Visa fullständig version : ökning av kalorier
blekfet2
2004-12-09, 18:53
kanske inte finns nå svar på denna fråga men jag har tidigare legat på cirka 1800-2000kalorier under en längre period....har under de senaste veckorna ökat mitt intag så jag har kommit upp i 3200kcal....har såklart lagt på mig fett...det jag undrar är om nån vet ungefär hur lång tid det kan ta för kroppen att få igång förbränningen (som såklart var nere i botten) ,att börja fungera igen så som den förhoppningsvis ska göra......??
172cm lång
82-84kg
vetefan min Bf??? (bilder finns på medlemsbilder)
tränar 4-5styrkepass i veckan samt 3-5cardio pass i veckan.
:eating: :whipped:
Du har ju ätit extremt lite! Varför det?
Ja, om du inte kvinna förstås.
Skulle räkna med minst några veckor upp till mer än en månad. Gjorde själv ett kortare försök att få igång förbränningen i slutet av sommaren, överåt kraftigt i 2 veckor och det var inte tillräckligt. Tappade typ 2-3 kg vatten när jag sänkte intaget igen, men efter det stod det stilla. När jag gjorde ett nytt försök i höstas låg jag på 4000-4500 kcal i 5 veckor, vilket verkade vara tillräckligt eftersom vikten därefter stod stilla när jag gick ner till 3000 kcal (säkert 2000 kcal mer nettoenergi än när min metabolism var som lägst).
blekfet2
2004-12-11, 18:42
är så satans kass på att äta...har alltid varit det...inte mycket för mat =/
aha...ok......kanske borde se över å nästan öka 1000kcal till för att se vad som händer då....usch sånna problem man har =D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.