handdator

Visa fullständig version : Uppföljare till raka eller ej tråden!

Arnesson
2004-12-09, 20:17
Vill inte kapa raka eller ej tråden, så skapar en ny.
Denna tråden riktar sig till pojkar (eller män som vissa tror de är :D )

Är ni fåfänga?
Vad gör ni för erat utseend?
Rakning, Vaxning, Tandblekning, Solarie, Plocka ögonbryn, Rengöringskrämer, Smink, eller vad ni nu håller på med :)

Så, skriv vad ni gör för erat utseende nu! Träningen behöver ej nämnas.

Megatuttarna
2004-12-09, 20:20
Jag kan tänka mig börja använda krämer för ansiktet så hyn mår bra, nån som kan rekommendera nåt?

Griip
2004-12-09, 20:20
Borstar tänderna varannan dag ungefär, så ofta jag orkar/kommer ihåg. Klipper bort håret och rakar mig varannan vecka ungefär. Hårborttagning? Vad är det?

internethjälten
2004-12-09, 20:21
Rakning, vaxning, solar solarie alt redig sol på sommaren, låtit ngn tatuera mig, ordnat gluggen mellan framtänderna...

Arnesson
2004-12-09, 20:28
Jag kan tänka mig börja använda krämer för ansiktet så hyn mår bra, nån som kan rekommendera nåt?

Jag använder Aco Aniskstvätt från Apoteket samt Nivea Lotion från ICA. Inga dyra saker, men räcker bra för mig. Kör det morgon och kväll.

Yankeee
2004-12-09, 20:29
Rakning är det enda.

Hardcore_pb
2004-12-09, 20:38

Ansiktskräm kan jag rekomendera: Biotherm Home - Aquapower tycker jag är bra plus att den känns jävligt fräsch att använda, är dock inte så billig men man får vad man betalar för oftast

/Hardcore

Griip
2004-12-09, 20:44
Inga killar som tänkt svara?

Yankeee
2004-12-09, 20:46

Hur orkar du hålla på i varje tråd? Kasst självförtroende? Mår du bättre av att "se ned" på andra?

TCOG
2004-12-09, 20:47
använder schampo/balsam & borstar tänderna.

Hardcore_pb
2004-12-09, 20:50

Nää det är bara tjejer på detta forum du har kommit fel :thefinger

/Hardcore

Menigar
2004-12-09, 20:55
Jag rakar mig varje dag. Jag tvättar håret och kroppen varje dag.

Mer behövs inte. :rolleyes:

Allan
2004-12-09, 20:58
Tvättar mig med tvål och vatten, tvättar håret med jämna mellanrum, rakar mig i ansiktet ungefär varje dag, klipper mig ungefär en gång i månaden, smörjer in händer och fötter med fetkräm. Har lite skrot i öronen...

allan

Arnesson
2004-12-09, 21:08

Du är singel eller gammal gubbe va? :thefinger

RobbeliRobban
2004-12-09, 21:08
Borstar tänderna, kammar över där håret försvunnit, har helskägg så rakning behövs inte (förutom när jag tar bort allt 2-3ggr om håret) duschar och shampoo. tvättar kläder när de blivit lortiga.

Lepras
2004-12-09, 21:11

Oliv Naturell- kroppscreme, köpt på Åhlens :thumbup:

Zodd
2004-12-09, 21:12
Jag fixar frisyren med vatten, håller sålänge ingen rör håret.
Jag använder inga skönhetsprodukter (men ett antal hygienprodukter).
Rakar mig 1-2 ggr/vecka (växer sakta).
Klipper naglarna kanske 1 gång i veckan.
Borstar tänderna morgon och kväll, med tandkräm.
Dushar varje dag med vatten (men bara 2 ggr/vecka med tvål).

JJ
2004-12-09, 21:14
Utöver det vanliga använder jag bättre grejjer än tvål (Zirh :thumbup: ) och drar bort de 2 hårstrån jag har på ryggen då de växt ut. Trimmar lite hår ibland om jag är uttråkad.

Garnax
2004-12-09, 21:14
Rakar mig, vilket tar ca 1 timme per gång. Har en riktigt tunn skäggrand som följer käklinjen och sen runt munnen, tunnt tunnt hela vägen. Att se till att det blir så tunnt o gämt hela vägen är det som tar tid. Mest får man använda en liten sax och ta 1 strå i taget.

Plockar ögonbrynen, har ganska markerade/grova så det behövs.

Smörjer ansiktet med fuktande kräm, behövs efter rakning då det sliter ganska hårt att hålla på så.

Klipper mig med 4 veckors mellanrum...

Använder enbart snygga märkeskläder

Wahlgrenus
2004-12-09, 21:24
Behöver ha en jävligt bra gele, vax, annat

Av någon anledning har det visat sig att jag är grymt mycket snyggare med håret rakt upp (ja, babsen tycker det och det är allt som räknas).

Låter fulare än det är...

Behöver en bra frisyr så varför itne testa det. Behöver bara något som kan hålla upp håret. Har riktigt tjockt hår dessutom :/

scythe
2004-12-09, 21:43
Sköter min hygien som de flesta antar jag. Rakar mig med några dagars mellanrum då jag inte har så grov skäggväxt. Lite då och då tar jag bort hår där jag inte tycker att det hör hemma. Klipper mig för sällan.
Hårspray, baby!

Halldin
2004-12-09, 22:13
"Klipper" håret en gång om året, använder schampoo/balsam, rakar mig en gång i veckan kanske, jag har hårväxt mellan ögonbrynen så det åker bort, vaxar inte, tandbleker inte, solar inte solarie, använder inte rengöringskrämer eller smink, borstar tänderna ungefär varannan dag, använder väldigt sällan tops, använder inga hårvårdsprodukter (gelé, vax, spray, mousse), naglarna klipps kanske varannan vecka eller mer, duschar dagligen, går i stort sett alltid runt i tränings/joggingbyxor mest på grund av ekonomiska skäl (jag tokbulkade, gjort är gjort) men också för att det är bekvämt. Det är nog allt jag har att säga just nu.

Griip
2004-12-09, 22:13
Hur orkar du hålla på i varje tråd? Kasst självförtroende? Mår du bättre av att "se ned" på andra?

Ta det inte så allvarligt, använder man massa krämer och sånt så får man räkna med en liten pik här och där :D :cheers:

JustinCredible
2004-12-09, 22:16
Jag är i princip så fjollig man kan bli utan att vara en tjej. Nu blir det ett bubbelbad, en ansiktsmask bestående av jojoba foundation, Menaji honung, och lite Hanson julhits i hörlurarna.

http://server2.uploadit.org/files/NoahYeah-DSC07060.JPG

Halldin
2004-12-09, 22:20
Jag är i princip så fjollig man kan bli utan att vara en tjej. Nu blir det ett bubbelbad, en ansiktsmask bestående av jojoba foundation, Menaji honung, och lite Hanson julhits i hörlurarna.

http://server2.uploadit.org/files/NoahYeah-DSC07060.JPG
Patrick Bateman :hbang:

hum
2004-12-09, 22:47
ah perfekt, nu ska jag passa på att fråga lite grejer :)

Får grymt torr hud främst i ansiktet nu när det är kallt, dessutom har jag bara haft handtvål hemma de senaste veckorna, vilket kanske inte är det ultimata att tvätta övriga kroppen med ;)

Iallafall; Nån som har tips på
En duschcreme som är bra för torr hud
Nån slags ansiktstvätt och någon slags ansiktskräm

Helst något som finns på konsum eller apoteket, och billigt ska det vara.

Ontopic så duschar jag minst 1 gång per dag (tyvärr ofta 2ggr, huden gillar det inte), rakar mig när det behövs, fixar frisyren när jag inte bär keps, klipper mig varannan månad.

Edit: Kan tillägga att jag är en riktig fjolla som kan stå framför spegeln i timmar och älskar att köpa kläder haha, men det här med hudvård är jag rätt kass på. Tyvärr.

kim
2004-12-09, 22:52
JJ har du köpt zirth från gents ??? Får man isåfall fråga lite mer specifikt vilka produkter du använder och vad du tycker om dom/snabba leveranser från dom :)

alyosha
2004-12-09, 22:52
Bexid Acnekräm för de ****** finnarna som ploppar upp då och då, ändå :P
Propyless hudkräm - endast vattenbindande, utan fett. (rekommenderas "hum")
En halv burk gelwax i håret varje morgon :D

alle
2004-12-09, 22:57
-Borstar tänderna, två gånger om dagen.
-Duschar och schamponerar håret i princip varje dag.
-Rakar mig ett par gånger i veckan.
-Klipper mig ca en gång i månaden.
-Använder täckstift på stora hemska finnar.
-Använder ibland fuktgivande ansiktskräm, men det är mest när jag känner mig extra torr i ansiktet.

Känner mig inte direkt fåfäng eftersom jag utan problem kan gå till skolan med morgonfrilla och mjukisbyxor, men ska man ut på krogen gör man sig ju självklart iordning lite.

Muaytudd
2004-12-09, 22:59
Ansiktstvål för ansiktet
tvål för kroppen
Schampo för håret
Raklödder
Kräm för torr hy i ansiktet
kräm för fet hy i ansiktet
Kräm för ögonen
Pealing för ansiktet
Pealing för kroppen
Brus för aniktet
Brus för kroppen
4 olika vaxer för håret beroende på humör.
En hög olika parfymer beroende på humör.

Det mesta från Biotherm och loereal. Schampo från d:fi. Vaxer från crew och d:fi.

Bateman e en fjolla! Eller var det jag? :D

Arnesson
2004-12-09, 23:35
Ska väl skriva jag med, när jag starta tråden =)

Plockar ögonbrynen, får EN buska annars :D
Rakart mig när det behövs
Använder ansiksrengöring
Använder ansiktslotion
Rakar bort dumt hår på bröstet (läs bröstvårtorna)
Rakar de nedre regionerna.
Bortar tänderna
Använder vax om jag ej har mössa
Använder deodorant och parfym

Tror det var allt =)

Griip
2004-12-09, 23:35
OT: Klockren signatur Arnesson :cheers:

ceflower
2004-12-10, 02:40
Rakar mig ofta, använder bodyshops facescrub, bodyshops face wash, zirhs refresh (typ.. ansiktsvatten för dagligt bruk). klipper naglarna ofta, noppar ögonbrynen. Rakar hela kroppen på sommaren (utom huvudet). Styrketränar kostant, konditionstränar samt använder dyra jävla duschcremer och shampo för att hålla skinnet i bra skick.

Jag är sjuk.

wallie
2004-12-10, 12:04
Rakar mig innan jobb.. Om det inte vore för jobbet hade jag haft ett storslaget vinterskägg så här års :naughty: