Visa fullständig version : Ojämna övre trapezius...
Som sagt min högra övre trapezius är mycket synbart mindre än vänstra. Måste göra nånting åt detta nu då jag i dag efter axelpasset känner att vänstra trapezius fått mer träning (tröttare) :(
Vill gärna ha tips på hur jag ska träna för att komma upp i en jämn nivå (ser ganska dumt ut nu) övningar m.m?
<----OBS. bilden där är gammal så där syns det inte.
tack/Johan
Gå till en kiropraktor och knäck ryggen. Kör shrugs med skivstång.
pellepedal
2004-12-09, 19:54
Jag skulle snarare tipsa om att köra med hantlar, och kör tills den svagare inte orkar mer.
Med skivstång kan den svagare åka snålskjuts på den starkare.
Gå till en kiropraktor och knäck ryggen. Kör shrugs med skivstång.
mm faktiskt funderat på kiroprakter ..men ska jag verkligen köra shrugs med skivstång sen? inte bättre att köra endast höger med hantel?
Jag skulle snarare tipsa om att köra med hantlar, och kör tills den svagare inte orkar mer.
ja det va det jag kände efter att ha kört "drag till hakan" idag...vänstran fick nog jobba mest.
Inte om man kör jättestrikt, eller jo, lite givetvis. Själv hade jag nog kört stång iaf men beror på vad man är mest van vid så man vet hur mycket man kör.
du kan kanske prova att stå på en balansbräda när du kör?
om du har tillgång till sådana på gymmet där du kör. jag menar inte en sån jättebalansig. men jag har en som är lite trög eller vad man ska säga. det motverkar snedträning. fast när du redan är det. så måste du låta den svagare styra först.
det kanske kan vara ett alternativ?
Jag håller med Pelle. Kör med hantlar.
Sen så är alla människor olika stora på höger/vänster sida, ingen är 100% symetrisk. Häng inte upp dig på så små detaljer, jag tvivlar på att det är en så stor skillnad.
//Jörgen
Jag håller med Pelle. Kör med hantlar.
Sen så är alla människor olika stora på höger/vänster sida, ingen är 100% symetrisk. Häng inte upp dig på så små detaljer, jag tvivlar på att det är en så stor skillnad.
//Jörgen
tro mig, det är stor skillnad :cool:
tro mig, det är stor skillnad :cool:
Upp med en bild då så skall jag säga vad jag tycker.
//Jörgen
min vänstra sida e lite bulligare än den högra men dom kommer växa sig jämna, ba köra på strikt men tungt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.