Visa fullständig version : Är siepen sjukt vältränad ?
Hardcore_pb
2004-12-09, 12:44
http://expressen.se/index.jsp?a=216582
Enligt han själv så är han ju det :D
Haha, fan va pinsamt!
killen har några kg muskler oså 0 % BF, WOOOWWW då är man "helt sjukt vältränad!!"
Fjantigaste kommentaren på länge...
Lasse Kongo
2004-12-09, 12:53
I mina ögon så ser han definitivt inte otränad ut....
Att vara vältränad innebär ju inte för alla att man måste väga 120kg stenhård.
Peter har fmodligen inte det som mål att se ut som en broiler.
Var inte Gunde vältränad? I mina ögon var Gunde sjukt vältränad, men han hade inte spec mkt muskler heller.
Man får ju inte glömma att han är ganska gammal, ser jag uyt sådär när jag är 40+ är iallafall jag nöjd :D
J.Saarela
2004-12-09, 12:56
Han är mycket vätränad.
hur kan man bli så vältränad av att bara gå i trappor osv, har han supergener eller har det med hans låga bf% att göra?
jag kämpar 4 dagar i veckan på gymmet och har inte ens hälften så bra kropp
Überbiffen
2004-12-09, 13:01
I mina ögon så ser han definitivt inte otränad ut....
Att vara vältränad innebär ju inte för alla att man måste väga 120kg stenhård.
Peter har fmodligen inte det som mål att se ut som en broiler.
Var inte Gunde vältränad? I mina ögon var Gunde sjukt vältränad, men han hade inte spec mkt muskler heller.
:thumbup:
Edit: jag anser att jag är vältränad men samtidigt att jag har en kass fysik.. om ni nu förstår hur det har med saken att göra.
Jag har en arbetskamrat som för några dagar sedan beskrev PS som "biffig". Så i vanligt folks ögon är han nog närapå sjukt vältränad.
Ka Peter Siepen är riktigt vältränad , stark smidig , säkert grymmt bra kondis och lågt BF ..
Byggare har oftast en insöad syn på vad som är vältränat.
Siepen skulle smiska de flesta på fingrarna här i villken sport som helst som inte är en ren styrkesport.
Sen progammet som han skall vara programledare riktar sig emot motionärer
och folk som tränar för att må bra , tycker han passar perfekt som programledare där.
Förstår ändå inte varför "hjulet" skulle träna "nästan hela överkroppen". Aja, vill man bara ha lite motionsträning så visst, skadar ingen. Hoppas bara inte nån dum jävel försöker bli biff genom att gå i trappor :whipped:
Undrar hur stora armar han har på bilden :D
/adde
Förstår ändå inte varför "hjulet" skulle träna "nästan hela överkroppen". Aja, vill man bara ha lite motionsträning så visst, skadar ingen. Hoppas bara inte nån dum jävel försöker bli biff genom att gå i trappor :whipped:
Bättre än att inte träna alls.
mini_Arnold
2004-12-09, 13:23
:thumbup:
Edit: jag anser att jag är vältränad men samtidigt att jag har en kass fysik.. om ni nu förstår hur det har med saken att göra.
Jadå, ost kan man aldrig få för mycket av.:D
Man kan se vältränad ut utan att för den skull VARA det. Och vice versa
RobbeliRobban
2004-12-09, 13:38
Gud vad less jag blir. Varför kan de inte ha någon vettig programledare? "vardagsmotion" blaj, hur många blir vältränade av att ta trappan istället för hissen? Det blir ju 2minuters tv-tid att berätta om sånt, fan skit jävla fjolla. O titta på mig jag är mager, därför vet jag allt om träning.
tycker de borde ha tex. Jörgen Ljungberg som programledare så att gemene man kan lära sig något vettigt. annat än lättsam underhållning, gå i trappor och hur man beter sig som en halvgay, som det kommer bli med Peter Siepen.
Undrar hur stora armar han har på bilden :D
/adde
:D
Skicka PM till Slarti så kan du nog få svar på det. ;)
Hardcore_pb
2004-12-09, 13:55
jag tycker absolut inte han är i dålig form eller så men ordet sjukt vältränad var enligt mig att ta i ;)
Hade räckt med vätränad...
/Hardcore
Karl_alfred
2004-12-09, 13:59
Löjligt att säga att han inte är vältränad!
Metal_boy_
2004-12-09, 14:04
han e grymt hård för en svensson...bra fysik me...har för mig nån gång att han sa att han endast simmade nån gång ibland
Gud vad less jag blir. Varför kan de inte ha någon vettig programledare? "vardagsmotion" blaj, hur många blir vältränade av att ta trappan istället för hissen? Det blir ju 2minuters tv-tid att berätta om sånt, fan skit jävla fjolla. O titta på mig jag är mager, därför vet jag allt om träning.
tycker de borde ha tex. Jörgen Ljungberg som programledare så att gemene man kan lära sig något vettigt. annat än lättsam underhållning, gå i trappor och hur man beter sig som en halvgay, som det kommer bli med Peter Siepen.
Haha, men vänta nu han var väll bara metrosexuell?
RobbeliRobban
2004-12-09, 14:11
Haha, men vänta nu han var väll bara metrosexuell?
jag har hört rykten att det inte handlar vare sig om halv- metro- el dyl. Utan att det kanske löps hela linan ut på den fronten.
Handlar vältränad bara om hur mycket muskler man har? Sönder dopade byggare som inte kan gå i trappor utan att frusta är väll knappast vältränade?
Stark med hyffsad kropp och kondis som en häst är enligt mig vältränad.
han är riktigt tränad... fan inte illa att ha sådann fysik och inte träna på gym utan bara använda sig av tex. trappor (köra vader osv. osv.), såg ett program då hängde han sig i en fet jävla gren på ett träd mitt i en park och körde chins.. fantasin är inte dålig hos killen!
Han är i bra form, riktigt bra form!
mvh stenis
han e grymt hård för en svensson...bra fysik me...har för mig nån gång att han sa att han endast simmade nån gång ibland
Det är nog sant att han bara simmar någon gång då och då.... Men han glömde nog nämna alla de timmar han spenderar på gymet varje vecka... ;)
Men visst är han vältränad... helt sjukt vältränad till o med!!
Det är nog sant att han bara simmar någon gång då och då.... Men han glömde nog nämna alla de timmar han spenderar på gymet varje vecka... ;)
Men visst är han vältränad... helt sjukt vältränad till o med!!
ne, tror faktiskt inte att han gymmar.. inte regelbundet iaf.. använder sig mycket av sin egen kroppsvikt. typ som när han gjorde chins i en trädgren i en park i sthlm.. menar, de är vad han gått ut o sagt i TV iaf (att han inte tränar på gym dvs.) och jag menar, så kåta som folk är i pengar idag hade väll folk på hans gym i sådanna fall ringt pressen för att upplysa om att han faktiskt gymar! :D
mvh stenis
såg ett program då hängde han sig i en fet jävla gren på ett träd mitt i en park och körde chins.. fantasin är inte dålig hos killen!
Jo, hade aldrig kunnat komma på det själv.. :rolleyes:
ne, tror faktiskt inte att han gymmar.. inte regelbundet iaf.. använder sig mycket av sin egen kroppsvikt. typ som när han gjorde chins i en trädgren i en park i sthlm.. menar, de är vad han gått ut o sagt i TV iaf (att han inte tränar på gym dvs.) och jag menar, så kåta som folk är i pengar idag hade väll folk på hans gym i sådanna fall ringt pressen för att upplysa om att han faktiskt gymar! :D
mvh stenis
Det är väl ingen hemlighet att han gymmar regelbundet?
Tro inte allt ni läser eller ser på tv.
Som programledare för ett hälsoprogram?
Ja varför inte? han kan ju inte vara sämre än många som redan är det.
Har man bra experter och en bra redaktion så kan ju vem som helst som har lite tv-vana leda ett sådant program.
Diskussioner om ev sexuell läggning kan ni lägga ner på en gång. :nono:
mvh stenis
Till saken hör att han har varit stammis på SATS i Stockholm och tränat där hur ofta och hur mycket som helst! ;)
Var han tränar i dagsläget vet jag inte.. Master Trainer Gym kanske, där han kan smyga runt ifred... :D
bear.flowertwig
2004-12-09, 16:21
jag har hört rykten att det inte handlar vare sig om halv- metro- el dyl. Utan att det kanske löps hela linan ut på den fronten.
Va!? Verkligen?! Är det sant??? :eek: :eek: :eek:
:rolleyes:
RobbeliRobban
Ja, Jörgen Ljungberg hade varit intressantare helt klart.
Men tänk på att det där är nykläckta chansningar mot en växande industri (hälsoindustrin) som är tänkta att dra in reklamintäkter. Ingen har ännu hittat en riktig blockbuster i det här segementet - även om det här formatet redan konkurerat matlagningsprogrammen.
Om du jämför kunskapsnivån här inne (typ dextro/vassle efter träning) mot den hos den breda massan (gainomax) så är det en milsvid skillnad.
Genombrotten brukar bli med personligheter som kan popularisera djup kunskap. Tänk på att Staffan Heimerson skrivit Sveriges mest lästa böcker om svensk historia och inte någon av de professorer som ihärdigt klagar på hans faktafel så förstr du kanske hur jag menar..?
I övrigt tycker jag PS har en formidabel fysik som matchar hans utstrålning.
Lizard
Tänk på att Staffan Heimerson skrivit Sveriges mest lästa böcker om svensk historia och inte någon av de professorer som ihärdigt klagar på hans faktafel så förstr du kanske hur jag menar..?
I övrigt tycker jag PS har en formidabel fysik som matchar hans utstrålning.
Lizard
Herman Lindquist!!! För helvete! Inte Heimersson! Och det är ett jävla liv om alla faktafel kan jag upplysa om.
För övrigt har Peter tränat sen vi var små, han är uppvuxen i en riktig frisksportarfamilj och har väl knappt fått käka smågodis. Han tänker på vad han äter, han rör sig mycket och han oroar sig inte för saker han inte kan påverka. Dessutom är han en trevlig kille. Hans eventuella sexuella preferenser har väl INTE ett dugg med saken att göra.
allan
PS - det enda som stört mig är att han fortsatte vara "under fyrtio" i alla intervjuer,ett bra tag efter att jag fyllt fyrtio. Och han är lika gammal som jag...
Herman Lindquist!!! För helvete! Inte Heimersson! Och det är ett jävla liv om alla faktafel kan jag upplysa om.
För övrigt har Peter tränat sen vi var små, han är uppvuxen i en riktig frisksportarfamilj och har väl knappt fått käka smågodis. Han tänker på vad han äter, han rör sig mycket och han oroar sig inte för saker han inte kan påverka. Dessutom är han en trevlig kille. Hans eventuella sexuella preferenser har väl INTE ett dugg med saken att göra.
allan
PS - det enda som stört mig är att han fortsatte vara "under fyrtio" i alla intervjuer,ett bra tag efter att jag fyllt fyrtio. Och han är lika gammal som jag...
*aaaaarrggh!*
:em:
Klart det ska vara Linqvistarn och inte Heimerson!
Till råga på allt så har jag mött Lassie i just Heimerson hemma hos syrran på middag! Freudian slip eller bara Altzheimer light...?
Lizard
På bilden i länken ser han ju ut som en riktig tunnis, men sist jag såg honom i TV satt han i nåt diskussionsprogram med gaykläder som visade hela kroppen. Där såg han väldigt vältränad ut men han påstog att han minsan ALDRIG gymmar. Visste väl att det var en bluff!! :insane:
Jo, hade aldrig kunnat komma på det själv.. :rolleyes:
var väll för fan inte bara de jag mena, läs mellan raderna.. behöver la inte va så negativ lr hur? nykommen här så behöver du la fan inte hoppa på så som jag sett du gjort i flera inlägg... lugna dig..
På bilden i länken ser han ju ut som en riktig tunnis, men sist jag såg honom i TV satt han i nåt diskussionsprogram med gaykläder som visade hela kroppen. Där såg han väldigt vältränad ut men han påstog att han minsan ALDRIG gymmar. Visste väl att det var en bluff!! :insane:
Han har varit på tapeten i ett flertal trådar - bara att söka!
allan
Han har varit på tapeten i ett flertal trådar - bara att söka!
allan
Jag behöver inte söka, du och nån annan sa ju att han tränat på gym länge, och med tanke på hur han såg ut i programmet tror jag er. Men det låter ju konstigt att han skulle ljuga rakt ut i programmet, för det var det han sa. Men det spelar ingen större roll för mig nu :sleep:
Chopsuey
2004-12-09, 19:22
Om vältränad==smal så är han ju vältränad.
Inte svårare än så!?
mystic[-_-]
2004-12-09, 19:35
Jodå han har en bra fysik. Personligen tycker jag han är för "liten" men det där är klockren beach :thumbup:
Hardcore_pb
2004-12-09, 19:41
allvarligt nu sitter hela jävla kolo och lyfter upp peter till skyarna medans i en annan tråd så sitter hela kolo med samma folk och säger att brad är en liten fjant, tunnis, absolut inte vältränad osv. han lär vara minst lika vältränad som siepen !
Sen så har jag naturligvis inte ingen anning om deras kondition men troligtvis så har båda rätt schysst kondis...
/Hardcore
allvarligt nu sitter hela jävla kolo och lyfter upp peter till skyarna medans i en annan tråd så sitter hela kolo med samma folk och säger att brad är en liten fjant, tunnis, absolut inte vältränad osv. han lär vara minst lika vältränad som siepen !
Sen så har jag naturligvis inte ingen anning om deras kondition men troligtvis så har båda rätt schysst kondis...
/Hardcore
Skillnad på vältränad och stor.
http://www.colting.nu/galleri/landslagsklader.jpg
Är han t.ex vältränad?
/Hardcore
Mycket möjligt att Pitt är vältränad han också, men det var inte det den tråden handlade om.
isakssonmartin
2004-12-09, 20:01
har sett mr siepens själv nån gång och tyckte att han såg mkt ynklig ut kort och som han hade anorexia
Varför ska ni jämt klanka ner på folk som ni anser vara "små" ...han äger nog upp dem flesta på detta forum skulle jag tro!
Han är vältränad, och har en nice fysik...hans muskelsymmetri är fin som fan! Han är lite egen också, till personligheten och hans kläder...
"Endast döda fiskar följer strömmen..."
AndersHermansson
2004-12-09, 20:15
Siepen skulle smiska de flesta på fingrarna här i villken sport som helst som inte är en ren styrkesport.
Det kan man inte vara säker på. Man kan få det där utseendet ganska enkelt genom att träna ett år och sedan deffa.
Det kan man inte vara säker på. Man kan få det där utseendet ganska enkelt genom att träna ett år och sedan deffa.
Det kan man vara väldigt säker på. Och ja, det vet jag.
allan
Om någon är bättre på någon sport är ganska, för att inte säga väldigt ointressant för att avgöra hur vältränad någon är. Om det inte är t.ex hinderbana, men även där handlar det mycket om teknik.
Det viktiga i frågan är väl: Har han gett tillbaka Allans slips!?
Det viktiga i frågan är väl: Har han gett tillbaka Allans slips!?
:D Näpp - men nu är det fantamej dags!
allan
Men om vi antar att Peter Siepen skulle kunna ersättas av någon som bättre motsvarar förväntningarna som ställs på vältränad, samt har ambitioner att visa sitt nylle i rutan; vem är det då?
Mitt förslag är givetvis Gunde Svan.
Han har redan visat prov på vad han går för rent fysiskt, han är känd från andra program och han vet nog mer om träning och kost än vad som behövs för att leda ett hälsoprogram riktat till populaset. Kanske skulle det sistnämnda tala emot honom då han lär rekommendera gröt som boten på de flesta problem, ju större problem - desto mer gröt.
Gunde är bäst! Dessutom kanske mest klämkäck av alla, det får man på köpet.
Om någon är bättre på någon sport är ganska, för att inte säga väldigt ointressant för att avgöra hur vältränad någon är. Om det inte är t.ex hinderbana, men även där handlar det mycket om teknik.
Handlar inte teknik om träning då? Att vara vältränad handlar inte enbart om att ha enorma muskler.
Handlar inte teknik om träning då? Att vara vältränad handlar inte enbart om att ha enorma muskler.
.......va snackar du om?
Om någon är bättre än mig på fotboll så betyder knappast det att han är mer vältränad än mig. Om du kan hitta någonstans där jag har skrivit att vältränad och enorma muskler är samma sak ska jag bada naken i fontänen på sergels torg.
Att ha naturbegåvning är en sak. Men får att bli riktigt bra krävs träning. Även innom teknik.
Att ha naturbegåvning är en sak. Men får att bli riktigt bra krävs träning. Även innom teknik.
Men vad är det du inte förstår? Tränad och vältränad är inte samma sak.
Vill ni ha en ny tråd Gossar? Eller...? Ge fan i den här i såna fall och starta en sån!
allan
Vill ni ha en ny tråd Gossar? Eller...? Ge fan i den här i såna fall och starta en sån!
allan
Ber om ursäkt. Finns ändå inget att diskutera :D
Finns nog ingen som älskar sig själv så jävla mycket som han iaf.
Metal_boy_
2004-12-10, 00:14
Finns nog ingen som älskar sig själv så jävla mycket som han iaf.
det är väl skönt att han gör det? Med så jävla mycke folk som är så missnöjda me sig själva och har för höga krav på sig i dag, och folk tycker att man borde ändra sin självbild och börja tycka om sig själv för den man är så de e ju inget fel på det..det är fan kul att ha en person i rutan som är som honom...
det är väl skönt att han gör det? Med så jävla mycke folk som är så missnöjda me sig själva och har för höga krav på sig i dag, och folk tycker att man borde ändra sin självbild och börja tycka om sig själv för den man är så de e ju inget fel på det..det är fan kul att ha en person i rutan som är som honom...
Någon som hört "Man måste älska sig själv innan man kan älska någon annan?"
Ja, han verkar ju inte vara klar ännu. Eftersom han aldrig är stadgad.
Slartibartfast
2004-12-10, 10:16
Han SER åtminstone väldigt vältränad ut, ja.
Som sagt är Lance Armstrong sjukt vältränad, men knappast skulle han få speciellt mycket beröm om han postade i medlemsbilder.
vaddå bara för man äger 25-30 par skor som kille är man inte (halv)gay ;)
eller ? :angel:
andysurf
2007-05-10, 10:25
:hbang: Gud vad less jag blir. Varför kan de inte ha någon vettig programledare? "vardagsmotion" blaj, hur många blir vältränade av att ta trappan istället för hissen? Det blir ju 2minuters tv-tid att berätta om sånt, fan skit jävla fjolla. O titta på mig jag är mager, därför vet jag allt om träning.
Ok vardagsmotion är bra för att bränna fett. Man behöver inte stå på ett band i timmtal för att bränna fett. Men det borde du veta eller?
Ta cyklen istället för bilen, Allt sådant genererar att man får en bättre kondition. Jag tränar regelbundet på gym och folk har en förefattad syn på "vältränad"
Om du inte tycker att siepen är vältränad så hoppas jag att du lägger upp en bild på dig och visar oss vad vältränad är.
Sen finns det inget bättre än folk som står för det man är. Ok om man tycker att han ser gay ut. Men det vet han och står för det.
Testade själv ljulet igår och blev överaskat possitiv. Träningsvärken jag har i magen idag går inte att beskriva. Kör även bandet hemma när träningslusten trycker på. Funkar grymt bra det med. Så alla som "lipar över att peter siepen inte är sjukt vältränad borde kolla sig i speglen och fundera om" Han är ju trotts allt 43.............
Jag är imponerad!!!!!!!
Cerberus
2007-05-10, 10:30
grymt deffad e han iaf, trevlig verkar han också vara :)
vältränad skulle ja säga också, för tunn för min smak dock.
han har väl en bra fysik för sin ålder!!
Vissa bumpar slutar aldrig att förvåna mig.
Jag fick faktiskt titta väldigt länge på bilden, skuggnignen gjorde mig hela tiden osäker på vad som var muskler och vad som var dålig skuggning, men efter noga övervägande - Han är vältränad. Sjukt vältränad skulle jag nog inte säga, men vältränad!
Edit: Oj, jäklar vilken bump. Tyckte väl jag kände igen bilden.
Han är vältränad, väldigt vältränad.
Det är skíllnad på vältränad och biffig också.
Ka Peter Siepen är riktigt vältränad , stark smidig , säkert grymmt bra kondis och lågt BF ..
Byggare har oftast en insöad syn på vad som är vältränat.
Sen progammet som han skall vara programledare riktar sig emot motionärer
och folk som tränar för att må bra , tycker han passar perfekt som programledare där.
+1
Puuh tur att nån bumpa den här tråden, känner att jag inte riktigt kunde leva utan att få a de lav den här diskussionen som jag tydligen missa för x antal årsen.
Slartibartfast
2007-05-10, 11:15
Om du inte tycker att siepen är vältränad så hoppas jag att du lägger upp en bild på dig och visar oss vad vältränad är.
Får man inte påstå att någon inte är vältränad om man själv inte är mera vältränad?
corbendallas
2007-05-10, 11:51
:hbang:
Ok vardagsmotion är bra för att bränna fett. Man behöver inte stå på ett band i timmtal för att bränna fett. Men det borde du veta eller?
Ta cyklen istället för bilen, Allt sådant genererar att man får en bättre kondition. Jag tränar regelbundet på gym och folk har en förefattad syn på "vältränad"
Sen finns det inget bättre än folk som står för det man är. Ok om man tycker att han ser gay ut. Men det vet han och står för det.
Testade själv ljulet igår och blev överaskat possitiv. Träningsvärken jag har i magen idag går inte att beskriva. Kör även bandet hemma när träningslusten trycker på. Funkar grymt bra det med. Så alla som "lipar över att peter siepen inte är sjukt vältränad borde kolla sig i speglen och fundera om" Han är ju trotts allt 43.............
Jag är imponerad!!!!!!!
Grattis till årets trådlyft... *rolleyes*
Lövbiffen
2007-05-10, 12:01
:hbang:
Jag är imponerad!!!!!!!
Slå upp ordet ironi i ett lexikon, så kommer du se en liten bild på Robbelirobban/Diggler :thumbup:
Inte ofta han postar, men då han väl gör det så blir man inte besviken :laugh:
Han är vältränad, väldigt vältränad.
Det är skíllnad på vältränad och biffig också.
Hur definierar du vältränad?
Puuh tur att nån bumpa den här tråden, känner att jag inte riktigt kunde leva utan att få a de lav den här diskussionen som jag tydligen missa för x antal årsen.
Du var inte ens medlem då, n00b.
(;))
Hm, jag har ingen egendefinierad syn på vad vältränad är, precis som alla andra heller inte verkar ha. Han har säkert bra kondition, han har tveklöst lågt bf, och han har mer muskler än random Svensson. Låt gå - han är vältränad.
Anonym112
2007-05-10, 13:37
http://www.sthlmstil.se/050903b4s.JPG
... :MrT:
Om inte annat är han modig som vågar gå klädd som han gör..
ser ut som han fastnat i H&Ms tjejavdelnign mitt under en cyklon
Slartibartfast
2007-05-10, 13:42
Spetigare ben än mig.
Lövbiffen
2007-05-10, 13:46
Skorna är snygga iaf :thumbup:
Cerberus
2007-05-10, 13:46
han ser ut som en kille som alla brudar tycker e skitsexig :D
Skorna är snygga iaf :thumbup:
Nej. Det har inte rätt till din åsikt i detta fall.
Cerberus:
EHMPF?! Driver du?
NisseEriksson
2007-05-10, 17:13
Ska han vara 44 år???
Jag tycker han ser ut att vara 25-35 MAX
Ska han vara 44 år???
Jag tycker han ser ut att vara 25-35 MAX
Det är väl knappast en nackdel att träna och hålla sig på låg fettprocent om man vill se yngre ut. Skriv ett brev till PS med ovanstående information så skickar han säkert ett par rosa byxor till dig :)
Slartibartfast
2007-05-10, 17:17
Jag hoppas jag är i lika bra form när jag är 44.
Jag hoppas jag är i lika bra form när jag är 44.
Va är det för inställning? Du ska vara i bättre form ffs! :smash:
Haha, fan va pinsamt!
killen har några kg muskler oså 0 % BF, WOOOWWW då är man "helt sjukt vältränad!!"
Fjantigaste kommentaren på länge...
Ja, mer än vad du har åstadkommit iaf! Du är bra mycket tjockare och mindre grov än honom, vad gör det dig då är frågan...
mvh Boven
Ja, mer än vad du har åstadkommit iaf! Du är bra mycket tjockare och mindre grov än honom, vad gör det dig då är frågan...
mvh Boven
Mer än vad jag åstadkommit?
Jag är självkritisk av mig, men mindre grov?? Hähä, nejdu!:)
Det jag syftade på när jag skrev det där (Som förövrigt skrevs för flera år sedan) var att man kallar någon med lite muskler och väldigt lågt BF för "Sjukt vältränad" vilket inte behöver vara fallet.
var att man kallar någon med lite muskler och väldigt lågt BF för "Sjukt vältränad" vilket inte behöver vara fallet.
Nope, men en med normalhögt/lågt (normalhögt för kolomedlemen dvs) BF och nästan normal muskelmassa (även under normal muskelmassa) kan vara sjukt vältränad.
Fallet kan falla åt lite olika håll, beroende på fallet:D
Nope, men en med normalhögt/lågt (normalhögt för kolomedlemen dvs) BF och nästan normal muskelmassa kan vara sjukt vältränad.
Fallet kan falla åt lite olika håll, beroende på fallet:D
Precis. Definitionen på just "Sjukt vältränad" varierar såklart. Jag tycker dock inte man ska säga att en man/kvinna med lågt BF och Lite muskler, direkt anses som Sjukt vältränad.
Nu kanske Siepen är "Sjukt vältränad":D Men jag vet inte, eftersom jag aldrig sett honom träna någonting alls.
Röda_Lacket
2007-05-10, 19:33
hade han haft några mer kilo muskler hade han haft min drömfysik. Men det måste vara svårt att hålla bf % nere så långt hela tiden vilket han verkar göra.
Lövbiffen
2007-05-10, 19:34
Min defenition av vältränad, är iaf att man har både styrka, kondition.
Jag skulle inte klassa mig själv som vältränad, eftersom konditionen är som agda 77´s. Även fast man inte ser helt otränad ut, och har lite styrka.
Min definition på sjuktvältränad är de killarna som kommer in hos tex Navy Seals, SAS och främlings legionen.. det är att vara vältränad.
Lövbiffen
2007-05-10, 19:45
Min definition på sjuktvältränad är de killarna som kommer in hos tex Navy Seals, SAS och främlings legionen.. det är att vara vältränad.
:thumbup: Där har vi ett jävligt bra exempel. Fast där handlar det ju också mycket om psyket!
NiXPhoenix
2007-05-10, 20:13
mvh Boven
Vad fan pratar du om? Är du seriös med det där?
Han kanske är vältränad, okej, men han verkar vara en überfjolla av sällan skådad rang.
Jag vill i alla fall inte se ut så där när jag är ~45. Visserligen ser han inte ut att ha åldrats alls, och det är ju trevligt, skulle inte jag ha något emot heller. Men livet som semikändis som är med i tv då och då är antagligen inte så krävande...
Han gillar för övrigt GI-metoden, såg ett litet reklaminslag för nån hälsogrej för ett tag sen där han satt och fånade sig.
Lägg ner det här nu. Inga fler angrepp på folk därför att de är kändisar - de kan vara medlemmar här, de kan vara kompisar med moderatorerna eller ägaren. De är kort sagt inte allmän egendom på Kolo.
Han gillar för övrigt GI-metoden, såg ett litet reklaminslag för nån hälsogrej för ett tag sen där han satt och fånade sig.
Oh noes, the tragedy!
Låter i den här tråden som ordet "vältränad" håller på att förlora sin innebörd från "väl tränad" till "synliga muskler".
Här är ett exempel på en vältränad man
http://www.kolozzeum.com//forum/member.php?u=5054
Låter i den här tråden som ordet "vältränad" håller på att förlora sin innebörd från "väl tränad" till "synliga muskler".
Faktum är att han är sjukt vältränad, precis som alla andra som tränar sex dagar i veckan, har koll på käket och kombinerar det med kardio, och gjort det i trettio år. Och han är inte fyrtiofem än - han fyller kring nyår.
Däremot är det kul att han faktiskt är fyrtiofyra nu. När jag var fyrtiotvå var han trettionio i pressen. Och vi är lika gamla
Här är ett exempel på en vältränad man
http://www.kolozzeum.com//forum/member.php?u=5054
Jag anser inte det då vältränad inkluderar ett mått av hälsa för mig.
Faktum är att han är sjukt vältränad, precis som alla andra som tränar sex dagar i veckan, har koll på käket och kombinerar det med kardio, och gjort det i trettio år. Och han är inte fyrtiofem än - han fyller kring nyår.
Däremot är det kul att han faktiskt är fyrtiofyra nu. När jag var fyrtiotvå var han trettionio i pressen. Och vi är lika gamla
Ok, det visste jag däremot inte. Det lät på hans kommentarer som om han bara gick i trappor och inte tog bussen osv. Jag drog för snabba slutsatser.
Ok, det är din åsikt, jag håller inte med :D
Däremot har jag för mig att Finnpower skrivit att han har bra blodvärden, vilket kan vara ett tecken på god hälsa.
Väl talat. "Väl tränad" är inte samma sak som "vältränad". Man bör ju kunna springa ett par kilometer, inte riskera hjärtfel etc. Som atlet är naturligtvis Kenta beundranvärd, men inte direkt som praktexempel på hur bra styrketräning är för hälsan.
Ok, det visste jag däremot inte. Det lät på hans kommentarer som om han bara gick i trappor och inte tog bussen osv.
Det är en pose. Han är en jävla träningsnarkoman.
Då exkluderar du i stort sett alla elitidrottsmän, men det visste du nog redan.
HajduMan
2007-05-10, 20:52
orkar inte läsa tråden...
Han är vältranad helt klart, han e i form, han äter hälsosamt och lever sunt
Då exkluderar du i stort sett alla elitidrottsmän, men det visste du nog redan.
Nja, ett mått av hälsa. Inte enbart hälsa. Det är väl rätt få elitidrottsmän som är direkt osunda jämnfört med gemene man förutom en del skador då.
Viktor_Balck
2007-05-10, 21:06
Jag tycker siepen är skön, han klär sig hyfsat skumt men av det jag sett med honom på tv så verkar han vara rolig och trevlig.
han får en tumme upp av mig :thumbup:
Jacksatan
2007-05-10, 21:41
Till saken hör att han har varit stammis på SATS i Stockholm och tränat där hur ofta och hur mycket som helst! ;)
Var han tränar i dagsläget vet jag inte.. Master Trainer Gym kanske, där han kan smyga runt ifred... :D
Haha vilken jävel alltså. Minns när jag i fyllan frågade honom vad han bänkade nån gång(oväntat att det kommer från mig, jag vet). Han svarade att han inte lyfte vikter alls. Givetvis misstänkte jag redan då att det var en lögn, men jag hade inte hjärta att dräpa honom så jag gick därifrån.
Jacksatan
2007-05-10, 21:45
On topic: Ja, han ser väldigt vältränad ut. Sen att 80% på brädan här aldrig duger till att komma i nån sommarform och måste grina ut i den här tråden och spy galla på Siepen är ju en annan grej...
Varför säger han att han inte lyfter vikter alls egentligen? Går folk på att man får sånna axlar (exempelvis) av att promenera i trappor, dra i gummisnoddar, och göra maghjul då och då? Äger troligtvis honom i alla sporter oxå. Bruce Lee var vältränad, i alla avseenden. Siepen är det inte. :)
Cerberus
2007-05-10, 21:52
låter som Allan känner Siepen.
jag tycker Peter verkar va en schysst man, otroligt ung i utseendet!
Nja, ett mått av hälsa. Inte enbart hälsa. Det är väl rätt få elitidrottsmän som är direkt osunda jämnfört med gemene man förutom en del skador då.
Ja, det skiljer sig förstås beroende på idrott. Jag gör nog bäst i att inte utgå från mina två favoritidrotter cykling och BB. De två tillhör ju extremerna.
Jacksatan
2007-05-11, 07:48
jag tycker Peter verkar va en schysst man, otroligt ung i utseendet!
Sådär låter Allan om alla kändisar. Vänj dig. Han känner ingen.
Det är vad jag vet ingen större hemlighet att så är fallet.
Vad fan pratar du om? Är du seriös med det där?
Han kanske är vältränad, okej, men han verkar vara en überfjolla av sällan skådad rang.
Jag vill i alla fall inte se ut så där när jag är ~45. Visserligen ser han inte ut att ha åldrats alls, och det är ju trevligt, skulle inte jag ha något emot heller. Men livet som semikändis som är med i tv då och då är antagligen inte så krävande...
Men hur han är i sättet och hur man klär sig har väl för fan inget med att göra om han är/ser vältränad ut! Lär dig skilja på preson och utseeende, men du kanske är en sånn lagt in en personlighetsrond för body builders när du bedömmer dessa, vad vet jag...
mvh Boven
Jag säger som Slarti, orka läsa tråden
men jag tror jag har sagt det tidigare i den här tråden men det tål att upprepas
Ja, Siepen är vältränad och han är snygg och han har en grym stil.
Han lyckas klä sig som han gör och bära upp det utan att bli löjlig.
Det är det jag har försökt säga i stiltråden. Det handlar inte om att bara köpa dom "rätta" märkena utan om att hitta sin stil och kunna bära kläderna.
Helt obegripligt att ens diskutera huruvida en gubbe på 40 år är vältränad eller inte när han skulle äga typ alla på forumet med en halvmiss på stranden (och säkerligen även i fråga om träningsgrad). Bruka kammen för helvete!
Helt obegripligt att ens diskutera huruvida en gubbe på 40 år är vältränad eller inte när han skulle äga typ alla på forumet med en halvmiss på stranden (och säkerligen även i fråga om träningsgrad). Bruka kammen för helvete!
Jag inser att det är dags att posta en bild från stranden när jag läser ditt inlägg.
http://img154.imageshack.us/img154/437/burnlx9.jpg (http://imageshack.us)
Så, nu kan jag dissa bäst fan jag vill. TRICEPS! HÄSTSKO!
Metal_boy_
2007-05-11, 09:38
Jag inser att det är dags att posta en bild från stranden när jag läser ditt inlägg.
Bonbränna Deluxe? :D Skapliga paddlar, vad har du för skostorlek? ;)
olle lindblad
2007-05-11, 09:46
Skaplig cykelbränna.:D
Fredrici
2007-05-11, 10:17
Så jävla bra.. Du och PS på en strand runt medelhavet=) hahaha
Peter Siepen är riktigt vältränad , stark smidig , säkert grymmt bra kondis och lågt BF ..
Byggare har oftast en insnöad syn på vad som är vältränat.
Qouted For Truth...
jag är grövre än honom men jag klassas definitivt inte som "sjukt vältränad" så nej. men hmm jämfört med medelsvensson...
för sin ålder är han iaf givet KUNG. han ser ut att vara runt 25 bast med den där kroppen.
har för övrigt inget emot siepen, snygg fysik roliga kläder :hbang:
JailBait
2007-05-11, 14:14
förbannat schysst fysik o vågad stil för sin ålder. punkt.
Slartibartfast
2007-05-11, 14:37
jag är grövre än honom men jag klassas definitivt inte som "sjukt vältränad"
Är du fet då?
Shakemynuts
2007-05-11, 14:40
Siepen är sjukt vältränad ja.
Vältränad är inte likamed grov som fan.
Alla smarta grejer har redan sagts så jag repeterar dom så att fler kanske läser det. Gunde Svan var inte grov som fan, han var sjukt vältränad. Byggare är oftast insnöade på vad vältränade betyder.
NiXPhoenix
2007-05-11, 15:49
Men hur han är i sättet och hur man klär sig har väl för fan inget med att göra om han är/ser vältränad ut! Lär dig skilja på preson och utseeende, men du kanske är en sånn lagt in en personlighetsrond för body builders när du bedömmer dessa, vad vet jag...
mvh Boven
Nej, jag överreagerade kanske, men det på grund av ditt personangrepp mot Henry. Visst, hur pass vältränad någon är har inte att göra med personlighet och klädstil, men nu hade diskussionen gått in på lite allt möjligt om honom.
-Snygga skor osv
Sen skrev jag faktiskt:
"Han kanske är vältränad, okej, men..."
Citerar ditt inlägg än en gång. Helt uppåt väggarna i mina öron.
mvh Boven
Sen har ju inte hans utseende bara att göra med hur han tränar och hur lite han äter, utan med hans anlag. Snyggt ansikte, snygg kropp. Tror inte folk varit lite entusiastiska om det varit en fulare person som stått där, låt gå bara fulare i ansiktet och likadan kropp. Utseendet har en väldigt stor betydelse för hur vi uppfattar människor. Många, kanske tom de flesta, uppfattar en snyggare person som trevligare och är mer positivt inställd till den, trots att de två kanske inte ens växlat några ord. Ofta är det undermedvetet. Folk som handlar t ex kläder känner ofta att de fått ett bättre bemötande i affären och är mer nöjda med sitt köp, bara för att expediten varit snyggare än en annan expedit, med samma trevlighetsnivå.
mvh Boven
Btw, du är mycket tunnare än mej, mycket fulare än Siepen.... Vad gör det dig då är frågan...
Lövbiffen
2007-05-11, 15:58
Btw, du är mycket tunnare än mej, mycket fulare än Siepen.... Vad gör det dig då är frågan...
Alltså siepen äger dig massamässigt varje dag! :D
Spetornas krig VI - The return of the monohydrat.
mvh Boven
Att PS är deffad, vältränad, evigt ung osv. håller jag med om. Hoppas jag é lika vältränad i den åldern. Måste bara gå emot en grej och det är användandet av ordet grov som ej har med vederbörande att göra. HenrY däremot är grov. Beträffande hans deff så har han några år på sig att komma i form, han é bara barnet jämfört med Peter... :D
Mvh
mangemani
2007-05-11, 17:46
nej.
min syn på vältränad är inte det där,det där är "lite mer än medelsvensson" i mina ögon.
vältränad för mej är typ fysiker som piranha,krampus,finnpower och andra stora typer.
Nog är Siepen vältränad alltid men vad som anses vara vältränat varierar en hel del från tyckare till tyckare. I mina ögon så har han en riktigt bra fysik.
Ryska_raketen
2007-05-11, 19:00
Klart han är vältränad :)
Klasskamrater i Broskolan i högstadiet!
Cerberus
2007-05-11, 19:21
bra kontakt me honom? Får du gå på SpyBar? :D
Hockeyplayer
2007-05-11, 20:04
Oj gick du i Broskolan? :D Gått där jag också.. siepen med? visste bara att annika sörenstam gått där..
Möjligt att det skrivits innan (orka plöja igenom 10 sidor tjafs), men de flesta i sverige skulle nog säga att Peter är sjukt vältränad. Speciellt mtp hans ålder.
Det vi "som vill bli stora" tycker är vältränat tycker en övervägande majoritet är "äckligt" och "för mycket".
Men sen är ju smaken som baken...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.