handdator

Visa fullständig version : Vinter-Kräk-Sjukan

Markus H
2004-12-08, 18:12
Har precis drabbats av denna, insjuknade på lördag, var lite bättre på söndag (åt tre gånger) värre måndag, bättre tisdag och idag onsdag nästan helt bra. Har väll ätit samanlagt åtta gånger på fem dagar. Hur illa är detta och vad ska man göra nu för att komma igen så fort som möjligt?

Har ni drabbats ?

Supercharger
2004-12-08, 18:37
Har inte drabbats som tur e...

Försök att komma in i rutinerna så fort som möjligt bara, man kan nog inte käka retroaktivt.

påven
2004-12-08, 18:58
Har aldrig haft den, senaste gången jag spydde var säkert minst 15 år sen.

Callister
2004-12-08, 19:01
Är immun

tejpis
2004-12-08, 19:31
Jag har! Den 2 januari efter en hård nyårsafton. Var full när jag vaknade 1 januari och när jag vaknade 2 januari så kunde jag inte hålla nere nåt, och det höll i sig i 3-4 dagar. Suck =( Har inte vågat bli full sen det.
Innan det så har jag inte vart magsjuk sen jag var 3-4 år.

Semiramis
2004-12-08, 20:38
Jag är nog imun, min bästa polare hade den fem gånger på raken och jag klarade mig...

abjorn
2004-12-08, 21:04
aldrig haft den, tror jag ;)

King Grub
2004-12-09, 17:35
Är immun.

Slartibartfast
2004-12-10, 10:47
Har cyanidkapsel runt halsen utifall att.

JAM
2004-12-11, 00:39
Hur vet man om man är immun? Är man det om man haft skiten en gång eller?

Jag var sjuk i januari. Värsta sjukan jag haft sedan jag var liten! Insjuknade på fyra timmar, seda spydde jag var tjugonde minut i sex timmar. Gick ner fyra-fem kg på den tiden och kunde inte dricka, så man var rätt uttorkad. Åt motsvarande ett vanligt mål under de två första dygnen. Tog fem dagar att återfå rätt vikt trots att jag hällde i mig vatten och åt mycket. Hoppas inte på en repris nu efter nyår...

Pez
2004-12-11, 02:24
Hur vet man om man är immun? Är man det om man haft skiten en gång eller?

Jag var sjuk i januari. Värsta sjukan jag haft sedan jag var liten! Insjuknade på fyra timmar, seda spydde jag var tjugonde minut i sex timmar. Gick ner fyra-fem kg på den tiden och kunde inte dricka, så man var rätt uttorkad. Åt motsvarande ett vanligt mål under de två första dygnen. Tog fem dagar att återfå rätt vikt trots att jag hällde i mig vatten och åt mycket. Hoppas inte på en repris nu efter nyår...
En viss andel är helt enkelt immuna. Och då har dom aldrig haft den och kommer heller aldrig få den... ett någorlunda säkert tecken på att du är immun är om du bott med nån som haft den och delat toalett under hela förloppet men ändå sluppit skiten (no pun intended :D).

hum
2004-12-11, 18:43
Neeeeeeeeeeeej

pratade nyss med mitt ex, hon insjuknade imorse.. och vi umgicks igår :cryout:

Jag mår finemang änsålänge, men det är väl bara att plocka fram hinkarna då..

n1klas
2004-12-11, 18:46
som tur är så klarar man sig..(som vanligt) :D

swarre
2004-12-13, 17:01
Jag har! Den 2 januari efter en hård nyårsafton. Var full när jag vaknade 1 januari och när jag vaknade 2 januari så kunde jag inte hålla nere nåt, och det höll i sig i 3-4 dagar. Suck =( Har inte vågat bli full sen det.
Innan det så har jag inte vart magsjuk sen jag var 3-4 år.

Låter väl iofs mer som sviterna efter en alltför blöt natt, om du frågar mig
;)

JAM
2004-12-14, 01:06
Neeeeeeeeeeeej

pratade nyss med mitt ex, hon insjuknade imorse.. och vi umgicks igår :cryout:

Jag mår finemang änsålänge, men det är väl bara att plocka fram hinkarna då..
Nå... Klarade du dig?

Pez
2004-12-14, 01:21
Nå... Klarade du dig?
Om hum hade ett automatsvar så kan jag tänka mig att det skulle låta nåt sånt här:
"Hum kan inte komma till tangentbordet just nu, då han sitter och skiter vatten, spyr upp sin mjälte i handfatet samt skriker om dödshjälp för närvarande. *piip*". :D