Visa fullständig version : Gissa armens omkrets från en bild... (aka Slarti, upp till bevis)
Det är ju krig i brad-pitt-väger-95kg-tråden... Så nu gör vi ett försök att gissa armomkretsen på en bild där vi (dvs jag) vet svaret.
Så, vad tror ni armarna mäter? Vad väger personen på bilden :em:? är det inte lite fjolligt med en bricka med ett hjärta på?
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/adde_avatar.jpg
Om det är någon som faktiskt råkar VETA vad armen mäter så förstör inte det roliga...
/adde
Shadow Warrior
2004-12-09, 11:08
Personen på bilden väger 81kg och har en överarmsomkretts på 42cm
32 cm?
Nej det måste vara mer än så, jag har deffat mått på över det (hela 33 cm jue), och jag ser inte sådan ut.
37 cm?
du väger ca 80 kg?
Haha jag känner hur vilda mina gissningar är, skulle ju kunna vara vad som helst.
triceps ser förstor ut för att armen ska va under 40 iaf.. om du inte är 130cm lång
Gullig bricka! :naughty: Har du matchande förkläde också? :laugh:
Armen tror jag är 42,5 cm :D
Arne Persson
2004-12-09, 11:13
Miserabel poseringsteknik, Adde! :nono: Överarmarna skall vara strax över horisontalplanet. Händerna gärna mer supinerade. ;) Mått? hmmm, 42,1415926...........cm. :D
mini_Arnold
2004-12-09, 11:13
brad pitt är klart större. och om pitt har 43-44 enligt slartis ypperligt korrekta uträkning så måste han här ha 35, som högst
RobbeliRobban
2004-12-09, 11:14
77kg 41,5cm överarm 169cm lång, 22 år, max bänk 135 maxböj 190 maxmark 192,5 1,4 i högskoleprovet 10,7,7 i lumpenbetyget jobbar som säljare på On/Off, bor i en trea med sambo och katt i ett lägre medelklassområde. dricker öl hellre än vin.
Slartibartfast
2004-12-09, 11:16
Ganska svårt då man inte vet hur lång du är och inte har något som referens. Men om du är 180 cm borde väl armen vara 40-43. Vikten kring 85 kg.
Lite sjuttiotal är det nog allt med hjärte-brickan.
Nej det måste vara mer än så, jag har deffat mått på över det (hela 33 cm jue), och jag ser inte sådan ut.
37 cm?
du väger ca 80 kg?
Haha jag känner hur vilda mina gissningar är, skulle ju kunna vara vad som helst.
Det var inte så seriöst. De är över 40 cm, jag gissar på 43,234 cm
Ganska svårt då man inte vet hur lång du är och inte har något som referens. Men om du är 180 cm borde väl armen vara 40-43. Vikten kring 85 kg.
Du kan kanske klistra in en bild på dig själv som referens :thefinger
/adde
Slartibartfast
2004-12-09, 11:23
Du kan kanske klistra in en bild på dig själv som referens :thefinger
/adde
Det skulle jag absolut göra, men jag hinner faktiskt inte idag. Tror vi har ungefär lika grova armar, rent volymmässigt. Skillnaden är att dina centimetrar är deffade och det är inte mina. ;)
Bilden ser för övrigt ihoptryckt ut :MrT:
Bilden ser för övrigt ihoptryckt ut :MrT:
ja det tycker jag också! :insane:
Jag snackade med Armen nyss på MSN och han sa den är 13 cm i omkrets i slakt tillstånd.
ja det tycker jag också! :insane:
Bilden är inte morphad på något sätt, men däremot är min vänsterarm längre bort från kameran än högerarmen. Dessutom är jag dålig på att fälla ut vingarna :D...
/adde
Slartibartfast
2004-12-09, 11:39
Dessutom, Adde, när det gällde Brads arm så GISSADE jag inte utan det är fråga om en ren vetenskaplig studie.
Edit: stog bort smiley. jag är gravallvarlig.
FlexOnline
2004-12-09, 11:40
Jag snackade med Armen nyss på MSN och han sa den är 13 cm i omkrets i slakt tillstånd.
Piranha e mytoman. Jag sa 16
:smash:
Dessutom, Adde, när det gällde Brads arm så GISSADE jag inte utan det är fråga om en ren vetenskaplig studie. ;)
Haha. Var finns det publicerad någonstans? Med tanke på hur jävla svårt det är att få mina artiklar publicerade kan jag tänka mig hur svårt du har :angel:
/adde
Arne Persson
2004-12-09, 11:41
Bilden är inte morphad på något sätt, men däremot är min vänsterarm längre bort från kameran än högerarmen. Dessutom är jag dålig på att fälla ut vingarna :D...
/adde
Läs mina råd! ;)
säg nu hur många cm det är , adde
Läs mina råd! ;)
Glöm inte bort att jag är fitnessfjolla också :D...
/adde
Arne Persson
2004-12-09, 11:43
Glöm inte bort att jag är fitnessfjolla också :D...
/adde
Ups!!! Det glömde jag! :em: :em: :em:
Slartibartfast
2004-12-09, 11:47
Haha. Var finns det publicerad någonstans?
/adde
Bara på Kolo än så länge.
Med tanke på hur jävla svårt det är att få mina artiklar publicerade kan jag tänka mig hur svårt du har :angel:
Handlar dina artiklar om Brad Pitt? Nä, tänkte väl det. :thefinger
Jag drar in en gissning på 39!
s_himself
2004-12-09, 12:02
41,5
för övrigt så är den ypperligt snygg bricka du har :thumbup:
Metal_boy_
2004-12-09, 12:03
ser modifierad ut den där bilden
Jag går emot strömmen och säger 45cm, men proportionerna på bilden verkar myskofika. Är den inte ihoptryckt eller så? Eller kanske utsträckt? Sakerna i bakgrunden ser lite konstiga ut.
En ordentlig bild hade vart enklare.
mystic[-_-]
2004-12-09, 12:24
43 blankt :thumbup:
Ser morphad ut. Men skulle gissa på 43-45cm.
43,5
glömde vikten... tror du väger ~80
stefannn
2004-12-09, 12:37
Jag går emot strömmen och säger 45cm, men proportionerna på bilden verkar myskofika. Är den inte ihoptryckt eller så? Eller kanske utsträckt? Sakerna i bakgrunden ser lite konstiga ut.
En ordentlig bild hade vart enklare.
mmmm olivoljeflaskan är alddelles för långsmal. så bilden måse vcara utdrganer
mmmm olivoljeflaskan är alddelles för långsmal. så bilden måse vcara utdrganer
Det är en vinägerflaska, men hur som helst är bilden inte behandlad på något sätt (möjligtvis kan det ha hänt någonting i konverteringen från kamerans format). Dessutom vore det väl fånigt om jag fjorde mig SMALARE över ryggen, eller hur?
Hur som helst, som en liten hjälp på traven. Jag är 173 cm lång.
/adde
Arne Persson
2004-12-09, 12:47
Det är en vinägerflaska, men hur som helst är bilden inte behandlad på något sätt (möjligtvis kan det ha hänt någonting i konverteringen från kamerans format). Dessutom vore det väl fånigt om jag fjorde mig SMALARE över ryggen, eller hur?
Hur som helst, som en liten hjälp på traven. Jag är 173 cm lång.
/adde
Är bilden tagen med vidvinkel så kan det bli lite konstiga proportioner.
Jag går emot strömmen och säger 45cm, .
Någon som tävlar i fitness som har så stora armrar i tävlingsform?
Det är inte många byggare som är så stora om de inte ligger i en tyngre viktklass.
Du väger 72kg på bilden och armen är 42,1 cm.
42 cm, vikten ligger på 82 kg.
Någon som tävlar i fitness som har så stora armrar i tävlingsform?
Det är inte många byggare som är så stora om de inte ligger i en tyngre viktklass.
I dunno, tyckte bara dom såg stora ut. Visserligen kan ju hårdheten och de konstiga proportionerna luras, så om man går på något mer troligt så 41-43 då.
Vic_1981
2004-12-09, 13:36
1 miljard i omkrets, vikten ligger på 2 ton.
Alla bryr sig.
JustinCredible
2004-12-09, 13:37
80 kg
arm 43,2 cm.
Vet inte hur lång du är, men gissar på att du väger 86 och att armen är 45 :)
Men vafan adde kläm fram det nu då...
*edit*
Jäkligt grym bild.
Vet inte hur lång du är, men gissar på att du väger 86 och att armen är 45 :)
173 cm
/adde
nå? ingen kommer orka läsa fler gissningar ;D
Lite mer precis får du allt vara. Jag är 173 cm. Vad tror du, eftersom Brad tydligen vägde 92 kg i Troja...?
Det blir inget facit förrens Slarti gissat lite mer precist på armmåttet.
/adde
Vikt 79 kg och en omkrets på armen av 39,7 cm. Kall mätning.
Jag har dock inte kollat bilden då den är för mörk för mina inställningar och jag orkar inte ändra bara för att kolla på den. :)
Edit: 79 kg? inte en chans. Adde är ju 1,73 lång ju.. vad fan tänker du med osv.
Ny gissning
75 kg och 39,7 cm. Kall mätning.
HookersUnited
2004-12-09, 14:44
Jag tror att brickan är 34 cm lång och väger 412 g och ja, mannen på bilden är lite fjollig :D
kal_erixon
2004-12-09, 15:14
80kg och 40cm
D Andersson
2004-12-09, 15:54
Gissar på 75-77 kg i vikt och 39 cm runt överarmen.
Med risk för att anklagas för trådkapning och när vi ändå är igång kan ni få gissa min vikt och överarmsmått på avatarbilden, jag är 180cm lång.
Tanken var alltså att påvisa:
1) hur svårt det är att "se" hur stor (eller liten) någon är, och
2) vad lite hårdhet kan göra för det visuella intrycket.
3/5 har gissat på för stora armar, 1/5 har gissat rätt (41.5-42 cm) och 1/5 för lite.
9/11 har gissat på för att jag väger MER än i verkligheten (på bilden 76) som mest 10 kg för mkt! :bow:
/adde
Låt mig gissa att Vic_1981 var en av de som gissade på för mycket? :)
Låt mig gissa att Vic_1981 var en av de som gissade på för mycket? :)
Vic spelar i Akropolis basket.
/adde
mini_Arnold
2004-12-09, 17:21
3/5 har gissat på för stora armar, 1/5 har gissat rätt (41.5-42 cm) och 1/5 för lite.
9/11 har gissat på för att jag väger MER än i verkligheten (på bilden 76) som mest 10 kg för mkt! :bow:
/adde
kan nåt logiskt sinnad grovräkna om det är troligt att pitts armar har en omkrets på 43-44cm om adde har(på bilden) 42?
Pitt har väl betydligt mer fett?
s_himself
2004-12-09, 17:47
vi som gissade rätt, får vi dela på din bricka? :D
Shadow Warrior
2004-12-09, 17:52
kan nåt logiskt sinnad grovräkna om det är troligt att pitts armar har en omkrets på 43-44cm om adde har(på bilden) 42?
men alltså Pittens biceps är rätt tydliga men han har ju inga triceps alls... dom kan inte vara så stora.... :confused:
Jag tänker inte säga ETT ORD till om B.Pitt - men ni fattar väl att Adde driver med er? Armens tjocklek bestäms ju som bekant inte bara från underkant till överkant, utan även från baksida till framsida...
allan
Jag postar två bilder av snubbar med exakt samma omkrets och samma kroppslängd så får ni se
http://www.bodybuildbid.com/articles/mrolympia/imgs/dickers/dick2.jpg
http://www.bodybuilders.com/zane.jpg
allan
Det är enkelt; jag ser (igenomsnitt) ut att väga ca 80 kg och ha 43 cm i biceps. Men jag väger (vägde skall tilläggas :D) 76 och hade 41.5-42 (vä-hö) i överarmsmått.
Herr Pitt SER UT att väga 74 och ha 38 cm runt klubborna, alltså borde han väga 70 och hans överarm ha 37 cm i perimeter.
Enkel logik :thumbup:
/adde
Jag postar två bilder av snubbar med exakt samma omkrets och samma kroppslängd så får ni se
allan
Samma kroppslängd och överarmsmått som jag, Bratt eller varandra?
/adde
Samma kroppslängd och överarmsmått som jag, Bratt eller varandra?
/adde
Som varandra!
allan
mini_Arnold
2004-12-09, 19:15
Det är enkelt; jag ser (igenomsnitt) ut att väga ca 80 kg och ha 43 cm i biceps. Men jag väger (vägde skall tilläggas :D) 76 och hade 41.5-42 (vä-hö) i överarmsmått.
Herr Pitt SER UT att väga 74 och ha 38 cm runt klubborna, alltså borde han väga 70 och hans överarm ha 37 cm i perimeter.
Enkel logik :thumbup:
/adde
alltså väger itne brad 92 och han har inte 44 i omkrets?
då är jag med :)
isakssonmartin
2004-12-09, 19:35
jaha gissa mina då
Då eller nu? Du är ju en kort fan så....48?
allan
/adde
Jo men folk som inte kan något eller aldrig deffat själva eller varit i bra form för den delen kan ju inte komma med annat än dåliga gissningar. Det är ju inte alls svårt att gissa om man har lite koll.
isakssonmartin
2004-12-09, 19:53
ja allan jag är 171 om det hjälper bilden är nog två år gammal minst men måtten är nog samma ej tränat så himla seriöst sista tiden (barn och sånt som är viktigare kommer i mellan) men bättre kan du
Här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9687&page=1&pp=15) var armen 48cm iaf...
isakssonmartin
2004-12-09, 21:03
stämmer :D ville bara ha fler gissningar först :angel:
man får väl köra lite mer triceps så ordnar det sig nog igen
en kort fan allan ?? ja du måste ju vara hela 3-4cm längre än mig :cool:
stämmer :D ville bara ha fler gissningar först :angel:
man får väl köra lite mer triceps så ordnar det sig nog igen
en kort fan allan ?? ja du måste ju vara hela 3-4cm längre än mig :cool:
Är väl inga problem att ha 48 i armar om man får lägga på sig så mycket i späck... ;) :cool:
isakssonmartin
2004-12-09, 21:28
jo man tackar :thefinger
bosse_brutal
2004-12-09, 21:31
du väger inte ett gram över 80, och armarna ligger väl på 42cm, det är min okvalificerade gissning.
isakssonmartin
2004-12-09, 22:33
jag hoppas att du inte menar mig för då har du fel 48 i armar och väger nu 101kg på 171cm fråga arne p om ni inte tror mig han var med när de mätte till en kostym där var de 47 och då var jag i mkt sämre form än när bilden togs
Vic_1981
2004-12-10, 00:37
Vic spelar i Akropolis basket.
/adde
Fel adde, däremot har jag mött dom flera ggr :thumbup:
Vic_1981
2004-12-10, 00:41
jag hoppas att du inte menar mig för då har du fel 48 i armar och väger nu 101kg på 171cm fråga arne p om ni inte tror mig han var med när de mätte till en kostym där var de 47 och då var jag i mkt sämre form än när bilden togs
det är bra att ha 48 i armar om man har så mycket späck som dig isaksson martin väldigt imponerande är det nu känner jag för att skriva en punkt men det struntar jag i för att visa hur bra dina meningar är
heltzonicka
2004-12-10, 00:50
jaha gissa mina då
43cm deffade?
Scanialogon är egentligen bara fake den fick du med i ett kinderägg.
det är bra att ha 48 i armar om man har så mycket späck som dig isaksson martin väldigt imponerande är det nu känner jag för att skriva en punkt men det struntar jag i för att visa hur bra dina meningar är
:laugh:
isakssonmartin: Vad mäter underarmen?
Nå, Martin tar ju kring 200 i bänk om jag inte minns helt fel så det lär ju inte vara bara späck. Vic1981 - folk får skriva på det här forumet även om de skriver illa. Bara så du vet.
allan
Nå, Martin tar ju kring 200 i bänk om jag inte minns helt fel så det lär ju inte vara bara späck.
allan
Självklart ser man att Martin är stark, inga tvivel där. Men att prata om vilka mått man har när man inte ser några definitioner alls känns lite snedvridet! Till o med jag Fitnessfjollan Mats har varit uppe på 47,5cm, o då långt ifrån den mängden späck.
Inget illa om Martin alltså, utan en liten reflektion från min sida. Tänker även på alla utspel som skett i symmetricheck-tråden!
Slartibartfast
2004-12-10, 10:11
Lite mer precis får du allt vara. Jag är 173 cm. Vad tror du, eftersom Brad tydligen vägde 92 kg i Troja...?
Det blir inget facit förrens Slarti gissat lite mer precist på armmåttet.
/adde
En riktigt exakt bedömning kan jag ju inte göra om jag inte jämför våra bilder i samma skala, och det hinner jag inte med nu.
Men om du är 173 och 76 kg och jag gissade på 180 och 85 kg, så var jag ju ganska nära proportionerligt, eller hur? Man kan ju inte bedöma längden från ett foto på överkroppen.
Brad är ju tio cm längre än dig, fetare och lika grov (rent måttbandsmässigt). Han är som sagt lika lång som mig och lika grov och mera deffad. Varför skulle han inte vara lika tung som mig då?
Det enda som skulle kunna slå fel i min Brad-bedömning är att vi har väldigt olika långa armar. Då blir ju skalningen fel.
Småttingar ..
Gissa den här då ..
http://hoback.ncsa.uiuc.edu/~prajlich/manfred/manfred4.jpg
isakssonmartin
2004-12-10, 11:04
nja 180kg med stopp så det kunde mkt gärna varit 200 om jag våldstudsat men jag kör altid med stopp.
sen är ju armar väldigt genetiskt precis som alt annat och ser helt olika ut beroende på hur det är fäst på armen
ingen definition vet jag inte om jag kan hålla med om? ljuset var ju inte optimalt precis men jag får väl skaffa fram nån med bra ljus om jag pallar men det lär nog dröja främst på formen (ett barn +ett på gång samt nytt krävande jobb så det blir aldrig mer än 3gångers träning per vecka)
sen att jag skriver som skit är för att jag inte bryr mig om att lägga tid på sånt på ett forum folk får läsa mellan raderna :)
finskrivning gör jag endast på arbetssökningar och annat viktigt
isakssonmartin
2004-12-10, 11:05
manfred hadde 63.5 på en mätning inte 65cm som han påstod
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.