Visa fullständig version : Gym i Frölunda?
Ska flytta till Frölunda om några veckor och undrar om de finns några bra gym i närheten? Va inne o kikade på S.A.T.S men det liknar ju mest en maskinpark än ett gym, dyrt e de oxå. Så tipsa mig om några fina hardcore gym :cool:
Aero fitness är väl sådär, dyrt. Men dem har det mesta. Dock ganska kassa vikter och bara ett halvbra powerrack. Hantlar till 45 kanske 50kg.
Tråkig stämning.
Nergy, prova inte ens...
Nautilus, där går jag :D Fast det är rätt kasst, men dem har tillräckligt med fria vikter för att bygga en bra grund. Hnatlar till 35kg.
1800/år för student. 2400/år för vuxen. Men dem har nåt familjeerbjudande som är väldigt bra!
Tyvärr finns det bara viktskivor för ca 250kg...
Och instruktörerna har ytterst begränsade kunskaper. Men stämningen är helt okej!
Sen finns ju också Göteborgs AK vid slottskogsvallen tror jag. (EDIT) 1000kr/år. Har det mest, men det är litet. Aldrig varit där.
Slutsats: Alla bra gym finns i stan :(
Haha, vad är det för fel på Nergy nu då? Gillar du inte "det ska va fixat imon...om ett år"-filosofin?
Haha, vad är det för fel på Nergy nu då? Gillar du inte "det ska va fixat imon...om ett år"-filosofin?
Nja.. Jag har ju bara tränat där en gång. Men ja, deras maskiner kändes totalt värdelösa. Iaf dem viktiga... Alla orkade jag inte prova...
Sen var viktrummet MINDRE än Nautilus viktrum.. Och här snackar vi rejäl discoträning, uteslutande! Hantlarna har stora hack emellan sig, fattas massor.
Dem hade vridit upp värmen till runt 30 grader så man svettades floder, antagligen för att man skulle tro att man tränade hårt :D
M.m. Men annars var det väl bra :thumbup:
EDIT: dessutom är det dyrare än Nautilus.
Nja.. Jag har ju bara tränat där en gång. Men ja, deras maskiner kändes totalt värdelösa. Iaf dem viktiga... Alla orkade jag inte prova...
Sen var viktrummet MINDRE än Nautilus viktrum.. Och här snackar vi rejäl discoträning, uteslutande! Hantlarna har stora hack emellan sig, fattas massor.
Dem hade vridit upp värmen till runt 30 grader så man svettades floder, antagligen för att man skulle tro att man tränade hårt :D
Jag tränar där, och jag tycker det är ganska kasst. Men det jag har emot stället baseras på annat. Fast det där med värmen har du rätt i, det är jobbigt.
Jag tänkte snarare på att går något sönder tar det jättelång tid innan det fixas, oavsett vad det är. Tex så har 27,5-kiloshantlarna varit sönder i flera månader nu. Som tur är är det bara ett hantelpar som är kass nu. Frågar man när det ska fixas blir svaret med all säkerhet imorgon eller något sådant, men det kan vara kvar efter flera månader ändå.
Eller herrarnas duschar som nu är ur funktion och har varit i flera månader. För en månad sedan frågade jag när de skulle vara klara, och svaret blev "i fredags" (frågan ställdes en tisdag). Tror du de är klara nu? Knappast..
Jag tränar där, och jag tycker det är ganska kasst. Men det jag har emot stället baseras på annat. Fast det där med värmen har du rätt i, det är jobbigt.
Jag tänkte snarare på att går något sönder tar det jättelång tid innan det fixas, oavsett vad det är. Tex så har 27,5-kiloshantlarna varit sönder i flera månader nu. Som tur är är det bara ett hantelpar som är kass nu. Frågar man när det ska fixas blir svaret med all säkerhet imorgon eller något sådant, men det kan vara kvar efter flera månader ändå.
Eller herrarnas duschar som nu är ur funktion och har varit i flera månader. För en månad sedan frågade jag när de skulle vara klara, och svaret blev "i fredags" (frågan ställdes en tisdag). Tror du de är klara nu? Knappast..
Haha, så då var det där med värmen inte bara tillfälligt :cheers: :laugh:
Men varför går du kvar? Det finns ju bättre och billigare ställen. Hoppas du inte tog illa upp, det här var ju bara mina personliga åsikter.
Haha, så då var det där med värmen inte bara tillfälligt :cheers: :laugh:
Men varför går du kvar? Det finns ju bättre och billigare ställen. Hoppas du inte tog illa upp, det här var ju bara mina personliga åsikter.
Illa upp? Knappast! Jag hatar ju själv stället. Fast värmen är mest påtaglig på sommaren.
Jag är kvar därför att jag har kort där. Men när mitt kort går ut i maj byter jag. Fysiken blir nästa anhalt. Med studentrabbat och allt tjosan blir det nog inte dyrare.
Anledningen till att jag har kort där är att min förra arbetsgivare pröjsade det åt mig. :D
Aero fitness är väl sådär, dyrt. Men dem har det mesta. Dock ganska kassa vikter och bara ett halvbra powerrack. Hantlar till 45 kanske 50kg.
Tråkig stämning.
Nergy, prova inte ens...
Nautilus, där går jag :D Fast det är rätt kasst, men dem har tillräckligt med fria vikter för att bygga en bra grund. Hnatlar till 35kg.
1800/år för student. 2400/år för vuxen. Men dem har nåt familjeerbjudande som är väldigt bra!
Tyvärr finns det bara viktskivor för ca 250kg...
Och instruktörerna har ytterst begränsade kunskaper. Men stämningen är helt okej!
Sen finns ju också Göteborgs AK vid slottskogsvallen tror jag. (EDIT) 1000kr/år. Har det mest, men det är litet. Aldrig varit där.
Slutsats: Alla bra gym finns i stan :(
Nautilus verkar fint, billigt o bra (4 månader (student) 900:-). Brukar de vara mycket folk där? Gillar inte o vänta på vikter då ja kör intensiva pass. Ligger det nära Frölunda Torg? O sista frågan, finns det bra med hantlar o powerracks eller är det mest maskiner?
Nautilus ligger i kulturhuset, hundra meters gångväg ungefär från torget, så det är inte långt. Jag har aldrig varit där, så utrustning kan jag inte svara på.
Nautilus verkar fint, billigt o bra (4 månader (student) 900:-). Brukar de vara mycket folk där? Gillar inte o vänta på vikter då ja kör intensiva pass. Ligger det nära Frölunda Torg? O sista frågan, finns det bra med hantlar o powerracks eller är det mest maskiner?
Det brukar inte var mycket folk, 700besökare/vecka. Ibland vid "dåliga" tider är speciellt viktrummet lite full. Men oftast är det bara några enstaka personer där. Träna bara inte vid rusningstid.
Viktrummet har:
Hantlar till 35kg
2 skivstänger, 1 20kg, 1 25kg
1 ez-stång 7,5kg
Viktskivor på ca 250kg
Ett "halvt" powerrack, går bra att köra böj i.
1 bänkpress
2 lösa bänkar
1 latsdragsmaskin
1 kabelrodd
1 (2?) cablecross
1 situpsbänk
1 hyperextension ställning
2 chinsräcken
2 dips/chins maskiner
Ligger i kulturhuset, precis ovanför frölunda torg.
Du bör dock ha i åtanke att det inte finns särskilt mycket kunskap att hämta där. Även om det finns en del kunnig folk..
Man får också 2 gratispass med instruktör, men dem visar bara maskinerna tror jag.
Och sen har benpressen bara 225kgs viktmagasin. Så det är svårt att köra vader på gymmet.
Där får de bli, nära & bra. Tack för infon o hjälpen.
vildängel
2004-12-08, 23:02
Jag tränar också på Nergy och tycker att alla är elaka mot det utan anledning :nono: Fast okej, det är lite väl trångt ibland och ombyggnaden var störande. Lyckligtvis är jag tjej och vårat omklädningsrum är hur fräscht som helst; kaklat, 4 duschar som aldrig är upptagna, fin bastu, glasbetong, massa skåp osv... :D :booty:
erk, måste lista ut vem du är... ;)
erk: har du fått något besked om vad som händer med killarnas omklädningsrum? Det var ju hantverkare där och jobbade på det ett tag, men nu ser man aldrig någon där. Det börjar bli drygt att halft slå ihjäl sig varje gång man skall upp på "piedestalen" och duscha.
Jag tränar också på nergy. Har heller inte mycket gott att säga om detta gym. Dom är mer inriktade på maskiner och gruppträning och verkar inte bry sig det minsta om tillståndet på deras fria vikterna.
Samt gillar man inte hundar bör man nog hålla sig borta.
Tränade på frölunda fitnesscenter(nu aero) innan. Det gymmet var dyrare men hade bättre utrustning och kunnigare personal i min mening. Squash ingick, vilket ju är trevligt efter som det är så grymt roligt.. :)
fattar inte hur ni orkar :sleep:
Zlin: Det blir väl klart så småningom, men det tar ju ett tag när de bara är där på söndag eftermiddag och bygger. Som jag och Kenta skämtade om när de precis bytt lokal och det var litet skabbigt omklädniungsrum samma för både killar och tjejer men med avdelande gipsskiva, de skrev att de skulle vara klara ett datum men inte vilket år.
Vildängel:Är man tjej har man inte så mycket att klaga på, förutom maskinparkens kvalite och att de är så slöa. Jag vet inte om du lägger märke till det, men i somras var både 20- och 22,5-kiloshantlarna söndriga, det tog månader innan de lagades. Men går man på pass eller bara använder maskinerna är det nog bra.
Och du ser mig kanske inte på ett tag, har dragit på mig inflammation i underarmen så jag vet inte hur det blir med träningen i vinter.
vildängel
2004-12-09, 17:39
Zlin: Det blir väl klart så småningom, men det tar ju ett tag när de bara är där på söndag eftermiddag och bygger. Som jag och Kenta skämtade om när de precis bytt lokal och det var litet skabbigt omklädniungsrum samma för både killar och tjejer men med avdelande gipsskiva, de skrev att de skulle vara klara ett datum men inte vilket år.
Vildängel:Är man tjej har man inte så mycket att klaga på, förutom maskinparkens kvalite och att de är så slöa. Jag vet inte om du lägger märke till det, men i somras var både 20- och 22,5-kiloshantlarna söndriga, det tog månader innan de lagades. Men går man på pass eller bara använder maskinerna är det nog bra.
Och du ser mig kanske inte på ett tag, har dragit på mig inflammation i underarmen så jag vet inte hur det blir med träningen i vinter.
Jag använder inte så mkt maskiner och inte 20- & 22,5-kgshantlarna heller ;) Men jag såg att de var sönder, det var dumt. Men mina silverhantlar funkar :thumbup: :rolleyes:
Jag tränar också på Nergy och tycker att alla är elaka mot det utan anledning :nono: Fast okej, det är lite väl trångt ibland och ombyggnaden var störande. Lyckligtvis är jag tjej och vårat omklädningsrum är hur fräscht som helst; kaklat, 4 duschar som aldrig är upptagna, fin bastu, glasbetong, massa skåp osv... :D :booty:
Förlåt, jag glömde att nämna en grej.
Det finns mycket söta tjejer där :love:
Silverhantlarna kan ju inte gå sönder så lätt. Det gäller bara att rätt vikt finns, ganska stora fina hål i viktuppsättningen av dem med.
Det är inget fel på Nergy. :smash:
Den är absolut bästa tränningstället i Frölunda:
Bra stämning, personal, MKT bra priser, hantlar upp till 52 kg, minst 400 kg viktskivor, bästa öppningstiderna.
Edit:Jag tror att 56 kh hantlarna är med också
:)
är du :smash: eller, Vikrummet i nergy är mer än dubbelt så stor som Nautilus.
Jag tränar också på nergy. Har heller inte mycket gott att säga om detta gym. Dom är mer inriktade på maskiner och gruppträning och verkar inte bry sig det minsta om tillståndet på deras fria vikterna.
Samt gillar man inte hundar bör man nog hålla sig borta.
Tränade på frölunda fitnesscenter(nu aero) innan. Det gymmet var dyrare men hade bättre utrustning och kunnigare personal i min mening. Squash ingick, vilket ju är trevligt efter som det är så grymt roligt.. :)
frölunda fitnesscenter har nästan tomt med folk.
Efter namnbytet till Aero har mer folk strömmat in, men det är så j#v#la dyrt där
Jag tränar också på Nergy och tycker att alla är elaka mot det utan anledning :nono: Fast okej, det är lite väl trångt ibland och ombyggnaden var störande. Lyckligtvis är jag tjej och vårat omklädningsrum är hur fräscht som helst; kaklat, 4 duschar som aldrig är upptagna, fin bastu, glasbetong, massa skåp osv...
du skulle se herrarnas omklädningsrum, Wooooooooow :D
Edit: Men det är lite tråkigt utan nån seriös byggare i Nergy. :laugh:
Det är inget fel på Nergy. :smash:
Den är absolut bästa tränningstället i Frölunda:
Bra stämning, personal, MKT bra priser, hantlar upp till 52 kg, minst 400 kg viktskivor, bästa öppningstiderna.
Edit:Jag tror att 56 kh hantlarna är med också
:)
Bäst i Frölunda må så vara, jag har aldrig testat något annat ställe i Frölunda. Frågan man måste ställa sig, säger detta något om gymet i sig eller om gymsituationen i Frölunda? Det sistnämnda utan tvekan.
Har du någonsin sett "seriös" näringsverksamhet leja hantverkare som i stort sett enbart jobbar på söndag eftermiddag? Eller har du varit med om något gym som säger att ett projekt ska vara klart ett datum men ett halvår senare har inte mycket mer än när du frågade hänt? Eller ett gym som lovar mer maskiner och nya hantlar senast utgången av augusti, och i december har du inte sett röken av det? :smash:
edit: några 56-kiloshantlar har jag aldrig sett, dock 50. Ganska mycket viktskivor finns också..
Förlåt, jag glömde att nämna en grej.
Det finns mycket söta tjejer där :love:
:insane: :insane: :insane:
:D
Måste förresten påpeka att det där med värmen är uteslutande på sommaren, och jag tror inte att de skruvar upp värmen, det är nog snarare bara så att de inte har någon möjlighet att hålla värmen nere. Aircondition har man ju inte sett röken av...
fattar inte hur ni orkar :sleep:
Speciellt inte eftersom jag bor ovanför Sankt Sigfrids Plan (hållplats efter liseberg), så jag hade kunnat ha fem minuter till ditt gym istället för 45.
Speciellt inte eftersom jag bor ovanför Sankt Sigfrids Plan (hållplats efter liseberg), så jag hade kunnat ha fem minuter till ditt gym istället för 45.
varför tränar du inte där då?
minst 400 kg viktskivor,
400 kg innebär att två halvstarka kan köra varsin tung övningar och använda samtliga vikterna eller en stark som kör benpress...
Det funkar på ett mindre gym men är det lite omsättning så måste det bli problem?
varför tränar du inte där då?
gick i skolan ute i frölunda, fick med mig tjejen att träna, nu vägrar hon byta gym. (jag är en toffel)
är för övrigt osäker om det ens finns 400kg viktplattor..å andra sidan använder folk inte så många viktplattor hos oss, så det gör inget..:D
400 kg innebär att två halvstarka kan köra varsin tung övningar och använda samtliga vikterna eller en stark som kör benpress...
Det funkar på ett mindre gym men är det lite omsättning så måste det bli problem?
Dom har löst det på ett otroligt smart sätt! Dom har ingen benpress :)
Det var smart, ska nog testa och se om man kan införa det på fler gym. :D
:laugh: fattar inte hur ni ORKAR!
:laugh: fattar inte hur ni ORKAR!
Vad är det med dig?
Varför kommenterar du ens...
är du :smash: eller, Vikrummet i nergy är mer än dubbelt så stor som Nautilus.
Nej jag är inte dum i huvudet.
Viktrummet i Nergy är inte direkt stort (inte för att nautilus har mycket att komma med där helller...)
Vad är det med dig?
Varför kommenterar du ens...
för att jag vill :thefinger
fattar bara inte hur ni pallar träna där när det är så dåligt som vissa säger.
och detta gäller alla som tränar vid ett dåligt gym.
för att jag vill :thefinger
fattar bara inte hur ni pallar träna där när det är så dåligt som vissa säger.
och detta gäller alla som tränar vid ett dåligt gym.
Ibland räcker dåligt för att bli bra. :) Sen har man inte all tid i världen.
Så länge man kan köra grundövningarna så går det.
Angående Nergy så är herrarnas duschar fixad, herrarnas omklädningsrum är komplett nu. De fixade det häromdagen. :)
Edit: Men det är lite tråkigt utan nån seriös byggare i Nergy. :laugh:
jag är en seriös byggare i en späd pojkes kropp... ;)
Angående Nergy så är herrarnas duschar fixad, herrarnas omklädningsrum är komplett nu. De fixade det häromdagen. :)
Jag tror dig inte. Det är för bra för att vara sant. För mycket förändringar på en gång, gaaaah.
Ja.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.