handdator

Visa fullständig version : SÅ JÄvla GÖtt!!

Thony
2004-12-09, 14:31
Blev uppsagd igår, med två veckors betalning(vara hemma) Sen är det a kassa som gäller tills ja hittat ett annat jobb..

TRO inte att ja är LAT eller att ja INTE vill jobba, det var bara det att jag vartrivdes som fan, mådde riktigt dåligt varje dag ja skulle till det här jobbet.Ja hade gått länge å funderat på att säga upp mej, men då mister ja allting, 45 karens dagar rätt mkt det..Samma dag som ja hade tänkt , NU skiter ja i allt, ja säger upp mej,ja vill inte må så här dåligt längre, ja sjukanmäler mej, tänker gå fram till "chefen" å säga att ja vill sluta.Väl där händer det som jag VELAT länge.Han drar fram två papper på angående att ja inte får fortsatt ´jobb JAAAAAA...Ja tänker FAN VA GÖTT.Men måste ändå hålla god min för fanskapet.

// Känns som en sten släppt från mitt bröst..

:cheers: ville bara skriva av mej.

Shadow Warrior
2004-12-09, 14:34
Låter bra det där...

Men du låter lite väl "seriös" tycker jag... själv skulle jag tex ALDRIG jobba på MCdonnalds bara för att jag blev arbetlös...... (jag läste mellan raderna lite där :D )

Metal_boy_
2004-12-09, 14:34
bara att fälla ner pungen och landa :bow:

Thony
2004-12-09, 14:35
Låter bra det där...

Men du låter lite väl "seriös" tycker jag... själv skulle jag tex ALDRIG jobba på MCdonnalds bara för att jag blev arbetlös...... (jag läste mellan raderna lite där :D )

haha det var inte mc donalds om ja säger så.. Men va ska man göra då ? Ja menar HADE ja själv sagt upp mej hade ja fått 45 dagars karens, hur skall ja då har råd med tonfisk å prottepuvler :D

Thony
2004-12-09, 14:37
bara att fälla ner pungen och landa :bow:

Kl är 14:40 jobbar inte du ;)

stefannn
2004-12-09, 14:45
Låter bra det där...

hoppas du skämtar eller bor hemma hos mamma och pappa....
för den där attityden kan man faan inte ha...

edit: så att det stog för att jag blev arbetslös... kanske du skulle ändra åsikt om du verkligen blev det

Shadow Warrior
2004-12-09, 15:18

edit: så att det stog för att jag blev arbetslös... kanske du skulle ändra åsikt om du verkligen blev det

Du får sjunka så lågt du vill men dra inte ner mej.

För övrigt är jag arbetlös... gör bara lite inhopp lite då och då nu.... får inte nån riktig anställning föränn mars typ. So what? Ska jag bli en MC slav för det heller?

Jense
2004-12-09, 16:12
så man ska ta vilket jobb som hellst bara för att tjäna pengar? i helvete heller. om man vantrivs med sitt jobb bör man tänka över sin situation.. bättre att va lycklig och fattig än halvfattig och må skit..

bra att du blev uppsagd.. personalbrist som orsak right?

Thony
2004-12-10, 08:37
[QUOTE=Jense]så man ska ta vilket jobb som hellst bara för att tjäna pengar? i helvete heller. om man vantrivs med sitt jobb bör man tänka över sin situation.. bättre att va lycklig och fattig än halvfattig och må skit..

Exakt det var så ja kände det som..VANTRIVDES..

bra att du blev uppsagd.. personalbrist som orsak right?

Nej ingen personalbrist, fick inte förlängd provanställning, chefen tyckte inte det hade "klaffat" hahah..Konstigt..Misskötte mej inte men dom trodde dom kunde ge mej hur mkt skit som helst, så ja blev tvingad att jobba lver varenda jävla dag, så till slut sket ja i det bara.GICK hem när ja slutade helt enkelt.

Själv då ? Fortfarande arbetslös ?

Yankeee
2004-12-10, 08:41
Alltid lika skönt att få sluta på ett jobb som man inte gillar :D
Själv slutar jag 30/12, väntar med spänning.

Slartibartfast
2004-12-10, 10:00
GÖTT!

"working jobs we hate, so we can buy shit we don't need." :nono:

Prankie
2004-12-10, 10:08
Jag älskar att jobba. Några minuter jobb och bara fylla ut tomrummet med anime. :D

Shadow Warrior
2004-12-10, 11:01
Jag älskar att jobba. Några minuter jobb och bara fylla ut tomrummet med anime. :D

Amen to that Prankie! Och lägg till en liten dos tvspel med så... :thumbup:

Thony
2004-12-10, 13:55
GÖTT!

"working jobs we hate, so we can buy shit we don't need." :nono:

Papa roach ?

Thony
2004-12-10, 13:56
Alltid lika skönt att få sluta på ett jobb som man inte gillar :D
Själv slutar jag 30/12, väntar med spänning.

vad har du gjort/anledning till att du skall sluta ?? ERKÄNN GÖTT

J.Saarela
2004-12-10, 13:58

Jag hade inte heller ställt mig och stekt burgare.....inte en chans

Henke
2004-12-10, 14:24
Varför ska man inte ta det jobb som finns?
Är det bättre att leva som en parasit på samhället?
Jag skulle och har tagit skitjobb för att inte vara arbetslös och tycker att alla ska göra samma sak.

MVH

Shadow Warrior
2004-12-10, 14:31
Skitsnack.... låter som fascism det där för mej... alla ska jobba så att en liten massa kan ha det bra...

Sen så kanske du vet att det är svårt at byta jobba om man redan har en anställning... att ta ett skitjobb som ger mindre pengar än det bidrag man JOBBAT IHOP kan vara motverkande på fler sätt.

Prankie
2004-12-10, 15:08
Papa roach ?

Edward Norton ;)

Henke
2004-12-10, 15:16
Nu förstår jag dig inte shaddis, om du inte är nöjd med arbeta så att ngn företagre blir rik och fet får du väl starta eget och jopbba åt dig själv.
Men att gå hemma och slöa när det finns arbete är i mina ögon inte vidare snällt mot dem som arbetar med saker de kanske inte gillar, om alla skulle göra det de tyckte var kul så skulle ingen byta blöjor på dig på hemmet.

//Henrik

Medusa
2004-12-10, 15:48
Om man inte kan arbeta pga handikapp, depression, etc, då accepterar jag det, men är man ung, vital, kan lyfta vikter men inte kan jobba :nono:

Varje lov har jag arbetat, sedan jag var 14 år, det har varit riktigt tunga skitjobb, lönen var väldigt blygsam, men de grovjobbarna som fanns där lärde mig en hel del om arbetsmoral och ta hand om sig själv.

Shadow Warrior
2004-12-10, 16:13
Nu förstår jag dig inte shaddis, om du inte är nöjd med arbeta så att ngn företagre blir rik och fet får du väl starta eget och jopbba åt dig själv.
Men att gå hemma och slöa när det finns arbete är i mina ögon inte vidare snällt mot dem som arbetar med saker de kanske inte gillar, om alla skulle göra det de tyckte var kul så skulle ingen byta blöjor på dig på hemmet.

//Henrik

Jag jobbar så mycket jag klarar av och jag har ALDRIG tackat nej till ett jobb, men jag säljer mej inte för slavlöner.

Metal_boy_
2004-12-10, 16:17
om jag säger som så...att jag hade varit glad om jag över huvud taget kunde jobba som en normal människa :(

bosse_brutal
2004-12-10, 19:15
stör mig på folk som hellre går på bidrag än jobbar, pga att de inte vill ta jobb som de inte anser är värdefulla nog.
personligen så tyckert jag att alla som kan, ska få jobba för sina bidrag om de vill ha några, en typ av samhällstjänst skulle man ju kunna kalla det.

Jishuku
2004-12-10, 21:39
Är verkligen svårt att få jobb här, förutom på skitställen som McDonalds.. och där jobbar jag inte av en anledning: emot mina principer.. jag vill inte att McDonalds ska finnas, så inte tusan ska ja hjälpa dom.
Så jag får Alfa-kassa tillsvidare.. men jag sitter inte bara hemma, utan jag jobbar ideelt på en radiostation tillsvidare, medans jag söker jobb då och då. Var först på ett lager, men vantrivdes där, så ja slutade. Tycker inte man ska vara på något ställe där man mår dåligt, att ta hand om sig själv handlar väl inte om att slita tills man dör. Då tar man ju INTE hand om sig själv.

Shadow Warrior
2004-12-10, 23:22
stör mig på folk som hellre går på bidrag än jobbar, pga att de inte vill ta jobb som de inte anser är värdefulla nog.
personligen så tyckert jag att alla som kan, ska få jobba för sina bidrag om de vill ha några, en typ av samhällstjänst skulle man ju kunna kalla det.

Men du är ju bara en liten fjortis....

Sen så jobbar jag ihop mitt bidrag... det är därför jag får bidrag.... och när jag nu får 8500 i månaden så vill jag inte byta det emot MCdonnalds eller likartat för då skulle jag må psykiskt dåligt samt få mindre pengar och vid eventuell anställning skulle jag sen få svårt att byta tillbax till mitt vanliga jobb när jag får det erbjudandet.

bosse_brutal
2004-12-11, 00:39
så nu är man fjortis för att man inte tycker om folk som åker snålskjuts på det som är kvar av den svenska välfärden...

A-kassa är väl en sak, men folk som hellre lever på socialbidrag hela livet för att det är emot ens principer att ta sämre betalda jobb än en chefstjänst på skandia...

Prankie
2004-12-11, 01:37
Jag har ju haft konstiga jobb och även levt på social bidrag i ett par månader när jag just flyttade hemifrån. För det första så tycker jag att man få för mycket pengar. 3500 + hyra och evetuella räkningar som försäkring och el. Eftersom jag inte festa nånting och de enda utgifter jag har är mat och gymkort är det ganska generöst med pengar. Det fanns ingen anledning att skaffa jobb, dessutom måste jag tjäna efter skatt över 3500 + hyra + alla räkningar för att kunna få en spänn över, vilket var omöjligt då jag pluggade samtidigt. Så istället levde jag på "existens minimun" och sparade undan 500-1000 spänn per månad.
Så ta bort hälften av stålar så man måste göra nånting för att klara sig i samhället, i KINA var det 4 spänn bidrag per barn när jag växte upp, inte var det nån som klagade. ;)

chidde
2004-12-11, 01:42
jag har jobbat på burger king i 8 månader och slutar nu på egen begäran pga studier. under dessa 8 månader har jag fått lära mig en hel del, inte bara jobbet i sig (tro mig, det finns mkt att lära där) utan hela personligheten och attityden har fått sig en omgång
pengarna jag spenderar har fått ett värde, jag ser inte ner på någon eller något jobb, jag har helt enkelt blivit en bättre människa

alla har inte en farsa som é vd för nåt stort framgångsrikt företag,
därför borde man förstå att man inte kan få ett skrivbordsjobb direkt efter studenten

vad hade du velat svara på den här frågan: vad gör du nuförtiden?

1. jag é arbetslös, lever på bidrag och väntar på att något som passar ska dyka upp eftersom jag vägrar svälja min stolthet och ta ett skitjobb

2. jag jobbar på mcdonald's/burger king, det é väl sådär... men man måste väl börja nånstans?

man måste ha varit i helvetet för att uppskatta livet i paradiset

Yankeee
2004-12-11, 03:26
vad har du gjort/anledning till att du skall sluta ?? ERKÄNN GÖTT

Det är tråkigt. Mer anledning än så behöver jag inte :D

Shadow Warrior
2004-12-11, 09:31
men folk som hellre lever på socialbidrag hela livet för att det är emot ens principer att ta sämre betalda jobb än en chefstjänst på skandia...

Det har du helt rätt i men det kommer alltid att finnas hopplösa fall...

Man ska ju inte glömma bort heller att dom flesta är arbetlösa pga av att det inte finns några jobb. Så många är det nog inte som är hemma bara för att dom är slöa....

Vi har ju faktiskt haft en arbetlöshet på 3% förut.....

Shadow Warrior
2004-12-11, 09:34
Jag har ju haft konstiga jobb och även levt på social bidrag i ett par månader när jag just flyttade hemifrån. För det första så tycker jag att man få för mycket pengar. 3500 + hyra och evetuella räkningar som försäkring och el. Eftersom jag inte festa nånting och de enda utgifter jag har är mat och gymkort är det ganska generöst med pengar. Det fanns ingen anledning att skaffa jobb, dessutom måste jag tjäna efter skatt över 3500 + hyra + alla räkningar för att kunna få en spänn över, vilket var omöjligt då jag pluggade samtidigt. Så istället levde jag på "existens minimun" och sparade undan 500-1000 spänn per månad.
Så ta bort hälften av stålar så man måste göra nånting för att klara sig i samhället, i KINA var det 4 spänn bidrag per barn när jag växte upp, inte var det nån som klagade. ;)

Men då hade du ju ingen bil och så... lägg till det så hade du plötsligt haft jävligt dåligt med pengar... och man behöver bil för att kunna ta alla tillgänliga jobb.

Nä det var nog ingen som klagade i Kina... Kina är ju stabilt som Göran sade :D