handdator

Visa fullständig version : Konsekvens av bulk

Man and Machine
2004-12-07, 22:34
Ni som bulkar märker ni några negativa konsekvenser av att öka i storlek och vikt? För små kläder och grin från flickvännen räknas ej. Anledningen till att jag undrar är att jag har STORA prooblem. Att ta sig tilll gymmet är ett stort problem. Jag springer dit och får skav som satan mellan bena. Jag orkar ungefär halvvägs sen kollapsar vaderna (mjölksyra). När jag kommer till gymmet svettas jag kopiöst och luktar skit oavsett parfym/deo eller tröjfärg. Har även tvingats raka armhålan för att inte det ska skava lika mycket där som mellan bena. Lider ni av samma sak eller är jag bara...äcklig? Gått upp cirka 20 kilo sen sommras. Alla "symtom" kom efter halva viktuppgången cirka.

KaZiber
2004-12-07, 22:50
Jag skulle nog inte våga göra en så kraftig bulk. :D

Rockhard
2004-12-07, 23:33
En bulk för 3 år sedan när jag vägde som mest fick jag för mej att gå ut och springa och svett/kläder/feta lår gjorde att jag fick feta skavsår mellan benen. Sen en vecka senare när det hade läkt så började det klia som fan på pungen. Hade man fått svamp i grenen :cryout:. Fy fan.
Annars är det ju att alla jeans man hade skave sönder mellan benen så när jag är fet går jag för det mesta i träningsbrallor nu om jag inte måste klä upp mej av nån anledning. Och att man svettas hela tiden. Tar alltid hissen även om det bara är en trappa :em:

Man and Machine
2004-12-07, 23:55
Jag skulle nog inte våga göra en så kraftig bulk. :D
Inte jag heller men jag har testat nästan ett år seriöst när deffen efter bulken är klar. Kul att testa på och förhoppningsvis lite nya mukler :naughty:

Det med svamp låter ju gräsligt..hur vet man om man har det? Kliar ju som fan när jag läste det :D LYckades du döda lukten på nåt sätt eller förblev du skunken som jag är nu?

Johan
2004-12-08, 01:12
Det är pga av sånna här anledningar jag aldrig "bulkar" kraftigt, jag försöker ligga på ett lagom överskott så jag ökar sakta men säkert, men alla har ju olika mål och prioriteringar.

Rockhard
2004-12-08, 11:37
Det med svamp låter ju gräsligt..hur vet man om man har det? Kliar ju som fan när jag läste det :D LYckades du döda lukten på nåt sätt eller förblev du skunken som jag är nu?

Det blev fläckar som var lite mörkare i ljumskarna + klåda. Men jag fick nån salva hos läkaren och då försvann det. Men det var cortison i salvan och det tunnar ju ut huden så pungen blev helt sladdrig de veckor jag gjorde behandlingen :D

acke_t
2004-12-08, 11:41
haha sladdrig pung är ju inget man önskar sig direkt :)

skillz
2004-12-08, 14:50
men hur intensivt tränar ni när ni bulkar??

när jag bulkar ligger jag på cirka 5500 - 6000 kcal om dagen men då kör jag hög reps set och jag har hållt på cirka 2.5 månad nu och har gått upp 8.5 kilo men är ej fet, kan springa långdistans hur lätt som helst, jag kanske inte har samma siza som ni grabbar har men, jag har gått upp från 80 - 88.5..jag får inte alls dessa problemen som ni pratar om, det som jag tror gör det är att jag kör många reps med ganska tungt ändå, jag har inte lagt på mig jätte mycket fett..bara blivit gött grov o lite bredare...men ni har säkert gått upp mer än mig o bulkat längre också förmodligen..

tänkte bara dela med mig...hehe :eating: :whipped:

Man and Machine
2004-12-08, 15:15
Jag väger 100 + nåt kilo ligger på ungefär samma kcal intag som du. I början hade jag inga som helst problem med löpningen men efter en veckas vila +nåt kilo gjorde ju att vaderna inte har en chans när jag rör mig. Fruktansvärd mjölksyra. Tränar på samma sätt som jag gjorde innan men ingen cardio nu.

King Grub
2004-12-08, 17:15
Vilket är syftet med att lägga på sig kilo efter kilo med fläsk? :)

HenrY
2004-12-08, 19:46
Vilket är syftet med att lägga på sig kilo efter kilo med fläsk? :)

Nej precis...Synd bara att man inte visste bättre för några månader sedan!:(
Ingen idé alls att bulka sådär mycket så man blir fet...När man bulkar så räcker det att man lägger på sig 2-3 kg skulle jag vilja säga. Så orkar man köra hårdare osv, o man svettas inte som en gris så fort man rör sej ;)

Man and Machine
2004-12-08, 20:04
Syftet med denna bulk va nog erfarenheter. Planen är att köra fram till sommaren 2005 riktigt seriöst. MEd allt va det innebär. Seriös bulk och seriös deff. Mest för att testa ifall man tycker det är värt att satsa om nåt år kanskke när man gått ut skolan och så. Men visst... kan hålla med de 20 kilona plus man gått upp efter halva tiden kommer bli sega att få bort. Men bort ska dom... Hoppas på drömfysik till sommaren :D

physique
2004-12-09, 10:14
Varför cyklar du inte till gymmet istället? Då slipper du skav på pungen :D

Piranha
2004-12-09, 11:01
Ni som bulkar märker ni några negativa konsekvenser av att öka i storlek och vikt? För små kläder och grin från flickvännen räknas ej. Anledningen till att jag undrar är att jag har STORA prooblem. Att ta sig tilll gymmet är ett stort problem. Jag springer dit och får skav som satan mellan bena. Jag orkar ungefär halvvägs sen kollapsar vaderna (mjölksyra). När jag kommer till gymmet svettas jag kopiöst och luktar skit oavsett parfym/deo eller tröjfärg. Har även tvingats raka armhålan för att inte det ska skava lika mycket där som mellan bena. Lider ni av samma sak eller är jag bara...äcklig? Gått upp cirka 20 kilo sen sommras. Alla "symtom" kom efter halva viktuppgången cirka.

Tja 20 kilo på den tiden betyder en hel del FLÄSK , du beöver inte ligga på 20% kroppsfett utan stanna upp vid en 12-13 , det är fullt tillräckligt för att bygga, det funkar alldeles utmärkt att bygga på lägre kroppsfett ändå , onödigt fläsk blir bara mer och desstå jobbigare att ta bort sen.

AndersHermansson
2004-12-09, 11:39
Hur fan trycker man i sig så mycket mat ens? Jag har stora problem att komma över 3000 (Jag är ganska liten i växten) om jag bara äter riktig mat. Dvs äter jag chips, godis, fett är det inga problem.

blunder
2004-12-09, 15:18
Tänker aldrig "över bulka" igen.. Gjorde det i somras och lade på tio kilo på min redan befintliga övervikt på tio veckor. Vägde 107 kg då jag fattade vilken skit jag höll på med, visst ökade jag på bra gymmet, men det finns ingen anledning att göra så. Så nu tar jag mig ned igen.. Är nere på 92 kg och satsar på runt 80 och sedan börja bygga igen. Vad är det för mening att ha muskler om de inte syns? :bpump:

Man and Machine
2004-12-09, 16:50
Tja 20 kilo på den tiden betyder en hel del FLÄSK , du beöver inte ligga på 20% kroppsfett utan stanna upp vid en 12-13 , det är fullt tillräckligt för att bygga, det funkar alldeles utmärkt att bygga på lägre kroppsfett ändå , onödigt fläsk blir bara mer och desstå jobbigare att ta bort sen.

Skulle 12-13% räcka öven om vikten stannar där? Dvs + - 0 kalorier med 13% bf.

JO helt klart en del fläsk de går ju inte att prata bort. Men resultaten har ju rört sig en del, ökar nästan vartannat pass på något.

Kalorierna kommer från bra livsmedel inget snask och skit. Till en början va ~6000 kcal svårt men nu är det mer än vana. Kommer dock kännas skönt att dra ner på det. Cirka 20 dagar kvar till vi vänder på steken. För hoppningsvis bilder då. Ev fototävling.

Anledningen till att jag springer är för att ja gvill försöka hålla igång löpningen så gott det går. Inga långa rundor men all träning är träning...

Bolero
2004-12-09, 23:19
Nu kommer det en extrem nybörjar fråga.

Vad menar ni med Bulka? Bulk osv? Slänger i sig massa med mat? Gå upp i vikt eller gå upp i muskelmassa?

Mvh // Rasmus

edgen_ÖSD
2004-12-09, 23:48
Det är vikt vi pratar om, vilket förhoppningsvis resulterar i mer muskler än om man inte går upp i fettvikt med, utan ligger på +-0 i kaloriintag/förbränning

heljis
2004-12-13, 15:48
Negativa grejor jag märkt med bulken: jag är konstant proppmätt och skiter 4-5 ggr/dygn! Jag har lagt på mig ca 8kg på nästan 4 veckor. Känner mig/ser inte fet ut, men magen står ut som jag vet inte vad :D
De 8 kilona är antagligen runt 99% fett, men det kan jag köpa eftersom jag lade på mig det mesta under min 3 veckor långa vistelse i Thailand, där jag varken höll igen på godsaker eller pengar :D

Jaja, till våren ska det bort igen.

Metal_boy_
2004-12-13, 16:46
Nu kommer det en extrem nybörjar fråga.

Vad menar ni med Bulka? Bulk osv? Slänger i sig massa med mat? Gå upp i vikt eller gå upp i muskelmassa?

Mvh // Rasmus

ja typ så..en del är lite varsammare o räknar kalorierna så att dom ligger på 500-1000kcal mer än dom gör av me för att inte bli allt för feta...andra bla jag överäter bara så mycke så man vet att man e säker att man ligger en bit över...sen finns det dom som inte fattar att man ska bulka på bra mat, en del tror att det innebär pizzor och macdonalds 5ggr om dagen ..allt bara för att gå upp i vikt sen om det är fett eller muskler dom får mest av även i längden är ju ganska logiskt...