kraftsport" eller är den nedlagd?
På det glada 80-talet fick man hem denna spännande svartvita publikation i brevlådan varje månad om man hade tävlingslicens.
Uppdelad i två tidningar, Tyngdlyftaren och New Power som ska byta namn till Svensk Styrkelyft (Prata om onödigt byte av namn och dålig titel.)
Förövrigt synd att de förbunden inte kan dela på en tidning då målgruppen inte är så stor och i mycket är den samma.
Inte en jävel som vill svara på min fråga... :D
Vad tror ni om en Offside-liknande tidning för bodybuilding, fitness och kraftsport. Ni vet där intervjuerna är mer än 300 tecken. Och kanske handlar om mer än om en yttre del av biceps.
:thumbup: eller :booty:
Vill någon läsa så mycket mer än 300 tecken om de flesta byggarna? :D Seriöst så vore det kanske intressant med längre artikelserier och bildreportage där man inte styrs lika mycket av sponsorer och fotografer, flikar man in en hel del vettiga träningskolor så har man kanske möjlighet att få en upplaga som gör att man inte går allt förmycket back.
Förslagsvis med hobbyskribenter rakt igenom och baserat på nätet i någon form men de sidor som redan finns av den typen brukar försvinna eller tyna bort efter ett tag.
Man kan ju alltid lägga upp ett reportage här om man har något att rapportera om iofs.
Det är ju bra, då kanske Gladiatorerna1 kan hitta deras hemsida på egen hand i fortsättningen.
:D :D
Vill någon läsa så mycket mer än 300 tecken om de flesta byggarna? :D
True that. :D
Vore ju onekligen ett roligt projekt att ha vid sidan om. Fler som skulle vilja läsa en sådan tidning? Känns som det finns ett hål att fylla på marknaden. Man kan ju börja med att göra den som pdf-tidning eller liknande. Det är ju alltid trevligt att åtminstone kunna skriva ut tidningen om man nu inte skulle trycka den på tryckeri.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.