handdator

Visa fullständig version : Risker och skador vid piercing.

michael
2004-12-08, 22:08
Så då hade man beslutat sig av vissa skäl genomgå en piercing i munregionen, antingen under underläppen eller i tungan.
Naturligtvis gjorde man lite snabba efterforskningar(google :D ) och fann bland annat den här; http://www.sos.se/FULLTEXT/107/2003-107-17/bilaga2.pdf
Uppfattningen är att tungpiercing är riktigt riskfyllt, iallfall jämförelsevis med en under underläppen.

För att få en andra åsikt på det hela tänkte jag höra med kolozzeum, för jag kan tänka mig att det finns fler personer här än vad man kan räkna på fingrarna som har liknande piercingar. Har ni upplevt problem?

wreka
2004-12-08, 22:14
http://encyc.bmezine.com/?Tongue_Piercing

http://encyc.bmezine.com/?labret

riskerna beror i stort på hur kompetent person du går till och hur duktig du är på att läta bli att leka med ditt nya hål

Pez
2004-12-08, 22:21
Om du nu måste falla i förorts/landsortsfällan så tycker jag att du ska pierca naveln... det lär iallafall vara lite orginellt i din umgängeskrets gissar jag?

Björn S
2004-12-08, 22:35
Jag har bl.a i både läpp (sidan) och tunga. Jag har aldrig upplevt några problem.

Tungan är svullen några dagar och då får hålla dig borta från baciller och bärs några veckor.. Försök även att inte leka med den för mycket. Det känns jävligt ovant i början och det kan vara lurigt att käka de första dagarna.

Läppen läkte bra den också. Fick en finne på skiten efter några veckor som oroade mig lite, men det var inga problem då heller. Om du har ring så är det ett helvete när ringen råkar öppna sig! Första gången jag bytade ring tog det mig två timmar att låsa den lille rackaren igen! FRUSTRATION!

Se till att du har en bra piercare bara! Sköt rengöringen också annars kan du nog hälsa hem duktigt!

Garnax
2004-12-08, 23:05
jag var sugen på att slå hål i tungan för ett par år sedan men sen när jag såg att alla andra gjorde det var det betydligt tuffare att låta bli...

Pecca
2004-12-08, 23:05
Äh fy fan micke! Snart får du väl ge dig! Inte nog med att du försöker klä dig bögigt... nu ska du alltså fjolla till det extra mycket med ngn jävla metall sak i käften.... Skärpning för fan!

Jag som är Sveriges bögigaste hetro kan tillägga att det inte bara är fjolligt, det är också fult.... så länge man inte är en hårding som passar i det... men går man o smörjer in händerna i handkräm 1gång i timman vilket du gör så ska man ligga i solariet istället för o tänka på såna här saker....

Vill du göra ngt konstruktivt så kan du ju ta o tillbringa lite mer tid nere på gymmet än på stadens fjortis krogar o ragga överviktiga tjockholmsdeltagare....

:thefinger

det är fest på lördag förresten micke.... be there.... :thumbup:

m1cke
2004-12-08, 23:08
Tungan är Spicegirls..
Ta i nacken, det har jag, det är jätte tufft!

michael
2004-12-09, 01:50
Ledsen Pez och Garnax jag gör det inte för att passa in i en social gruppering eller för att vara utmärkande(iallafall inte specifikt piercingen).

Haha pecca du skulle bara veta vad jag har planerat(utöver piercingen), 2005 kommer jag att ha genomgått en mindre makeover, you'll see. Varför lägga ner så mkt tid på gymmandet om jag ändå inte ska tävla? Tjejer? Dom vill ju ha killar med lågt BF% i 70kgs klassen(generellt sett).

Det är fest på lördag ja, och immorn och på fredag :D
Kan inte komma till källa på lördag om det var vad du menade, skall på firmafest ;) Men nog om vårt personliv på ett allmänt forum, HÖR AV DIG PÅ MSN OM SÅNT HÄR!

Pez
2004-12-09, 03:47
Ledsen Pez och Garnax jag gör det inte för att passa in i en social gruppering eller för att vara utmärkande(iallafall inte specifikt piercingen).

Så du menar att ha piercad navel inte är utmärkande i din bekantskapskrets?
Just det.. glömde att Pecca redan har gjort det..nä då blir det ju inte så orginellt - det kan jag hålla med om. :thumbup:

blekfet2
2004-12-09, 05:21
För att få en andra åsikt på det hela tänkte jag höra med kolozzeum, för jag kan tänka mig att det finns fler personer här än vad man kan räkna på fingrarna som har liknande piercingar. Har ni upplevt problem?[/QUOTE]

jag tog faktiskt ut min piercing ur tungar för nån vecka sedan, hade den i cirka 2 år...jag fick ofta ont i tungan av den, det kom i vågor typ....men men....gör en ändå.....var skönt när det inte gjorde ont =)

MojjMojj
2004-12-09, 05:33
haft labretten i 1 år (läppen) och i tungan i dryga 9 månader.. Inte haft ngra problem alls. Drack isvatten direkt efter tungpiercingen och fortsatte att smutta isvatten ett bra tag in på kvällen (kanske 4-5 timmar).. Den svällde typ ingenting och läkte ihop snabbt och bra. Kör med ring i läppen nu vilket känns lite ovant (hästsko-ring)..vette fan om jag ska göra ngt mer. Blir nog att tatuera sig igen före isf :)

Sam
2004-12-09, 05:43
har haft mitt i 4år nu utan bekymmer.

Jense
2004-12-09, 08:03
pierca dig och tatuera dig i ansiktet så blir du modern! lovar!

Tolkia
2004-12-09, 08:05
Min tandläkare är inte så förtjust i tungpiercing, eftersom kulan kontinuerligt nöter mot tänderna på ett sätt som inte är så nyttigt för emaljen - särskilt hos nypiercade som sitter och leker med sin nya kroppsdel hela tiden tills de vant sig (säger han). Annars skulle jag avråda från piercing (om det nu räcknas som piercing) av ytterörats broskdelar (alltså den styva delen av pinna); risken för infektioner med åtföljande blomkålsöra är stor (brosk läker väldigt sakta och ofta ganska dåligt p.g.a. extremt dålig cirkulation), och det är ju kanske inte supertjusigt.